Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

plas-houding.

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Moos
Zeer actief

plas-houding.

Ongelezen bericht door Moos »

Saar heeft eigenlijk al vanaf dat ze heel jong was, dat ze, als ze plast, tegen het einde haar rechterachterpootje optilt. Niet opzij, maar rechtvooruit tegen haar borst aan. Het komt op mij altijd een beetje over alsof ze probeert om haar pootje niet nat te krijgen. Vooral omdat ze het dus tegen het einde pas doet en daarna vaak wegspringt, zo van 'oeps, ik voel wat nats, hup weg springen'
Het is een heel apart gezicht, want als ze erg nodig moet, en dus nogal lang zit, dan valt ze bijna voorover op haar snuit omdat ze probeert dat pootje steeds verder naar voren te trekken :mrgreen:

Nu weet ik dat teefjes soms ook hun pootje een stukje optillen om te markeren. Het Maltezer-teefje van mijn achternicht doet dat, maar zij strekt haar pootje dan echt meteen vanaf het begin opzij, en dan pas naar voren. Ze plast ook altijd over eendenpoepjes e.d heen.
En ik vind het ook zo vreselijk niet bij Saars karakter passen om echt te willen markeren als ze plast.

Doen meer teefjes zoals Saar, en zou dat echt zijn om haar pootje niet nat te krijgen? Of zit er toch wat anders achter?
Afbeelding
Djinny
Zeer actief

Ongelezen bericht door Djinny »

Ik weet nog goed dat Djinny in het begin nooit haar pootje optilde met het plassen met als gevolg dat ze altijd een nat pootje kreeg.
Op den duur is ze dat wel gaan doen, maar als ze dan aan wilde lopen, dan ging ze toch nog midden in de plas staan. :roll:

Sinds een paar maanden gaat haar rechterachterpootje opzij en krijgt ze geen natte voeten meer. :mrgreen:

Voor mijn gevoel heeft het er dus mee te maken dat ze geen natte voeten willen krijgen.

De laatste tijd merk ik bij Djinny ook dat ze liever een plas doet in de struiken.
Het liefst een struik die net haar buikje raakt.
Ze gaat dan een beetje voorover hangen en dan pas gaat ze plassen.
Pootje opzijn doen is dan niet nodig. :wink:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Djinny schreef:Ik weet nog goed dat Djinny in het begin nooit haar pootje optilde met het plassen met als gevolg dat ze altijd een nat pootje kreeg.
Op den duur is ze dat wel gaan doen, maar als ze dan aan wilde lopen, dan ging ze toch nog midden in de plas staan. :roll:
Ja, hahaha, heel herkenbaar. Zo ging het met Saar ook inderdaad. Eerst bleef ze gewoon staan en plaste ze over haar poten heen. Toen ging ze een pootje optrekken, maar ging daarna dan alsnog midden in de plas staan :denken: .
En nu heeft ze het geperfectioneerd en springt ze dus snel weg nadat ze geplast heeft.

Tenminste, dat was mijn interpretatie.
Afbeelding
Djinny
Zeer actief

In het begin toen ze haar poot nog niet optilde hebben we ons ook wel eens vergist in haar gedrag.
Het leek er dan op of ze zat te plassen, maar ze zat dan gewoon op haar kont. :wink:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Djinny schreef:In het begin toen ze haar poot nog niet optilde hebben we ons ook wel eens vergist in haar gedrag.
Het leek er dan op of ze zat te plassen, maar ze zat dan gewoon op haar kont. :wink:
hahahaha, dat heb ik met Saar nooit gehad. Zij spreidt haar pootjes ook echt als ze plast, en hurkt, dus dat was wel vrij duidelijk.
Met Moos heb ik er veel meer moeite meegehad. Zo'n reutje strekt als pup zijn achterpoten een beetje naar achteren, laat de kont een beetje zakken en plast.
Alleen aangezien Moos als pupje zo vreselijk dicht bij de grond zat, heb ik er een aantal dagen over gedaan om uberhaupt te kunnen herkennen wanneer hij nou gewoon stilstond en wanneer hij stond te plassen :mrgreen:
Afbeelding
Djinny
Zeer actief

Moos schreef:Zo'n reutje strekt als pup zijn achterpoten een beetje naar achteren, laat de kont een beetje zakken en plast.
Dat lijkt wel een beetje op het gedrag van Djinny als ze in de struiken plast.
Voorover hangen, achterpootjes naar achteren kontje naar beneden en plassen maar! :mrgreen:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”