Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Op je afstormen

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

starfleet
Erelid

Re: Op je afstormen

Ongelezen bericht door starfleet »

DogoDonna schreef: Opvoeding heeft niks te maken met je eigen kracht of gewicht lijkt mij. Je begint met opvoeden als ze pup is, anders ben je al te laat.
Toch wel hoor. Mijn hondje zou er niet over piekeren om tegen mij op te botsen. Daar ben ik veel te groot en te machtig voor. in haar ogen.

Natuurlijk kun je als klein baasje met een grote uitstraling een hoop goed maken, maar het is gemakkelijker de verhouding een beetje op elkaar af te stemmen.
Anne
DogoDonna
Actief

Ongelezen bericht door DogoDonna »

starfleet schreef:
DogoDonna schreef:
Seahorse schreef:Zou wel een mirakel zijn als je dat in één keer voor elkaar kreeg.
Nee dat is noodzaak anders ben je te soft bezig. Ze gaat een erg onplezierige evaring meemaken en dat wil ze niet nog 1 keer meemaken :wink:
Wat een grootspraak allemaal. Het lijkt wel of je haar op gaat hangen. Een keer flink hard BOEEE roepen met de armen wijd werkt ook.

Anne
Nou zeg, wat zeg ik verkeerd??? Ik ga haar laten schrikken zodat ze het nooit meer doet, volgens mij is dat de bedoeling van een correctie dat een hond het meteen afleert?? En dat je niet 100 keer iets doet wat NIET werkt....

Doe even rustig aan Anne, je maakt je druk om niks....grootspraak...ttssss
Dogo's zijn geweldig
Afbeelding
starfleet
Erelid

DogoDonna schreef:
Je doet erg geheimzinnig over wat je van plan bent en dat begrijp ik niet.

Anne
DogoDonna
Actief

starfleet schreef:
DogoDonna schreef: Opvoeding heeft niks te maken met je eigen kracht of gewicht lijkt mij. Je begint met opvoeden als ze pup is, anders ben je al te laat.
Toch wel hoor. Mijn hondje zou er niet over piekeren om tegen mij op te botsen. Daar ben ik veel te groot en te machtig voor. in haar ogen.

Natuurlijk kun je als klein baasje met een grote uitstraling een hoop goed maken, maar het is gemakkelijker de verhouding een beetje op elkaar af te stemmen.
Anne
Een klein hondje neemt als hij de kans krijgt een flinke kerel net zo hard in de boot hoor, een hond is slimmer dan je denkt :mrgreen:
Dogo's zijn geweldig
Afbeelding
Joy C
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Joy C »

DogoDonna schreef:
starfleet schreef:
DogoDonna schreef:
Seahorse schreef:Zou wel een mirakel zijn als je dat in één keer voor elkaar kreeg.
Nee dat is noodzaak anders ben je te soft bezig. Ze gaat een erg onplezierige evaring meemaken en dat wil ze niet nog 1 keer meemaken :wink:
Wat een grootspraak allemaal. Het lijkt wel of je haar op gaat hangen. Een keer flink hard BOEEE roepen met de armen wijd werkt ook.

Anne
Nou zeg, wat zeg ik verkeerd??? Ik ga haar laten schrikken zodat ze het nooit meer doet, volgens mij is dat de bedoeling van een correctie dat een hond het meteen afleert?? En dat je niet 100 keer iets doet wat NIET werkt....

haha, die ene dogo die ik ken, zou vast niet schrikken van Boe! hoor.
Groetjes Joyce
† Nick 16.08.1999 - 22.01.2009
† Terry 16.07.1998 - 09.01.2012
Afbeelding
DogoDonna
Actief

starfleet schreef:
DogoDonna schreef:
Je doet erg geheimzinnig over wat je van plan bent en dat begrijp ik niet.

Anne
Ooow is het dat, daar ben ik nog niet helemaal uit. Ik denk nog na over wat voor Donna het beste zal werken.....

Ze vind bijvoorbeeld water niet leuk, dus ik zou een emmer water achter mijn rug kunnen houden en die over haar heen gooien.

Een werpketting gebruiken.

