Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
tt in nek of op keel plaatsen ?
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Honden, mijn beste, zijn geen dolfijnen, geen kanaries en ook geen kinderen.
Je snapt duidelijk niets van het gegeven korrektie en ook weet je niet wat gehoorzamen is. Dat ga ik je verder niet uitleggen, omdat jij met oogkleppen op jouw manier van honden truukjes uit laten voeren als de enige en bovendien juiste waarheid verkondigt.
Je snapt duidelijk niets van het gegeven korrektie en ook weet je niet wat gehoorzamen is. Dat ga ik je verder niet uitleggen, omdat jij met oogkleppen op jouw manier van honden truukjes uit laten voeren als de enige en bovendien juiste waarheid verkondigt.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
dus je bent het er niet mee eens dat een hond behoefte heeft aan duidelijkheid?zepenko schreef:Ah, dus een hond gehoorzaamt pas als je corrigeert als hij niet luistert.
Dus als hij iets fouts doet mag hij niet gecorrigeerd worden?
Hmm... lekkere hond krijg je dan...hoop toch niet dat je in de buurt woont

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- zepenko
- Zeer actief
Honden, mijn beste, hebben dezelfde leerprincipes als dolfijnen, kanaries en kinderen. Voor mijn part ook als koeien, varkens en konijnen.Wil de hond schreef:Honden, mijn beste, zijn geen dolfijnen, geen kanaries en ook geen kinderen.
Het gaat erom dat je geen correcties nodig hebt, om een hond een kunstje aa te leren of te laten doen.
- Dibbes
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Ik zie ook niet staan waar wordt gezegd dat honden dolfijnen zijn. Ik zie alleen iets over dolfijnen in mijn stukje waarin ik iets uitleg over de herkomst van clickertraining. En volgens mij staat er in dat stukje ook niet dat je niet mag corrigeren.
Het is maar wat je eigen idee erover is, maar ik wil in de aanleerfase werken met enkel beloningen. Dit doe ik vaak met behulp van de clicker. Als ik het gedrag zo ver geshaped heb dat ik er een commando aan kan koppelen en de hond begrijpt dat dat commando bij dat gedrag hoort dan bouw ik de beloning af. Uiteindelijk kent de hond de oefening en krijgt er slecht zo nu en dan nog een aai voor over zijn kop.
Over kunstjes gesproken. Is dat niet wat wij onze honden allemaal leren? Ik heb nog nooit een wolf een andere wolf zien laten zitten op commando.
Het is maar wat je eigen idee erover is, maar ik wil in de aanleerfase werken met enkel beloningen. Dit doe ik vaak met behulp van de clicker. Als ik het gedrag zo ver geshaped heb dat ik er een commando aan kan koppelen en de hond begrijpt dat dat commando bij dat gedrag hoort dan bouw ik de beloning af. Uiteindelijk kent de hond de oefening en krijgt er slecht zo nu en dan nog een aai voor over zijn kop.
Over kunstjes gesproken. Is dat niet wat wij onze honden allemaal leren? Ik heb nog nooit een wolf een andere wolf zien laten zitten op commando.

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
aanleren niet, afleren van ongewenst gedrag zo af en toe wel en dus ook bij oefeningen. Dat heet opvoeding en heeft een hond nodig. Hij moet weten waar hij aan toe is.zepenko schreef:Het gaat erom dat je geen correcties nodig hebt, om een hond een kunstje aa te leren of te laten doen.
Maar goed heb dus nog geen antwoord op m'n vraag gehad.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- zepenko
- Zeer actief
Ja, een hond heeft wel behoefte aan duidelijkheid, maar daar heb ik geen correcties voor nodig. En een hond doet in mijn ogen niet iets fout, hij doet iets wat ik niet wil. En als het om een kunstje gaat heb je in de aanleerfase dus niet duidelijk gemaakt wat de bedoeling is. Dus ligt de fout bij de baas zelf en vind ik het dus nergens op slaan om een hond daarvoor te corrigeren.malinois schreef:dus je bent het er niet mee eens dat een hond behoefte heeft aan duidelijkheid?zepenko schreef:Ah, dus een hond gehoorzaamt pas als je corrigeert als hij niet luistert.
- zepenko
- Zeer actief
Je hebt geen correcties nodig om ongewenst gedrag af te leren. Dat je ze gebruikt is een tweede, maar je hebt ze niet nodig.malinois schreef:aanleren niet, afleren van ongewenst gedrag zo af en toe wel en dus ook bij oefeningen. Dat heet opvoeding en heeft een hond nodig. Hij moet weten waar hij aan toe is.zepenko schreef:Het gaat erom dat je geen correcties nodig hebt, om een hond een kunstje aa te leren of te laten doen.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
niet? dus als een je hond uitvalt naar een andere hond moet je dat maar gewoon toelaten? Of als een hond jouw opknapt moet je dat ook maar gewoon toelaten?zepenko schreef:Ja, een hond heeft wel behoefte aan duidelijkheid, maar daar heb ik geen correcties voor nodig. En een hond doet in mijn ogen niet iets fout, hij doet iets wat ik niet wil. En als het om een kunstje gaat heb je in de aanleerfase dus niet duidelijk gemaakt wat de bedoeling is. Dus ligt de fout bij de baas zelf en vind ik het dus nergens op slaan om een hond daarvoor te corrigeren.malinois schreef:dus je bent het er niet mee eens dat een hond behoefte heeft aan duidelijkheid?zepenko schreef:Ah, dus een hond gehoorzaamt pas als je corrigeert als hij niet luistert.
Hij wordt toch ook gecorrigeerd door andere honden? Dat is dan zeker erg onnatuurlijk in jouw verhaal

