Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

pup loopt weg

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

patriciasens
Vaste gebruiker

pup loopt weg

Ongelezen bericht door patriciasens »

hallo allemaal

ik had een vraag ik heb een engelse stafford pup van 5 maanden en die loopt echt met iedereen mee ook met vreemde dus ik kan hem niet los laten lopen want met roepen komt hij niet en ik heb geen zin om erachter aan te rennen gaat dit vanzelf over of moet ik hier iets mee doen zo ja wat moet ik ermee doen want ik hou er niet van dat hij met iedereen meeloopt misschien komt het omdat hij nog zo jong is en maak ik me veels te druk maar het is mijn eerste hond dus ik heb er niet echt veel verstand van

groetjes patricia
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

mmm, (puppy)cursus? lijkt me een mooi begin, zorg dat jij het allerbelangrijkste bent voor je hond... opzich is het niet zoo raar dat een pup met vreemde benen mee loopt, dus hoor je zelf als baas er voor te zoregn dat je de allerleukste bent... zoek een goede honden school in de buurt en ga daar aan de slag...
patriciasens
Vaste gebruiker

ik ben net klaar met de puppycurses en daar zeiden ze hetzelfde maar ik heb al vanalles geprobeert om leuker te zijn dan de rest maar iedereen aait hem ook en dan word het voor mij alleen maar moeilijker

groetjes patricia
yamie
Zeer actief
Contacteer:

patriciasens schreef:ik ben net klaar met de puppycurses en daar zeiden ze hetzelfde maar ik heb al vanalles geprobeert om leuker te zijn dan de rest maar iedereen aait hem ook en dan word het voor mij alleen maar moeilijker

groetjes patricia
dan heb je of een niet zo'n goede cursus gehad of niet zo goed opgelet... jij bepaalt of mensen jou pup aaien, tuurlijk ik snap ook wel, dat als mensen een pup zien ze al snel geneigd zijn om een aai te geven... maar daar kun je zelf snel genoeg bij zijn om zijn aandacht dan weer te krijgen...

wat heb je gedaan om de leukste te zijn?
patriciasens
Vaste gebruiker

ik heb een balletje of een speeltje meegenomen ik heb het met brokjes geprobeert dat werkte wel maar ik wil ook niet dat hij te dik word omdat hij teveel eten krijg misschien heb jij nog goede tips alle tips zijn welkom ik zeg nu wel tegen mensen dat ik niet wil dat hij geaait word maar hij wil zelf naar de mensen toe en begint aan zijn lijn te trekken

groetjes patricia
Reini
Zeer actief

Ongelezen bericht door Reini »

Ik heb het met mijn pup ook snel afgeleerd hem door iedereen te laten aaien. GEK werd ik ervan, waar we ook kwamen iedereen wilde aaien, aaien, aaien!! Meelopen aan de riem, aandacht vragen, niks lukte door al die grijpgrage handjes. Op de hondenschool kreeg ik de tip strak voor me uit te kijken :pffff: (dan maar arrogant) zodat mensen geen contact met je maken!

Misschien dat je op die manier de aandacht op kan bouwen, door de andere mensen wat weg te nemen? Als ik met mijn pup ergens rustig zit mogen mensen best komen kijken maar als ik aan het wandelen ben en tegelijkertijd 'aandacht' aan het trainen ben hebben ze gewoon even pech.

