Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Pup valt aan en terroriseert huis!!! HULP!!!
Moderator: moderatorteam
-
dimphie
- Actief
Pup valt aan en terroriseert huis!!! HULP!!!
Serieus geval hoor! Een vriendin van mijn buurvrouw heeft een pup kruising labrador/golden retriever. Het teefje Loupa is nu een maand of vier oud. Haar baasje is erg zachtaardig en niet in staat om haar pup eens stevig te corrigeren. Alles gaat met zachte hand.
Als Loupa bij mijn buurvrouw is, gaat alles goed. Ze luistert goed en weet wat ze wel en niet mag doen. Maar weer eenmaal thuis, valt ze haar baasje en diens mama aan, bijt ze, krabt ze, krijst ze, vernielt van alles en nog wat. Ze is dan dominant, agressief. In de auto bijt ze de bekleding en alles stuk. De hondenschool adviseert negeren maar dat kan natuurlijk niet als Loupa aan het vernielen slaat. Nogmaals, het baasje is niet erg "heersend". Wie weet raad........
Als Loupa bij mijn buurvrouw is, gaat alles goed. Ze luistert goed en weet wat ze wel en niet mag doen. Maar weer eenmaal thuis, valt ze haar baasje en diens mama aan, bijt ze, krabt ze, krijst ze, vernielt van alles en nog wat. Ze is dan dominant, agressief. In de auto bijt ze de bekleding en alles stuk. De hondenschool adviseert negeren maar dat kan natuurlijk niet als Loupa aan het vernielen slaat. Nogmaals, het baasje is niet erg "heersend". Wie weet raad........
- zepenko
- Zeer actief
-
pollunder
- Zeer actief
- Zoie
- Zeer actief
nou, Luna was me er ook een hoor op die leeftijd ! Denk dat veel mensen er zich op verkijken hoe druk en gedreven een pup kan zijn. Maar goed, als het elders wel goed gaat kan je je idd afvragen of de eigenaar er mee om weet te gaan.pollunder schreef:Als je een pup van 4 maand al niet onder controle krijgt,.... En qua ras is het ook al niet de moeilijkst op te voeden hond, hè
. Heeft ze zelf nog plezier aan de hond?
Ik ken natuurlijk niet heel de situatie, maar ik denk aan herplaatsen.

- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
- Aantal honden: 1
Druk en gedreven is niet hetzelfde als aanvallen, krabben en bijten.Al zou ik dat eerst wel eens willen zien om daarover te kunnen oordelen.Zoie schreef:nou, Luna was me er ook een hoor op die leeftijd ! Denk dat veel mensen er zich op verkijken hoe druk en gedreven een pup kan zijn. Maar goed, als het elders wel goed gaat kan je je idd afvragen of de eigenaar er mee om weet te gaan.pollunder schreef:Als je een pup van 4 maand al niet onder controle krijgt,.... En qua ras is het ook al niet de moeilijkst op te voeden hond, hè
Ik ken natuurlijk niet heel de situatie, maar ik denk aan herplaatsen.
Als het echt zo erg is en deze hond in haar handen een kleine terrorist dan zou ik de hond ook liever herplaatsen. Maar een goede cursus is nooit weg.
Overigens is het misschien qua ras geen moeilijke hond, het ligt ook aan de fokker waar deze pup vandaan komt of het echt wel zo'n makkelijke hond is. Er zweeft me nog een verhaal voor ogen van een labje die vanaf de bak het gezin terroriseerde en dat was ook nog een hele jonge hond.
Maar wel van een broodfokker die ze buiten in hokken had zitten.
Er speelt zoveel mee dat je hier niet makkelijk een goed advies in kan geven.
- Zoie
- Zeer actief
Marie-Josée schreef:Druk en gedreven is niet hetzelfde als aanvallen, krabben en bijten.Al zou ik dat eerst wel eens willen zien om daarover te kunnen oordelen.Zoie schreef:nou, Luna was me er ook een hoor op die leeftijd ! Denk dat veel mensen er zich op verkijken hoe druk en gedreven een pup kan zijn. Maar goed, als het elders wel goed gaat kan je je idd afvragen of de eigenaar er mee om weet te gaan.pollunder schreef:Als je een pup van 4 maand al niet onder controle krijgt,.... En qua ras is het ook al niet de moeilijkst op te voeden hond, hè
Ik ken natuurlijk niet heel de situatie, maar ik denk aan herplaatsen.![]()
Ja, precies, want aanvallen, krabben en bijten deed Luna ook. alleen noemde ik het ( willen ) spelen.
denk het ook niet.Er speelt zoveel mee dat je hier niet makkelijk een goed advies in kan geven.

