Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

vechtende honden - uit elkaar halen of niet?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

gioital
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door gioital »

Seahorse schreef:
gioital schreef:Als ik mijn hond uitlaat en we komen andere reutjes tegen dan komen ze altijd achter mijn hond. Ik trek m altijd mee maar die honden blijven achter m aan lopen en grommend echt heel hinderlijk!!! ik moet ze altijd weg jagen of de baasjes vragen of ze hun honden bij zich willen houden..
Ik snap het niet :denken:
Met teefjes gaat het altijd goed maar als er een reutje is nou dan willen ze meteen spider uitproberen lijkt wel.
Spider is opzicht wel groot, misschien dat die honden zich bedreigd voelen.... Weet iemand waarom dit zou gebeuren?
Bedreigd denk ik niet. Dan zouden ze zich eerder onderdanig opstellen. Hoe reageert Spider?
Als ze beginnen te grommen reageert spider ook met een grom en gaan zijn haren overeind staan.
**Tamara**
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door **Tamara** »

Martijn schreef:
Bas Rouge schreef:
Martijn schreef:Mijn honden mogen gewoon niets met vreemde honden. Lekker duidelijk.
Gewoon geen contact. Wordt er ook niet gevochten.

Jamaar.... je komt toch dagelijks honden tegen? Tenminste dat neem ik aan. Volgens mij woon je ook in een grote stad, net als ik. Met veel mensen en veel honden. Hoe doe je dat dan?
Ik woon in amsterdam waar inderdaad ontzettend veel honden zijn en toch lukt het prima. Gewoon aanlijnen als je honden tegenkomt en ze ontwijken. De stadsparken waar heel veel loslopende onopgevoede honden komen daar ga ik inderdaad niet heen.
10 minuutjes in de auto en je bent op plekken waar je helemaal niet veel honden tegenkomt.
Ik doe dat ook met mijn honden, lekker makkelijk heb je ook geen last van knokkende honden.
Maar mijn reu wil wel eens piepen omdat hij er graag heen wilt, gaat dat vanzelf over?
Afbeelding
Minhie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Akita
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Minhie »

Maar wat is dan echt vechten.. want er zijn hier welles honden die rennen wat achtelkaar aan en als de een dan stilstaat ofzo dan rollen ze nog welles bovenopelkaar met wat grauwtjes bij de oren enzo..is dit dan ook vechten of? bedoelen jullie echt VECHTEND vechten en niet op de spelerswijze..
Afbeelding
Seahorse
Actief

Ongelezen bericht door Seahorse »

minhie schreef:Maar wat is dan echt vechten.. want er zijn hier welles honden die rennen wat achtelkaar aan en als de een dan stilstaat ofzo dan rollen ze nog welles bovenopelkaar met wat grauwtjes bij de oren enzo..is dit dan ook vechten of? bedoelen jullie echt VECHTEND vechten en niet op de spelerswijze..
Nee, vechten is vechten. Wild spelen vind ik heel wat anders en ik heb nog niet meegemaakt dat dat uiteindelijk toch vechten werd. Als ik zeker weet dat allebei de honden het nog leuk vinden laat ik ze lekker gaan. Alleen kan het soms wat lastig zijn om te bepalen waar precies de grens ligt. Dat kan bij elke hond of combinatie van honden weer anders zijn. Als ik twijfels heb of de andere hond het nog leuk vind roep ik Billy even terug.
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

gioital schreef:Als ik mijn hond uitlaat en we komen andere reutjes tegen dan komen ze altijd achter mijn hond. Ik trek m altijd mee maar die honden blijven achter m aan lopen en grommend echt heel hinderlijk!!! ik moet ze altijd weg jagen of de baasjes vragen of ze hun honden bij zich willen houden..
Ik snap het niet :denken:
Met teefjes gaat het altijd goed maar als er een reutje is nou dan willen ze meteen spider uitproberen lijkt wel.
Spider is opzicht wel groot, misschien dat die honden zich bedreigd voelen.... Weet iemand waarom dit zou gebeuren?
Klinkt bekend.

