Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

vraagje

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Seahorse
Actief

vraagje

Ongelezen bericht door Seahorse »

Billy luistert over het algemeen goed naar het commando "nee". Hij staakt dan het ongewenste gedrag en komt naar mij toe. Hoe kan ik daar nou het beste op reageren? Hem negeren of belonen?
Mechelfanaat
Actief

Ongelezen bericht door Mechelfanaat »

Belonen natuurlijk. :mrgreen:
Hij houd toch op met wat niet mocht. :ok:
Stimuleer zijn gedrag.
Door te zeggen ja braaf en geef hem iets wat ie wel mag.
In de b.v een koekje of een speeltje
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

Af en toe laten weten dat je blij bent dat hij luisterd lijkt me geen overbodige luxe. Ik beloon echter niet iedere keer, soms vind ik het vanzelfsprekend.

Bovendien verdenk ik Tommie ervan om expres iets ongewenst te vertonen (zoals onuitgenodigt op de bank springen) er meteen af te sjeesen en mij vervolgens aan te kijken waar zijn koekje blijft. :neenee:
Seahorse
Actief

miekmiek schreef:Af en toe laten weten dat je blij bent dat hij luisterd lijkt me geen overbodige luxe. Ik beloon echter niet iedere keer, soms vind ik het vanzelfsprekend.

Bovendien verdenk ik Tommie ervan om expres iets ongewenst te vertonen (zoals onuitgenodigt op de bank springen) er meteen af te sjeesen en mij vervolgens aan te kijken waar zijn koekje blijft. :neenee:
Zo zie ik het dus ook. Bij andere gelegenheden ben ik de eerste die klaar staat met de koekjes maar als hij op de bank heeft gezeten (wat hij bij ons dus nooit mag) of voor de zoveelste keer een schoen of sok heeft gepakt ben ik niet altijd blij met weer die kop op mijn schoot.
Seahorse
Actief

Eén keer was genoeg geweest. Mijn computer doet vreemde dingen.
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Ik negeer. Na een correctie, hoe klein dan ook moet je in mijn ogen altijd even negeren omdat je niet wil dat ongewenst gedrag uiteindelijk bekrachtigt wordt doordat de hond er aandacht mee verdient.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
zepenko
Zeer actief

Ongelezen bericht door zepenko »

Hier ook. Wordt één van de twee met een `nee' gestraft, volgt er geen aandacht of beloning.
Stel dat je `nee' hebt gezegd tegen die schaal worst die op tafel staat, waar hij zo verlekkerd naar staat te kijken. En daarna kan hij bij jouw een brok halen. Dan zal hij toch daarna weer bij de schaal worst gaan staan om een `nee' te krijgen en daarna een brok te kunnen komen halen.
Lynn
Actief

Ongelezen bericht door Lynn »

Als ik nee zeg tegen hem en hij staakt wat hij aan het doen was, dan zeg ik meestal alleen even iets van "goed zo" of "zo ben je weer braaf"

Ik werk erg weinig met eten omdat hij inderdaad snel doorheeft hoe hij aan zijn koekjes moet komen.

Het is alleen wel een gevoelig hondje (understatement) dus als ik een zwaardere stem op zet en laat blijken dat ik er niet blij mee ben dan Is hij even helemaal van zijn stuk. Dan staat ie haast in paniek naast me te kwispelen met zijn poten gebogen en hoofd naar beneden. soms gaat ie helemaal aan mijn voeten op zijn rug liggen of kruipt ie in het verste hoekje van zijn mand.
Dat gedrag ga ik tegen door hem meteen te laten weten waneer het weer goed is. Hij snapt dan wel dat wat ie doet echt fout is en dat het niet mag, gaat daarna ook niet weer verder.

Ik heb trouwens wel heel goed door wat een correctie verzachten is en wat paniek is hoor. Dat eerste is hij ook wel goed in... :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”