Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wat bezielt deze hond?
Moderator: moderatorteam
- Asterix
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Spaanse kleine mix en een Poolse ex-zwerver
- Aantal honden: 2
Wat bezielt deze hond?
Laatst gewijzigd door Asterix op 09 jul 2005 23:33, 1 keer totaal gewijzigd.
- greatdane
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Dog-Wolfspitz
- mercedes2803
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
- Aantal honden: 1
ik zou beginnen met de hond geen bot meer te geven...om zo de "blijf van mijn bot af" niet meer te creeeren...
het lijkt ook wel of die poot een eigen leven leidt!
Iets in zijn hersenen dat die poot zijn eigen gang gaat en de hond geen seintje krijgt dat de poot bij hem hoort?
zou het hem geen pijn doen? Misschien neurologisch iets?
oh....dat is met de hersenen..dat beschrijf ik hieboven al.
Misschien geen gevoel in die poot? Phantoom achtig iets?
Ik weet het niet...
Maar vind het wel heel zielig!
dan ligt ie rustig te kauwen en dan veranderd ie ineens...kan nooit leuk zijn! Waar komt dit vandaan?
- mercedes2803
- Zeer actief
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
- Rataplan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): asielhonden!
Ik denk dat iemand anders zijn achterpoot naar zijn botje duwt. Hij is zo gefocussed op zijn bot dat hij niet in de gaten heeft dat iemand zijn eigen poot naar zijn botje duwt maar gewoon denkt dat het iets is wat het botje af wil pakken. Het filmpje komt traag binnen maar hoor ik nou mensen hier om lachen? Hebben waarschijnlijk geen kinderen 
Dom spel in ieder geval.
Dom spel in ieder geval.
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
- Rea
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse cocker spaniels: Teun en Pien
Engelse cocker spaniels: Lot, Jet en Noor - Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
- mercedes2803
- Zeer actief
Bij mij komt ie niet traag binnen...Rataplan schreef:Ik denk dat iemand anders zijn achterpoot naar zijn botje duwt. Hij is zo gefocussed op zijn bot dat hij niet in de gaten heeft dat iemand zijn eigen poot naar zijn botje duwt maar gewoon denkt dat het iets is wat het botje af wil pakken. Het filmpje komt traag binnen maar hoor ik nou mensen hier om lachen? Hebben waarschijnlijk geen kinderen
Dom spel in ieder geval.
En ik had net mijn geluid niet aanstaan...
ik denk dat het op america's funiest homevideo's is geweest of zo
Alsof dit om te lachen is!
- Asterix
- Zeer actief
- Rataplan
- Zeer actief
Nee maar daar lachen ze ook als iemand het liefst een kind ergens van af valt en bijna zijn nek breektmercedes2803 schreef:Bij mij komt ie niet traag binnen...Rataplan schreef:Ik denk dat iemand anders zijn achterpoot naar zijn botje duwt. Hij is zo gefocussed op zijn bot dat hij niet in de gaten heeft dat iemand zijn eigen poot naar zijn botje duwt maar gewoon denkt dat het iets is wat het botje af wil pakken. Het filmpje komt traag binnen maar hoor ik nou mensen hier om lachen? Hebben waarschijnlijk geen kinderen
Dom spel in ieder geval.
En ik had net mijn geluid niet aanstaan...
ik denk dat het op america's funiest homevideo's is geweest of zo![]()
![]()
![]()
![]()
Alsof dit om te lachen is!
Ik vind het heel onnadekend om voor no reason (of je moet een filmpje een reden vinden) zo door de grenzen van een dier heen te gaan.
