Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

wie gebruikt een bench en wie niet

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

schelsey
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bernerteefjes Nisha en Mila
Aantal honden: 3

wie gebruikt een bench en wie niet

Ongelezen bericht door schelsey »

hallo

vraag me wel een beetje af of bijna iedereen tegenwoordig met een bench werken of laten jullie ook je pup gewoon in huis rondlopen als je weg bent of slaapt?
vozlt een pup zich veiliger in een kleine ruimte zoals een bench of beter als hij heel de gelijkvloers mag gebruiken?

sonja
Mama Sanneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mama Sanneke »

Ik heb veertien dagen een bench gebruikt. Luka was er ongelukkig in.
Daarna kon Luka in de veranda slapen (geïsoleerd en verwarmd in de winter), en had hij zijn mandje.
Ik kies dus voor de middenmoot met een pup, een veilige plek en dat was bij ons de veranda.
Hij was al een jaar toen hij volledig in huis nachts mocht rondlopen.
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Ik heb voor allebei mijn honden een bench gebruikt.
Nika heeft tot ongeveer een jaar oud 's nachts in de bench geslapen en overdag zat ze erin als ik heel even weg moest (als ik langere tijd weg moest ging ze naar mijn ouders). Daarna is 's nachts de bench open gebleven en toen dat goed ging ook overdag.
Marouck heeft langer in de bench gelegen omdat ze de gewoonte had om in volle vaart op de vensterbank te springen en dat vond ik heel eng als ik niet thuis was. Ik heb nu ongeveer een jaar geleden denk ik na tips hier plakplastic op mijn raam laten plakken. Sindsdien is het vensterbank springen over en is ze zowel 's nachts als overdag gewoon altijd los.
De bench staat er nog wel, die gebruik ik af en toe om Marouck even weg te zetten als Snoepie hier is, want Marouck en Snoepie botsen nog weleens en die durf ik dus niet bij elkaar te laten als ik gene toezicht kan houden. Ook wordt die soms nog gebruikt als er visite met kleine kinderen is.
In de auto zit ze trouwens ook in een bench :wink:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

ik heb bij al m'n honden een bench gebruikt en ze liggen er nog steeds in met deurtje open.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
tbeast
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane Corso, Friese Stabij,chihuahua
Aantal honden: 10

Ongelezen bericht door tbeast »

Ik heb voor Amar en Senna een bench gebruikt, voor Xitan niet.

Nu heb ik geen bench meer.
AfbeeldingAfbeelding
Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

Ik heb er wel eentje gebruikt omdat dat goed zou zijn voor een hondje, ben er gauw afgestapt, zowiezo sloopte hij die bench en vond het gewoon veels en veels te klein, heb toen maar een eigen "bench" gemaakt wat ookwel kennel wordt genoemt met een blokhut eraan vast waarin ze lekker kunnen liggen en kloten, al slopen ze de hele blokhut af, is hun huissie :mrgreen:
Nema
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door Nema »

Nog nooit een bench gebruikt, en ook niet van plan :) Zolang ze pup zijn en niet zindelijk zitten ze 's nachts in een kamer met krantenpapier, eens ze zindelijk zijn mogen ze in het ganse huis slapen :)
Moet ik schoonmaken zet ik ze ook even apart tot ik klaar ben, anders hangt er een extra aan mijn dweil zodat het gewicht te zwaar wordt om goed te kunnen dweilen :wink:
RachelleAmericanBulldog
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising Boxer X mechelse herder een Laekense herder.En in het verleden een amerikaanse bulldog
www.woofatwork.nl
Contacteer:

Ongelezen bericht door RachelleAmericanBulldog »

hier wel een bench shaggy de eerste 9 maanden zoiets en nina het eertse jaar
Afbeelding

Groetjes Rachelle,Nina(boxer x mechelse herder) en Pfaffke (laekense herder)

in loving memory : Shaggy (amerikaanse bulldog)
kattekop
Actief

Ongelezen bericht door kattekop »

