Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
LAHW Eindhoven e.o. 3 juli
Moderator: moderatorteam
-
- Vaste gebruiker
LAHW Eindhoven e.o. 3 juli
Hallo allemaal,
Mijn plan is om de volgende langeafstandhondenwandeling (LAHW) te plannen op zondag 3 juli a.s.
Omgeving Eindhoven.
Bij goed wandelweer wordt het een wandeling van 25 km, bij warm weer 15. Vertrek ca. 10.00 uur. Bij tropisch weer wil ik ook best (max) drie uur gaan wandelen, maar dan wil ik wel echt vroeg vertrekken. Rond 7.00u.
Heb je interesse ? Zet het dan alvast in je agenda. Info komt na 24 juni.
Groetjes,
Regina
Mijn plan is om de volgende langeafstandhondenwandeling (LAHW) te plannen op zondag 3 juli a.s.
Omgeving Eindhoven.
Bij goed wandelweer wordt het een wandeling van 25 km, bij warm weer 15. Vertrek ca. 10.00 uur. Bij tropisch weer wil ik ook best (max) drie uur gaan wandelen, maar dan wil ik wel echt vroeg vertrekken. Rond 7.00u.
Heb je interesse ? Zet het dan alvast in je agenda. Info komt na 24 juni.
Groetjes,
Regina
- Bayo
- Actief
- Contacteer:
Wij willen mee
Wij willen mee, dus wachten we vol spanning op meer informatie. Hopelijk is het weer beter, want ik zit er niet op te wachten om al om 7:00 uur in Eindhoven te staan. Vind ik wat te vroeg. Bayo heeft er geen moeite mee, want die heeft inmiddels feilloos door wanneer we een lange(re) wandeling gaan maken.
Petra Holierhoek & Bayo
- Lysette
- Zeer actief
- Contacteer:
-
- Vaste gebruiker
LAHW 3 juli
Bij deze de uitnodiging!
DATUM: zondag 3 juli
TIJDSTIP: 9.45u verzamelen, vertrek is om 10.00u.
START: Strandbad Nuenen (Eenode). Hier zijn veel (gratis) parkeerplaatsen. Routebeschrijving volgt zsm. Wil je met het ov ? Mail me dan ff op r.oors@zonnet.nl.
DUUR: bij normaal temperatuur: ca. 25km.
Tussendoor zijn er voldoende rust en picknickmogelijkheden.
Indien gewenst gaan we aan het einde van de wandeling uit eten in het centrum van Nuenen.
OPGEVEN:
Per e-mail bij r.oors@zonnet.nl.
Geef even door;
- hoeveel personen,
- wat voor soort hond(en),
- je tel.nr.
- en of je ’s avonds mee uit eten gaat.
ALGEMEEN:
Als het erg warm wordt, dan zal de wandeling worden ingekort tot drie uur. Avondeten gaat dan ook niet door. Als het tropisch wordt, dan wil ik eerder vertrekken, de tijd wil ik laten afhangen van de wensen en mogelijkheden van de mensen die meegaan.
Als het regenachtig wordt zal de wandeling afhankelijk van de wens van eenieder en de hoeveelheid regen kunnen worden ingekort, ik vind het in elk geval niet verantwoord om vijf uur in de regen te gaan lopen.
Iedereen met een sociale hond is welkom!
Ik ga ervan uit dat er rekening wordt gehouden met fietsers, joggers en andere dieren die we in de omgeving tegenkomen (honden/vee).
Niet alles is losloopgebied. Je bepaalt zelf wat je verstandig vind om te doen (aanlijnen of los) en wat je hond aan kan.
Inmiddels hebben zich opgegeven (al dan niet onder voorbehoud):
Petra met Bayo (Stabij/Witte Herder reu)
Yvonne met Saban (W.Siberische Laika reu)
Lysette met Floor, Benno en Job (Stabij en twee terriers, schat ik zo in. Geslacht onbekend).
Maarten en Regina met Kimbo (DH teef)
Groetjes,
Regina
TIJDSTIP: 9.45u verzamelen, vertrek is om 10.00u.
START: Strandbad Nuenen (Eenode). Hier zijn veel (gratis) parkeerplaatsen. Routebeschrijving volgt zsm. Wil je met het ov ? Mail me dan ff op r.oors@zonnet.nl.
DUUR: bij normaal temperatuur: ca. 25km.
Indien gewenst gaan we aan het einde van de wandeling uit eten in het centrum van Nuenen.
OPGEVEN:
Geef even door;
- hoeveel personen,
- je tel.nr.
ALGEMEEN:
Als het erg warm wordt, dan zal de wandeling worden ingekort tot drie uur. Avondeten gaat dan ook niet door. Als het tropisch wordt, dan wil ik eerder vertrekken, de tijd wil ik laten afhangen van de wensen en mogelijkheden van de mensen die meegaan.
Als het regenachtig wordt zal de wandeling afhankelijk van de wens van eenieder en de hoeveelheid regen kunnen worden ingekort, ik vind het in elk geval niet verantwoord om vijf uur in de regen te gaan lopen.
