Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
ruzie met baas van uitvallende honden.
Moderator: moderatorteam
- Zoie
- Zeer actief
ruzie met baas van uitvallende honden.
Ik loop op de stoep met Spok, komen we een man met twee honden, witte herder en nog wat tegen. Honden vallen als gekke uit zodra ze Spok zien. Ik blijf even staan om de man gelegenheid te geven over te steken, maar dat deed hij niet. Dus ik loop door, en loop met een boogje op straat om de man en zijn honden heen. Maar niet ver genoeg naar zijn smaak, want hij ontstak in woedde en dreigde de volgende keer zijn honden los te laten. Ik zeg: zou ik niet doen, want ik trap ze lek. Enfin, niet zo gezellig dus.
Wat vinden jullie in alle objectiviteit hiervan. Tuurlijk kan ik makkelijker oversteken dan hij, maar moet iedereen dan maar voor hem wijken omdat hij z'n honden niet onder controle heeft ? Zelf ontloop ik actief die andere hond in een dergelijke situatie. Daar heb ik natuurlijk ook op moeten trainen. Kan hij ook doen.
Wat vinden jullie in alle objectiviteit hiervan. Tuurlijk kan ik makkelijker oversteken dan hij, maar moet iedereen dan maar voor hem wijken omdat hij z'n honden niet onder controle heeft ? Zelf ontloop ik actief die andere hond in een dergelijke situatie. Daar heb ik natuurlijk ook op moeten trainen. Kan hij ook doen.
Laatst gewijzigd door Zoie op 09 jul 2005 15:52, 1 keer totaal gewijzigd.

- Ozzfest
- Zeer actief
Nee!
Jij staat in je recht!
Hij moet zn honden beter onder controle enz houden,want mensen als hij geven honden een slechte naam!
Zou me er verder niet al te druk over maken,bij ons in de buurt zijn ze gelukkig wel relaxt,als iemand wat over elkaars honden/eigenaren heeft aan te merken gaat dat zo goed als vriendschappelijk,en niet op die manier,gelukkig heb jij jou honden WEL onder controle!
Jij staat in je recht!
Hij moet zn honden beter onder controle enz houden,want mensen als hij geven honden een slechte naam!
Zou me er verder niet al te druk over maken,bij ons in de buurt zijn ze gelukkig wel relaxt,als iemand wat over elkaars honden/eigenaren heeft aan te merken gaat dat zo goed als vriendschappelijk,en niet op die manier,gelukkig heb jij jou honden WEL onder controle!
- Rataplan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): asielhonden!
Ja mij is het dat niet waard ik let op mijn eigen honden steek over als het kan. Ik ga niet vechten om een stoeptegel. Ik heb veel liever honden die heel blijven
daar let ik dus op op hun gedrag en hoe ik een gevecht kan voorkomen.
Al moet ik zeggen de meesten gaan wel aan de kant als ze een fietskar met twee kinderen en twee honden aan de riem
Ik had gemiddeld wel 1 keer per week iemand aan de lijn (in het asiel) die zelf mot kregen omdat de honden elkaar in het park in de haren hadden gevlogen. Het ging zelfs door tot naar huis toe volgen, stalken en bedreigen.
Ik heb daar geen zin in ik groet vriendelijk en vervolg mijn weg het liefst fluit of neurie ik dan een liedje

Al moet ik zeggen de meesten gaan wel aan de kant als ze een fietskar met twee kinderen en twee honden aan de riem

Ik had gemiddeld wel 1 keer per week iemand aan de lijn (in het asiel) die zelf mot kregen omdat de honden elkaar in het park in de haren hadden gevlogen. Het ging zelfs door tot naar huis toe volgen, stalken en bedreigen.
Ik heb daar geen zin in ik groet vriendelijk en vervolg mijn weg het liefst fluit of neurie ik dan een liedje

Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
- Martin
- Zeer actief
Ja in jou geval is dat wel te begrijpenRataplan schreef:Ja mij is het dat niet waard ik let op mijn eigen honden steek over als het kan. Ik ga niet vechten om een stoeptegel. Ik heb veel liever honden die heel blijvendaar let ik dus op op hun gedrag en hoe ik een gevecht kan voorkomen.
Al moet ik zeggen de meesten gaan wel aan de kant als ze een fietskar met twee kinderen en twee honden aan de riem![]()

