Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Op je afstormen

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Ca Cajuina
Zeer actief

Re: Op je afstormen

Ongelezen bericht door Ca Cajuina »

starfleet schreef:
Ca Cajuina schreef:
Dit is echt de grootste onzin die ik gehoord heb. Dat zou betekenen dat je alleen een hond kan hebben als je fysiek sterker bent??
Nee zo bedoel ik het niet.

Als jij dominantie uitstraalt en ervan overtuigd bent dat je hond jou als leider ziet , ziet de hond dat ook en is er niets aan de hand.

Ik heb het niet over jou of over mensen hier die al jaren honden hebben en een natuurlijk overwicht uitstralen.

Je kan zeggen dat mensen die dat niet hebben helemaal geen hond moeten nemen, maar dat vind ik wat kort door de bocht.

Voor veel mensen geldt dat ze zekerder zijn van hun zaak als ze het idee hebben dat ze in geval van nood de hond fysiek kunnen overmeesteren en dat straalt uit. Ik ben er daar een van. Nou ja, liever gezegd was, ik zou het nu wel aandurven inmiddels.

Anne (maar ja nu heb ik al een kleine keffer
:boos:
Ik begrijp wat je bedoelt. Ik denk alleen dat veel van die onzekerheid op te vangen is door je bijvoorbeeld van te voren te verdiepen in hondengedrag.
Groetjes Michelle en een kus van Conan en Akira en Hera

Afbeelding
MaHo
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door MaHo »

Probeer het eens met een balletje.
Wanneer de hond vlak bij je is, maak je een schijnbeweging met de bal die zogenaamd over hem heen gooit.

Succes!
Laatst gewijzigd door MaHo op 09 jul 2005 16:23, 1 keer totaal gewijzigd.
bianca83
Zeer actief

Ongelezen bericht door bianca83 »

Yvon had geschreven dat Donna het niet meer gedaan heeft. Ze had zich op van alles voorbereidt maar Donna stopte netjes :mrgreen: Het staat volgens mij 1 of 2 pagina's terug :wink:
Afbeelding
Minhie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Akita
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Minhie »

Moos schreef:
starfleet schreef:
Joy C schreef:
DogoDonna schreef:
haha, die ene dogo die ik ken, zou vast niet schrikken van Boe! hoor.
Daarom heb ik een kleintje :mrgreen: Ik heb nog nooit BOE geroepen, maar in geval van enorme nood, zou het wel helpen.

Anne
:offt:

Nou, bij Saar zou dat ook direct helpen, maar als ik tegen Moos BOE zou roepen zou hij me waarschijnlijk alleen maar aankijken zo van "Ja, en???" :mrgreen:

En, inderdaad. Ik moet ook niet denken aan een dog type onopgevoed hyperaktief klein keffertje...
sorry hoor maar ff :smile: zie het wel voor me..dat jij je best doet om de boogyman uit te hangen en Moos.. hay, wil je ook een balletje? hahaha Anyway over gewicht gesproken, ik zag gister een jongetje van rond de 12 lopen? met een hond die kollosaal was.. weet niet precies wat voor..maar wat een Koebeest.. (arme hond trouwens want hij mocht niks en dat jochie liep tegen elke hond af te schreeuwen :eek: :19: :roll: )
Afbeelding
bullet
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door bullet »

wat ik denk is dat je al vanaf puppy dit gedrag niet moet tolereren. Dan is het nog schattig en luke om ze zo te zien springen tegen je aan.. Kijk 's hoe leuk ie me vindt.. misschien door handen geklap, kom 's hier.. gekke hond en met je hand zwaaien... en als ie dan groot is en heel wat kilo's zwaarder is dan is het niet leuk meer...

Ik zeg niet dat dat hier aan de orde is hoor, maar misschien voor mensen die nog aan een pup gaan beginnen wel handig om gelijk al dat soort gedrag af te keuren... en dan bedoel ik, negeren, omdraaien of tegen de muur gaan staan en niet reageren..
heb je onze website al gezien? home.wanadoo.nl/dooyeweerd
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”