Eerder heb ik het er nog weleens op aan laten komen maar nadat Rimpel echt flink te pakken is genomen door verschillende honden en niets terugdeed (met alle gevolgen...lees eerdere berichten) tolereeer ik geen enkele hond meer in mijn buurt.
Van een klein hondje krijg ik geen hartkloppingen maar alles wat net zo groot is als Rimpel en groter ontwijk ik als het mogelijk is.
Ik loop gewoon stijl de andere kant uit...
Maar ja...er wil dan nog weleens wat achter je aan komen lopen...
daar wordt ik echt doodnerveus van...
Begin dan ook te schreeuwen dat de baas de hond bij zich moet houden en ga steeds harder lopen (ja mensen...ik weet het...proberen rustig te blijven...maar dat is toch best moeilijk als je de visioenen van een eerdere knokpartij nog in je hoofd hebt)

het is net alsof Rimpel aan de lijn een magneet is of zo...
Maar ik moet zeggen dat ze in onze nieuwe buurt bijna allemaal de hond aan de lijn hebben.
De schoonvader van Hutsje woont achter ons en die heeft de hond wel loslopen...maar die luisterd perfect! Wat een verademing hahaha!
En er looopt nog weleens een Golden los maar ook die komt niet op ons afgestormd.

Er loopt hier ook iemand met een Duitse herder (nog jong, ik gok nog geen jaar) en we hebben haar gevraagd of ze de hond aan wil lijnen als ze ons ziet lopen...geen enkel probleem...we hebben haar het verhaal uitgelegd en dat vond ze rot en zou dus voortaan de hond aanlijnen...
Dat zijn tenminste normale reactie's.

Afgelopen zondag vroegen we een meneer ook of hij de hon dbij zich wilde houden...reactie: "ik zou niet weten waarom"
op een hele laconiek toon...
Tja...wat is dat nou voor reactie?
Eigenlijk ben je dan al uitgepraat...ik heb dan ook helemaal geen zin meer om uit te leggen waarom ik graag zou willen dat hij de hond bij zich houdt...
Ik ben snel de andere kant op gelopen en mijn vriend is de discussie nog aangegaan..niet om uit te leggen waarom wij dat nou graag wilden maar gewoon gezegd dat aanlijnen verplicht is in heel de woonplaats hier.
"Nee hoor, alleen op sommige plekken" was het antwoord.
(Tja..als ze dat al niet weten he!?) Dus vriend: "Nee, overal moet de hond aangelijnd, tenzij aangegeven en dat is alleen in die en die wijk."
"nee hoor..."

Dus dat was einde discussie...

Maar goed...off topic...

Ik ga dus met Martijn mee...
Geen contact met andere honden..
Jammer maar helaas...

Hij heeft alleen contact en mag alleen spelen met pups...simpel
Of met Sharpei's. (als ik weet dat het een pei is die niet agresssief is naar andere honden)
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

Martijn schreef:
mercedes2803 schreef:[Afgelopen zondag vroegen we een meneer ook of hij de hon dbij zich wilde houden...reactie: "ik zou niet weten waarom"
Omdat ik het zeg. OPROTTEN!

Zo doe je dat.
jij zegt het. ik dacht het..

wij hadden ook zo'n stelletje hier.. 4 honden en 1 aan de lijn....

al mensen/kinderen en honden gebeten en lekker eigenwijs blijven...

gemeente geschreven met handtekeningen uit de buurt en die mensen hebben een brief en bezoekje politie gehad..

eerstvolgende melding is muilkorfplicht voor 2 van de 4 rothonden (de 2 die dus daadwerkelijk bijten)
Afbeelding
mercedes2803
Zeer actief

Martijn schreef:
mercedes2803 schreef:[Afgelopen zondag vroegen we een meneer ook of hij de hon dbij zich wilde houden...reactie: "ik zou niet weten waarom"

Zo doe je dat.
Ja, maar als ik dat zeg krijg ik hier op mijn lazer dat ik een hysterische kip/tante Sidonia ben!! :smile:

En als ik het zeg zal het misschien goed gaan met een man...maar als mijn vriend zijn muil zo losstrekt heb je misschien een probleem...
wat als zo'n mafkees op je af komt stiefelen of zijn hond op je af laat stieren....hij Rimpel bijten...ik een klap voor mijn kanus...mijn vriend in een knokpartij...

Als ik Rimpel op dat moment niet bij me zou hebben durfde ik dat wel denk ik...maar ik ben veel te bang dat zo'n baas dan vervelend wordt en mocht het knokken worden (* tusen de honden) dan heb je aan zo'n baas natuurlijk ook niets meer!!

Als ik met Rimpel ben, ben ik een schijtluis...alles voor mijn hondje he?!
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

mercedes2803 schreef:
Martijn schreef:

Zo doe je dat.
Ja, maar als ik dat zeg krijg ik hier op mijn lazer dat ik een hysterische kip/tante Sidonia ben!! :smile:
NOU!!!!!! Je vergeet erbij te vertellen dat je toen ook geslagen hebt met een paraplu hoor!! :smile2:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
mercedes2803
Zeer actief

Eline* schreef:
mercedes2803 schreef:
Martijn schreef:

Zo doe je dat.

