Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

schelsey heel jaloers op pup

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

schelsey
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bernerteefjes Nisha en Mila
Aantal honden: 3

schelsey heel jaloers op pup

Ongelezen bericht door schelsey »

amai

heb vandaag kenji gaan halen.
wat is schelsey jaloers op de pup kenji.
elke keer ik de pup een kauwstok geef vliegt ze er op af,ook al geef ik haar eerst iets,ze staat er met flikkerende tanden boven :evil:

moet ik haar nu corrigeren of niet ?

de pup is al zo bang van haar dat hij onder de kast kruipt.

weet dat ik haar eerst aandacht moet geven en dat doe ik ook.

maar vind het toch niet zo gezellig voor kenji als ze dit doet,ocharme die pup :(:

sonja
Lynn
Actief

Ongelezen bericht door Lynn »

Volgens mij is het vrij normaal dat de hond nog even moet wennen aan de pup. Ik heb bij mijn tante (die heeft er 6 lopen) de honden allemaal wel zien grommen en corrigeren tegen een nieuwe pup. Ze moeten toch hun status duidelijk maken.

Ik weet alleen niet of je moet corrigeren en in welke mate dan. Ik zou wel bang zijn dat hij dan helemaal jaloers wordt. Maar ik kan me voorstellen dat je het inderdaad een beetje sneu vindt voor de pup.

Misschien dat je de eerste dagen maar wat minder kluifjes moet uitdelen en spelen en aandacht geven. Even laten kalmeren en aan de situatie laten wennen. Tenminste dat is wat er in mij opkomt. niet meteen opvolgen hoor, want ik kan het mis hebben.
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

:eek: Wat bezielt je ze kluiven te gaan geven? NU opruimen en ook het speelgoed en dat soort spul allemaal weg!
Daar worden honden inderdaad jaloers van en dat is nu niet wat je wil, want ze moeten eerst aan elkaar wennen.
Verder corrigeer je je oudere hond in principe niet, en eigenlijk zelfs omdat de oudere hond geen reden daarvoor hoort te hebben. :wink:
Je geeft immers de ranghoogste hond (dat is je eerste hond) de meeste aandacht en hij heeft ook het recht je pup te corrigeren. Dat moet je ook toestaan, omdat je anders de pup beschermen gaat. Als je dat doet gaat de pup veel te veel praatjes krijgen naar de oudere hond en dat geeft uiteindelijk gevechten. De pup zal zich moeten leren gedragen.
Hoe oud is je pup?
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
schelsey
Zeer actief

ik had een kluifje gegeven omdat hij al aan zijn mandje aan knabbelen was en hij moet leren dat kluifjes en ander speelgoed daarvoor dient.
schelsey heb ik eerst een grote gegeven en een klein stukje aan kenji,maar ze liet die van haar liggen en wilde die andere.
kenji is bijna 8 weken.
heb haar laten doen en dan kenji even in een doos gezet en dan heeft hij daar zijn stukje kunnen opeten,zonder dat schelsey zich ermee kon bemoeien.

sonja
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

schelsey schreef:heb haar laten doen en dan kenji even in een doos gezet en dan heeft hij daar zijn stukje kunnen opeten,zonder dat schelsey zich ermee kon bemoeien.

sonja
Dat is inderdaad het verstandigste als je ze dan toch wat geeft. Ze inderdaad scheiden. Je moet voor ogen houden dat het niet gaat om het eten, maar om de status van het hebben van iets. Jouw pup bezit dan ineens iets en dat vindt jouw oudere hond niet goed. Hij is de baas en alles is in zijn ogen dus van hem. :wink:
Als dat het enige probleem is gaat het dus best prima zo voor een eerste dag! :ok:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
schelsey
Zeer actief

het gaat goed,schelsey is wat triestiger dan anders,ze laat redelijk veel toe,pup mag aan haar staart trekken en aan haar oren likken,de pup daagt haar veel uit,verder wil ze nog niet spelen,maar mag nog niet op de zetel van haar,dan grold ze en mag dus ook niet aan haar eten komen,maar dat is normaal dat ze zo doet,dat weet ik van mijn vorige honden,hij is de 4 de die ik nu heb.
ben vanmiddag alleen met schelsey gaan wandelen om haar alleen aandacht te geven en dat heeft haar goed gedaan.
hoop toch dat ze binnenkort terug wat vrolijker is en met de pup gaat spelen.