- Zoie
- Zeer actief
- starfleet
- Erelid
Re: Pup valt aan en terroriseert huis!!! HULP!!!
Ze timed het belonen en negeren waarschijnlijk niet goed. Dat kan een ander observeren. Het gaat daar heel vaak mis in de positieve opvoedingsmethode. Dan wordt er gezegd: "werkt niet". Maar het werkt wel als je het goed doet. Een ander kan vaak beter zien waar het mis gaat.dimphie schreef: In de auto bijt ze de bekleding en alles stuk. De hondenschool adviseert negeren maar dat kan natuurlijk niet als Loupa aan het vernielen slaat. Nogmaals, het baasje is niet erg "heersend". Wie weet raad........
Anne
- kristien
- Actief
- Contacteer:
Ik had ook nogal een opdringerig pupje: hing in mijn broek etc.dimphie schreef:De hondenschool adviseert negeren maar dat kan natuurlijk niet als Loupa aan het vernielen slaat. Nogmaals, het baasje is niet erg "heersend". Wie weet raad........
Maar negeren werkt dus echt wel. En als het echt de spuigaten uitloopt eventueel even apart zetten in een kamer waar ze niks kapot kan doen (heel even, paar minuutjes maar ofzo). Maar negeren dus. het helpt wel.
Wat ik opmaak uit de bovenstaande quote is dat er op een bepaalde manier gereageerd wordt als ze aan het vernielen slaagt omdat men het niet negeert. Waarschijnlijk is die 'reactie' juist waar Loupa op zit te wachten. Voor sommige honden is alle aandacht goed zelfs in de vorm van straffen. Mijn raad zou hier dus zijn: Negeren, goeie hondenschool, en jezelf constant voor de ogen houden dat het opvoeden van een pup in veel gevallen gepaard gaat met schade aan het meubilair.
- Youp
- Zeer actief
Ik kan me dus niet voorstellen dat een pup van 4 maanden agressief is.
Volgens mij wil hij gewoon spelen en aandacht, lekker gek doen.
Ik heb ook een drukke pup. Hij kan soms echt doorslaan in zijn spel en is dan niet meer tot de orde te roepen. Hij bijt dan echt hard en gromt. Dan is het spel dus gewoon afgelopen en negeer ik hem een tijdje.
Als hij dan weer gekalmeerd is gaan we lekker naar het park of wat trainen. Kan hij daar even zijn energie in kwijt raken.
Ja, je bent erg druk met een pup. Het is niet altijd makkelijk. Ik heb het idee dat steeds meer mensen een pup aanschaffen en er te makkelijk over denken. Dan kan het idd nog wel eens tegenvallen.
Volgens mij wil hij gewoon spelen en aandacht, lekker gek doen.
Ik heb ook een drukke pup. Hij kan soms echt doorslaan in zijn spel en is dan niet meer tot de orde te roepen. Hij bijt dan echt hard en gromt. Dan is het spel dus gewoon afgelopen en negeer ik hem een tijdje.
Als hij dan weer gekalmeerd is gaan we lekker naar het park of wat trainen. Kan hij daar even zijn energie in kwijt raken.
Ja, je bent erg druk met een pup. Het is niet altijd makkelijk. Ik heb het idee dat steeds meer mensen een pup aanschaffen en er te makkelijk over denken. Dan kan het idd nog wel eens tegenvallen.
-
Wil de hond
- Zeer actief
- Contacteer:
- Youp
- Zeer actief
Een hond van 4 maanden die in een normale thuis situatie leeft en gewoon veel in mensenhanden is heb ik het dan over.Quote:
Ik kan me dus niet voorstellen dat een pup van 4 maanden agressief is.
Waarom niet, is een hond van vier maanden daar nog niet oud genoeg voor volgens jou?
Hij zou wel agressief kunnen zijn als hij altijd zijn voer of iets dergelijks MOET verdedigen. Dat kan ik alleen niet uit het verhaal opmaken.
Ik heb gelukkig nog nooit een agressieve hond van 4 maanden meegemaakt. Jij wel?
-
Wil de hond
- Zeer actief
- Contacteer:
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
- Aantal honden: 2
Lijkt me ook. Ik had ook zo'n 'terreurpup' en hij heeft nog steeds die momenten. Het gaat goed als ik zelf heel alert ben op het belonen en negeren. Als ik bijv. moe ben en daardoor geirriteerd raak, ga ik toch negatieve aandacht geven waardoor ik zijn gedrag erger maak. Consequent blijven belonen en negeren helpt echt, laat iemand anders daar eens naar kijken (mijn vriend helpt me daarbij). Ik ben ook niet zo'n 'zet hem op z'n plaats' type, dus kan me er goed in verplaatsenstarfleet schreef:Ze timed het belonen en negeren waarschijnlijk niet goed. Dat kan een ander observeren. Het gaat daar heel vaak mis in de positieve opvoedingsmethode. Dan wordt er gezegd: "werkt niet". Maar het werkt wel als je het goed doet. Een ander kan vaak beter zien waar het mis gaat.dimphie schreef: In de auto bijt ze de bekleding en alles stuk. De hondenschool adviseert negeren maar dat kan natuurlijk niet als Loupa aan het vernielen slaat. Nogmaals, het baasje is niet erg "heersend". Wie weet raad........
Anne

Linda, Izzie en Bram