Ik zou in ieder geval niet achter je pup aanlopen maar toch zijn aandacht zien te vangen op de één of andere manier. Ik wil nog weleens over de grond rollen of een raar liedje zingen om zijn aandacht te krijgen! Succes :ok:
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07
Afbeelding
patriciasens
Vaste gebruiker

bedankt voor je tip ik loopt ook niet achter hem aan maar loop de andere kant op maar dan heb je die kinderen die erachter aan lopen ik word er inderdaad gek van maar tegen kinderen zeg ik dat ik aan het trainen ben en dat ze hem niet mogen aaien dan kijken ze wel erg sip maar dan kopen ze maar een eigen hond

groetjes patricia
yamie
Zeer actief
Contacteer:

patriciasens schreef:ik heb een balletje of een speeltje meegenomen ik heb het met brokjes geprobeert dat werkte wel maar ik wil ook niet dat hij te dik word omdat hij teveel eten krijg misschien heb jij nog goede tips alle tips zijn welkom ik zeg nu wel tegen mensen dat ik niet wil dat hij geaait word maar hij wil zelf naar de mensen toe en begint aan zijn lijn te trekken

groetjes patricia

wil je alstjeblieft een vervolg cursus gaan nemen? ik en andere kunnen je vele vele tips geven, maar ik denk dat dit niet genoeg is... ga heel veel lezen, hier op het forum, in boeken enz.. en ga dus terug naar cursus... je hond is nu 5 maanden, daar kun je nog prima mee trainen, hoe langer jezelf aan blijft klooien terwijl je eigenlijk niet weet wat en waar je mee bezig bent word dit alleen maar erger... lees ook zeer zeker dingen over dit ras.. ik bedoel dit niet naar of aanvallend, maar ga aan de slag met mensen die weten waar ze mee bezig zijn...
patriciasens
Vaste gebruiker

ik ben al bezig aan een vervolg curses en ik doe echt me best hoor maar ik mag toch naast de curses ook wel andere tips vragen ik ben heus niet zo iemand die een hond neemt en er niks aan doet

groetjes patricia
rianneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door rianneke »

patriciasens schreef:ik ben al bezig aan een vervolg curses en ik doe echt me best hoor maar ik mag toch naast de curses ook wel andere tips vragen ik ben heus niet zo iemand die een hond neemt en er niks aan doet

groetjes patricia
Heb je niets aan mijn tips die ik gegeven heb bij profiel forumleden?
Afbeelding

Groetjes,
Rianne en Layka
yamie
Zeer actief
Contacteer:

patriciasens schreef:ik ben al bezig aan een vervolg curses en ik doe echt me best hoor maar ik mag toch naast de curses ook wel andere tips vragen ik ben heus niet zo iemand die een hond neemt en er niks aan doet

groetjes patricia
dat zeg ik toch niet? en je zei toch nergens dat je al een vervolg cursus deed of daar mee bezig was?

en tuurlijk mag je tips vragen, maar ik schrik wel een beetje van bepaalde opmerkingen, bv met koekjes maar ik wil niet dat hij te dik word, of hij wil zelf naar mensen toe, en begint dan te trekken, dat leer je dan toch op je cursus? hoe je daar mee om moet gaan dus?
patriciasens
Vaste gebruiker

ja tuurlijk wel ik heb het al geprobeert ik heb mezelf verstopt en toen werd hij erg bang en ging zoeken maar het heeft niet veel nut want hij blijft naar andere lopen misschien moet ik het een paar keer achter elkaar doen maar ik dacht iedereen is anders en heeft zijn haar eigen ideeen erover maar ik probeer het echt wel hoor rianne

groetjes patricia
Sjiel
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sjiel »

patriciasens schreef:ik heb het met brokjes geprobeert dat werkte wel maar ik wil ook niet dat hij te dik word omdat hij teveel eten krijg
Als dje bang bent dat ie te dik gaat worden, moet je hemwat minder eten geven tijdens de maaltijden. Beloningen zijn ook niet extra maar worden van de maaltijd "afgetrokken". En als ie wat minder krijgt tijdens de maaltijden , is ie ook wat gemotiveerder als jij met een brokje op de proppen komt. Probeer ook eens af en toe iets nog lekkerders als beloning te gebruiken, kaas oid.
En wrsch ook verstandig om andere mensen niets aan je hond te laten geven. En ook opletten dat je pup niet naar de andere kant doorslaat.
weg gehaald zit een virus in
M@ri@nne
Zeer actief

