Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
hoe gedraagt jullie hond zich bij de d.a.
Moderator: moderatorteam
- schelsey
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bernerteefjes Nisha en Mila
- Aantal honden: 3
schelsey is heel zenuwachtig bij de dierenarts,loopt constant rond en piept heel de tijd.
Is vooral begonnen toen ze tijdens een operatie wakker is geworden,dan heeft de dierenarts haar vlug dichgenaaid en op de grond gelegt,daar wou ze heel de tijd opstaan maar zakte natuurlijk terug door haar poten door die verdoving,ze heeft er dus een trauma opgedaan daar.
sonja
Is vooral begonnen toen ze tijdens een operatie wakker is geworden,dan heeft de dierenarts haar vlug dichgenaaid en op de grond gelegt,daar wou ze heel de tijd opstaan maar zakte natuurlijk terug door haar poten door die verdoving,ze heeft er dus een trauma opgedaan daar.
sonja
- Goldenlover
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Dodger vindt het helemaal niet leuk. Hij gaat wel de spreekkamer en daar alles besnuffelen, maar hij vindt het heel eng om op de tafel te moeten staan. Hij krijgt ook altijd een koekje als we gaan afrekenen. Dat pakt hij aan, maar spuugt het dan weer uit en gaat er aan snuffelen. Pas als hij zeker weet 'dat het te vertrouwen is' eet hij het op, maar vandaag heeft hij een stuk laten liggen, het was toch niet helemaal te vertrouwen
, thuis heeft hij daar nooit last van 
Groetjes Fleur en Dodger
He's the one I love
He's the one I trust,
He's the one who understands me without words He's my dog.
www.goldenretrievers.mysites.nl
www.groups.msn.com/DancingwithRetrievers
He's the one I love
He's the one I trust,
He's the one who understands me without words He's my dog.
www.goldenretrievers.mysites.nl
www.groups.msn.com/DancingwithRetrievers
-
Lynn
- Actief
Hij vindt het allemaal faaaaantaaaaastieieieiesch!! Tot hij op de tafel moet.
Ik heb er nooit bij stil gestaan dat hij het wel eens eng kon vinden. Heb altijd al gedacht dat hij het wel leuk zou vinden omdat er zoveel andere beestjes zijn. En zo gedraagt hij zich nu ook in de wachtkamer en op de grond in de behandeltafel. Hij begroet iedereen incl. dierenarts heel uitbundig.
Maar als hij op de tafel moet wordt hij bang. Hij heeft als pup met zijn poot hard tussen de deur gezeten en toen heeft de dierenarts aan zijn pootje gezeten (natuurlijk), daar heeft hij trauma´s van. Lichamelijk onderzoek laat hij wel toe maar hij verstijfd en drukt zich met zijn snuit tegen mijn buik aan. En als er iets gebeurd wat wel eens heel misschien pijn zou kunnen doen dan piept hij al.
Ik negeer dat angtige gedrag gewoon en ga gewoon een praatje maken met de dierenarts. Daar kalmeert hij meestal wel iets van.
Ik heb er nooit bij stil gestaan dat hij het wel eens eng kon vinden. Heb altijd al gedacht dat hij het wel leuk zou vinden omdat er zoveel andere beestjes zijn. En zo gedraagt hij zich nu ook in de wachtkamer en op de grond in de behandeltafel. Hij begroet iedereen incl. dierenarts heel uitbundig.
Maar als hij op de tafel moet wordt hij bang. Hij heeft als pup met zijn poot hard tussen de deur gezeten en toen heeft de dierenarts aan zijn pootje gezeten (natuurlijk), daar heeft hij trauma´s van. Lichamelijk onderzoek laat hij wel toe maar hij verstijfd en drukt zich met zijn snuit tegen mijn buik aan. En als er iets gebeurd wat wel eens heel misschien pijn zou kunnen doen dan piept hij al.
Ik negeer dat angtige gedrag gewoon en ga gewoon een praatje maken met de dierenarts. Daar kalmeert hij meestal wel iets van.
- mootje
- Vaste gebruiker
Lady vind het heel eng, kijkt ook bijzonder vuil vanuit haar ooghoeken naar de DA maar laat alles gebeuren en wil dan het liefst door de deur heen als ze maar weg kan
Tonka is een ander verhaal, die is dus niet te vertrouwen naar de DA toe.