Sinds een paar weken (vanaf dat Luna een jaar is) staat het deurtje van de bench dag en nacht open. Luna ligt nu gewoon in de bench te pitten, ze vindt het kennelijk een vertrouwd plekje. Ik had al eerder geprobeerd om haar uit de bench te laten als ik even weg was, maar dat resulteerde in kapotgevreten pennen. Kan erger als ik dat zo in een ander topic las... :pffff:
Afbeelding
jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jip007 »

wij hebben nog nooit een bench gebruikt , als er een pup is mag hij gewoon door het huis lopen , Als we weg zijn gaat hij in de hal met een oudere dog , en s'nachts slaapt hij op ons bed
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
Marja
Zeer actief

Ongelezen bericht door Marja »

Hier geen bench.
Ooit een bench gekocht voor Zara, die moest 6 weken in een bench na een lpc operatie, maar na twee weken de bench er al weer uit gegooid :mrgreen:
groetjes Marja Zara en Stapper
Afbeelding
monky555
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peludo Iza & American staffordshire terriër Lila.

Ongelezen bericht door monky555 »

monky heeft de 1ste 1,5 jaar in de bench gezeten toen kreeg hij zijn eigen kamer en en toen hij 2 was mocht hij los af en toe sloopt ie nog wel eens wat maar geen meubels of zo meestal de afstandsbediening die die al 8 x te pakken heeft gehad :roll: pas toen hij 2,5 was kwam hij s'nachts bij ons slapen daarvoor ging het niet want monky wou de hele nacht spelen en etteren :roll:

met amy wilde ik het proberen om gelijk in huis los te laten samen met monky (ze was al 4,5 maand) aangezien ik nu full-time thuis ben dacht ik dat het wel goed zou kunnen gaan als ik ff weg moet ben nooit langer als 1,5 uur weg maar mevrouw vindt het dus gewoon leuk om wat te slopen dus die zit nu ook gewoon in de bench ook als ik ff ga douchen of zo amy slaapt al vanaf de 1ste dag dat ze hier is in bed heerlijk bij het vrouwtje onder de dekens

viva mijn pleeghond zit ook in de bench als ik ff weg ga die vindt het dus echt niet leuk als ik weg ga en die gaat dus ook rottigheid uit halen het etter :mrgreen: ook omdat ze natuurlijk een "loge" is doe ik het om vechten te voorkomen ook al weet ze duidelijk wie hier de baas is en weet wat voor plaats ze heeft thuis staat ze immers ook onder aan de roedel s'nachts slaapt ze ook in de bench want met 2 am.staff's is het al druk in bed maar met een volwassen dogo canario heb ik zelf geen plek meer :wink:
Afbeelding
R.I.P. Lieve Monky (AST), 09-07-2000 / 17-11-2011

R.I.P. Lieve Sara (GR), 03-11-2000 / 09-01-2012
R.I.P. Lieve Amy (AST), 18-08-2004 / 18-06-2014
R.I.P. Lieve Rio (RWx), 25-05-2009 / 14-08-2014
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Geen bench en ook nooit gebruikt, ook niet voor een pup.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Martijn schreef:
Eline* schreef:Geen bench en ook nooit gebruikt, ook niet voor een pup.
:smile:
Ik mis de clou..leg eens uit? :denken:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Dingo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Dingo »

Een bench komt er in mijn huis niet in :pffff:

Lekker los in huis, en ja er werd gesloopt, maar dat hoort erbij :wink: Heerlijk door het huis heen lopen, en zelf zijn "veilige"plekkie gezocht.
AfbeeldingAfbeelding
Who finds a faithful friend, finds a treasure.
Reini
Zeer actief

Ongelezen bericht door Reini »

Ik heb thuis een bench boven naast het bed staan. Daar slaapt Vegas 's nachts (en soms ook wel op bed :mrgreen: ) Beneden heb ik geen bench maar Vegas is ook nooit alleen thuis.
Als we gaan beginnen met alleen-zijn aanleren dan gebruik ik wel een bench maar puur uit veiligheidsoverwegingen. Vegas kan als een debiel door het huis heensjeezen en als dat gebeurt als er niemand thuis is dan kunnen er weleens ongelukken gebeuren.

