Doen de meeste andere hondenbazen hier in de buurt overigens ook.
Woon ik dan in zo'n sociale buurt

Moderator: moderatorteam
Dat straffen heeft ook geen zin..mijn vorige rottie en mijn huidige rottie vielen allebei uit naar bepaalde honden, en al het straffen heeft geen resultaat gehad, hoogstens weglopen, want afleiden had ook geen zin a hield ik ze een stuk kaas voor de neus ( waar ze nomaal een moord voor deden..)MARC_S schreef:Ik vind dat een baasje van een uitvallende hond lekker aan de kant moet als die hond wat doet tenminste. Wuilus viel ook uit en ik ging netjes aan de overkant lopen omdat ik het vervelend vond als ze uitviel.
Wel moet ik zeggen dat ze meestal uitviel naar honden die praatjes hadden zonder geluid. Liefst honden met hoge staarten en een hoge houding, en herders en dobermans want die haatte ze gewoon.
Als mensen dan wat te melden hadden zei ik meestal dat ze hun kop dicht moesten houden of ik zei niks. Kan mij het schelen waar die mensen allemaal last van menen te hebben. Wuilus brulde dan wat en ik deed niks, liep gewoon door en trok haar mee, misschien dat mensen boos werden dat ik haar niet strafte oid.
Bij Wuilus hielp afleiden wel redelijk want die was behoorlijk gefixeert op eten. Maargoed, ik ben best laks wat dat aangaat en zal dus niet elke wandeling koekjes meenemen.britty schreef:Dat straffen heeft ook geen zin..mijn vorige rottie en mijn huidige rottie vielen allebei uit naar bepaalde honden, en al het straffen heeft geen resultaat gehad, hoogstens weglopen, want afleiden had ook geen zin a hield ik ze een stuk kaas voor de neus ( waar ze nomaal een moord voor deden..)
Hetziet er alleen behoorlijka so uit voor de tegenpartij als je je hond op moment van uitvallen niet straft, maar alleen zwijgend de andere kant mee uitsleurt
Wuilus deed dat precies zo maar dat was dan wel alleen als het teven waren, let daar eens op want dan zou het nl wel logisch zijn. Bij een bekende teef snoof ze woest als die daar gelopen had en sleurde ze me precies de kant op waar die hond nog liep. Soms liet ik haar dan gaan omdat ik het wel leuk vond. Ze had dan zo'n lol om die hond op te sporen.Dorien schreef:Shanu valt ook uit naar andere honden als ze aan de lijn zit. Corrigeren helpt niks, daar is ze dan te opgefokt voor. Ik gebruik nu koekjes om haar af te leiden en dat werkt redelijk goed.
Als ik een andere hond tegenkom, draai ik ook altijd om, of steek over oid. Wat ik wel vreemd vind, is dat je het van te voren al merkt dat er een hond aan komt. Dan begint Shanu te hijgen en wat te trekken. Daarna gaan alle haren omhoog en haar staart recht de lucht in. Dan hebben we dus nog geen hond gezien hè. Pas daarna komt de hond in het zicht en gaat ze blaffen en uitvallen. Ik vraag me toch af waar dat vandaan komt, want Shanu ziet dan nog helemaal niets van de houding van de hond. Is dit dan ook puur territoriumgericht gedrag?
Kaya doet het dus juist bij onbekende honden (reu of teef maakt niet uit).MARC_S schreef:Wuilus deed dat precies zo maar dat was dan wel alleen als het teven waren, let daar eens op want dan zou het nl wel logisch zijn. Bij een bekende teef snoof ze woest als die daar gelopen had en sleurde ze me precies de kant op waar die hond nog liep. Soms liet ik haar dan gaan omdat ik het wel leuk vond. Ze had dan zo'n lol om die hond op te sporen.Dorien schreef:Shanu valt ook uit naar andere honden als ze aan de lijn zit. Corrigeren helpt niks, daar is ze dan te opgefokt voor. Ik gebruik nu koekjes om haar af te leiden en dat werkt redelijk goed.
Als ik een andere hond tegenkom, draai ik ook altijd om, of steek over oid. Wat ik wel vreemd vind, is dat je het van te voren al merkt dat er een hond aan komt. Dan begint Shanu te hijgen en wat te trekken. Daarna gaan alle haren omhoog en haar staart recht de lucht in. Dan hebben we dus nog geen hond gezien hè. Pas daarna komt de hond in het zicht en gaat ze blaffen en uitvallen. Ik vraag me toch af waar dat vandaan komt, want Shanu ziet dan nog helemaal niets van de houding van de hond. Is dit dan ook puur territoriumgericht gedrag?![]()
Reuen deed ze alleen moeilijk tegen als die hoge houdingen hadden.