We vermoeden dat er ooit met een inenting iets mis is gegaan want vlak na die inenting wou de DA nog even luisteren naar hart en longen en vervolgens vloog hij achteruit omdat Tonka hem probeerde te grijpen!
Sindsdien heeft Tonka dus een "aantekening" in de computer staan dat ie zou kunnen bijten en moet hij een muilkorf om.
En hij heeft dus bij de laatste enting weer geprobeert met muilkorf om de DA te grijpen dus ze zijn geen maatjes.
Ze moeten geen van beiden wat hebben van de koekjes en kluifjes die de DA ze aanbiedt, de neus wordt opgetrokken en wegwezen!

Tonka is een ander verhaal, die is dus niet te vertrouwen naar de DA toe.
We vermoeden dat er ooit met een inenting iets mis is gegaan want vlak na die inenting wou de DA nog even luisteren naar hart en longen en vervolgens vloog hij achteruit omdat Tonka hem probeerde te grijpen!
Sindsdien heeft Tonka dus een "aantekening" in de computer staan dat ie zou kunnen bijten en moet hij een muilkorf om.
En hij heeft dus bij de laatste enting weer geprobeert met muilkorf om de DA te grijpen dus ze zijn geen maatjes.
Ze moeten geen van beiden wat hebben van de koekjes en kluifjes die de DA ze aanbiedt, de neus wordt opgetrokken en wegwezen!
Groetjes van Monique, een (heeel voorzichtig) pootje van Lady en een knuf van Tonka
In Memoriam: Kecy
10-01-1994 23-01-2003
We zullen je nooit vergeten grote vriend!
In Memoriam: Kecy
10-01-1994 23-01-2003
We zullen je nooit vergeten grote vriend!
- Perle
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): MH - Chihuahua
- Aantal honden: 5
Voor Luna is een DA-bezoek gewoon één groot feest
.
Het begint al op de parking, dan sleurt ze me zowat tot aan de deur, en zodra die ook maar een paar centimeter opengaat, kruipt ze erdoor, en ik moet maar zien dat ik volg. (Tot zover het appèl op mijn hond
)
Dan in de wachtkamer vindt ze het wel iets minder leuk, want: Baaaaas, waarom mag ik niet met de andere hondjes speeeeeeeelen????
. Baasje amuseert zich overigens wel met de angstige blikken van andere baasjes, vooral die met kleine hondjes en katten
.
Met een beetje geluk komt het zoontje van de DA nog even naar de wachtkamer, en dan mag ze zijn balletje pikken
.
En dan, als de deur van de praktijk opengaat... SLEUR, en daar ga ik weer, springt ze de DA zowat in zijn armen, uitgebreide begroeting.
Ondertussen weet ze al dat ze eerst op de weegschaal moet, en daar gaat ze dan al meteen zo fier als een gieter opstaan. En met een beetje mikken haalt ze de sprong van de weegschaal rechtstreeks op de behandeltafel.
Ze laat alles doen, zonder problemen, ik aai haar wat, en de DA ook, en dan geniet ze gewoon zo van de aandacht
, dat het haar niet kan schelen wat er gedaan wordt (poten scheren, bloed prikken,...).
En als afsluiter krijgt ze nog een uitgebreide knuffel van de DA, en mag ze zelf kiezen welke koekjes ze wil
.
Het begint al op de parking, dan sleurt ze me zowat tot aan de deur, en zodra die ook maar een paar centimeter opengaat, kruipt ze erdoor, en ik moet maar zien dat ik volg. (Tot zover het appèl op mijn hond
Dan in de wachtkamer vindt ze het wel iets minder leuk, want: Baaaaas, waarom mag ik niet met de andere hondjes speeeeeeeelen????
Met een beetje geluk komt het zoontje van de DA nog even naar de wachtkamer, en dan mag ze zijn balletje pikken
En dan, als de deur van de praktijk opengaat... SLEUR, en daar ga ik weer, springt ze de DA zowat in zijn armen, uitgebreide begroeting.
Ondertussen weet ze al dat ze eerst op de weegschaal moet, en daar gaat ze dan al meteen zo fier als een gieter opstaan. En met een beetje mikken haalt ze de sprong van de weegschaal rechtstreeks op de behandeltafel.