Nou, in zijn geval geef ik Jan wel gelijk hoor , als je er een paar keer achter elkaar zo een tegen komt kun je wel om blijven lopen, ik zou ook gewoon mijn weg blijven volgen hoor, en vooral als ze zo in een keer agressief gaan reageren,daar ga ik echt niet voor op zij hoor, mijn honden heb ik altijd onder controle en vallen niet uit ,en iedereen moet gewoon zorgen dat hij zijn honden bij zich houdt, en als ,zoals die kerel begind te dreigen van "de volgende keer laat ik ze los" , nou doe dat dan maar zou ik zeggen, maar dan komen ze wel van een koude kermis thuis hoor, ik heb mijn honden wel onder controle, maar als ze aangevallen worden , zullen zij zich met hand en tand verdedigen.
Ik kwam vroeger de buurman van een eindje verder wel eens tegen, hier achter in het bos, en dan op zo`n smal padje , waar je geen kant heen kunt, is verder wel een hele aardige kerel hoor, maar die heeft ook twee aardig agressieve herders,en hij doet er altijd alles aan om die honden rustig te houden,maar het lukt hem nooit, en een paar jaar geleden is het ook tussen onze honden tot een gevecht gekomen met passeren, op dat zelfde padje, waar die man nog lelijk viel ook, door dat zijn hond (die voor jessy vluchtte) hard in zijn knieholte knalde, waardoor hij achterover smakte, maar die andere hond hield hij vast en trok hem zo over hem heen, de ene hond lag onder hem en die andere lag boven op hem, en Buck dook daar nog eens boven op., dat was in een keer een puinhoop van je welste, later ben ik wel naar zijn huis gegaan, om te vragen of hij, of zijn honden iets mankeerden, maar dat viel allemaal wel mee, de reu waar buck mee bezig was geweest, had een paar happen in zijn kop gehad, en Buck een in zijn bil (die herders toch he)

We hebben wel gelijk een paar afspraken gemaakt, voor het geval het nog eens zou gebeuren, als we elkaar sindsdien tegenkomen, gaat de gene die het dichts bij een zijpad is , uitwijken , dat is afgesproken, en dat gaat al jaren goed.......zo kan het ook.
- Martin
- Zeer actief
Ja precies, dat denkt mijn buurman nu ook......vermijden die (boer)boellinlin schreef:wat heef 'het recht' hier nu mee te maken?rottweilers4ever schreef:Nee!
Jij staat in je recht!
die kerel is gewoon zo'n ordinaire hedderbaas, die denkt dat de hele melkweg om hem heen draait. vermijden die boel.

Zet eens effe een "t" achter dat heef........ben ik van jou helemaal niet gewend

- starfleet
- Erelid
- Branka
- moderator
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
- Aantal honden: 1
Als ik een gevecht kan voorkomen loop ik wel om. Wel na eerst gevraagd te hebben of ze misschien hun hond onder controle kunnen houden (of als de honden loslopen, bij zich kunnen houden).
Die sukkels van ons konden heus hun mannetje wel staan (nu zijn ze oud en merk je ook minder machogedrag), maar ik wil gewoon niet dat ze vechten. Nergens voor nodig en ik heb geen zin om regelmatig een ritje te moeten maken naar de d.a.
Want wat heeft in je recht staan en dat behalen voor nut als je daarna met een gewonde hond zit? Bij dat soort aso's acht ik de kans klein dat ze echt willen leren hun honden goed onder controle te houden.
Die sukkels van ons konden heus hun mannetje wel staan (nu zijn ze oud en merk je ook minder machogedrag), maar ik wil gewoon niet dat ze vechten. Nergens voor nodig en ik heb geen zin om regelmatig een ritje te moeten maken naar de d.a.
Want wat heeft in je recht staan en dat behalen voor nut als je daarna met een gewonde hond zit? Bij dat soort aso's acht ik de kans klein dat ze echt willen leren hun honden goed onder controle te houden.

- bobientje
- Actief
vermijden tot op zekere hoogte.
hier loopt ook iemand met zo'n hond, een duitse herder.
maar die kerel verwacht van je dat jij wel omloopt.
een X liepen we naar huis en daar kwam hij de hoek om en maar scrheeuwen dat we om moesten lopen, liepen we door dan was het voor eigen risico. toen was ik het zat. ik heb toen rustig gezegd dat ik er flauw van was, dat hij niet van iedereen kan verwachten dat ze voor hem omlopen, dat zijn hond een probleem heeft en niet die van mij en dat ik nu door ga lopen en hij maar voor mij een keer gaat omlopen.
je hebt eigenlijk ook wel gelijk zei hij toen. als ik hem nu tegenkom dan loopt hij es een keer om en dan weer ik.
dus ik wil hier ook niet al te moeilijk over doen maar het moet wel van 2 kanten komen.
hier loopt ook iemand met zo'n hond, een duitse herder.
maar die kerel verwacht van je dat jij wel omloopt.
een X liepen we naar huis en daar kwam hij de hoek om en maar scrheeuwen dat we om moesten lopen, liepen we door dan was het voor eigen risico. toen was ik het zat. ik heb toen rustig gezegd dat ik er flauw van was, dat hij niet van iedereen kan verwachten dat ze voor hem omlopen, dat zijn hond een probleem heeft en niet die van mij en dat ik nu door ga lopen en hij maar voor mij een keer gaat omlopen.
je hebt eigenlijk ook wel gelijk zei hij toen. als ik hem nu tegenkom dan loopt hij es een keer om en dan weer ik.
dus ik wil hier ook niet al te moeilijk over doen maar het moet wel van 2 kanten komen.