Ik ga ervan uit dat er rekening wordt gehouden met fietsers, joggers en andere dieren die we in de omgeving tegenkomen (honden/vee).
Niet alles is losloopgebied. Je bepaalt zelf wat je verstandig vind om te doen (aanlijnen of los) en wat je hond aan kan.
Inmiddels hebben zich opgegeven (al dan niet onder voorbehoud):
Petra met Bayo (Stabij/Witte Herder reu)
Yvonne met Saban (W.Siberische Laika reu)
Lysette met Floor, Benno en Job (Stabij en twee terriers, schat ik zo in. Geslacht onbekend).
Maarten en Regina met Kimbo (DH teef)
Groetjes,
Regina
- Bayo
- Actief
- Contacteer:
Yes
Yes, meer informatie.
Wij gaan mee.
Hopelijk is het weer een beetje gezellig en kunnen we heerlijk de volle 25 km wandelen. Wel even een verbetering.
Bayo zijn moeder is een Friese stabij. Zijn vader is een kruising tussen een Border collie en een Zwitserse herder, maar ik zie eigenlijk alleen de Border collie. Dus is Bayo eigenlijk een kruising tussen een stabij en een border. 

Petra Holierhoek & Bayo
-
- Vaste gebruiker
routebeschrijving
Bestemming: strandbad Nuenen (Eenode). Verzamelen bij de ingang. Voldoende (gratis) parkeerplaatsen.
Vanuit Tilburg en Den Bosch:
Richting Eindhoven.
Vervolgens randweg Eindhoven richting Helmond
Je komt in Eindhoven en gaat rechtsaf bij de stoplichten de J.F. Kennedylaan op.
Afslag Nuenen nemen en linksaf.
Je komt uit in Nuenen.
Na Goossens (aan de rechterkant) ga je bij de stoplichten rechtsaf (Geldropsedijk).
Deze weg rij je af tot bijna bij het einde. Bijna bij het einde van deze weg staat Strandbad Nuenen of Eenode al aangegeven. Je gaan dan linksaf het bos in (Refelingse hei).
Meteen weer linksaf (Enodedreef). Je komt uit bij Strandbad Eenode.
Vanuit Venlo of Weert:
Richting Eindhoven, afslag Helmond nemen. Vervolgens Eindhoven blijven volgen tot je weer op een snelweg komt.
Afslag Nuenen nemen, maar bovenaan de afrit linksaf (richting Geldrop). Dit is de Colse Hoefdijk.
Eerste rechtsaf (Geldropsedijk).
Meteen weer rechts (Refelingse hei)
Dan links de Enodedreef in en doorrijden tot de ingang van strandbad Nuenen.
Tussenstand (deels onder voorbehoud)
naam Hond reu/teef mee eten
Petra Bayo (StabyXBorder/Witte Herder) reu onbekend
Yvonne W-Sib.Laika Saban reu ja
Maarten&Regina DH Kimbo teef ja
Lysette Floor, Benno, Job, ras onbekend 1t, 2reu? onbekend
TIJDSTIP *: 9.45u verzamelen, vertrek is om 10.00u.
DUUR *: bij normaal temperatuur: ca. 25km.
OPGEVEN:
Geef even door;
- hoeveel personen,
- je tel.nr.
ALGEMEEN:
* Als het erg warm wordt, dan zal de wandeling worden ingekort tot drie uur. Avondeten gaat dan ook niet door, we kunnen desgewenst wel daarna ergens een terrasje gaan pikken. Als het tropisch wordt, dan wil ik eerder vertrekken, de tijd wil ik laten afhangen van de wensen en mogelijkheden van de mensen die meegaan.
Groetjes,
Regina
Vanuit Tilburg en Den Bosch:
Richting Eindhoven.
Vervolgens randweg Eindhoven richting Helmond
Je komt in Eindhoven en gaat rechtsaf bij de stoplichten de J.F. Kennedylaan op.
Afslag Nuenen nemen en linksaf.
Je komt uit in Nuenen.
Na Goossens (aan de rechterkant) ga je bij de stoplichten rechtsaf (Geldropsedijk).
Deze weg rij je af tot bijna bij het einde. Bijna bij het einde van deze weg staat Strandbad Nuenen of Eenode al aangegeven. Je gaan dan linksaf het bos in (Refelingse hei).
Meteen weer linksaf (Enodedreef). Je komt uit bij Strandbad Eenode.
Vanuit Venlo of Weert:
Richting Eindhoven, afslag Helmond nemen. Vervolgens Eindhoven blijven volgen tot je weer op een snelweg komt.
Afslag Nuenen nemen, maar bovenaan de afrit linksaf (richting Geldrop). Dit is de Colse Hoefdijk.
Eerste rechtsaf (Geldropsedijk).
Meteen weer rechts (Refelingse hei)
Dan links de Enodedreef in en doorrijden tot de ingang van strandbad Nuenen.