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
niet? Nou ik denk het wel bij bepaald gedrag. Uitvallen wordt hier echt niet toegestaan en dat weten ze dondersgoed. Daar hebben ze baat bij zulke duidelijkheid.zepenko schreef:Je hebt geen correcties nodig om ongewenst gedrag af te leren. Dat je ze gebruikt is een tweede, maar je hebt ze niet nodig.malinois schreef:aanleren niet, afleren van ongewenst gedrag zo af en toe wel en dus ook bij oefeningen. Dat heet opvoeding en heeft een hond nodig. Hij moet weten waar hij aan toe is.zepenko schreef:Het gaat erom dat je geen correcties nodig hebt, om een hond een kunstje aa te leren of te laten doen.

- Dibbes
- Zeer actief
Juist bij uitvallen zou ik niet meteen gaan corrigeren. Naar mijn idee is de kans groot dat het gedrag dan verergerd, omdat de hond de correctie gaat assosieren met de andere honden. Ik zou er eerder voor kiezen om de prikkel minder groot te maken (andere hond verder weg) en dan gaan trainen op aandacht voor de baas.malinois schreef:niet? dus als een je hond uitvalt naar een andere hond moet je dat maar gewoon toelaten? Of als een hond jouw opknapt moet je dat ook maar gewoon toelaten?zepenko schreef:Ja, een hond heeft wel behoefte aan duidelijkheid, maar daar heb ik geen correcties voor nodig. En een hond doet in mijn ogen niet iets fout, hij doet iets wat ik niet wil. En als het om een kunstje gaat heb je in de aanleerfase dus niet duidelijk gemaakt wat de bedoeling is. Dus ligt de fout bij de baas zelf en vind ik het dus nergens op slaan om een hond daarvoor te corrigeren.malinois schreef:dus je bent het er niet mee eens dat een hond behoefte heeft aan duidelijkheid?zepenko schreef:Ah, dus een hond gehoorzaamt pas als je corrigeert als hij niet luistert.
Hij wordt toch ook gecorrigeerd door andere honden? Dat is dan zeker erg onnatuurlijk in jouw verhaal

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
ligt een beetje aan de hond denk ik. Aandacht is op zo'n moment ver te zoeken wat ik gemerkt heb, in mijn geval was 1 duidelijke correctie genoeg. Daarna was een 'nee' voldoende.Dibbes schreef:Juist bij uitvallen zou ik niet meteen gaan corrigeren. Naar mijn idee is de kans groot dat het gedrag dan verergerd, omdat de hond de correctie gaat assosieren met de andere honden. Ik zou er eerder voor kiezen om de prikkel minder groot te maken (andere hond verder weg) en dan gaan trainen op aandacht voor de baas.
Maar sommige honden zijn makkelijker af te leiden inderdaad en dan is dat handig alleen moet je uitkijken niet voor het uitvallen te belonen daarna