- cloris
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Dit is in mijn ogen altijd nog het beste. Ik had ook zo'n afspraak met een HerderbaasMartin schreef:
Ja in jou geval is dat wel te begrijpen
Nou, in zijn geval geef ik Jan wel gelijk hoor , als je er een paar keer achter elkaar zo een tegen komt kun je wel om blijven lopen, ik zou ook gewoon mijn weg blijven volgen hoor, en vooral als ze zo in een keer agressief gaan reageren,daar ga ik echt niet voor op zij hoor, mijn honden heb ik altijd onder controle en vallen niet uit ,en iedereen moet gewoon zorgen dat hij zijn honden bij zich houdt, en als ,zoals die kerel begind te dreigen van "de volgende keer laat ik ze los" , nou doe dat dan maar zou ik zeggen, maar dan komen ze wel van een koude kermis thuis hoor, ik heb mijn honden wel onder controle, maar als ze aangevallen worden , zullen zij zich met hand en tand verdedigen.
Ik kwam vroeger de buurman van een eindje verder wel eens tegen, hier achter in het bos, en dan op zo`n smal padje , waar je geen kant heen kunt, is verder wel een hele aardige kerel hoor, maar die heeft ook twee aardig agressieve herders,en hij doet er altijd alles aan om die honden rustig te houden,maar het lukt hem nooit, en een paar jaar geleden is het ook tussen onze honden tot een gevecht gekomen met passeren, op dat zelfde padje, waar die man nog lelijk viel ook, door dat zijn hond (die voor jessy vluchtte) hard in zijn knieholte knalde, waardoor hij achterover smakte, maar die andere hond hield hij vast en trok hem zo over hem heen, de ene hond lag onder hem en die andere lag boven op hem, en Buck dook daar nog eens boven op., dat was in een keer een puinhoop van je welste, later ben ik wel naar zijn huis gegaan, om te vragen of hij, of zijn honden iets mankeerden, maar dat viel allemaal wel mee, de reu waar buck mee bezig was geweest, had een paar happen in zijn kop gehad, en Buck een in zijn bil (die herders toch he)![]()
We hebben wel gelijk een paar afspraken gemaakt, voor het geval het nog eens zou gebeuren, als we elkaar sindsdien tegenkomen, gaat de gene die het dichts bij een zijpad is , uitwijken , dat is afgesproken, en dat gaat al jaren goed.......zo kan het ook.

De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
- bram en thijs
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
- Aantal honden: 0
Om eerlijk te zijn hou ik er niet zo van om dan te dreigen dat je zijn honden: "lek gaat trappen". Ik loop bovendien zelf de straat over, mijn heren zijn ook niet altijd even vriendelijk als ze aangelijnd zijn dus ik zoek het zeker niet op en zelfs als ze wel vriendelijk zijn hou ik er niet van om een stel aangelijnde honden elkaar te laten passeren. Je weet nooit wat die koppen opeens kunnen verzinnen.