sonja
bullet
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door bullet »

vergeet ook niet dat ze het misschien doet uit zelfbescherming, als ze de pup 1 vinger geeft dan pakt ie ze allemaal.... die tanden zijn zo scherp, dat ze misschien maar liever helemaal niet gaat spelen...
heb je onze website al gezien? home.wanadoo.nl/dooyeweerd
Snorko
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boston Terriers

Ongelezen bericht door Snorko »

hier reageert de oudste hond niet agressief als de pup een kluif pakt,maar ze wil wel de kluif hebben van de kleine,en dat terwijl er wel 10 kluiven in de kamer liggen,het is een soort machtsspelletje.
Onze oudste hond kluifde normaal normaal nauwelijks maar nu wel.
Afbeelding
Tineke en Chicca
Actief
Mijn ras(sen): Ik heb Chica dat is een kruising labrador, golden en friese stabij.

En per 8 april 2011 komt pupje Nena bij ons wonen dit is een kruising cocker spaniel met friese stabij

Ongelezen bericht door Tineke en Chicca »

Chicca moest ook de eerste week erg wennen dat er een pup in huis. En ze corrigeerde haar ook. Maar ik heb dit nooit gestraft.
Ik heb ze idd altijd apart eten en kluifjes gegeven. Ook om de pup de tijd te geven om rustig te kunnen eten.
Nu gaat het heel goed en kunnen ze bijna niet meer zonder elkaar. :mrgreen:
[url=http://www.TickerFactory.com/]
Afbeelding

[url=http://www.TickerFactory.com/]
Afbeelding
schelsey
Zeer actief

sinds vanmorgen gaat het heel goed,schelsey loopt mee in de tuin met de pup rond,als hij achter de poezen jaagt dan doet ze mee,ze is terug wat vrolijker en vraag om te spelen.
en hij mocht vanmorgen aan haar etensbak komen terwijl ze aan het eten was.
kenji loop al redelijk goed aan het lijntje en slaapt de nacht al door,om 23 uur zijn laatste plasje en ik sta om 6 uur op voor zijn nieuwe dag te starten,gaat heel goed,geen geblaf of gepiep te horen,en slechts 1 plasje gevonden.
prachtig dus.

de mensen vanwaar hij komt hebben heel veel tijd in hem gestoken,want hij doet alleen poep in de tuin,nog niet binnen gedaan,loopt zelf naar de tuin als hij moet,plasje dus nog niet,en dat voor een hond van nog geen 8 weken,dacht eerst dat het toeval was,maar gisteren is hij 2 keer naar buiten gegaan om te poepen.

sonja
Mama Sanneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mama Sanneke »

schelsey schreef:sinds vanmorgen gaat het heel goed,schelsey loopt mee in de tuin met de pup rond,als hij achter de poezen jaagt dan doet ze mee,ze is terug wat vrolijker en vraag om te spelen.
kenji loop al redelijk goed aan het lijntje en slaapt de nacht al door,om 23 uur zijn laatste plasje en ik sta om 6 uur op voor zijn nieuwe dag te starten,gaat heel goed,geen geblaf of gepiep te horen,en slechts 1 plasje gevonden.
prachtig dus.

de mensen vanwaar hij komt hebben heel veel tijd in hem gestoken,want hij doet alleen poep in de tuin,nog niet binnen gedaan,loopt zelf naar de tuin als hij moet,plasje dus nog niet,en dat voor een hond van nog geen 8 weken,dacht eerst dat het toeval was,maar gisteren is hij 2 keer naar buiten gegaan om te poepen.

sonja
Fijn om te horen dat het zo goed gaat :ok:
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
pooh
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door pooh »

schelsey schreef:sinds vanmorgen gaat het heel goed,schelsey loopt mee in de tuin met de pup rond,als hij achter de poezen jaagt dan doet ze mee,ze is terug wat vrolijker en vraag om te spelen.
prachtig dus.

sonja
Ik zou toch de pup leren van de voerbak van de andere hond af te blijven. Of apart laten eten. Over een paar weken is je pup geen pup meer en kunnen dit soort dingen leiden tot vervelende situaties. Voorkomen is beter dan genezen.

Knappe pup hoor als hij al zo braaf naar buiten gaat om te poepen :ok:
schelsey
Zeer actief

normaal zou hij er niet van mogen eten,hij krijgt puppybrokken en schelsey lightbrokken,was toevallig dat ik het zag en ook dat schelsey hem liet doen,maar is niet de bedoeling,ze hebben allebei hun eigen bak.

sonja
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”