- zepenko
- Zeer actief
Je moet eerst eens weten waarom de hond uitvalt. En op basis van die kennis de te hanteren methode bepalen. Maar da's een andere discussie.malinois schreef:ligt een beetje aan de hond denk ik. Aandacht is op zo'n moment ver te zoeken wat ik gemerkt heb, in mijn geval was 1 duidelijke correctie genoeg. Daarna was een 'nee' voldoende.Dibbes schreef:Juist bij uitvallen zou ik niet meteen gaan corrigeren. Naar mijn idee is de kans groot dat het gedrag dan verergerd, omdat de hond de correctie gaat assosieren met de andere honden. Ik zou er eerder voor kiezen om de prikkel minder groot te maken (andere hond verder weg) en dan gaan trainen op aandacht voor de baas.
Maar sommige honden zijn makkelijker af te leiden inderdaad en dan is dat handig alleen moet je uitkijken niet voor het uitvallen te belonen daarna
Juist bij uitvallen bestaat inderdaad de kans dat, zoals Dibbes al schrijft, de hond andere honden nog minder leuk gaat vinden (uit angst of agressie) en nog harder zal uitvallen.
Bovendien hadden we het nog steeds over kunstjes aanleren of laten uitvoeren en niet over het oplossen van probleemgedrag.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
ja daar hoort uitvallen soms ook bij, of het opknappen van de baas bij bepaalde driften. Maar daar wil jij dus ook niet op corrigeren, tja denk dat je wel anders praat als je zo'n hond eens meemaakt.zepenko schreef:Bovendien hadden we het nog steeds over kunstjes aanleren of laten uitvoeren en niet over het oplossen van probleemgedrag.
En corrigeren bij aanleren daar deden de meesten niet aan daar waren we al over uit.
Bepaalde 'kunstjes' zoals jij dat noemt, zijn van levensbelang dus ik eis van ze dat ze die meteen uitvoeren inderdaad. Als ik hier zeg, moeten ze komen en als ik af zeg moeten ze op dat moment ook meteen af.

- zepenko
- Zeer actief
Juist kunstjes van levensbelang werken minder goed als er op gecorrigeerd wordt. En ook probleemgedrag is zonder correcties op te lossen.malinois schreef:ja daar hoort uitvallen soms ook bij, of het opknappen van de baas bij bepaalde driften. Maar daar wil jij dus ook niet op corrigeren, tja denk dat je wel anders praat als je zo'n hond eens meemaakt.zepenko schreef:Bovendien hadden we het nog steeds over kunstjes aanleren of laten uitvoeren en niet over het oplossen van probleemgedrag.
En corrigeren bij aanleren daar deden de meesten niet aan daar waren we al over uit.
Bepaalde 'kunstjes' zoals jij dat noemt, zijn van levensbelang dus ik eis van ze dat ze die meteen uitvoeren inderdaad. Als ik hier zeg, moeten ze komen en als ik af zeg moeten ze op dat moment ook meteen af.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
dat vind jij... ik dus van niet. Mijn honden weten duvelsgoed dat ze moeten komen als er hier geroepen wordt want als ik ze moet ophalen...zepenko schreef:Juist kunstjes van levensbelang werken minder goed als er op gecorrigeerd wordt.
en nee, niet bij het aanleren maar wel bij het gewoon lekker niet luisteren als je het wel weet.
Maar als ik binnenkort weer zo'n hond meemaak met het pakwerk zal ik je uitnodigen mag jij ernaast gaan staan en het met een worstje proberen oke?En ook probleemgedrag is zonder correcties op te lossen.

- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Contacteer:
Ik ken er nog wel 1 die zijn buit gewoon niet meer loslaat, of dat nu een gewonnen mouw, een ijzeren staaf, een balletje of wat dan ook is, eenmaal gewonnen blijft gewonnenmalinois schreef:dat vind jij... ik dus van niet. Mijn honden weten duvelsgoed dat ze moeten komen als er hier geroepen wordt want als ik ze moet ophalen...zepenko schreef:Juist kunstjes van levensbelang werken minder goed als er op gecorrigeerd wordt.
en nee, niet bij het aanleren maar wel bij het gewoon lekker niet luisteren als je het wel weet.
Maar als ik binnenkort weer zo'n hond meemaak met het pakwerk zal ik je uitnodigen mag jij ernaast gaan staan en het met een worstje proberen oke?En ook probleemgedrag is zonder correcties op te lossen.

