Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Volwassen hond en pup spelen erg ruw

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Snorko
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boston Terriers
Aantal honden: 3

Volwassen hond en pup spelen erg ruw

Ongelezen bericht door Snorko »

Hallo mensen,we hebben hier een Ridgebackteef van 16 maanden (35kg) en sinds zaterdag een Bostonterrierpupreutje van 9 weken (nu 3kg,wordt ongeveer 9kg)
Inmiddels zijn ze al wel gek opelkaar en zoeken elkaar steeds op en het spelen verloopt nogal is vrij ruw,de grote slaat soms met de poten en wil de pup in de bek nemen (bij de nek) de pup piept dan en ze laat hem wel los en de pup blijft maar onverschrokken terug op haar af komen,het is een erg dapper en fel beestje,barst van de zelfverzekerdheid.
Maar voor ons ziet het er wel eens een beetje eng uit zo wild het allemaal gaat.
moeten we dit een beetje afremmen ? en zo ja hoe doe je dat het beste?

mvg Erik
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Gezien het enorme gewichtsverschil zou ik dat zeker afremmen.Al heeft de grote hond dan geen kwaad in de zin, hij is geen partij voor zo'n jonge pup.Ik zou er goed op letten, er steeds bij blijven als ze spelen en zodra het te ruw gaat een commando gebruiken. Hier was dat; rustig! en dan meteen afleiden. Zodra het weer te ruw wordt weer afstoppen en afleiden.
Hier heb ik dat heel erg in de gaten moeten houden omdat onze pup te ruw was met de oude hond.Na een aantal keren kreeg hij het door en werd er bij de spelletjes nauwelijks nog een bek of poten gebruikt.
martine
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door martine »

een ridgback van 16 maanden is zelf nog een puper ;
en er is nog wat werk aan betreffende de zelfcontrole van de hond.
een klein pupje erbij van een klein ras ,alles kan natuurlijk ,maar wel ingrijpen en je teefje duidelijk maken dat een bulletje kwetsbaar speelgoed is.
zou ze echt niet zonder toezicht laten spelen.
Martine
de beste man is een dobermann
www.dogs-dream.com
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

Ik zou het niet afremmen, maar wel goed in de gaten houden. Zolang je RB teef goed reageert op piepen van de pup, en zolang de pup zich brutaal en vol overgave steeds weer op de teef stort is er in mijn ogen niets aan de hand. Wel kun je al wat grenzen stellen als het in jou ogen te wild gaat.

Nogmaals; ik zou ze geen vrijbrief geven om ongestoord hun gang te laten gaan, ik zou deze combinatie bijvoorbeeld niet alleen thuis laten. Goed je ogen en oren open houden dus. :wink:
Snorko
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boston Terriers
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Snorko »

bedankt,we proberen ze af en toe een beetje af te remmen en af te lijden,en laten ze absoluut niet zonder toezicht.
Het Bostonnetje vind het allemaal prachtig,als ie zn dolle bui heeft blijft ie maar op onze Ridgeback springen,dus bang wordt ie er niet van en ik heb het idee dat ie zo slim is om ook wel al eens voortijdig piep te zeggen......

alle tips blijven zeer welkom :ok:
Tulp
Zeer actief
Mijn ras(sen): boerboel
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tulp »

Ik zou het zeker afremmen! Want de RB is veel te zwaar en een pup in de groei kan dusdanig harde klappen en schokken krijgen dat er problemen kunnen onstaan in de gewrichten enzo. Misschien dat dat bij een klein ras meevalt maar bij een groot ras is dit een groot risico.
zepenko
Zeer actief

Ongelezen bericht door zepenko »

Lekker laten spelen. Net als miekmiek zegt. De ridgeback reageert keurig op de communicatie van de Boston-pup en de pup springt er elke keer vol in. Ze hebben gewoon lol samen en er raakt niemand verwond. Daarnaast is het spelen erg positief voor de onderlinge band en daarom ook erg belangrijk.

De gewrichtsbeschadigingen die je pup op zou kunnen lopen, loopt hij waarschijnlijk niet op door te spelen. Eerder door overmatig ballen gooien, trap lopen en dat soort dingen.
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Branka »

En toch zou ik wel voorzichtig zijn. Zeker niet overal hun gang laten gaan, wel in een omgeving waar je goed overzicht hebt.
Een kuil of iets anders kan grote ellende veroorzaken als jouw pup daar ongelukkig in terecht komt.
Afbeelding
zepenko
Zeer actief

Ongelezen bericht door zepenko »

Branka schreef:En toch zou ik wel voorzichtig zijn. Zeker niet overal hun gang laten gaan, wel in een omgeving waar je goed overzicht hebt.
Een kuil of iets anders kan grote ellende veroorzaken als jouw pup daar ongelukkig in terecht komt.
Tuurlijk laat je ze in een veilige omgeving spelen. Maar ik zou niet remmen op het spel zelf (zolang ze in de veilige omgeving spelen dus).
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”