Dat soort dingen, gerustgesteld? :wink:
Dogo's zijn geweldig
Afbeelding
DogoDonna
Actief

Joy C schreef:haha, die ene dogo die ik ken, zou vast niet schrikken van Boe! hoor.
Ik denk dat het dan ook heel snel een leuk spelletje voor de hond wordt, en dat willen we niet :wink:
Dogo's zijn geweldig
Afbeelding
starfleet
Erelid

DogoDonna schreef:
Ze vind bijvoorbeeld water niet leuk, dus ik zou een emmer water achter mijn rug kunnen houden en die over haar heen gooien.

Ja.

Anne
Joy C
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Joy C »

DogoDonna schreef:
Joy C schreef:haha, die ene dogo die ik ken, zou vast niet schrikken van Boe! hoor.
Ik denk dat het dan ook heel snel een leuk spelletje voor de hond wordt, en dat willen we niet :wink:
Precies. Ik zei al, ik ken er maar 1, maar toch. :wink:
Groetjes Joyce
† Nick 16.08.1999 - 22.01.2009
† Terry 16.07.1998 - 09.01.2012
Afbeelding
DogoDonna
Actief

starfleet schreef:
DogoDonna schreef:

Ja.

Anne
:ok: gelukkig maar!
Dogo's zijn geweldig
Afbeelding
starfleet
Erelid

Joy C schreef:
DogoDonna schreef:
Daarom heb ik een kleintje :mrgreen: Ik heb nog nooit BOE geroepen, maar in geval van enorme nood, zou het wel helpen.

Anne
starfleet
Erelid

DogoDonna schreef: Een klein hondje neemt als hij de kans krijgt een flinke kerel net zo hard in de boot hoor, een hond is slimmer dan je denkt :mrgreen:
Absoluut, maar een klein hondje dat botst geeft de baas geen blessures en houdt er zelf wel wat hoofdpijn aan over.

Ik voor mij vind het veel eenvoudiger om fysiek totaal boven de hond te staan. Ik neem mijn hond op mijn schoen als dat nodig zou zijn, een Dogo niet. Als die kwaad zou willen zou hij me aan stukken scheuren bij wijze van spreken.

Met een kleine hond is het voor mij gemakkelijker zeker van mijn zaak te zijn dan met een hele grote, dus is ook de opvoeding en de verhouding vanzelf duidelijk voor de hond.

Bij veel bazen met grote honden ontbreekt het daar nog al eens aan (niet persoonlijk opvatten aub). Het is dat veel grote rassen van zichzelf lief en niet agressief zijn, anders zouden er beslist veel meer ongelukken gebeuren. Ik moet er niet aan denken als iedereen liep met een Jack Russel formaat Dog.

Anne
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

starfleet schreef:
Joy C schreef:
DogoDonna schreef:
Daarom heb ik een kleintje :mrgreen: Ik heb nog nooit BOE geroepen, maar in geval van enorme nood, zou het wel helpen.

Anne
:offt:

Nou, bij Saar zou dat ook direct helpen, maar als ik tegen Moos BOE zou roepen zou hij me waarschijnlijk alleen maar aankijken zo van "Ja, en???" :mrgreen:

En, inderdaad. Ik moet ook niet denken aan een dog type onopgevoed hyperaktief klein keffertje...
Afbeelding
DogoDonna
Actief

starfleet schreef:
DogoDonna schreef: Een klein hondje neemt als hij de kans krijgt een flinke kerel net zo hard in de boot hoor, een hond is slimmer dan je denkt :mrgreen:
Absoluut, maar een klein hondje dat botst geeft de baas geen blessures en houdt er zelf wel wat hoofdpijn aan over.

Ik voor mij vind het veel eenvoudiger om fysiek totaal boven de hond te staan. Ik neem mijn hond op mijn schoen als dat nodig zou zijn, een Dogo niet. Als die kwaad zou willen zou hij me aan stukken scheuren bij wijze van spreken.

Met een kleine hond is het voor mij gemakkelijker zeker van mijn zaak te zijn dan met een hele grote, dus is ook de opvoeding en de verhouding vanzelf duidelijk voor de hond.

Bij veel bazen met grote honden ontbreekt het daar nog al eens aan (niet persoonlijk opvatten aub). Het is dat veel grote rassen van zichzelf lief en niet agressief zijn, anders zouden er beslist veel meer ongelukken gebeuren. Ik moet er niet aan denken als iedereen liep met een Jack Russel formaat Dog.