Ik ben heel benieuwd hoe zepenko dit op zou lossen.
Overigens lost deze hond perfect bij de pakwerker hoor, het gaat puur en alleen om gewonnnen buit. Deze hond valt dus eigenlijk nauwelijks te belonen dmv spel oid, voer interesseert hem niet eens als beloning

Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Inge schreef:Ik ken er nog wel 1 die zijn buit gewoon niet meer loslaat, of dat nu een gewonnen mouw, een ijzeren staaf, een balletje of wat dan ook is, eenmaal gewonnen blijft gewonnenen die geeft ie dus niet meer af. Ook niet voor voer oid, daar trapt ie misschien 3x in en dan heeft ie dat ook weer door en houdt ie zijn bek weer dicht.
Ik ben heel benieuwd hoe zepenko dit op zou lossen.
Overigens lost deze hond perfect bij de pakwerker hoor, het gaat puur en alleen om gewonnnen buit. Deze hond valt dus eigenlijk nauwelijks te belonen dmv spel oid, voer interesseert hem niet eens als beloning

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Maar Zepenko, honden onderling corrigeren dus ook niet? Die geven elkaar alleen balletjes en koekjes om af te leiden of te belonen? 

- djoy
- Vaste gebruiker
bij ons op de club zijn er ook die met de tt willen werken.
wij zijn op zoek gegaan naar info en hebben nu een dvd van bart bellon en dr helmut raiser. hier hebben we veel van kunnen leren.
nog geen van onze honden heeft een tt omgehad maar ik denk dat als ik moet kiezen tussen een prikker en tt dat ik voor de tt kies.
wel ben ik er een voorstander van dat iedereen die de tt wil gebruiken hem eerst zelf in de hand neemt en voelt wat het doet.
soms is het een goed hulp middel als je maar weet hoe je het gebruikt en ik vind het dan ook goed dat je er naar vraagt.
wij zijn op zoek gegaan naar info en hebben nu een dvd van bart bellon en dr helmut raiser. hier hebben we veel van kunnen leren.
nog geen van onze honden heeft een tt omgehad maar ik denk dat als ik moet kiezen tussen een prikker en tt dat ik voor de tt kies.
wel ben ik er een voorstander van dat iedereen die de tt wil gebruiken hem eerst zelf in de hand neemt en voelt wat het doet.
soms is het een goed hulp middel als je maar weet hoe je het gebruikt en ik vind het dan ook goed dat je er naar vraagt.

mijn kanjer
- Ca Cajuina
- Zeer actief
Laat maar. Hoe vaak je het ook goed bedoeld probeerd uit te leggen het komt niet over.malinois schreef:dat vind jij... ik dus van niet. Mijn honden weten duvelsgoed dat ze moeten komen als er hier geroepen wordt want als ik ze moet ophalen...zepenko schreef:Juist kunstjes van levensbelang werken minder goed als er op gecorrigeerd wordt.
Sommige mensen weten het nu eenmaal beter en staren zich blind op bepaalde meningen, methodes en denkwijzes. Terwijl ik denk dat je in de hondentraining het verst komt als je juist openstaat voor andere dingen, meningen en inzichten.
En als je dan toch besluit vast te houden aan een bepaalde mening. Waarom dan niet die van andere respecteren?
Groetjes Michelle en een kus van Conan en Akira en Hera

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
inderdaad sommige mensen willen niet de andere kant proberen te begrijpen. Ik wilde er voorheen ook niets van weten tot ik zag hoe en wat. Je bent altijd de baas over je eigen hond dus je bent er zelf bij wat er gebeurd. En tot je zelf een hond krijgt met een mooi werkkaraktertje die nou even een balletje of worstje geen moer interesseert. Dan lul je wel anders maar ik hoop dat mensen zoals Zepenko nooit zo'n hond zullen krijgen.Ca Cajuina schreef:Laat maar. Hoe vaak je het ook goed bedoeld probeerd uit te leggen het komt niet over.
Sommige mensen weten het nu eenmaal beter en staren zich blind op bepaalde meningen, methodes en denkwijzes. Terwijl ik denk dat je in de hondentraining het verst komt als je juist openstaat voor andere dingen, meningen en inzichten.
En als je dan toch besluit vast te houden aan een bepaalde mening. Waarom dan niet die van andere respecteren?