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
- Rataplan
- Zeer actief
Nee dat is niet gestoord. Iemand duwt zijn achterpoot tegen hem aan zodat hij denkt dat iets zijn botje af wil pakken. Hij beweegt zijn achterpoot niet zelf. Hij is zo op zijn bot gefocussed dat hij niet in de gaten heeft wat hem "belaagt" pas als hij omdraait ziet hij dat het zijn eigen poot is. Hij zou eigenlijk gewoon in de hand moeten hangen die zijn poot tegen hem aanduwt. Dat zou ik dan wel een mooi filmpje vinden want ik denk dat je het echt verdiend om eens goed gebeten te worden als je allerlei signalen van je hond negeert en met voeten treedt om zo'n filmpje te maken.Cleo schreef:Het filmpje heb ik niet van de eigenaar gekregen.
Iedere leek kan zien dat dit geen normaal gedrag is maar ik zou graag de reden willen weten.
Een eigen staart aanjagen is normaal gedrag....maar dit?
Is de hond gestoord? enz. enz.
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Ik denk dat je helemaal gelijk hebt en dat dit de verklaring is.Rataplan schreef:Nee dat is niet gestoord. Iemand duwt zijn achterpoot tegen hem aan zodat hij denkt dat iets zijn botje af wil pakken. Hij beweegt zijn achterpoot niet zelf. Hij is zo op zijn bot gefocussed dat hij niet in de gaten heeft wat hem "belaagt" pas als hij omdraait ziet hij dat het zijn eigen poot is. Hij zou eigenlijk gewoon in de hand moeten hangen die zijn poot tegen hem aanduwt. Dat zou ik dan wel een mooi filmpje vinden want ik denk dat je het echt verdiend om eens goed gebeten te worden als je allerlei signalen van je hond negeert en met voeten treedt om zo'n filmpje te maken.Cleo schreef:Het filmpje heb ik niet van de eigenaar gekregen.
Iedere leek kan zien dat dit geen normaal gedrag is maar ik zou graag de reden willen weten.
Walgelijk wat mensen toch doen
- mercedes2803
- Zeer actief
dat zou idd walgelijk zijn!Stang schreef:Ik denk dat je helemaal gelijk hebt en dat dit de verklaring is.Rataplan schreef:Nee dat is niet gestoord. Iemand duwt zijn achterpoot tegen hem aan zodat hij denkt dat iets zijn botje af wil pakken. Hij beweegt zijn achterpoot niet zelf. Hij is zo op zijn bot gefocussed dat hij niet in de gaten heeft wat hem "belaagt" pas als hij omdraait ziet hij dat het zijn eigen poot is. Hij zou eigenlijk gewoon in de hand moeten hangen die zijn poot tegen hem aanduwt. Dat zou ik dan wel een mooi filmpje vinden want ik denk dat je het echt verdiend om eens goed gebeten te worden als je allerlei signalen van je hond negeert en met voeten treedt om zo'n filmpje te maken.Cleo schreef:Het filmpje heb ik niet van de eigenaar gekregen.
Walgelijk wat mensen toch doen![]()
- Asterix
- Zeer actief
Nu ik jouw uitleg naast het filpmpje zet, wordt het mij helaas allemaal duidelijk.Rataplan schreef:Nee dat is niet gestoord. Iemand duwt zijn achterpoot tegen hem aan zodat hij denkt dat iets zijn botje af wil pakken. Hij beweegt zijn achterpoot niet zelf. Hij is zo op zijn bot gefocussed dat hij niet in de gaten heeft wat hem "belaagt" pas als hij omdraait ziet hij dat het zijn eigen poot is. Hij zou eigenlijk gewoon in de hand moeten hangen die zijn poot tegen hem aanduwt. Dat zou ik dan wel een mooi filmpje vinden want ik denk dat je het echt verdiend om eens goed gebeten te worden als je allerlei signalen van je hond negeert en met voeten treedt om zo'n filmpje te maken.Cleo schreef:Het filmpje heb ik niet van de eigenaar gekregen.
Gruwelijk dat dit gedaan wordt
-
Wil de hond
- Zeer actief
- Contacteer:
- mercedes2803
- Zeer actief
ja...ik zie ook geen hand of zo...
