Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Verzot op Chocolademelk!
Moderator: moderatorteam
- Misterygirl
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Verzot op Chocolademelk!
Mijn hond moet je in het oog houden als je chocolademelk drinkt. als je even niet kijkt ben je je drinken wel kwijt.
kan dit kwaad als je hond dit soms drinkt.
+ zijn er hier nog honden die dit durven??
Groetjes Stéfanie,
Bij mijn ouders thuis: Snoopy (Maltezer, 18/07/1999),Max (Labrador, 28/08/2005) en Flurk (Mechelse herder x Duitse herder, nov 2007)
Bij mijn ouders thuis: Snoopy (Maltezer, 18/07/1999),Max (Labrador, 28/08/2005) en Flurk (Mechelse herder x Duitse herder, nov 2007)
- Seahorse
- Actief
- rianneke
- Zeer actief
Seahorse schreef:Chocola is toch giftig voor honden?
ja in chocolade zit een stof die honden niet kunnen afbreken. Te veel kan erg slecht zijn. Dus oppassen dus! Ik heb gehoord dat er honden aan kunnen overlijden maar ook dat er honden zijn die dat best vaak eten en heel oud zijn.

Groetjes,
Rianne en Layka
- M@ri@nne
- Zeer actief
- Liesbeth
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Re: Verzot op Chocolademelk!
Naar mijn mening kan het helemaal geen kwaad, maar gezond/nuttig is het nou niet echt.Misterygirl schreef:Mijn hond moet je in het oog houden als je chocolademelk drinkt. als je even niet kijkt ben je je drinken wel kwijt.
Het gehalte aan theobromine (het stofje dat gevaarlijk is) is zo weinig dat het geen kwaad kan. Met melk kan de gemiddelde hond ook niks, maar de hoeveelheid die je hond via chocolademelk binnen krijgt is nou ook weer niet dramatisch.
Of te wel, als je hond ervan lebbert is er geen probleem, maar je moet er geen liters van geven.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver
- Aantal honden: 2
onze hond heeft een poosje geleden een chocoladereep opgegeten en toen ik dit hoorde (lag al op bed) heb ik in paniek de DA gebeld,deze wist mij te vertellen dat het niet zo veel kwaad kan als het maar geen kilo's chocola zijn,ze moeten een bepaalde hoeveelheid binnen krijgen wil het echt schade aanrichten.
groetjes eefje
groetjes eefje
-
- Actief
De hond van mijn schoonouders had met pasen een schaaltje pure chocolade eitjes met schil opgegeten...
Die is er goed ziek van geweest.
Ik weet dat melkchocolade heel weinig kwaad kan omdat het gehalte aan het stofje wat schadelijk is erg weinig is.
Met pure chocolade is het wel oppassen. De concentratie is dan veel groter.
Chocomelk kan dus denk ik niet zoveel kwaad. De hond heeft er alleen niks aan, maarja wij eten ook wel eens wat slechts toch? Zolang je het maar niet regelmatig met liters voert...
Die is er goed ziek van geweest.
Ik weet dat melkchocolade heel weinig kwaad kan omdat het gehalte aan het stofje wat schadelijk is erg weinig is.
Met pure chocolade is het wel oppassen. De concentratie is dan veel groter.
Chocomelk kan dus denk ik niet zoveel kwaad. De hond heeft er alleen niks aan, maarja wij eten ook wel eens wat slechts toch? Zolang je het maar niet regelmatig met liters voert...
Ik zou het gewoon nooit geven. Er zijn hier zoveel dingen waar mijn hondjes helemaal gek van zijn. Maar ik wil niet dat ze het water in de mond krijgen als ik iets aan het eten of drinken ben. Is voor iedereen wel zo prettig. De hondjes weten waar ze aan toe zijn (nl. dat ze niets krijgen als ik eet/drink) en ik heb rust omdat de hondjes rust hebben. Zou ik ze één keer wat lekkers geven (chocomelk, cake, belegd brood, noem maar op), dan ja... dan zullen ze er dol op worden. En dan is al gauw het einde zoek omdat ik zou weten dat ze er zo dol op zijn en het ze graag gun etc.
Ze krijgen best wel eens wat hoor (laatste plak cake of zo, slagroomklopper aflikken), maar dan als het mij uitkomt en ze er niet op rekenen...
Ze krijgen best wel eens wat hoor (laatste plak cake of zo, slagroomklopper aflikken), maar dan als het mij uitkomt en ze er niet op rekenen...
-
- Zeer actief
- Goldenlover
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Ik geef m'n hon ook nooit chocolade en ook geen druiven meer sinds ik weet dat die ook giftig zijn. Hij likt wel eens een beetje hagelslag van de grond en dat zal ook wel geen kwaad kunnen hoor, maar ik probeer het zo min mogelijk te laten eten.
Groetjes Fleur en Dodger
He's the one I love
He's the one I trust,
He's the one who understands me without words He's my dog.
www.goldenretrievers.mysites.nl
www.groups.msn.com/DancingwithRetrievers
He's the one I love
He's the one I trust,
He's the one who understands me without words He's my dog.
www.goldenretrievers.mysites.nl
www.groups.msn.com/DancingwithRetrievers
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Leeuwhondje
- Aantal honden: 1
-
- Vaste gebruiker