Ze laat alles doen, zonder problemen, ik aai haar wat, en de DA ook, en dan geniet ze gewoon zo van de aandacht
En als afsluiter krijgt ze nog een uitgebreide knuffel van de DA, en mag ze zelf kiezen welke koekjes ze wil
Everywhere I go, your shadow is my companion, your vigilance my protection.
Just like the moon, you're always there, watching.
Just like the moon, you're always there, watching.
-
Mortica
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Amy vind het niet erg om naar de d'arts te gaan, ook op tafel is geen probleem tot ze vastgepakt word dan is ze echt angstig van hier tot ginder waarbij ze zelfs wil gaan bijten - vanavond nog meegemaakt waardoor ze een muilkorfje om moest maar er ook weer net zo makkelijk afkrijgt...
Zo gauw ze weer van tafel is is het allemaal weer redelijk rustig met haar...
Thuis merken we dus ook dat ze niet echt vastgepakt wil worden als ze bv een ampul in haar nek moet of sinds vandaag tabletten en oogzalf...
De tabletten gaan er tot op heden nog gewoon in maar de oogzalf toepassen is echt elke keer zoeken hoe we het nu weer gaan doen zonder dit gedrag erger te maken dan het al is...
Als iemand nog tips heeft om dit gedrag af te leren dan lees ik dat graag!
Zo gauw ze weer van tafel is is het allemaal weer redelijk rustig met haar...
Thuis merken we dus ook dat ze niet echt vastgepakt wil worden als ze bv een ampul in haar nek moet of sinds vandaag tabletten en oogzalf...
De tabletten gaan er tot op heden nog gewoon in maar de oogzalf toepassen is echt elke keer zoeken hoe we het nu weer gaan doen zonder dit gedrag erger te maken dan het al is...
Als iemand nog tips heeft om dit gedrag af te leren dan lees ik dat graag!

-
Jay1978
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Dazzle vind de dierenarts doodeng. De eerste keer dat ik met em ging (het is een herplaatser) was ik er al een beetje bang voor omdat hij niet makkelijk met vreemde mensen omgaat.
De dierenarts nam wel rustig de tijd om Dazzle te laten wennen, maar bij Dazzle heeft zoiets echt meerdere ontmoetingen nodig.
Maar hij moest nu wel vanwege zijn oren.
Ik heb em zelf al op de tafel gezet, maar hij kreeg gelijk een muil om, omdat ie al op het punt stond de dierenarts te bijten als hij nog iets dichterbij kwam. Met die muil om kwam hij een beetje tot rust en verdere grommen of aanvallen bleven uit gelukkig.
Het was nu ook wel extra rot omdat het ook nog eens zijn oren waren. (Die laat ie door mij ook niet behandelen zonder muiltje.)
Volgende keer, bij een enting hoop ik het weer zonder te proberen. We zien wel, de DA moet het er natuurlijk ook mee eens zijn..
De dierenarts nam wel rustig de tijd om Dazzle te laten wennen, maar bij Dazzle heeft zoiets echt meerdere ontmoetingen nodig.
Maar hij moest nu wel vanwege zijn oren.
Ik heb em zelf al op de tafel gezet, maar hij kreeg gelijk een muil om, omdat ie al op het punt stond de dierenarts te bijten als hij nog iets dichterbij kwam. Met die muil om kwam hij een beetje tot rust en verdere grommen of aanvallen bleven uit gelukkig.
Het was nu ook wel extra rot omdat het ook nog eens zijn oren waren. (Die laat ie door mij ook niet behandelen zonder muiltje.)
Volgende keer, bij een enting hoop ik het weer zonder te proberen. We zien wel, de DA moet het er natuurlijk ook mee eens zijn..
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Wuilus vond de DA geen probleem. Wel moest hij haar geen pijn doen want dan werd ze giftig. Een koekje nam ze echter wel weer gewoon aan en stopte het pijn doen dan waren ze gelijk weer vriendjes.
Spuitjes merkte ze helemaal niet dus dat kon gewoon met haar hoofd geklemd tussen mijn benen.
Op tafel zetten deed ik per definitie niet, dan werd ze bang en dat is nergens voor nodig wat mij betreft.
Spuitjes merkte ze helemaal niet dus dat kon gewoon met haar hoofd geklemd tussen mijn benen.
Op tafel zetten deed ik per definitie niet, dan werd ze bang en dat is nergens voor nodig wat mij betreft.