Shanu lijkt me nl ook net als Wuilus een zelfverzekerde teef die prima weet dat ze praatjes kan hebben
Klopt! Klopt als een bus. Dat snuiven!MARC_S schreef: Wuilus deed dat precies zo maar dat was dan wel alleen als het teven waren, let daar eens op want dan zou het nl wel logisch zijn. Bij een bekende teef snoof ze woest als die daar gelopen had en sleurde ze me precies de kant op waar die hond nog liep. Soms liet ik haar dan gaan omdat ik het wel leuk vond. Ze had dan zo'n lol om die hond op te sporen.![]()
Reuen deed ze alleen moeilijk tegen als die hoge houdingen hadden.
Shanu lijkt me nl ook net als Wuilus een zelfverzekerde teef die prima weet dat ze praatjes kan hebben
Mij kon het ook echt helemaal geen drol schelenDorien schreef: Klopt! Klopt als een bus. Dat snuiven!Shanu heeft het ook altijd bij teefjes, of bij reuen met een hoge houding. Ze weet precies bij wie ze wat kan maken en doet dat dan ook (als ze van mij de kans krijgt..).
Maargoed, ik probeer zo veel mogelijk af te leiden en gelukkig reageert ze erg goed op alles wat eetbaar is, dus kan ik het prima in goede banen leiden. Wat andere mensen op straat er van vinden of denken zal me jeuken. Ik erger me totaal niet aan haar gedrag, maar dat komt misschien ook omdat ik niet geheel objectief ben.
Ik denk het niet, want het is als afleiding bedoeld. Ik beloon niet, ik leid af. Het is natuurlijk de bedoeling dat je het uitvallen voor bent, door dat koekje te geven.britty schreef:ik vraag me wel af: als je op moment van uitvallen iets lekkers voor zijn neus houdt, beloon je dan niet als het ware uitval-gedrag? Als de hond dan aandacht heeft voor het lekkers en niet meer uitvalt is het doel uiteraard wel bereikt..
Haha, nee dat kan je haar ook moeilijk kwalijk nemen.MARC_S schreef: Mij kon het ook echt helemaal geen drol schelenLaat die hond lekker een hekel hebben aan bepaalde honden, daar heeft ze recht op.
![]()
Ik vond het altijd wel mooi om te zien als ze begon te pompen en te snuiven als een dolle als ze een D-herderteefje rook die ze wel kon vermoorden.
Een avond liep ik met haar rond en een borrel op dus wat minder alert dan normaal. Ik hoor ineens nagels op straat en zie Wuilus als een dolle de hoek om vliegen. Geschreeuw en Wuilus in achtervolging achter die herder aan. Wat een ellende joh. Die andere hond had enorm veel praatjes aan de riem maar los bleek ze doodsbang voor Wuilus die dus de halve buurt doorging om haar te pakken. Uiteindelijk was ze gelukkig niet snel genoeg met haar oude lijf tegen die hond van 3 jaar.
Ben me kapot geschrokken maar ook dat kon ik haar niet kwalijk nemen. Kan niet verwachten dat als je de kans krijgt een aardsrivaal op haar smoel te timmeren je die kans niet neemt :N:
Je moet voor het uitvallen afleiden, anders kan de hond het inderdaad als beloning zien.Dorien schreef:Ik denk het niet, want het is als afleiding bedoeld. Ik beloon niet, ik leid af. Het is natuurlijk de bedoeling dat je het uitvallen voor bent, door dat koekje te geven.britty schreef:ik vraag me wel af: als je op moment van uitvallen iets lekkers voor zijn neus houdt, beloon je dan niet als het ware uitval-gedrag? Als de hond dan aandacht heeft voor het lekkers en niet meer uitvalt is het doel uiteraard wel bereikt..