- Mechelfanaat
- Actief
malinois schreef:inderdaad sommige mensen willen niet de andere kant proberen te begrijpen. Ik wilde er voorheen ook niets van weten tot ik zag hoe en wat. Je bent altijd de baas over je eigen hond dus je bent er zelf bij wat er gebeurd. En tot je zelf een hond krijgt met een mooi werkkaraktertje die nou even een balletje of worstje geen moer interesseert. Dan lul je wel anders maar ik hoop dat mensen zoals Zepenko nooit zo'n hond zullen krijgen.Ca Cajuina schreef:Laat maar. Hoe vaak je het ook goed bedoeld probeerd uit te leggen het komt niet over.
Moet eerlijk wat bekennen.
Ben ook altijd tegen T.T geweest.
Het komt door de mannier waar je mee op groeit.
Je leert iets vrij makkelijk aan als het nieuw voor je is.
Dus je eerste hondje op een bepaalde manier opvoeden is jou basis en daar hou je je dan aan. Pas als je meerdere dingen onder ogen ziet en mee maakt ga je verder kijken dan je neus lang is. ( teminste zo is het mij vergaan) Voor velen geld eerst zien dan geloven. Dat is bij mij ook zo.

Ik heb zoals vele al wel weten reddingshonden werk gedaan, en doe nu IPO. Er zit best een groot verschil in de omgang met de honden.
Maar daar kom je alleen maar achter als je het zelf doet.
Dat heb ik dus ook onder vonden.
Nu ik de IPO sport doe snap ik het gebruik van de T.T. beter en sta ik er
ook iets anders tegen over.
Ben er nog steeds geen voorstander van maar bij goed en verstandig gebruik is het altijd beter,
dan je hond moeten schoppen en slaan. Om door zijn in zeer hoog gestelde driften heen te dringen.
Ik heb ook altijd gedacht dat elke hond zonder T.T af te richten moet zijn.
Maar zie steeds meer dat het echt wel uitmaakt wat voor hond je in de kuip hebt.
Ik heb zelf hier mee ook een heel goede les geleerd.
Oordeel niet ergens over waar je geen verstand van hebt,
maar verdiep je zelf er eerst eens echt in en kom dan met je mening.
Ik wil hiermee niemand persoonlijk aanspreken het is een les die ik de afgelopentijd geleerd heb en ben die les erg dankbaar.
En sta nu veel meer open voor andere manieren en meningen van mensen.
Ik denk beter na voordat ik iets zeg

Verder ga ik over het gebruik van wel of geen teletak niet in om dat ik er,
nog steeds onvoldoende verstand van heb.

- Mechelfanaat
- Actief
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Precies!Mechelfanaat schreef:Moet eerlijk wat bekennen.
Dus je eerste hondje op een bepaalde manier opvoeden is jou basis en daar hou je je dan aan. Pas als je meerdere dingen onder ogen ziet en mee maakt ga je verder kijken dan je neus lang is. ( teminste zo is het mij vergaan) Voor velen geld eerst zien dan geloven. Dat is bij mij ook zo.![]()
Ik heb zoals vele al wel weten reddingshonden werk gedaan, en doe nu IPO. Er zit best een groot verschil in de omgang met de honden.
Ben er nog steeds geen voorstander van maar bij goed en verstandig gebruik is het altijd beter,
dan je hond moeten schoppen en slaan. Om door zijn in zeer hoog gestelde driften heen te dringen.
Maar zie steeds meer dat het echt wel uitmaakt wat voor hond je in de kuip hebt.
Ik wil hiermee niemand persoonlijk aanspreken het is een les die ik de afgelopentijd geleerd heb en ben die les erg dankbaar.

- Ca Cajuina
- Zeer actief
Mooi gezegd!! Ik heb "jammer" (achteraf ben ik er dankbaar voor) genoeg op een vroege leeftijd al geleerd dat er in het leven veel meer grijs is dan dat er zwart of wit is. Elke situatie is anders. En hoewel ik niet het recht heb om te oordelen over iemand vind ik het altijd erg jammer als ik mensen hoor oordelen ove andere mensen zonder te weten wat de situatie inhoud.Mechelfanaat schreef:
Dus je eerste hondje op een bepaalde manier opvoeden is jou basis en daar hou je je dan aan. Pas als je meerdere dingen onder ogen ziet en mee maakt ga je verder kijken dan je neus lang is. ( teminste zo is het mij vergaan) Voor velen geld eerst zien dan geloven. Dat is bij mij ook zo.![]()
Ik denk dat een van de grootste fouten die je kan maken in het leven is, te denken dat je de wijsheid in pacht heb.
Ik ben voorstander noch tegenstander van de TT. Ik ben wel een tegenstander van het onrespectvol behandelen van dieren zowel als mensen
Groetjes Michelle en een kus van Conan en Akira en Hera