-
- Actief
Bella is altijd angstig geweest voor vreemde honden. Als ze los is en de kans krijgt vanaf een afstandje eerst de situatie te bekijken en dan kennis te maken gaat het prima.
Maar als ze aan de riem zit en ze kan geen kant op wordt het moeilijker. Ik laat haar dan altijd zitten en probeer haar af te ledien met een koekje. Negen van de tien keer lukt dit ook, maar soms gaat het dus nog "mis". Ze blaft als een gek en rukt zich een enkele keer ook nog los.
Als de persoon in kwestie dan rustig blijft en ik de situatie kan uitleggen is Bella snel gekalmeerd en is het prima.
Als mensen in paniek gekke dingen gaan doen en gaan schreeuwen blijft Bella uit angst blaffen.
Wat niet wil zeggen dat ik geen begrip voor die mensen kan hebben. Ik zou ook schrikken als er een hond van formaat Bella luid blaffend om me heen rende...
Ik probeer het dus altijd te voorkomen door om te lopen, om te draaien of weet ik veel wat. Maar heel soms ontkom je er niet aan...
Maar als ze aan de riem zit en ze kan geen kant op wordt het moeilijker. Ik laat haar dan altijd zitten en probeer haar af te ledien met een koekje. Negen van de tien keer lukt dit ook, maar soms gaat het dus nog "mis". Ze blaft als een gek en rukt zich een enkele keer ook nog los.
Als de persoon in kwestie dan rustig blijft en ik de situatie kan uitleggen is Bella snel gekalmeerd en is het prima.
Als mensen in paniek gekke dingen gaan doen en gaan schreeuwen blijft Bella uit angst blaffen.
Wat niet wil zeggen dat ik geen begrip voor die mensen kan hebben. Ik zou ook schrikken als er een hond van formaat Bella luid blaffend om me heen rende...
Ik probeer het dus altijd te voorkomen door om te lopen, om te draaien of weet ik veel wat. Maar heel soms ontkom je er niet aan...
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Wie op zo'n moment nou in zijn recht staat maakt niet zo veel uit vind ik;je kunt het beter zien te vermijden.
Als ik op straat loop met mijn beide honden en ze zien de-tot voor kort altijd- los lopende Rottweiler of de 3 Shar Pei's dan is het bal.Laatst liep ik hier in het stikdonker het plein achter mij over met ze en ineens komt daar die *&*&^&*Rottweiler op me af stormen
Daar sta je dan met 2 aangelijnde furies en een er omheen dansende Rottweiler die tracht één van jouw honden te gazen te nemen
Net toen ik er in elk geval 1 wilde los laten om niet in een kluwen vechtende honden terecht te komen kwam de baas eraan die de hond bij de kladden greep......Toen we elkaar de volgende dag weer zagen vroeg hij of mijn honden iets mankeerden.Gelukkig niks dus,en de zijne ook niet.
Ik heb hem wel gezegd dat als het weer gebeurde ik er in elk geval één zou los laten om ze een kans op verweer te geven en om niet zélf gebeten te worden.
Heb die hond niet meer los gezien sindsdien
Achteraf heb ik van een andere hondeneigenar gehoord dat deze hond meerdere honden te grazen heeft gehad.
Als ik op straat loop met mijn beide honden en ze zien de-tot voor kort altijd- los lopende Rottweiler of de 3 Shar Pei's dan is het bal.Laatst liep ik hier in het stikdonker het plein achter mij over met ze en ineens komt daar die *&*&^&*Rottweiler op me af stormen

Daar sta je dan met 2 aangelijnde furies en een er omheen dansende Rottweiler die tracht één van jouw honden te gazen te nemen

Net toen ik er in elk geval 1 wilde los laten om niet in een kluwen vechtende honden terecht te komen kwam de baas eraan die de hond bij de kladden greep......Toen we elkaar de volgende dag weer zagen vroeg hij of mijn honden iets mankeerden.Gelukkig niks dus,en de zijne ook niet.
Ik heb hem wel gezegd dat als het weer gebeurde ik er in elk geval één zou los laten om ze een kans op verweer te geven en om niet zélf gebeten te worden.
Heb die hond niet meer los gezien sindsdien

