Ze wil perse tegen me aan liggen, al is het maar dat ze met een teen op mijn voet ligt.
Ik ervaar het zeker niet als iets vervelends, ik vind het erg gezellig zelfs, maar valt dit in de categorie contact liggen en betekent het verder nog iets?
Moderator: moderatorteam
Nou ja, ik bedoel, dat onze huishonden vaak het onvolwassen gedrag van wolven vertonen. Je zou versimpeld kunnen zeggen dat honden onvolwassen wolven zijn ( in veel opzichten. )pooh schreef:Puppy gedrag kan best, alhoewel ze inmiddels al 16 maanden is![]()
Ik me niet meer voor de geest halen wat contact liggen ook alweer betekent.

Tja, controlefreaks zorgen inderdaad dat je niet kan opstaan zonder hun te wekken of dat je je voeten niet kan bewegen zonder toestemming van hun.bullet schreef:ik heb een gedragstherapeut gesproken en die zij dat het een vorm is van mij controleren, in de gaten houden. als je weggaat ofzo dan weet hij/zij het gelijk en houdt je in de gaten... volgens hem was het dominant gedrag...

Mijn teefje probeert echt bij mijn reu te kruipen, die daar wat onwennig op reageert. Nelson komt wel tegen mij aanliggen, maar vaak ook nooit lang. Ik ken wel honden die bij elkaar liggen, maar dat zijn dan ook dikke vrienden.Lynn schreef:Ik zie honden onderling trouwens veel minder vaak tegen elkaar aankruipen. Op puppies na dan.

Belle en Chiva zijn niet echt dikke vrienden, niet dat het vijanden zijn, maar ze doen nooit iets samen, mede door het leeftijdsverschil. Maar ze liggen wel vaak bij elkaar en dan ook tegen elkaar aan. Chiva neemt meestal het initiatief, als Belle ligt te slapen kruipt ze er lekker bij.Eline* schreef: Mijn teefje probeert echt bij mijn reu te kruipen, die daar wat onwennig op reageert. Nelson komt wel tegen mij aanliggen, maar vaak ook nooit lang. Ik ken wel honden die bij elkaar liggen, maar dat zijn dan ook dikke vrienden.
Ja, ook hier kruipen ze regelmatig bij elkaar. Maar ik zie wel heel duidelijk dat het echte bovenop elkaar liggen minder is geworden sinds Saar pup-af is. Als pupje ging Saar altijd bij Moos liggen, echt helemaal verstrengeld lagen ze dan, want Moos vond het wel prima.Eline* schreef:Mijn teefje probeert echt bij mijn reu te kruipen, die daar wat onwennig op reageert. Nelson komt wel tegen mij aanliggen, maar vaak ook nooit lang. Ik ken wel honden die bij elkaar liggen, maar dat zijn dan ook dikke vrienden.Lynn schreef:Ik zie honden onderling trouwens veel minder vaak tegen elkaar aankruipen. Op puppies na dan.

Ik ken niet zoveel mensen met meerdere honden, dus ik weet het nietLynn schreef:Dat dacht ik wel dat mensen nu met allerlei voorbeelden van honden die dat wel doen komen.![]()
Ik zeg ook niet dat ik het nooit zie, ik zie alleen wel vaker dat ze tegen de baas aankruipen als lekker bij elkaar.
Als ze dan bij elkaar kruipen is het vaak (niet altijd) ook nog zo dat er nog wel iets aan ruimte tussen zit.
Zo is hoe ik het bedoelde, valt jullie dat niet op dan?

Wat grappig om te lezen. Hier komen ze vaak juist helemaal tegen elkaar aan te liggen doordat eentje zich omdraait, of uitrekt, en dan lekker bovenop de ander gaat liggen. Die dat dus wel best vindtInge O schreef:inderdaad, mijn zestal ligt nooit tegen elkaar aan, zelfs nog niet met één haartje.Lynn schreef:Dat dacht ik wel dat mensen nu met allerlei voorbeelden van honden die dat wel doen komen.![]()
Ik zeg ook niet dat ik het nooit zie, ik zie alleen wel vaker dat ze tegen de baas aankruipen als lekker bij elkaar.
Als ze dan bij elkaar kruipen is het vaak (niet altijd) ook nog zo dat er nog wel iets aan ruimte tussen zit.
Zo is hoe ik het bedoelde, valt jullie dat niet op dan?
als ze bij elkaar in de buurt liggen, en ééntje rekt zich wat uit en raakt daarbij de andere aan, reageert diegene alsof ze een schok heeft gekregen en springt recht of gromt.
aan honds contactliggen doen ze hier dus absoluut niet.

Het is geen dominantie. Contactliggen is heel normaal voor honden en zelfs erg gezond. Het versterkt de baas/hond relatie en draagt bij een ontspannen sfeer. Geen idee welke gedragstherapeut bovenstaande gezegt heeft maar dat is echt grote onzin.bullet schreef:ik heb een gedragstherapeut gesproken en die zij dat het een vorm is van mij controleren, in de gaten houden. als je weggaat ofzo dan weet hij/zij het gelijk en houdt je in de gaten... volgens hem was het dominant gedrag...