Ongelezen bericht door M@ri@nne »

Wat vaker trainen op rustige plekken/tijdstippen? :idea:
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
Anna*

Ongelezen bericht door Anna* »

Mijn Poncho was net zo. Pas met zeven maanden ging ze langzaam interesse voor mij tonen. Niet wanhopen, door blijven gaan met trainen, en je zult zien dat het goed komt :wink:
patriciasens
Vaste gebruiker

op de curses hebben me juist gezegt dat ik het met brokjes moest doen en met brokjes bedoel ik zijn voeding niet iets anders lekkers maar hoe zou jij het dan doen yamie

groetjes patricia
yamie
Zeer actief
Contacteer:

patriciasens schreef:ja tuurlijk wel ik heb het al geprobeert ik heb mezelf verstopt en toen werd hij erg bang en ging zoeken maar het heeft niet veel nut want hij blijft naar andere lopen misschien moet ik het een paar keer achter elkaar doen maar ik dacht iedereen is anders en heeft zijn haar eigen ideeen erover maar ik probeer het echt wel hoor rianne

groetjes patricia
kijk en dit is nou wat ik bedoel..... 1 keer, of 2 keer of zelf 3 keer is niet genoeg, oefenen en trainen houd in volhouden, en dat kost tijd...

vanaf welke leeftijd heb je de pup?
patriciasens
Vaste gebruiker

vanaf 8 weken maar ik moet er wel bij zeggen dat hij heel erg dominant en eigenwijs is want de eerste dag op de puppycurses viel hij al die andere pups aan en toen heeft degene die de curses geeft hem op zijn rug gelegd

groetjes patricia
yamie
Zeer actief
Contacteer:

patriciasens schreef:vanaf 8 weken maar ik moet er wel bij zeggen dat hij heel erg dominant en eigenwijs is want de eerste dag op de puppycurses viel hij al die andere pups aan en toen heeft degene die de curses geeft hem op zijn rug gelegd

groetjes patricia
dan is het misschien toch zaak om naar een andere hondenschool te zoeken... mensen met meer ervaring...
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

patriciasens schreef:vanaf 8 weken maar ik moet er wel bij zeggen dat hij heel erg dominant en eigenwijs is want de eerste dag op de puppycurses viel hij al die andere pups aan en toen heeft degene die de curses geeft hem op zijn rug gelegd

groetjes patricia
Wat bedoel je met dominant?
Verder vind ik dat de anderen al heel goede tips hebben gegeven;kan daar weinig aan toevoegen.
De beloningsbrokjes werden door mij ook van de voeding afgetrokken.
Je kunt het misschien ook eens proberen met een klein stukje kaas of zo?
Oh ja(niet om vervelend te zijn),maar met wat meer punten,komma's en hoofdletters wordt je tekst véél leesbaarder :mrgreen:
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

patriciasens schreef:ik heb een balletje of een speeltje meegenomen ik heb het met brokjes geprobeert dat werkte wel maar ik wil ook niet dat hij te dik word omdat hij teveel eten krijg misschien
De beloningen haal je van de dagelijkse porties af, dan wordt hij niet te dik. Wij hebben in de puppentijd zeker de helft tijdens het wandelen en trainen uit de hand gevoerd.

Anne
M@ri@nne
Zeer actief

yamie schreef:

groetjes patricia
dan is het misschien toch zaak om naar een andere hondenschool te zoeken... mensen met meer ervaring...
Misschien ook gelijk eentje die ervaring heeft met het ras. :idea:
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

patriciasens schreef:op de curses hebben me juist gezegt dat ik het met brokjes moest doen en met brokjes bedoel ik zijn voeding niet iets anders lekkers maar hoe zou jij het dan doen yamie

groetjes patricia
Gewoon zijn voer krijgt hij ook in zijn bak. Zorg voor lekkere dingetjes erbij zoals stukjes Rodiworst, stukje Schmako's, frolicje in vieren, daar zijn ze vrijwel allemaal gek op en dan word je ook veel interessanter voor je hond.