Achteraf heb ik van een andere hondeneigenar gehoord dat deze hond meerdere honden te grazen heeft gehad.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- **Tamara**
- Zeer actief
- Contacteer:
- Zoie
- Zeer actief
ik loop met Luna en eventueel spok erbij altijd om honden heen. Niet alleen omdat ik niet vind dat iedereen maar voor mij ruim baan moet maken, ook omdat ik dat behulpzaam vind in het tegen gaan van uitval gedrag. Zou ik het niet doen, doet ze steeds winnaarservaringen op en wordt het alleen maar erger.
Soms is de situatie zo dat het niet lukt, en dan hou ik haar kort bij mij, en vertel wat er gaat gebueren: ze kan uitvallen, maar veder gebeurt er niks.
Een enkele keer kan Luna al van grotere afstand uitvallen, b.v. als ze de bullterrier van de buren ziet. Dat is overigens wederzijds. Maakt me niet uit, kan ik evengoed nog met haar oversteken, gewoon een kwestie van een beetje trainen.
Ik vond en vind dat de man weinig reden had zo kwaad te worden, ik week uit, en liep er met een boog omheen. Misschien was het verstandiger geweest gewoon over te steken, maar hij kan dat niet van mij eisen, en dreigen zijn honden op mijn hond los te laten is helemaal belachelijk. Laat hem zelf oversteken als hij het zo belangrijk vindt.
Gisteren kwam ik die vrouw met haar bordeauxdog en franse bulldog weer tegen. Had al een een keer onenigheid met haar gehad, dus ze kent mijn hond. Ik dirigeer Luna aan de overkant van de straat langs haar honden zonder dat ze uitvalt. Heel goed Luna. Ik sla links af, loop op de stoep, moet even iets uit mijn auto pakken, en ja hoor, loopt die vrouw op straat met haar honden op korte afstand ons voorbij, terwijl ze net zo goed aan de andere kant op de stoep had kunnen lopen. En Luna valt uit.
Dat vind ik dan wel weer jammer en onnodig, maar ik ga haar echt niet dreigen mijn hond los te laten.
Soms is de situatie zo dat het niet lukt, en dan hou ik haar kort bij mij, en vertel wat er gaat gebueren: ze kan uitvallen, maar veder gebeurt er niks.
Een enkele keer kan Luna al van grotere afstand uitvallen, b.v. als ze de bullterrier van de buren ziet. Dat is overigens wederzijds. Maakt me niet uit, kan ik evengoed nog met haar oversteken, gewoon een kwestie van een beetje trainen.
Ik vond en vind dat de man weinig reden had zo kwaad te worden, ik week uit, en liep er met een boog omheen. Misschien was het verstandiger geweest gewoon over te steken, maar hij kan dat niet van mij eisen, en dreigen zijn honden op mijn hond los te laten is helemaal belachelijk. Laat hem zelf oversteken als hij het zo belangrijk vindt.
Gisteren kwam ik die vrouw met haar bordeauxdog en franse bulldog weer tegen. Had al een een keer onenigheid met haar gehad, dus ze kent mijn hond. Ik dirigeer Luna aan de overkant van de straat langs haar honden zonder dat ze uitvalt. Heel goed Luna. Ik sla links af, loop op de stoep, moet even iets uit mijn auto pakken, en ja hoor, loopt die vrouw op straat met haar honden op korte afstand ons voorbij, terwijl ze net zo goed aan de andere kant op de stoep had kunnen lopen. En Luna valt uit.
Dat vind ik dan wel weer jammer en onnodig, maar ik ga haar echt niet dreigen mijn hond los te laten.

- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Ik heb 7 jaar lang als een voortvluchtige me met Laika over straat begeven en ik ben zo blij dat ik dat nu niet meer hoef. BIj ons in de buurt vallen 9 van de tien honden uit en gelukkig gaan de mensen zelf aan de kant. Alleen de aardsvijanden van Laika vroeger, de Jack en de Lab van 7 hoog, dat baasje is aso.
Die honden vallen echt vreselijk uit en ook Nelson valt dan uit naar hun. Dat baasje gaat geen stap aan de kant, maakt ook geen vaart als ze ziet dat jij er langs wil en blijft ook rustig een minuut op dezelfde plek staan met haar twee gillende honden aan de lijn. Ik hekel de baas, mijn honden haar honden.
Zij kan dus de zenuwen krijgen en bij haar loop ik door. Anders sta ik namelijk doodleuk te wachten tot madam klaar is met het uitlaten van haar honden op de parkeerplaats. Autobanden schijnen lekker te zijn om tegenaan te pissen. 
Ik ben dan ook echt wel stiekem aan het giechelen als ik zie dat ze door haar gillende honden door de heg gesleurd wordt. Gnuif.
Die honden vallen echt vreselijk uit en ook Nelson valt dan uit naar hun. Dat baasje gaat geen stap aan de kant, maakt ook geen vaart als ze ziet dat jij er langs wil en blijft ook rustig een minuut op dezelfde plek staan met haar twee gillende honden aan de lijn. Ik hekel de baas, mijn honden haar honden.

Ik ben dan ook echt wel stiekem aan het giechelen als ik zie dat ze door haar gillende honden door de heg gesleurd wordt. Gnuif.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
- Moos
- Zeer actief
Er lopen hier ook een aantal honden die uitvallen aan de lijn. De bazen zijn de beroerdste niet, en steken regelmatig over. Maar als ik hen eerder zie dan steek ik even over. Kleine moeite, en ik heb geen zin in een kapotte Moos en Saar.
Moos is trouwens aan de riem er ook niet echt van gediend dat andere honden komen snuffelen. We kunnen met een cm. ertussen een andere hond passeren hoor, niks aan de hand, hij valt ook nooit uit.
Maar soms heb je van die bazen die het leuk vinden om hun aangelijnde hond aan mijn aangelijnde honden te laten snuffelen. Want dat is zo gezellig voor de hondjes
Ik weet dat Moos daar niet van houdt (dan snauwt hij de andere hond weg als het ook een reu is), dus ik probeer dan snel door te lopen, terwijl ik Moos strak naast me houdt. Maar dan nog is er een hele zooi baasjes die de hint niet snappen en de uitrolriem van hun hond van het slotje gooien zodat hun hond mijn kant op komt gedenderd om 'gezellig' te snuffelen.
Gelukkig vindt Saar dat allemaal wel best, dus gooi ik haar altijd maar naar voren om de hond in kwestie ( als het ene vriendelijke hond is uiteraard) iets te snuffelen te geven terwijl ik Moos naast me laat zitten. En vraag de de baas van de andere hond semi-vriendelijk of hij zijn hond misschien even bij zich kan houden.
Soms doen ze dat dan alsnog niet, en dan snauwt Moos hun hond weg. En dan heb ik het weer gedaan met mijn kleine k*tkeffer.
Zucht...
Eigenlijk is dat mijn grootste ergernis van die baasjes die hun hond aan de riem zonodig met elke andere hond moeten laten snuffelen.
Moos is trouwens aan de riem er ook niet echt van gediend dat andere honden komen snuffelen. We kunnen met een cm. ertussen een andere hond passeren hoor, niks aan de hand, hij valt ook nooit uit.
Maar soms heb je van die bazen die het leuk vinden om hun aangelijnde hond aan mijn aangelijnde honden te laten snuffelen. Want dat is zo gezellig voor de hondjes