Tussenstand (deels onder voorbehoud)
naam Hond reu/teef mee eten
Petra Bayo (StabyXBorder/Witte Herder) reu onbekend
Yvonne W-Sib.Laika Saban reu ja
Maarten&Regina DH Kimbo teef ja
Lysette Floor, Benno, Job, ras onbekend 1t, 2reu? onbekend
TIJDSTIP *: 9.45u verzamelen, vertrek is om 10.00u.
DUUR *: bij normaal temperatuur: ca. 25km.
OPGEVEN:
Geef even door;
- hoeveel personen,
- je tel.nr.
ALGEMEEN:
* Als het erg warm wordt, dan zal de wandeling worden ingekort tot drie uur. Avondeten gaat dan ook niet door, we kunnen desgewenst wel daarna ergens een terrasje gaan pikken. Als het tropisch wordt, dan wil ik eerder vertrekken, de tijd wil ik laten afhangen van de wensen en mogelijkheden van de mensen die meegaan.
Groetjes,
Regina
- johan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tervuerense herder
-
- Vaste gebruiker
- Bayo
- Actief
- Contacteer:
Ja gezellig
Natuurlijk wil ik wel mee eten. Bayo is dan inmiddels zo moe dat hij rustig moet zijn (voor een uurtje of zo
). Dus zie ik jullie zondag. Ik hoop dat hij aan het begin even kan zwemmen, op de kaart ziet het water er leuk uit, maar of hij er ook echt in mag en weer uit kan? Erin springen kan hij namelijk wel, hij vergeet echter altijd te kijken waar en of hij er weer uit kan, daar moet het baasje dan weer aan denken.
Tot zondag, we hebben er echt veel zin in.
Tot zondag, we hebben er echt veel zin in.
Petra Holierhoek & Bayo
-
- Vaste gebruiker
zwemmen
Van een vrouw die een Stabij heeft, weet ik dat het voor een hond schoon water is. Maar ik heb het natuurlijk niet getest, dus ik weet het niet... Het zou schoon water zijn omdat het een visvijver is.
Dus of er een mogelijkheid is om Bayo te laten zwemmen, moeten we maar even kijken, maar ik zorg wel voor een route met meer water!!
Tot zondag..
Dus of er een mogelijkheid is om Bayo te laten zwemmen, moeten we maar even kijken, maar ik zorg wel voor een route met meer water!!
Tot zondag..
- Bayo
- Actief
- Contacteer:
- johan
- Zeer actief
Ik twijfel nog om eens met zo'n lange afstandswandeling mee te gaan. Mijn hond is namelijk altijd erg druk tijdens het wandelen, en ik weet niet of ik haar er daarom een plezier mee doe. (zeker als de weersvoorspelling van 25 graden blijkt te kloppen)
Heeft er iemand van jullie meer ervaring met zulke lange wandelingen?
Heeft er iemand van jullie meer ervaring met zulke lange wandelingen?
- Bayo
- Actief
- Contacteer:
Meer water
Hallo Johan, Regina gaat ons langs water loodsen. Zoals je in onderstaande tekst van Regina kan lezen.
Verden neem ikzelf veel water mee (goed voor mijn conditie
). Kunnen we in ieder geval voldoende kunnen drinken. Verder heeft het bij ons (Noord-Limburg) vannacht veel geregent, zo'n 10 mm. Op de kaart van het KNMI staat dat dat in heel zuid-Nederland was, dus dat zal ook wel in het wandelgebied zijn. Dit weet jij vast beter dan ik. De slootjes, beekjes en poeltjes zullen dus weer aangevuld zijn. Zelf voorzie ik niet zoveel problemen, desnoods houd ik Bayo tijdelijk aan de lijn, maar ik denk dat dit niet nodig is. Ik zou gewoon gezellig meegaan, maar jij kent je eigen hond natuurlijk het beste.
Hopelijk tot morgen, Petra & Bayo
Verden neem ikzelf veel water mee (goed voor mijn conditie

Hopelijk tot morgen, Petra & Bayo
Petra Holierhoek & Bayo
-
- Vaste gebruiker
Ik sluit me bij Petra aan.
Als het erg warm is, neem ik extra pauzes. Kimbo geeft het aan als ze het te warm heeft.
En als het te warm wordt dan vind ik het niet verantwoord om te lang te lopen, dus dan kort ik de wandeling in.
DUS: ik zou het gewoon proberen!
Hoe lang wandel jij normaal ? Is het niet mogelijk dat je hond vanzelf wat rustiger wordt ? Houd je hond van zwemmen ? Want zo kan 'ie ook afkoelen!
En.. ? Ga je een poging wagen ?
Als het erg warm is, neem ik extra pauzes. Kimbo geeft het aan als ze het te warm heeft.
En als het te warm wordt dan vind ik het niet verantwoord om te lang te lopen, dus dan kort ik de wandeling in.
DUS: ik zou het gewoon proberen!
Hoe lang wandel jij normaal ? Is het niet mogelijk dat je hond vanzelf wat rustiger wordt ? Houd je hond van zwemmen ? Want zo kan 'ie ook afkoelen!
En.. ? Ga je een poging wagen ?
- johan
- Zeer actief
-
- Vaste gebruiker