Anne
Ik denk juist dat veel grote rassen meer opvoeding krijgen en daardoor lief ,gehoorzaam en makkelijk zijn. Hoeveel kleine hondjes zijn niet van die onopgevoede keffende draakjes, ook dit niet persoonlijk opvoeden :wink:

Ik voel me niet aangesproken, ik krijg teveel bevestiging uit mijn omgeving dat het zo goed gaat met Donna :mrgreen:
Dogo's zijn geweldig
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

DogoDonna schreef:
starfleet schreef:

Anne
Ik denk juist dat veel grote rassen meer opvoeding krijgen en daardoor lief ,gehoorzaam en makkelijk zijn. Hoeveel kleine hondjes zijn niet van die onopgevoede keffende draakjes, ook dit niet persoonlijk opvoeden :wink:

Ik voel me niet aangesproken, ik krijg teveel bevestiging uit mijn omgeving dat het zo goed gaat met Donna :mrgreen:
Da's deels waar. Veel mensen nemen zo'n klein hondje omdat je dat niet zo op hoeft te voeden.

Aan de andere kant worden er minstens zoveel Goldens en Labjes om precies diezelfde reden genomen, en toch zijn dat vaak gewoon lieve honden, zonder een greintje aggressie of opgefoktheid.

Komt omdat heeeel veel van die zogenaamde leuke kleine hondjes ook terriers zijn, en dat zijn geen makkelijke sullen.

Daarom heb ik een van de weinige kleine hondenrassen die niet onder de terriers vallen.
Afbeelding
Roxy
Actief

Ongelezen bericht door Roxy »

starfleet schreef:Maar ik geloof heel erg in de grootte van de hond aanpassen aan je eigen postuur. Dus geen Dogo Argentino als je zelf 50 kilo weegt.
starfleet schreef:Ik voor mij vind het veel eenvoudiger om fysiek totaal boven de hond te staan. Ik neem mijn hond op mijn schoen als dat nodig zou zijn, een Dogo niet.
In het geval wat nu speelt moet je zorgen voor zelfstraffend, zoals je ook zelfbelonend hebt. De herders die ik tot nu toe uit het asiel heb gehaald zijn al genoeg fysiek gestraft, bij die honden moet je vertrouwen kweken en respect voor jouw persoontje. In zo'n op hol geslagen hond in de dolle 5 minuten is altijd de neiging tot uitdagen aanwezig, kijken hoever je kunt gaan. Dan moet je gewoon een manier vinden die met zo min mogelijk geweld werkt en vooral de relatie met jou niet schaadt.

Ik vind het kort door de bocht om te zeggen dat als je een gevecht met een Dogo/herder/andere grote hond niet kunt winnen of hem op de voet kunt nemen, je dan maar niet zo'n hond moet nemen. :wink:
vauwau
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door vauwau »

Gewoon een paar keer knietje tegenaan gooien. Heb ik ook moeten doen. Een paar keer doen, is zo over. Succes.
starfleet
Erelid

DogoDonna schreef:
Het speelt allebei mee.

Overigens vind ik keffen niets met onopgevoed te maken hebben. Als jouw Dogo op mijn Kooiker af komt gestormd gaat ze waarschijnlijk hoog blaffen en snauwen als dat niet helpt, dat heeft niets met opvoeding van mijn kleine hond te maken. Alleen maar met het feit dat het angstig is als een veel grotere onbekende hond komt aanstormen en dat ze op haar manier laat weten daar niet van gediend te zijn. Dat mag ze, daar is niets onopgevoeds aan en wordt door andere honden ook prima begrepen. "Opzouten, heb ik geen zin in ".

Anne
florijna
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door florijna »

ik zit vaak op een amerikaans dogo forum, daar zijn soortgelijke topics ook wel eens aan de orde.
Wat ze daar aanraden en hier goed geholpen heeft is er eens opletten hoe vaak je in huis eigenlijk opzij/omloopt voor je hond. En dat dus niet meer doen.
Ook buiten, als hij/zij voor je voeten loopt: doorlopen.

