Wat zielig voor die arme pup
Je leest in veel boeken dat een hond echt niet helemaal spoort als hij een pup wat doet, daarom stond ik er in het begin verbaasd van al die honden die agressief naar mijn pup gingen staan blaffen en grommen.
Nu hij wat ouder is, is dat helemaal voorbij. Hij speelt nu zelfs met hondjes die hem toen hij klein was niet mochten.
Ik denk dat sommige honden hele kleine pups gewoon niet kunnen verdragen, en dat je daardoor toch altijd voorzichtig moet zijn.
Het is ook wel eens voorgekomen dat er 70 kilo op mijn pup afstormde, maar in goed vertrouwen dat er niets zou gebeuren, heb ik hem gewoon op de grond gelaten, en er is verder niets gebeurd. Misschien had het heel anders kunnen aflopen?
Ik weet niet wat ik in dit geval gedaan zou hebben, tot nu toe heb ik Dwight nog nooit opgepakt als er een hond op hem afstormde, en er is nooit wat gebeurd. Alleen af en toe een corrigerend beetje van een teefje in zijn neus, maar dat was zijn eigen schuld, hij moet wel zijn plaats weten als pup. Hij heeft daar trouwens ook niets van over gehouden.