Op kantoor heb ik een bench onder mijn bureau maar die dient als mand en het deurtje is nooit dicht. Ik heb gekozen voor een bench daar omdat het me een lekker beschut plekje leek. Als hij straks te groot is voor de bench (het is niet zo'n groot model als thuis) zet ik een mand neer :ok:
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07
Afbeelding
Youp
Zeer actief

Ongelezen bericht door Youp »

De eerste paar weken heb ik met Diesel een bench gebruikt. Ik vond de ruimte al snel te krap en toen is hij naar de gang verhuisd. Hij is nu bijna een half jaar en hij slaapt nog steeds in de gang.
Hij is bijna nooit alleen thuis maar ook dan zit hij in de gang. Het is ruim genoeg en hij voelt zich er erg op zijn gemak.
Ik laat de deur ook wel eens per ongeluk open en ook dan komt hij de gang niet uit.
Aldidado
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Aldidado »

Nee, hier ook nooit een bench gebruikt. Onze vorige hond kwam wel als pup maar we hebben haar vrij snel aan kunnen leren dat ze in haar mandje veilig was. Ginger was al 7 maanden toen ze kwam en geen bench gewend, dus zijn we er niet eens aan begonnen.
Zowel Spooky destijds als Ginger nu slapen in de keuken en gang, ook als we weg zijn dan blijven ze daar.
Groetjes van Diana
Ginger in liefdevolle herinnering 23-06-2008
Afbeelding
irstas

Ongelezen bericht door irstas »

alleen in de auto, als pup heeft onze hond gewoon bij de andere gezeten in de bijkeuken , als ze in de bank beet werd ze gecorigeert door de andere honden.
voor de rest nooit problemen gehad.
Tineke en Chicca
Actief
Mijn ras(sen): Ik heb Chica dat is een kruising labrador, golden en friese stabij.

En per 8 april 2011 komt pupje Nena bij ons wonen dit is een kruising cocker spaniel met friese stabij

Ongelezen bericht door Tineke en Chicca »

Chicca en Dino gaan altijd in de bench als we weggaan. Ze hebben allebeid een aparte grote bench zodat ze lekker de ruimte hebben.
Gaan we langer dan 4 uurtjes weg brengen we ze naar mijn schoonouders toe die dan even oppassen.
Chicca moet in de bench omdat ze alles kapot maakt als we weg gingen. Dino is nog niet helemaal zindelijk een plasje gaat nog weleens fout.
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Martijn schreef:
Eline* schreef:
Martijn schreef:
Eline* schreef:Geen bench en ook nooit gebruikt, ook niet voor een pup.
:smile:
Ik mis de clou..leg eens uit? :denken:
Eh....nee.
:boos:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
jeannie
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Kruising podengo
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door jeannie »

Wij hebben de bench gebruikt totdat Dwight ongeveer 16 weken was, hij vond er echt helemaal niets aan. 's Nachts was geen probleem, maar als we weggingen loeide en blafte hij als een gek. Niet echt lang, maar met die hitte van de afgelopen tijd, vond ik het wel eng als hij zich teveel zou opwinden.

Dus de bench hebben we ingeklapt, en nu gaat hij als we weggaan op de gang, en daar vermaakt hij zich prima. Hij kan daar trouwens ook niets slopen, niet dat hij dat ooit gedaan heeft, maar voorkomen is beter dan genezen.