Ik snap dat dit misschien niet zo direct te maken heeft met het probleem wat je beschrijft. Toch zijn t wel handelingen die zonder al te veel fysieke kracht te moeten gebruiken bij ons geholpen hebben om aan te geven dat als er al iemand tegen iemand oploopt wij dat tegen hem zijn en niet andersom.

hoop dat je er wat aan hebt!
Ca Cajuina
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ca Cajuina »

starfleet schreef:
DogoDonna schreef:
Dat ga je echt niet doen bij een hond van ruim 40 kilo aan spiermassa. Dat moet wel even ander opgelost worden, het is niet de bedoeling dat ik gewond raak, daar leert Donna niks van, want die leid daar niet onder hoor.
Ik wel. Maar ik geloof heel erg in de grootte van de hond aanpassen aan je eigen postuur. Dus geen Dogo Argentino als je zelf 50 kilo weegt.

Anne
Dit is echt de grootste onzin die ik gehoord heb. Dat zou betekenen dat je alleen een hond kan hebben als je fysiek sterker bent?? Volgens mij is het juist de bedoeling dat je die fysieke strijd helemaal niet aangaat. Vergis je niet. Dat zou betekenen dat de gemiddelde huisvrouw nog niet eens een Lab zou kunnen hebben. Niemand zou kunnen paard rijden!

En ja mijn hond is zwaarder. Mijn reu weegt 65 en ikzelf 59. Maar zelfs al was hij 50 kilo geweest dan nog begin ik puur fysiek niets als hij zou willen.
Groetjes Michelle en een kus van Conan en Akira en Hera

Afbeelding
bobientje
Actief

Ongelezen bericht door bobientje »

Ca Cajuina schreef:
starfleet schreef:
DogoDonna schreef:
Dat ga je echt niet doen bij een hond van ruim 40 kilo aan spiermassa. Dat moet wel even ander opgelost worden, het is niet de bedoeling dat ik gewond raak, daar leert Donna niks van, want die leid daar niet onder hoor.
Ik wel. Maar ik geloof heel erg in de grootte van de hond aanpassen aan je eigen postuur. Dus geen Dogo Argentino als je zelf 50 kilo weegt.

Anne
Dit is echt de grootste onzin die ik gehoord heb.
helemaal mee eens
en eens komt hier een duitse dog met mijn 43 kilo.
maar mss moet ik er dan maar eerst wat kilo's bij op eten :mrgreen:
Afbeelding
DogoDonna
Actief

starfleet schreef:
DogoDonna schreef:
Het speelt allebei mee.

Overigens vind ik keffen niets met onopgevoed te maken hebben. Als jouw Dogo op mijn Kooiker af komt gestormd gaat ze waarschijnlijk hoog blaffen en snauwen als dat niet helpt, dat heeft niets met opvoeding van mijn kleine hond te maken. Alleen maar met het feit dat het angstig is als een veel grotere onbekende hond komt aanstormen en dat ze op haar manier laat weten daar niet van gediend te zijn. Dat mag ze, daar is niets onopgevoeds aan en wordt door andere honden ook prima begrepen. "Opzouten, heb ik geen zin in ".

Anne
Er zijn veel hondjes die om alles lopen te keffen, en dat is weldegelijk af te leren en heeft et opvoede te maken, dat bedoelde ik :wink:
Dogo's zijn geweldig
Afbeelding
bianca83
Zeer actief

Ongelezen bericht door bianca83 »

Hoe is het gegaan gisteren?
Afbeelding
DogoDonna
Actief

florijna schreef:ik zit vaak op een amerikaans dogo forum, daar zijn soortgelijke topics ook wel eens aan de orde.
Wat ze daar aanraden en hier goed geholpen heeft is er eens opletten hoe vaak je in huis eigenlijk opzij/omloopt voor je hond. En dat dus niet meer doen.
Ook buiten, als hij/zij voor je voeten loopt: doorlopen.