NOU!!!!!! Je vergeet erbij te vertellen dat je toen ook geslagen hebt met een paraplu hoor!! :smile2:
ho ho....Ik had dat ding bij me als bescherming en wapen...ik heb er nooit mee geslagen...wel mee gezwaaid :smile:
De paraplu staat tegenwoordig in de gang...goed he?! :cheer:
Daan

Ongelezen bericht door Daan »

Diesel en puck en laat ik alles geheel zelf uitvogelen, waarbij ik wel let op niet te lang ravotten. ( Diesel is echt niet alleen maar aan het stoeien, maar laat zich heel erg gelden, en dat gaat tenkoste van de heupjes van mijn hond die 1,5 kilo per week moet groeien)
Buiten mag er best een beetje macho gedaan worden, maar vechten mag niet.
Ik sta er bovenop en middenin als het moet.
Ik ken mijn pappenheimer, en zie snel genoeg als het niet goed dreigt te gaan.
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

mercedes2803 schreef: ho ho....Ik had dat ding bij me als bescherming en wapen...ik heb er nooit mee geslagen...wel mee gezwaaid :smile:
Jammer..kan ik je niet meer pesten!! :mrgreen: Maar wel fijn dat je hem dus ook niet meer nodig hebt! :ok:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
mercedes2803
Zeer actief

Eline* schreef:
mercedes2803 schreef: ho ho....Ik had dat ding bij me als bescherming en wapen...ik heb er nooit mee geslagen...wel mee gezwaaid :smile:
Jammer..kan ik je niet meer pesten!! :mrgreen: Maar wel fijn dat je hem dus ook niet meer nodig hebt! :ok:
idd...heeerlijk dat ik hem niet meer nodig heb.
Maar....ik blijf op mijn hoede hoor...
van mensen zoals gisteren gaan me de nekharen overeind staan...
En ik krijg dan toch wel weer de neiging om die parpalu mee te nemen :mrgreen: en dan van je :mep: :mep: :mep:
gioital
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door gioital »

maar weetje wat nog vervelender is... ik weet dat als ze vechten dat spider dan het gevecht wint terwijl hij niet eens is begonnen en wie krijgt er de schuld..... alleen omdat ie een staffie is. Terwijl hij zich wilt verdedigen :boos:
An-net

Ongelezen bericht door An-net »

Ik grijp wel eens in mijn reu van 15 maanden vertoont precies hetzelfde gedrag als je omschrijft..... continu vechten, probeer het wel te voorkomen, maar lukt niet altijd.... ik ben de roedelleider en ik vind niet dat er gevochten mag worden, er is geen reden voor.... daarentegen heb ik thuis de dominantieregels weer aangescherpt, want (ik hoop) dat dit gedrag gedeeltelijk door het puberen komt, maar een aantal succeservaringen zullen leiden tot herhaald gedrag
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Seahorse schreef:
Brigitte schreef:
Martijn schreef:Mijn honden mogen gewoon niets met vreemde honden. Lekker duidelijk.
Hier net zo :wink:

De enigste waar ze mee zitten op mijn werk zijn de 2 honden van een collega, verder komen ze niet in contact met andere honden.
Dat vind ik toch wel jammer hoor. Als het echt niet gaat met andere honden zit er misschien niet veel anders op maar ik hoop toch dat dit bij ons niet nodig is.
Hoezo jammer, ik ben altijd met ze bezig en ze hebben elkaar, volgens mij hebben ze daar absoluut geen problemen mee.
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Bas Rouge schreef:
Brigitte schreef:
Hier net zo :wink:

De enigste waar ze mee zitten op mijn werk zijn de 2 honden van een collega, verder komen ze niet in contact met andere honden.
Ik woon in dezelfde stad als jij. Honden ontlopen is praktisch onmogelijk, er zijn zoveel mensen en zoveel honden. Hoe doe jij dat dan?
Gewoon vroeg mijn nest uit :mrgreen: De Waalsdorpervlakte waar een aanlijngebod geldt of het strand of de duinen erg vroeg of laat dan kom je ook bijna niemand tegen of zoals Martijn zei even een stukje ervoor rijden :wink:
Seahorse
Actief

Ongelezen bericht door Seahorse »