Toch geen spijt gehad dat we de bench in het begin gebruikt hebben, hij was 's nachts al heel snel zindelijk.
Dutch
Actief

Ongelezen bericht door Dutch »

Ook Dutch heeft een bench maar hij wil er het liefst niet in.
Nu laten we hem ook in de woonkamer als we weg gaan en dat gaat eigenlijk een stuk beter hij gaat netjes onder de eetkamer tafel liggen.
En als we terug komen ligt hij er nog.
Maar snachts gaat hij er nog wel in omdat ik het dan toch te lang vind.
Maar nu ben ik toch bang als ik de bench helemaal wegdoe en er een mand voor in de plaats neem.
Dat hij toch gaat slopen?
Met mijn vorige honden heb ik er geen last van gehad!!
Ook nooit over nagedacht maar nu denk ik daar anders over waarom weet ik eigenlijk niet :denken:
Want hij komt tot nu toe helemaal nergens aan.
Wat zijn jullie ervaringen daarin?

Groetjes Danielle
Afbeelding
Marja
Zeer actief

Stapper heeft echt vreselijk gesloopt! Alles stuk of aangeknaagd.
Zara sloopte ook maar in mindere mate.
Bij allebei is het vanzelf over gegaan toen ze zo'n anderhalf jaar waren :ok:
Afbeelding
Dutch
Actief

Ongelezen bericht door Dutch »

Maar merkte je dat al met ze toen ze pup waren?
Want met mijn andere honden had ik er geen last van en met Dutch eigenlijk ook niet.

Groetjes Danielle
Afbeelding
Marja
Zeer actief

Het begon toen ze een paar mnd oud waren.
En dan voornamelijk als ik 's ochtend naar mijn werk was :mrgreen:

Ik had ze in een bench kunnen doen maar heb dat niet gedaan.
Vond het niet zo heel erg, iedere dag lachen als ik uit mijn werk kwam, wat hadden ze nu weer uit gevreten :mrgreen:
Afbeelding
robcindy
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door robcindy »

ik heb mijn hond nu een maand ongeveer en er wel over gedacht een bench te gebruiken omdat hij de eerste nacht alles had onder geplast,maar dit bleek niet nodig te zijn.
het is niet meer voorgekomen en voor de rest ook niet nodig.
Tarz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Whippet en dwergpoedel

Re: wie gebruikt een bench en wie niet

Ongelezen bericht door Tarz »

schelsey schreef:hallo

vraag me wel een beetje af of bijna iedereen tegenwoordig met een bench werken of laten jullie ook je pup gewoon in huis rondlopen als je weg bent of slaapt?
Als ik een pup heb gebruik ik een bench. Ik wil mijn volwassen honden niet zonder toezicht bij de pup hebben. Ook vind ik het gevaarlijk voor de pup als hij ergens aan kauwt en daar in stikt oid.
vozlt een pup zich veiliger in een kleine ruimte zoals een bench of beter als hij heel de gelijkvloers mag gebruiken?
Dat maakt denk ik niet zo heel veel uit. Een onzekere hond kan zich wel veilig voelen in een bench maar dat zou voor mij juist weer een reden zijn geen bench te gebruiken.
Groetjes Rob
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Tuana slaapt in de bench en als we weggaan gaat ze in de bench.
Wel maken wij haar goed moe voordat ze in de benche gaat. Een pup die barst van de energie moet je niet opsluiten.
Tuana gaat er ook vooral in als ze echt moe is. Dan loopt ze zelf al naar de bench

Nanni zit alleen in de auto in de bench, anders rent ze de hele auto door :19:
En op de camping wil ze absoluut de bench niet uit :19: Blijkbaar vind ze die veel fijner dan haar mat (waar ze thuis altijd op slaapt)
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Ja, hier wel een bench. Daar slaapt hij 's nachts in. Ook als ik weg moet zonder Bram, wat heel weinig voorkomt, gaat hij er een uurtje in.

Hij slaapt er verder absoluut niet in, gaat er alleen na het laatste plasrondje uit zichzelf in.

Ik vertrouw hem absoluut niet alleen in de kamer met de elektriciteitsdraden.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”