Ik weet dat Moos daar niet van houdt (dan snauwt hij de andere hond weg als het ook een reu is), dus ik probeer dan snel door te lopen, terwijl ik Moos strak naast me houdt. Maar dan nog is er een hele zooi baasjes die de hint niet snappen en de uitrolriem van hun hond van het slotje gooien zodat hun hond mijn kant op komt gedenderd om 'gezellig' te snuffelen.
Gelukkig vindt Saar dat allemaal wel best, dus gooi ik haar altijd maar naar voren om de hond in kwestie ( als het ene vriendelijke hond is uiteraard) iets te snuffelen te geven terwijl ik Moos naast me laat zitten. En vraag de de baas van de andere hond semi-vriendelijk of hij zijn hond misschien even bij zich kan houden.
Soms doen ze dat dan alsnog niet, en dan snauwt Moos hun hond weg. En dan heb ik het weer gedaan met mijn kleine k*tkeffer.
Zucht...
Eigenlijk is dat mijn grootste ergernis van die baasjes die hun hond aan de riem zonodig met elke andere hond moeten laten snuffelen.

- **Tamara**
- Zeer actief
- Contacteer:
- Roelfien
- Zeer actief
Hoe herkenbaar.Eline* schreef:Ik heb 7 jaar lang als een voortvluchtige me met Laika over straat begeven en ik ben zo blij dat ik dat nu niet meer hoef. BIj ons in de buurt vallen 9 van de tien honden uit en gelukkig gaan de mensen zelf aan de kant. Alleen de aardsvijanden van Laika vroeger, de Jack en de Lab van 7 hoog, dat baasje is aso.
Die honden vallen echt vreselijk uit en ook Nelson valt dan uit naar hun. Dat baasje gaat geen stap aan de kant, maakt ook geen vaart als ze ziet dat jij er langs wil en blijft ook rustig een minuut op dezelfde plek staan met haar twee gillende honden aan de lijn. Ik hekel de baas, mijn honden haar honden.Zij kan dus de zenuwen krijgen en bij haar loop ik door. Anders sta ik namelijk doodleuk te wachten tot madam klaar is met het uitlaten van haar honden op de parkeerplaats. Autobanden schijnen lekker te zijn om tegenaan te pissen.
Ik ga ook keurig opzij met mijn honden voor andere honden, gewoon omdat ik twee uitvallende honden heb en geen zin heb in gesodemieter. Het is juist onze training om direct een andere richting te nemen en zo het uitvallen zo tot een minimum te beperken (wat met die kleine fuckterriër van me niet altijd lukt :N: )
En dan ga ik er vanuit dat die andere mensen ook gewoon hun weg vervolgen en niet toch proberen om in je vaarwater te blijven. Ze hoeven niet opzij, maar ze moeten ook niet doodleuk ook nog eens met hun hond aan een looplijn van 10 meter mijn kant op komen. Dan zeg ik er dus wel wat van. Ze zien dat ik ze probeer te ontwijken, ze zien twee krijsende krengen aan de lijn, waarom zou je dan toch met je hond op mij af komen lopen? En nee, dat is niet op een straatje waar je nu eenmaal langs elkaar heen moet, dat is gewoon op een groot grasveld met alle ruimte van de wereld. Laat mij lekker lopen met mijn krijskrengen en loop zelf lekker door, maar ga het niet nog even leuk erger lopen maken door je hond zo dicht mogelijk nabij te laten komen door mijn kant op te lopen en dan heel boos te kijken als ik je vraag om je hond bij je te houden.

