Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

alleen zijn uitbouwen.

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Moos schreef: Maar gemiddeld 1 keer per week 1 hele dag alleen thuis is toch ook niet zo'n vreselijk iets?
Hihi, nee Marloes dat zegt niemand (behalve jij!!!). Man, als ik hier zo in de buurt kijk, hebben de meeste honden niet zo'n mooi leven als Saar en Moos! Ze zijn lang alleen thuis en als de bazen er dan zijn, mogen ze het blokje rond en moeten snel poepen en plassen. Aandacht? Ja, vijf minuten per dag denk ik.

Niet dat je een voorbeeld moet nemen aan de meeste mensen, maar het geeft wel aan dat jij je niet druk moet maken over 1, 2 of 3 dagen alleen zitten in de week. Misschien vinden ze het wel heel romantisch, zo lekker met z'n tweetjes :wink:

Die opmerking over je broertje triggerde me wel. Als je straks vaker weg bent als je werkt, kan hij wellicht 1 a 2 middagen in de week met ze de hort op! Hij vindt het leuk en je betaalt hem er gewoon voor. Prima deal!
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Zoek stok! schreef:
Moos schreef: Maar gemiddeld 1 keer per week 1 hele dag alleen thuis is toch ook niet zo'n vreselijk iets?
Hihi, nee Marloes dat zegt niemand (behalve jij!!!). Man, als ik hier zo in de buurt kijk, hebben de meeste honden niet zo'n mooi leven als Saar en Moos! Ze zijn lang alleen thuis en als de bazen er dan zijn, mogen ze het blokje rond en moeten snel poepen en plassen. Aandacht? Ja, vijf minuten per dag denk ik.

Niet dat je een voorbeeld moet nemen aan de meeste mensen, maar het geeft wel aan dat jij je niet druk moet maken over 1, 2 of 3 dagen alleen zitten in de week. Misschien vinden ze het wel heel romantisch, zo lekker met z'n tweetjes :wink:

Die opmerking over je broertje triggerde me wel. Als je straks vaker weg bent als je werkt, kan hij wellicht 1 a 2 middagen in de week met ze de hort op! Hij vindt het leuk en je betaalt hem er gewoon voor. Prima deal!
Dank je voor de oppeppende woorden.

Je mag weer langskomen :mrgreen:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

En inderdaad, broertje is, zeker voor later als ik werk en hij ouder is en heeeeel erg geld nodig heeft, een goede optie.

Hij heeft weleens eerder een keertje 4 uur opgepast, dat was 'm wat te lang, hij verveelde zich in mijn huis :mrgreen:

Maar ik denk dat hij voor 5 euro per keer, best eens in de zoveel tijd eens de laatste twee uurtjes totdat ik thuis ben wil overbruggen ofzo.

Maar goed, we zien eerst nog maar even hoe het gaat als de Pabo eenmaal begonnen is :wink:
Afbeelding
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Moos schreef:
Oke, gelukkig. Ik dacht dat jij vond dat dat helemaal niet kon, dat ze dan gemiddeld 1 dag in de week alleen zouden zitten, en begon opeens een beetje te twijfelen.
Ik vind dat Malthesers helemaal niet kunnen, doe je ze nu weg :smile: :smile:

Serieus, waarom zou dat nu niet kunnen. Lekker met zijn tweetjes en Saartje is toch lang geen pup meer. Ze hebben het toch prima naar hun zin met zijn tweetjes. Je hebt alleen kans dat ze 's avonds wat minder snel braaf gaan slapen, maar dan slapen ze wat meer overdag i.p.v. 's avonds. Ligt aan je honden, maar zoals jij beschrijft vinden die twee het best en hebben elkaar om te spelen en tegen aan te liggen.

Anne
Moos
Zeer actief

starfleet schreef:
Moos schreef:
Oke, gelukkig. Ik dacht dat jij vond dat dat helemaal niet kon, dat ze dan gemiddeld 1 dag in de week alleen zouden zitten, en begon opeens een beetje te twijfelen.
Ik vind dat Malthesers helemaal niet kunnen, doe je ze nu weg :smile: :smile:

Serieus, waarom zou dat nu niet kunnen. Lekker met zijn tweetjes en Saartje is toch lang geen pup meer. Ze hebben het toch prima naar hun zin met zijn tweetjes. Je hebt alleen kans dat ze 's avonds wat minder snel braaf gaan slapen, maar dan slapen ze wat meer overdag i.p.v. 's avonds. Ligt aan je honden, maar zoals jij beschrijft vinden die twee het best en hebben elkaar om te spelen en tegen aan te liggen.

