Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

markeren

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

pollunder
Zeer actief

markeren

Ongelezen bericht door pollunder »

Duncan is nu negen maanden en stilletjes aan begint het een echte man te worden. De laatste dagen zie ik hem af en toe een halfslachtige poging doen om zijn poot op te heffen. Ik heb geen zin in een hond die om de vijf voet stopt om te plassen. Kan ik er een commando aan koppelen of zo?

Beter voorkomen dan genezen hè :wink:
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Gewoon doorlopen. De tijd om te piezen bij mijn reu is zo lang als mijn lijn is. :wink:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

Eline* schreef:Gewoon doorlopen. De tijd om te piezen bij mijn reu is zo lang als mijn lijn is. :wink:
ja mee eens, maar hou dus wel een beetje rekening met het feit dat hij net zijn poot op gaat tillen, dus ook nog wat wankel kan zijn :mrgreen:
zepenko
Zeer actief

Ongelezen bericht door zepenko »

Bij mij wordt aan de lijn niet gemarkeerd. Uitplassen gebeurt op het commando `plas'. Als er verder een poot omhoog durft te gaan aan de riem, loop ik door, zodat ze de kans niet krijgen te markeren. Als ze van de riem af zijn en niet onder appel staan, zoeken ze maar uit waar ze plassen.

Je kunt er gemakkelijk een commando aan koppelen. Was makkelijker geweest om dat al vanaf pup te doen. Maar als je nu bij het uitplassen gewoon je commando geeft en dat beloont, is het makkelijk aan te leren. Daarnaast zou ik dus ook gaan voorkomen dat hij aan de lijn markeert. In het begin is dat nog een beetje zoeken, maar na een week of drie plast hij op commando. Heb het afgelopen weken nog aan een volwassen reu aangeleerd.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”