Maar we hebben er echt een paar in de buurt, die blijven lekker lang op een centrale plek staan met hun hond waarmee ze voor alle hondenbezitters de boel goed blokkeren. Hun hond staat ook met zijn haren in de lucht als ze de mijne al zien en ze blijven dan echt zo staan of komen op je af lopen met een air van: ik heb recht om te lopen waar ik wil en als dat toevallig jouw kant op is, heb jij pech...

Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
- Roelfien
- Zeer actief
Precies, allebei even een stukje opzij en alles verloopt gewoon in harmonie.**Tamara** schreef:Hij had ook geen reden, jij deed het toch netjes. Anders had hij zelf naar de overkant moeten gaan, of even netjes aan jou vragen of je meer afstand wilt nemen.....Zoie schreef: Ik vond en vind dat de man weinig reden had zo kwaad te worden, ik week uit, en liep er met een boog omheen.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
-
- Zeer actief
Ach ja, je komt altijd van die mafkezen tegen, heb weleens gehad dat zo'n gek die zijn stafford los liet en die Staff wilde Blisje pakken, ja pech dus en Blis trekt die Staff half aan stukken, zegt die kerel dat ie Blis wilt doodschoppen terwijl zijn Staff begint, ja dan is maar 1 antwoord mogelijk......BOEM!
...als ze gaan dreigen lul ik niet eens meer.

- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Ik merk wel zolangzamerhand dat veel mensen zich er weinig van aantrekken
Misschien komt dit ook omdat Kaya niet als een gek tekeer gaat, maar gewoon rustig loopt totdat een onbekende hond aan haar gaat ruiken en dan is het 'klenggg'.
Dat probeer ik dus te voorkomen door haar direct af te leiden als ik een onbekende hond zie: we gaan bovenaan het dijkje lopen (veel meer keus is hier niet; een pad en een dijkje, wat zo'n 4 meter langs elkaar heen is) en ik leid haar af met iets leuks of lekkers. Dat ziet er waarschijnlijk zo gezellig uit
dat mensen hun hond gewoon laten gaan
Vanavond had ik er weer eentje achter ons aanlopen en ik maar afleiden
Nou ja, over het algemeen gaat het goed en als de andere hond echt opdringerig wordt en de baas doet er totaal niks aan, dan laat ik het in het uiterste geval maar gaan (en vervolgens boze gezichten
).
Ik heb het al eens gezegd, maar nogmaals voor de duidelijkheid: Kaya bijt niet, ze zet de hond flink op zijn/haar plek met veel kabaal, maar dat is het.

Dat probeer ik dus te voorkomen door haar direct af te leiden als ik een onbekende hond zie: we gaan bovenaan het dijkje lopen (veel meer keus is hier niet; een pad en een dijkje, wat zo'n 4 meter langs elkaar heen is) en ik leid haar af met iets leuks of lekkers. Dat ziet er waarschijnlijk zo gezellig uit

Vanavond had ik er weer eentje achter ons aanlopen en ik maar afleiden

Nou ja, over het algemeen gaat het goed en als de andere hond echt opdringerig wordt en de baas doet er totaal niks aan, dan laat ik het in het uiterste geval maar gaan (en vervolgens boze gezichten

Ik heb het al eens gezegd, maar nogmaals voor de duidelijkheid: Kaya bijt niet, ze zet de hond flink op zijn/haar plek met veel kabaal, maar dat is het.
- Roelfien
- Zeer actief
- Joyce
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
Ik heb dan wel weer geluk hier in de buurt, iedereen kent mij en m'n honden en als we elkaar tegenkomen dan steekt degene over die dat het makkelijkst kan of wachten we even op elkaar. Nooit geruzie of gescheld maar gewoon een vriendelijk hallo van de overkant van de straat. Met twee honden hier in de buurt hebben mijn honden geen problemen en dan lopen we gewoon langs elkaar heen, nog even een praatje en dan fijn weer verder. Ik ga mijn honden niet in een mogelijke onveilige situatie zetten alleen omdat ik mijn gelijk wil krijgen en gelukkig is dat hier ook niet nodig.
- vinkje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Boomertje - Locatie: eindhoven
Ik kom 'avonds wel eens een echtpaar tegen die ieder met een herder lopen. Ik loop dan een heel mooi pad in langs het water, met heel veel eendjes, heerlijk is het daar. Ik wilde net het pad inlopen toen ik het echtpaar de hoek om zag komen, ik riep toen dat ik wel even een stuk terug ging, zodat zij makkelijk door konden lopen, het zijn twee lastige herders. Dus ging ik een stuk terug en zo staan dat de herders Beau niet zagen. De keer daarop liep ik het pad in, en je kunt daar niet het hele pad overzien door een bocht die erin ligt, ik was al een eind die pad in toen ik het echtpaar met de herders aan zag komen. Ik riep en wenkte dat ik weer terug zou lopen, maar toen riep de vrouw, nee hoor wij lopen wel de andere kant op, terwijl zij al veel verder op het pad waren dan ik. Kijk en zo kan het ook, op een vriendelijke manier, en elkaar een beetje begrijpen. Ik hoef met Beau echt niet om te lopen, Beau doet helemaal niets kwaads naar andere honden, valt niet uit, blaft niet begint alleen maar heel blij te kwispelen. 