Anne
whahahahahahaha :smile:

En inderdaad, Saartje is tegen die tijd bijna 9 maanden, dus echt al volwassen voor zo'n klein hondje. En ze hebben elkaar gelukkig, Moos alleen zou ik wel echt heel vervelend vinden.
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Moos schreef: Hij heeft weleens eerder een keertje 4 uur opgepast, dat was 'm wat te lang, hij verveelde zich in mijn huis :mrgreen:
Heb je een dvd/video ding? Kun je een leuke film voor hem huren. Of hij neemt z'n Playstation mee ofzo :mrgreen:

Het lijkt me het belangrijkste dat Saar en Moos tussen de middag uitgelaten worden. De rest van de tijd knoedelen ze wel wat aan en slapen ze.

En wat Anne zegt klopt (alweer). Als Bram naar de dagopvang is geweest waar hij meer slaapt dan hier, is hij 's avonds vervelender en blijft langer wakker.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Ozzfest
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ozzfest »

Als je maar voor een uurtje of twee weg moet,en je geeft je hond een koekje als je weg gaat,en ook als je weer terug bent,dan weet je hond uiteindelijk,dat t niet erg is,bij die van mij werkt t prima!
Moos
Zeer actief

Zoek stok! schreef:
Moos schreef: Hij heeft weleens eerder een keertje 4 uur opgepast, dat was 'm wat te lang, hij verveelde zich in mijn huis :mrgreen:
Heb je een dvd/video ding? Kun je een leuke film voor hem huren. Of hij neemt z'n Playstation mee ofzo :mrgreen:

Het lijkt me het belangrijkste dat Saar en Moos tussen de middag uitgelaten worden. De rest van de tijd knoedelen ze wel wat aan en slapen ze.

En wat Anne zegt klopt (alweer). Als Bram naar de dagopvang is geweest waar hij meer slaapt dan hier, is hij 's avonds vervelender en blijft langer wakker.
Ja, ik heb een dvd speler. Alleen dacht Bas dat het allemaal wel zou lukken toen. Ik had van alles geopperd wat hij mee kon nemen, maar dat hoefde niet. Ik had zelfs gezegd dat ik ze ook bij mams kon brengen, dta hij gewoon thuis op zou passen, en mama er niet mee zou lastig vallen. Nee, hoefde ook niet. Hij wilde per se in mijn huis, zonder extra spullen. En dat heeft hij dus geweten, hahaha. Maar ach, je bent 13 of je bent het niet :mrgreen:

Ik vind het inderdaad ook wel erg belangrijk dat ze tussen de middag even kunnen plassen, en wat kunnen rennen. En dat kan dus; dat heeft mijn moeder al toegezegd toen Saar erbij kwam, en dat doet ze ook met liefde.

Maar als ik echt soms langer dan 8 uur weg zou zijn, zou het wel prettig zijn als Bas misschien even die laatste periode wil overbruggen. Maar we moeten allemaal nog maar zien in hoeverre dat allemaal nodig zal zijn of niet.

En ik denk inderdaad ook dat ze dan 's avonds minder zullen slapen (na vallen ze na zevenen knock-out), maar dat geeft helemaal niks. We zullen sowieso als ik thuiskom nog wel even de duinen in trekken.
Afbeelding
Moos
Zeer actief

rottweilers4ever schreef:Als je maar voor een uurtje of twee weg moet,en je geeft je hond een koekje als je weg gaat,en ook als je weer terug bent,dan weet je hond uiteindelijk,dat t niet erg is,bij die van mij werkt t prima!
Nou, dat weten ze hier al hoor, ze kunnen al prima alleen zijn, en krijgen ook altijd wat lekkers als ik wegga. Maar bedankt voor de tip :wink:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”