Brigitte schreef:
Seahorse schreef:Dat vind ik toch wel jammer hoor. Als het echt niet gaat met andere honden zit er misschien niet veel anders op maar ik hoop toch dat dit bij ons niet nodig is.
Hoezo jammer, ik ben altijd met ze bezig en ze hebben elkaar, volgens mij hebben ze daar absoluut geen problemen mee.
Vast niet. Ik neem je ook niks kwalijk. :wink: Maar contact met andere honden kan erg leuk zijn, vooral als je er zelf maar één hebt. Ik denk dat het gewoon een afweging is die iedere hondenbaas voor zichzelf zal moeten maken.
michel
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door michel »

Sam loopt in het bos, park of op het strand altijd los (alleen niet als ze loops is.....). Ben zelf van mening haar signalen goed genoeg te kunnen lezen om te weten of zij een andere hond niet of niet meer leuk vind. Heb ik het idee dat het niet goed zal gaan, wat eigenlijk zelden voorkomt, dan roep ik haar bij me. Zie ik iemand die zijn/haar hond aan de lijn heeft, dan lijn ik Sam ook aan, ik verwacht immers hetzelfde van anderen. Heb er daarom een verschrikkelijke hekel aan als mensen hun hond alle kanten op laten gaan en niet opletten of in de gaten houden waar de hond is, wat ie doet of hoe het contact verloopt. Alleen als ik Staffords zie loop ik weg of om.

Het kan begrepen worden als vooroordeel maar zelf zie ik het niet zo. Ik ken Staffords lang genoeg, heb vroeger een Engelse Staf gehad en zie er heel veel (ik woon in R'dam) om me heen. Loop ik zonder Sam dan vind ik Staffords prima, ben ik met Sam, dan moet ik ze absoluut niet! Staffords zijn hartstikke lieve mens honden maar ik vind ze naar andere honden toe onbetrouwbaar, naar mijn smaak vechten ze te graag......
Gr Michel en Samba

Afbeelding
michel
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door michel »

Sorry, zag ff dat ik offtopic ging.... Zelf zal ik altijd proberen te voorkomen dat Samba zal vechten. Sam heeft zelf een vriendin voor het leven in onze buurhond, de Boxer Bo. Het zijn de beste vriendinnen maar Bo heeft een dominante atitude en Sam absoluut niet, Bo is echter wel een jaar jonger als Sam en bijna 20 kilo lichter. Het komt wel eens voor dat Bo te ver gaat en Sam zich na veel treiteren geroepen voelt orde op zaken te stellen, maar dat is niet meer dan een grauw en flink wat meer lichaamsgewicht in de strijd gooien en Bo weet weer wat haar plek is.

Wel komt het voor dat Sam zich ook geroepen voelt om Bo te beschermen tegen andere honden waar Bo door d'r dominte trekjes ruzie mee krijgt. Dan sta ik op scherp en zal ik zorgen dat het niet uit de hand loopt door of of Bo te corrigeren (Bo's echte bazinnetje doet dat eigenlijk nooit :neenee: , eigenlijk omdat ze dat niet in de gaten heeft) of door Sam vast te houden. Gevochten heeft ze gelukkig nooit en hopelijk blijft dat zo.
Gr Michel en Samba

Afbeelding
Sj0erd
geregistreerd lid
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sj0erd »

Afgelopen zondag op het strand kregen Harras (kruising herder en nog iets, 10 jaar) en Nero (duitse dog, 1 jaar) ineens dikke ruzie om een tennisballetje.

Het begon allemaal toen Harras het balletje van Nero afpakte en een stukje verderop ging liggen. Harras is nog de baas dus Nero kon er eigenlijk niets aan doen maar leek het toch niet helemaal eerlijk te vinden dus ging hij bij harras liggen en deed steeds z'n poot op Harras z'n kop. Na een paar keer begon harras te grommen maar Nero ging er gewoon mee door totdat Harras ineens in Nero z'n lip beet. Hierop werd Nero ontzettend kwaad en viel Harras aan waarna er een serieuze vechtpartij ontstond. Ik heb ze meteen uitelkaar getrokken waarbij Nero, nog duidelijk ontzettend fel en kwaad, weer de hele tijd op Harras af wilde.
Na een paar minuten werden ze weer wat rustiger en kon ik weer rustig gaan liggen.

Nero had een klein stukje huid los op z'n neus en wat kleine bloedputjes bij z'n lip. Bij harras kon ik niet veel ontdekken want die heeft een super dikke vacht. Niet veel later ging Harras de wonden bij Nero likken.. :denken:

Dit lijkt me een rangorde gevecht maar ik had niet verwacht dat het er zo hard aan toe zou gaan. Ik denk ook dat het erger zou zijn geweest als ik ze uit had laten vechten.

Voortaan hou ik ze met speeltjes e.d wel wat beter in de gaten.
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”