- zepenko
- Zeer actief
Ja, als jullie dat eens zouden doen zeg. Daar zou de hondenwereld een stuk beter van worden.Ca Cajuina schreef:Laat maar. Hoe vaak je het ook goed bedoeld probeerd uit te leggen het komt niet over.malinois schreef:dat vind jij... ik dus van niet. Mijn honden weten duvelsgoed dat ze moeten komen als er hier geroepen wordt want als ik ze moet ophalen...zepenko schreef:Juist kunstjes van levensbelang werken minder goed als er op gecorrigeerd wordt.
- zepenko
- Zeer actief
het ligt niet aan de hond, het ligt aan de persoon die er achter staat.Mechelfanaat schreef:malinois schreef:inderdaad sommige mensen willen niet de andere kant proberen te begrijpen. Ik wilde er voorheen ook niets van weten tot ik zag hoe en wat. Je bent altijd de baas over je eigen hond dus je bent er zelf bij wat er gebeurd. En tot je zelf een hond krijgt met een mooi werkkaraktertje die nou even een balletje of worstje geen moer interesseert. Dan lul je wel anders maar ik hoop dat mensen zoals Zepenko nooit zo'n hond zullen krijgen.Ca Cajuina schreef:Laat maar. Hoe vaak je het ook goed bedoeld probeerd uit te leggen het komt niet over.
als jij het voor elkaar krijgt om een hond af te richten (in de ipo, knpv of ringsport) ZONDER ooit een correctie te geven, dus alleen maar dmv positieve training, dan ben ik de eerste die bij je op cursus komt om te leren hoe je dat doet! ik werk OOK met een clicker, maar met een clicker alleen kom ik er helaas niet.
mijn teef is zeer zacht van karakter, maar als er een pakwerker voor staat heb ik met een drift te maken waar ik boven moet blijven staan, anders krijg je uiteindelijk simpelweg te maken met een linke hond. en linke (gevaarlijke) honden kunnen we niet hebben in onze sport, dan is het vaarwel voor de africhting.
ik werk niet met een TT, nooit gedaan, maar ik zie honden om me heen met driften vele malen hoger als dat mijn teef heeft, en dan kan ik t me heel best voorstellen dat je gebruik moet maken van zulke hulpmiddelen.
deze driften vindt je niet bij een huis-tuin en keuken hond. deze driften vindt je bij herders uit werklijnen, speciaal gefokt op drift, moed en belastbaarheid. (geldt uiteraard ook voor dobers, rottweilers, boeviers etc)
ga eerst eens wat jaartjes meelopen in de africhting, koop een hond uit pure werklijnen, richt m af (doe een poging althans) en geef dan opnieuw je reactie in deze topic. ben benieuwd.....
mijn teef is zeer zacht van karakter, maar als er een pakwerker voor staat heb ik met een drift te maken waar ik boven moet blijven staan, anders krijg je uiteindelijk simpelweg te maken met een linke hond. en linke (gevaarlijke) honden kunnen we niet hebben in onze sport, dan is het vaarwel voor de africhting.
ik werk niet met een TT, nooit gedaan, maar ik zie honden om me heen met driften vele malen hoger als dat mijn teef heeft, en dan kan ik t me heel best voorstellen dat je gebruik moet maken van zulke hulpmiddelen.
deze driften vindt je niet bij een huis-tuin en keuken hond. deze driften vindt je bij herders uit werklijnen, speciaal gefokt op drift, moed en belastbaarheid. (geldt uiteraard ook voor dobers, rottweilers, boeviers etc)
ga eerst eens wat jaartjes meelopen in de africhting, koop een hond uit pure werklijnen, richt m af (doe een poging althans) en geef dan opnieuw je reactie in deze topic. ben benieuwd.....

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
ik respecteer alle meningen maar een persoon als jij doet dat niet.zepenko schreef:Ja, als jullie dat eens zouden doen zeg. Daar zou de hondenwereld een stuk beter van worden.
Jij oordeelt zonder er verstand van te hebben, oordelen kun je pas als je je erin verdiept hebt, en aan je antwoorden te zien heb je dat dus niet.

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
nogmaals, neem je m'n aanbod aan?zepenko schreef:het ligt niet aan de hond, het ligt aan de persoon die er achter staat.