Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

warming up en behendigheid

Moderator: moderatorteam

Lil

warming up en behendigheid

Ongelezen bericht door Lil »

Ik vraag me af wie er allemaal met zijn hond aan warming up doet voor de behendigheid. Was laatst op wedstrijd en schrok me dood. Mensen die gewoon een hond in een bench hebben liggen waarin hij zich niet kan uitstrekken en dan hem zo eruit halen en het parcours lopen. :eek:

Zelf heb ik altijd geleerd om van te voren enkelen eenvoudige oefeningen te doen, links en rechtom laten draaien strek oefeningen zoals buigen, of zelf de poten optillen en stretchen, beetje lopen en rennen e.d.

Moet er wel eerlijkheidshalve bijzeggen dat op de wedstrijden die ik normaal loop (officiele landelijk in Duitsland) de meeste mensen dus wel warming up doen, ik was bij een vriendschappelijke wedstrijd gaan kijken. Toch vind ik het erg, want ook al heeft de baas geen ambities, de hond doet toch (zwaar) lichamlijk werk.

Ben benieuwd wie er dus wel of geen warming up doet, en waarom.
speurneus carola

Ongelezen bericht door speurneus carola »

ik wel, samen met mijn hond, altijd al gedaan.

vroeger en dan heb ik het omstreeks 1990, werd dat nog niet gedaan, maar aangezien ik uit een sportfamilie kom was ik niet anders gewend, dus ik deed dat altijd wel, kreeg altijd commentaar, maar als je nu de wesdtrijden ziet die voor de landelijk competitie gaan ben je echt de enige als je het niet doet.
~Tine~
Zeer actief
Mijn ras(sen): Australian Kelpie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door ~Tine~ »

In de flyball-wereld zie je niet echt specifieke opwarmingen, maar de meeste halen de honden toch een 10-tal minuten op voorhand uit de bench om er even mee rond te lopen, plasje te laten doen enz.
Sem - Australian Kelpie °14-06-2006
Finn - Australian Kelpie °18-03-2020
Dibbes
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Dibbes »

~Tine~ schreef:In de flyball-wereld zie je niet echt specifieke opwarmingen, maar de meeste halen de honden toch een 10-tal minuten op voorhand uit de bench om er even mee rond te lopen, plasje te laten doen enz.
Wij deden altijd een warping-up met het hele team. Even een aantal keren ingooien en spelen met de honden. Ze daarna nog hun hehoefte laten doen en net voor een run de honden rustig 1 of 2 keer de baan laten lopen.
Afbeelding
martine
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door martine »

net zoals met veel dingen zijn er mensen die van nature aanvoelen
wat goed en slecht is , andere die geleerd hebben en anderen die niet willen meegaan met de verbeteringen en meer inzicht.
voor mezelf waren de warmig up en cooling down nieuw bij Obedience
heb je dat niet echt nodig. heb het geleerd via freestyle en frisbee
denk dat het een must is zowel ook voor flyball als behendigheid
Martine
de beste man is een dobermann
www.dogs-dream.com
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Ik doe dan wel geen behendigheid maar in de IPO zie je ook vrijwel niemand aan een warming up doen. Honden worden zo uit de auto gehaald en aan het werk gezet.
Met Hera loop ik voordat ik bijv. ga manwerken even een aantal rondjes op het parkeerterrein, als ik klaar ben loop ik met haar even het bos in (grenst aan het trainingsveld) zodat ze weer even rustig kan worden.
Lil

Ongelezen bericht door Lil »

Tof plan! Is inderdaad bij IPO net zo belangrijk als bij behendigheid. Ik denk soms dat mensen het niet doen, omdat bepaalde trainers daar helemaal niet over nadenken en mensen er niet op wijzen. Ik doe echt serieuze rek en strekoefeningen, nadat ik even 5 minuutjes gelopen heb. Na het parcours loop ik ook altijd nog een klein rondje, kan hij tevens zijn stress kwijt, mocht die zijn ontstaan.
Plaats reactie

Terug naar “Agility en Flyball”