Buck heeft ook aan een bepaalde hond hier in de buurt een hekel, zelfs aandegene die bij de hond hoort, hee ft hij een hekel aan. De mensen die uit dezelfde flat komen lopen worden zeer argwanend bekeken, en als hij in de verte die hond ziet of alleen al die mevrouw dan gaat hij helemaal door het lint. Hij herkent zelfs het geluid van die mevrouw haar brommer als ze in de verte aan komt rijden. Ik kan hem dus hier niet los laten lopen in de buurt, want ik denk echt dat hij ze serieus wat zou doen.MARC_S schreef:Mij kon het ook echt helemaal geen drol schelenDorien schreef: Klopt! Klopt als een bus. Dat snuiven!Shanu heeft het ook altijd bij teefjes, of bij reuen met een hoge houding. Ze weet precies bij wie ze wat kan maken en doet dat dan ook (als ze van mij de kans krijgt..).
Maargoed, ik probeer zo veel mogelijk af te leiden en gelukkig reageert ze erg goed op alles wat eetbaar is, dus kan ik het prima in goede banen leiden. Wat andere mensen op straat er van vinden of denken zal me jeuken. Ik erger me totaal niet aan haar gedrag, maar dat komt misschien ook omdat ik niet geheel objectief ben.Laat die hond lekker een hekel hebben aan bepaalde honden, daar heeft ze recht op.
![]()
Ik vond het altijd wel mooi om te zien als ze begon te pompen en te snuiven als een dolle als ze een D-herderteefje rook die ze wel kon vermoorden.
Een avond liep ik met haar rond en een borrel op dus wat minder alert dan normaal. Ik hoor ineens nagels op straat en zie Wuilus als een dolle de hoek om vliegen. Geschreeuw en Wuilus in achtervolging achter die herder aan. Wat een ellende joh. Die andere hond had enorm veel praatjes aan de riem maar los bleek ze doodsbang voor Wuilus die dus de halve buurt doorging om haar te pakken. Uiteindelijk was ze gelukkig niet snel genoeg met haar oude lijf tegen die hond van 3 jaar.
Ben me kapot geschrokken maar ook dat kon ik haar niet kwalijk nemen. Kan niet verwachten dat als je de kans krijgt een aardsrivaal op haar smoel te timmeren je die kans niet neemt :N:
Mooi hè? Laika flipte al als ze de stem van mijn bovenbuuf hoorde boven op de galerij!Baily schreef:Buck heeft ook aan een bepaalde hond hier in de buurt een hekel, zelfs aandegene die bij de hond hoort, hee ft hij een hekel aan. De mensen die uit dezelfde flat komen lopen worden zeer argwanend bekeken, en als hij in de verte die hond ziet of alleen al die mevrouw dan gaat hij helemaal door het lint. Hij herkent zelfs het geluid van die mevrouw haar brommer als ze in de verte aan komt rijden. Ik kan hem dus hier niet los laten lopen in de buurt, want ik denk echt dat hij ze serieus wat zou doen.
Ik loop ook altijd andere honden te ontwijken omdat Nieve ook niet altijd even lief is. Ik verwacht alleen van de ander dat ze dan dus wel hun hond(en) ook bij zich houden, want het is me al meerdere malen gebeurd dat mensen hun hond gewoon loslaten lopen als ik de straat over steek en dat die andere hond dus ook gewoon doodleuk oversteekt en gewoon naar Nieve toe komtmalinois schreef:Ik ontwijk andere honden zelf wel als ik zie dat een ander niet naar de andere kant gaat. Ik heb er geen zin in. Mijn honden houden niet van andere honden als ze aangelijnd zijn, ze vallen niet uit maar ze moeten niet bij ze komen. Maar mensen vinden het vaak zo nodig om alle honden maar even te laten besnuffelen door hun woefjes en daar pas ik dus voor.
precies, ik heb er geen probleem mee dat honden ergens loslopen waar het niet mag maar dan moeten ze wel onder controle zijn van hun baas en niet maar zo naar andere honden toestuiteren.Nieve schreef:Ik loop ook altijd andere honden te ontwijken omdat Nieve ook niet altijd even lief is. Ik verwacht alleen van de ander dat ze dan dus wel hun hond(en) ook bij zich houden, want het is me al meerdere malen gebeurd dat mensen hun hond gewoon loslaten lopen als ik de straat over steek en dat die andere hond dus ook gewoon doodleuk oversteekt en gewoon naar Nieve toe komt![]()
![]()
Overigens kennen de meeste mensen Nieve nu en houden gewoon rekening met haar en ik hou rekening met andere honden...dus dan is er geen probleem.
yep en als er dan iets gebeurd dan zijn het die levensgevaarlijke honden weer hepeterr schreef: pesies, je blijft er eigenwijze mensen bij hebben........ beetje jammer is dat altijd....