Ik krijg het filmpje ook niet vertraagd binenn dus krijg het in 1 rit te zien...en dan lijkt het echt niet alsof er een hand in het spel is.
Ik kan me voorstellen dat als je hem vertaagd binnenkrijgt je denk dat er iets mee gedaan is.
Edit...of wil ik dat gewoon heel graag geloven omdat ik me niet voor kan stellen dat mensen dit leuk vinden om met een hond te doen?

Ik krijg het filmpje ook niet vertraagd binenn dus krijg het in 1 rit te zien...en dan lijkt het echt niet alsof er een hand in het spel is.
Ik kan me voorstellen dat als je hem vertaagd binnenkrijgt je denk dat er iets mee gedaan is.
Edit...of wil ik dat gewoon heel graag geloven omdat ik me niet voor kan stellen dat mensen dit leuk vinden om met een hond te doen?
-
Wil de hond
- Zeer actief
- Contacteer:
-
Charlotte*
- Zeer actief
- kelly 1981
- Zeer actief
- Asterix
- Zeer actief
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ik denk ook dat de hond dat zelf doet en ook dat de hond helemaal niet hard in die poot bijt. Waarom die poot naar voren gaat is me ook een raadsel maar ik zie het aan een stuk door en het hoofd beweegt gewoon natuurlijk dus waardoor die poot naar voren komt vraag ik me af. Een touwtje kan natuurlijk maar die hond ligt op zijn dooie akkertje op de bank en ziet er niet uit als een hond waarvan de baas het leuk vindt als hij zichzelf aan gort bijt.
Honden kunnen enorm raar zijn zo nu en dan en van dat soort honden kun je dit soort filmpjes maken
Honden kunnen enorm raar zijn zo nu en dan en van dat soort honden kun je dit soort filmpjes maken
- Zoie
- Zeer actief
-
joline
- Zeer actief
- Jacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): retrievers
- Contacteer:
- noekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/? - Aantal honden: 2
- Contacteer:
- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
Kan het niet een extreme vorm van oversprong gedrag zijn?
De hond ligt lekker te kluiven, wordt gestoord, en zoekt dan iets om zich op af te reageren.
Ik zie nl geen aanwijzingen voor een hand of touwtje aan de poot, maar meer een hond die zich opfokt en zijn agressie kwijt moet.
Anders zou ik het ook niet weten.
Maar ik vind het een heel triest filmpje
De hond ligt lekker te kluiven, wordt gestoord, en zoekt dan iets om zich op af te reageren.
Ik zie nl geen aanwijzingen voor een hand of touwtje aan de poot, maar meer een hond die zich opfokt en zijn agressie kwijt moet.
Anders zou ik het ook niet weten.
Maar ik vind het een heel triest filmpje
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
-
Wil de hond
- Zeer actief
- Contacteer:
Die hond speelt gewoon een spelletje met zichzelf.
Waarom?
Omdat hij het leuk vindt en vooral omdat hij het niet laten kan. Dwangmatig gedrag dus.
Hij beschouwt zijn poot als een ander wezen wat probeert zijn kluif af te pakken.
Er zijn honden die om minder zichzelf aanvallen, en zich harder bijten als deze hond. Er zijn honden die zich echt stukken vlees uit het lijf rukken, in de waan dat ze in gevecht zijn met een andere hond.
Waarom?
Omdat hij het leuk vindt en vooral omdat hij het niet laten kan. Dwangmatig gedrag dus.
Hij beschouwt zijn poot als een ander wezen wat probeert zijn kluif af te pakken.
Er zijn honden die om minder zichzelf aanvallen, en zich harder bijten als deze hond. Er zijn honden die zich echt stukken vlees uit het lijf rukken, in de waan dat ze in gevecht zijn met een andere hond.
- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
- *Linda*
- Zeer actief
- Dutch
- Actief