Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Nog een zindelijke hond

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Saartje
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising
Aantal honden: 1

Nog een zindelijke hond

Ongelezen bericht door Saartje »

Leo is goed bezig!
Het gaat opeens stukken beter met buiten poepen/plassen.
Hij doet het nu sinds een dag of 3 elke keer netjes aan het begin van de wandeling (als hij moet natuurlijk, anders gaan we weer terug), terwijl hij in het begin dus echt niet deed, ook niet als ik een uur stond te wachten.
Sinds we 1 keer per week met Banjer wandelen gaat hij opeens een stuk vooruit, heel raar maar wel leuk natuurlijk.
Natuurlijk zijn er nog steeds af en toe ongelukjes, maar hij is nu 2 keer meer dan een uur alleen geweest zonder problemen.
Als ik dan thuiskwam zag ik dat hij op de bank lag en niets binnen had gedaan, een paar maanden terug kon ik me zoiets echt niet voorstellen :ok:
Afbeelding
FoN
Actief

Ongelezen bericht door FoN »

Gefeliciteerd! Kan me voorstellen dat je er erg blij van wordt dat ie zo vooruit gaat!
Het riesenschnauzer forum!

Trotse eigenaar van: Indy, Duitse dog 23-02-2003 Hoolie, +/- 11-2002 en Irish, bastaardje +/- 10-2002
Belle
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Belle »

Sanne, wat fijn. Niet alleen Leo is goed bezig, maar jij ook :ok: Jij bent tenslotte degene die het hem leert.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
linda
Zeer actief

Ongelezen bericht door linda »

:cheer: :cheer: Hoera voor Leo!! :cheer: :cheer:
Afbeelding

in loving memorie Djengis 15-04-04 tot 27-09-05
Takkie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ierse Wolfshond

Ongelezen bericht door Takkie »

Goed zeg! Echt fijn voor jullie!
Afbeelding
Saartje
Zeer actief

Nou, ik zei in het eerste berichtje dat hij bijna zindelijk was, maar hij is nu helemaal zindelijk, het gaat perfect opeens.
Samen met nog wat andere dingen die ook al opeens heel goed gaan :ok:
Hij valt sinds 2 dagen zelfs niet meer uit naar andere honden, hij trekt dan wel weer aan de lijn tot we de hond voorbij zijn en hij kijkt, maar geen gegil, geblaf en gegrom meer en hij wandelt ook rustig weer verder.
Ongelooflijk, maar echt waar!
Echt heerlijk om hem zo vooruit te zien gaan! :cheer:
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Wat fijn zeg Sanne! :ok: Blijkbaar is er echt even iets doorbroken waardoor hij in het gareel lijkt te komen?
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

Saartje schreef:Nou, ik zei in het eerste berichtje dat hij bijna zindelijk was, maar hij is nu helemaal zindelijk, het gaat perfect opeens.
Samen met nog wat andere dingen die ook al opeens heel goed gaan :ok:
Hij valt sinds 2 dagen zelfs niet meer uit naar andere honden, hij trekt dan wel weer aan de lijn tot we de hond voorbij zijn en hij kijkt, maar geen gegil, geblaf en gegrom meer en hij wandelt ook rustig weer verder.
Ongelooflijk, maar echt waar!
Echt heerlijk om hem zo vooruit te zien gaan! :cheer:
wauw Sanne, zo te lezen heeft leo in jou zijn maatje en baasje gevonden... zijn vertrouwen in dingen zal een stuk herwonnen zijn, petje af meid! :ok:
Saartje
Zeer actief

Eline* schreef:Wat fijn zeg Sanne! :ok: Blijkbaar is er echt even iets doorbroken waardoor hij in het gareel lijkt te komen?
Ik denk het, het lijkt alsof hij veel dingen begint te begrijpen.
Hij is ook allang niet meer zo'n kreng als in het begin (en aan de andere kant trillend en kotsend van de stress), hij had echt duidelijkheid nodig.
Ik denk dat het ook al een stuk scheelt voor hem dat er iemand leiding geeft en dat alles met regelmaat gebeurt, hij laat nu pas echt zijn karakter zien vind ik, misschien begint het nu pas echt.
Buiten ben ik nu wel een stuk strenger voor hem en ik denk dat er ook veel mee te maken heeft.
Hij is niet het type dat je met alleen koekjes en blije woordjes kan heropvoeden :mrgreen:
Afbeelding
Saartje
Zeer actief

yamie schreef: wauw Sanne, zo te lezen heeft leo in jou zijn maatje en baasje gevonden... zijn vertrouwen in dingen zal een stuk herwonnen zijn, petje af meid! :ok:
Hij is ook echt een fijnere hond aan het worden, hij is ook een stuk tot rust gekomen.
Hij loopt ook niet meer constant door het huis heen alsof hij hier elke keer weer voor het eerst komt, als ik een paar uurtjes weggeweest ben ligt hij heerlijk op de bank te maffen (wat blijkbaar alleen mag als ik er niet ben :boos: :mrgreen: ) alsof het nooit anders is geweest.
Het klinkt nu wel een beetje alsof het zo uit de lucht komt vallen trouwens, maar het betekent wel dag in dag uit overal aan werken hoor :wink:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”