Als je de mensen leert kennen, ga je van dieren houden.
-
- Zeer actief
Ik vind dat een baasje van een uitvallende hond lekker aan de kant moet als die hond wat doet tenminste. Wuilus viel ook uit en ik ging netjes aan de overkant lopen omdat ik het vervelend vond als ze uitviel.
Wel moet ik zeggen dat ze meestal uitviel naar honden die praatjes hadden zonder geluid. Liefst honden met hoge staarten en een hoge houding, en herders en dobermans want die haatte ze gewoon.
Als mensen dan wat te melden hadden zei ik meestal dat ze hun kop dicht moesten houden of ik zei niks. Kan mij het schelen waar die mensen allemaal last van menen te hebben. Wuilus brulde dan wat en ik deed niks, liep gewoon door en trok haar mee, misschien dat mensen boos werden dat ik haar niet strafte oid.
Wel moet ik zeggen dat ze meestal uitviel naar honden die praatjes hadden zonder geluid. Liefst honden met hoge staarten en een hoge houding, en herders en dobermans want die haatte ze gewoon.
Als mensen dan wat te melden hadden zei ik meestal dat ze hun kop dicht moesten houden of ik zei niks. Kan mij het schelen waar die mensen allemaal last van menen te hebben. Wuilus brulde dan wat en ik deed niks, liep gewoon door en trok haar mee, misschien dat mensen boos werden dat ik haar niet strafte oid.

-
- Zeer actief
Ik had van de week ook zoiets. Wij hebben hier een stuk gras waar je een heel groot rondje om heen kan lopen. Ik liep met Magic aan de ene kant en een oudere man met zijn hond aan de andere kant. We liepen allebei dezelfde kant op. Op de hoek komen we elkaar tegen en ik ga op de straat lopen en de hond van de man gaat uit zijn pan. Magic wilde ook uitvallen maar die corrigeerde ik en toen liep hij netjes mee. Ik loop de bocht om en liep gelijk met die man weer op dezelfde kant op. Hij aan de ene kant en ik aan de andere kant, aangezien ik aan het einde toch weer de weg over zou steken en hij op de helft woont aan de kant waar hij liep zou ik hem niet tegen komen. Maar Magic ging zitten kakken en ik liep door, meneer inmiddels al wat verder, ineens slaat hij af en gaat een meter of 30 voor me lopen aan 'mijn' kant. Langzaam kwam ik dichterbij en zijn hond keek steeds om en maar uitvallen. Omdat ik op een gegeven moment te dichtbij kwam besloot ik met een diepe zucht maar af te slaan naar de kant waar hij liep, meneer nog steeds 'vechtend' met zijn hond. Zegt hij ineens Zo dat werd tijd
Ik PARDON wie gaat er voor mij lopen. Ja, je had eerder daarheen gemoeten. Ik weer JE LIEP TOCH AAN DIE KANT, je komt toch voor me lopen. Nou ja, hij schelden joh over dat zijn hond opgevoed was en die van mij niet
En maar gillen tegen zijn hond, zit....zit ZIT ZIIITTTTTT. En de hond niet zitten hoor, tja toen liep ik achter een muurtje door en er voorbij kon ik het niet laten om te vragen of zijn hond al zat. Nee, tuurlijk niet die liep nog steeds te bleren
KIJK OUWE ZAK dit is zitten en iedere keer als ik stil stond ging Magic zitten
Wat een rare lui heb je toch. Ik heb dat zo vaak dat mensen je echt uit gaan lopen dagen, wat is dat toch. Ik heb dat ookerg met mensen die ook met een Staffie of dergelijke lopen en als mijn honden dan niet reageren of ik, want ik kijk nooit naar zulke mensen dan gaan ze van alles uit de kast halen om je maar te laten kijken of reageren

KIJK OUWE ZAK dit is zitten en iedere keer als ik stil stond ging Magic zitten

Wat een rare lui heb je toch. Ik heb dat zo vaak dat mensen je echt uit gaan lopen dagen, wat is dat toch. Ik heb dat ookerg met mensen die ook met een Staffie of dergelijke lopen en als mijn honden dan niet reageren of ik, want ik kijk nooit naar zulke mensen dan gaan ze van alles uit de kast halen om je maar te laten kijken of reageren