Ik snap dat dit misschien niet zo direct te maken heeft met het probleem wat je beschrijft. Toch zijn t wel handelingen die zonder al te veel fysieke kracht te moeten gebruiken bij ons geholpen hebben om aan te geven dat als er al iemand tegen iemand oploopt wij dat tegen hem zijn en niet andersom.

hoop dat je er wat aan hebt!
Ik loop Donna altijd 'omver' als ze in mijn pad loopt, ze heeft voor mij aan de kant te gaan :pffff: Nee hoor ik loop gewoon door wat ze ook doet en in het begin gebruikte ik dan wel even mij knie om even duidelijk over te komen. Dat kwam goed door, ze snapte dat ze beter af was naast me dan voor me :mrgreen:
Dogo's zijn geweldig
Afbeelding
DogoDonna
Actief

bianca83 schreef:Hoe is het gegaan gisteren?
Ik vol goede moed met de werpketting in mijn hand (stevig vast zodat ze die niet hoort). Ze mag 'vrij' en begint te rennen.......maar niet recht op mij af.....ze neemt op tijd een wending naar links of rechts???

Zou ik daar nou met meer lef en zelfverstekerder gestaan hebben en dat ze dat al gemerkt heeft :denken: Dat weet ik haast wel zeker, maar ik blijf haar voorlopig even in de gaten houden...
Dogo's zijn geweldig
Afbeelding
bianca83
Zeer actief

Hahaha heb je je erop voorbereid en dan doet ze het niet. Ik denk wel dat het komt omdat je nu inderdaad zelfverzekerder daar gestaan hebt. Een hond is echt niet dom. Kan natuurlijk ook toeval geweest zijn maar ik denk het niet :ok:
Afbeelding
DogoDonna
Actief

bianca83 schreef:Hahaha heb je je erop voorbereid en dan doet ze het niet. Ik denk wel dat het komt omdat je nu inderdaad zelfverzekerder daar gestaan hebt. Een hond is echt niet dom. Kan natuurlijk ook toeval geweest zijn maar ik denk het niet :ok:
Ik vond het altijd zo eng als ze zo hard rondcrosst en dan richting mij. Dat heeft ze gewoon gevoelt blijkbaar dat ik daar onzeker stond. En daar een opening gezien om mij te domineren uit te dagen. Een opening die ze verder overigens nooit bij me zoekt omdat de rangorde juist erg duidelijk is.

Ik ben blij dat ik het hier even voorgelegd heb. Donna heeft respect voor me, alleen had ik het zelf even niet :mrgreen:

Ik zou eens een filmpje moeten maken want ze gaat echt heel hard. Je kunt ook zien dat ze daar echt van geniet.
Dogo's zijn geweldig
Afbeelding
starfleet
Erelid

Ca Cajuina schreef:
Dit is echt de grootste onzin die ik gehoord heb. Dat zou betekenen dat je alleen een hond kan hebben als je fysiek sterker bent??
Nee zo bedoel ik het niet.

Als jij dominantie uitstraalt en ervan overtuigd bent dat je hond jou als leider ziet , ziet de hond dat ook en is er niets aan de hand.

Ik heb het niet over jou of over mensen hier die al jaren honden hebben en een natuurlijk overwicht uitstralen.

Je kan zeggen dat mensen die dat niet hebben helemaal geen hond moeten nemen, maar dat vind ik wat kort door de bocht.

Voor veel mensen geldt dat ze zekerder zijn van hun zaak als ze het idee hebben dat ze in geval van nood de hond fysiek kunnen overmeesteren en dat straalt uit. Ik ben er daar een van. Nou ja, liever gezegd was, ik zou het nu wel aandurven inmiddels.

Anne (maar ja nu heb ik al een kleine keffer
:boos:
bianca83
Zeer actief

Met Quasar heb ik ook van zoiets van ow had ik nu maar een camera bij me. Vooral als ik een stok ver weg gooi en hem dan terug roep met die stok, dan is het net of hij aan het vliegen is :smile: En dan die noodstop die hij maakt als hij er bijna is :smile: :smile:
Afbeelding
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door cloris »

:mrgreen: Ik zat net te denken, buiten mijn honden (die me niet omver lopen) heb ik wel nog een meer dan 600 kg hengst lopen, en die heeft dat 1x geprobeerd, knietje werkt dan niet meer, blijven staan en ineens een brul geven met zwaaiende armen wel hahahahaha

sorry beetje off-topic maar het kwam in mij op toen ik las dat je een beetje rekening met je eigen gewicht moet houden :mrgreen:
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”