Merk aan Moby dat hij sinds een aantal weken reuen die hem benaderen afsnauwt. Voor de rest toont hij geen enkel dominant gedrag naar andere honden toe.
Hij is nu bijna een jaar, zou het te maken kunnen hebben met zijn leeftijd. Hoe kan ik het beste omgaan met dit gedrag.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Afsnauwen
Moderator: moderatorteam
- kristien
- Actief
- Contacteer:
Wat bedoel je met reuen die op hem afkomen? Wat doen die dan (snuffelen onder staart, springen) Mijn Lukka snauwt ook naar al te opdringerige honden, dus ik let heel goed op als ik haar laat kennismaken met andere honden: ze moeten een beetje beleefd blijven.
Ik denk dus dat er niet veel aan te doen is, niet alle honden willen fijn spelen met alles en iedereen
O ja er heeft hier eens iemand een link gepost naar een tekstje over een golden die snauwde, ik geloof dat het Jan (zoie) was? Dat vond ik heel verhelderend...
Ik denk dus dat er niet veel aan te doen is, niet alle honden willen fijn spelen met alles en iedereen
O ja er heeft hier eens iemand een link gepost naar een tekstje over een golden die snauwde, ik geloof dat het Jan (zoie) was? Dat vond ik heel verhelderend...
- Scarlett
- Actief
Charley doet het ook vanaf zijn pubertijd. Vooral als andere reuen te dichtbij mij of Jody komen. Hij snauwt en snapt dan wat (nooit raak!), loopt wat onrustig te mopperen. Hij waarschuwt dus netjes.. hij is er gewoon niet van gediend.
Als hij verder weg is bij ons, ontwijkt hij gewoon andere reuen, dus nog nooit problemen gehad.
Ik probeer het in te tomen, maar aan de andere kant vind ik het niet zo erg. Hij hoeft ook niet alle honden leuk te vinden en mag best wat verdedigends hebben, als het maar niet de spuigaten uitloopt en daar zorgen wij dus voor.
Als hij verder weg is bij ons, ontwijkt hij gewoon andere reuen, dus nog nooit problemen gehad.
Ik probeer het in te tomen, maar aan de andere kant vind ik het niet zo erg. Hij hoeft ook niet alle honden leuk te vinden en mag best wat verdedigends hebben, als het maar niet de spuigaten uitloopt en daar zorgen wij dus voor.
Als je hond denkt dat jij de belangrijkste persoon ter wereld bent, hoef je geen andere opinie meer te raadplegen.
- - - - - - - - - - - -
Het leven is een feest, alleen moet je wel zelf de slingers ophangen.
- - - - - - - - - - - -
Het leven is een feest, alleen moet je wel zelf de slingers ophangen.
-
Decoy
- geregistreerd lid
Ja ze snuffelen aan hem niets bijzonders eigenlijkkristien schreef:Wat bedoel je met reuen die op hem afkomen? Wat doen die dan (snuffelen onder staart, springen)
Zal de link even opzoeken, bedankt

-
Sjiel
- Zeer actief
- Belle
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
De laatste paar jaar snauwt Chiva ook naar te opdringerige honden. Ze wil niet aan haar achterwerk besnuffeld worden. Ik doe niks, van mij hoeft ze dat ook niet te accepteren. Wel zeg ik even tegen de eigenaar van die andere hond dat Chief een oudje is, die af en toe wat chagrijnig kan reageren op opdringerige honden, dan kunnen ze zelf weten of ze hun hond wel of niet naar haar toe laten gaan. Voor de rest doet Chiva niets, het blijft bij een snauw en de meeste honden begrijpen dit ook heel goed en laten haar verder dan met rust.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012