Anne
patriciasens
Vaste gebruiker

met dominant bedoel ik op de bank springen terwijl hij weet dat het niet mag,en op bed gaan liggen terwijl zijn kussen voor het bed ligt.
als we buiten lopen begint hij naar andere honden te grommen en hij probeert erbovenop te klimmen/springen

groetjes patricia
M@ri@nne
Zeer actief

patriciasens schreef:met dominant bedoel ik op de bank springen terwijl hij weet dat het niet mag,en op bed gaan liggen terwijl zijn kussen voor het bed ligt.
als we buiten lopen begint hij naar andere honden te grommen en hij probeert erbovenop te klimmen/springen

groetjes patricia
Een baby weet nog niet wat hij wel of niet mag. Een pup ook niet.
Een pup speelt moet een hoop leren. Het lijkt mij ook, zeker met dit ras, dat het noodzaak is om een juiste hondenschool te zoeken.
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Contacteer:

M@ri@nne schreef:
patriciasens schreef:met dominant bedoel ik op de bank springen terwijl hij weet dat het niet mag,en op bed gaan liggen terwijl zijn kussen voor het bed ligt.

groetjes patricia
Een baby weet nog niet wat hij wel of niet mag. Een pup ook niet.
Een pup speelt moet een hoop leren. Het lijkt mij ook, zeker met dit ras, dat het noodzaak is om een juiste hondenschool te zoeken.
ja... we kunnen je hier wel overladen met tips en trucjes maar dat heeft geen zin... ga aub naar een andere goede hondenschool.... je hebt nu jou hond dus je moet er nu mee aan de slag, al vind ik wel dat je je wat beter had mogen verdiepen in een hond en in het ras, mag ik vragen bij welke fokker jou hond weg komt?
rianneke
Zeer actief

patriciasens schreef:ja tuurlijk wel ik heb het al geprobeert ik heb mezelf verstopt en toen werd hij erg bang en ging zoeken maar het heeft niet veel nut want hij blijft naar andere lopen misschien moet ik het een paar keer achter elkaar doen maar ik dacht iedereen is anders en heeft zijn haar eigen ideeen erover maar ik probeer het echt wel hoor rianne

groetjes patricia

ow daar twijfel ik ook niet aan hoor. Doei roepen helpt misschien ook wel.
Afbeelding

Groetjes,
Rianne en Layka
rianneke
Zeer actief

groetjes patricia

Als hij niet op de bank mag, leer hem dat dan vanaf het begin af. Zeg nee of foeii en zorg dat hij het niet nog een keer doet. Doet hij het dan nog pak je hem ff kort bij zijn nekvel (doet de moeder ook bij haar pups)
Afbeelding

Groetjes,
Rianne en Layka
M@ri@nne
Zeer actief

rianneke schreef:

groetjes patricia

Als hij niet op de bank mag, leer hem dat dan vanaf het begin af. Zeg nee of foeii en zorg dat hij het niet nog een keer doet. Doet hij het dan nog pak je hem ff kort bij zijn nekvel (doet de moeder ook bij haar pups)
Dit is volgens mij inmiddels al een achtergehaalde methode hoor. :denken:
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
rianneke
Zeer actief

M@ri@nne schreef:
rianneke schreef:

groetjes patricia

Dit is volgens mij inmiddels al een achtergehaalde methode hoor. :denken:

tja ieder wat hij/zij wil. Het is niet zo dat wij onze layka vaak bij haar nekvel pakken.... maar als ze het echt te bont maakt dan doen we dat wel even en het werkt goed. Ze is helemaal geen angstig hondje en luistert enorm goed. Layka is gewoon ene heel erg eigenwijs hondje die anders een loopje met je gaat nemen dus consequent zijn is nodig.
Afbeelding

Groetjes,
Rianne en Layka
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”