Elke avond slapen onze honden binnen in de living,nu gisteren is er een op het idee gekomen om naar boven te kruipen(op de trap).Deze morgend stelde deze ook vast da hij niet naar beneden durft
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Trap (dringend!!)
Moderator: moderatorteam
-
KwintenN
- Vaste gebruiker
Trap (dringend!!)
OKe even de' situatie uitleggen:
Elke avond slapen onze honden binnen in de living,nu gisteren is er een op het idee gekomen om naar boven te kruipen(op de trap).Deze morgend stelde deze ook vast da hij niet naar beneden durft
Ik had hem eerst met van alles naar beneden probere lokken(ochtendeten,speelgoed lijband ...) maar dus niks helpt.Dan dacht ik hem te dragen,maar dan slaagt hij helemaal in paniek en kan is hem geen 5 sec vast houden,ik zit dus met een vrij dringend probleem
iemand raad?
-
Anna*
Ehmmm inderdaad een probleem, ik zit al te denken wat ik zou doen...
Misschien een halsband om met een riem eraan. En hem dan voorzichtig maar snel en resoluut met de hand dicht bij de halsband proberen hem op de eerste paar treden te krijgen. Staat hij eenmaal zo, dan kan hij niet anders dan de andere treden naar beneden nemen. Misschien voelt hij zich ook veiliger als hij vastzit.
Maar het is maar een idee, weet werkelijk niet of het kan werken.
Veel succes in elk geval.
Misschien een halsband om met een riem eraan. En hem dan voorzichtig maar snel en resoluut met de hand dicht bij de halsband proberen hem op de eerste paar treden te krijgen. Staat hij eenmaal zo, dan kan hij niet anders dan de andere treden naar beneden nemen. Misschien voelt hij zich ook veiliger als hij vastzit.
-
KwintenN
- Vaste gebruiker
Ik dacht ook dat ze dan zich veiliger ging voelen,maar vanaf ze aan de trap komt,gaat ze liggen en wijkt ze geen centimeter(letterlijk)Anna Penta schreef:Ehmmm inderdaad een probleem, ik zit al te denken wat ik zou doen...
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
-
Anna*
O ik zie nu dat je dat inderdaad al geprobeerd had... ai! En als je hem nu héél snel en stevig oppakt, met één hand aan de halsband zodat ie niet weg kan springen, en héél snel de trap afgaat? Intussen steeds pratend tegen hem om hem af te leiden? En een tweede persoon onderaan de trap om hem evt. op te vangen beneden. Of is hij te groot om dat zo te doen?
-
KwintenN
- Vaste gebruiker
Het is een dh en weegt ong 28 kg,bedoel je echt opheffen met de halsband of gw lichtjes trekken?Anna Penta schreef:O ik zie nu dat je dat inderdaad al geprobeerd had... ai! En als je hem nu héél snel en stevig oppakt, met één hand aan de halsband zodat ie niet weg kan springen, en héél snel de trap afgaat? Intussen steeds pratend tegen hem om hem af te leiden? En een tweede persoon onderaan de trap om hem evt. op te vangen beneden. Of is hij te groot om dat zo te doen?
- starfleet
- Erelid
-
KwintenN
- Vaste gebruiker
-
Anna*
Nee ik bedoel de hond stevig oppakken en intussen de halsband met één hand vasthouden zodat hij niet weg kan springen. Maar je moet hem dan wel echt overrompelen, ik zou ook resoluut tegen hem praten. Niet aarzelen, oppakken en heel snel de trap af. Maar dus wel de halsband vasthouden om te voorkomen dat ie wegspringt. Of de riem kort bij de halsband vasthouden als dat handiger is. En de kop zo mogelijk in de richting van het trapgat.KwintenN schreef:Het is een dh en weegt ong 28 kg,bedoel je echt opheffen met de halsband of gw lichtjes trekken?Anna Penta schreef:O ik zie nu dat je dat inderdaad al geprobeerd had... ai! En als je hem nu héél snel en stevig oppakt, met één hand aan de halsband zodat ie niet weg kan springen, en héél snel de trap afgaat? Intussen steeds pratend tegen hem om hem af te leiden? En een tweede persoon onderaan de trap om hem evt. op te vangen beneden. Of is hij te groot om dat zo te doen?
- M@ri@nne
- Zeer actief
-
KwintenN
- Vaste gebruiker
oke ik zal het eens proberen,hij krijgt nu trouwens zijn ochtendetenAnna Penta schreef:Nee ik bedoel de hond stevig oppakken en intussen de halsband met één hand vasthouden zodat hij niet weg kan springen. Maar je moet hem dan wel echt overrompelen, ik zou ook resoluut tegen hem praten. Niet aarzelen, oppakken en heel snel de trap af. Maar dus wel de halsband vasthouden om te voorkomen dat ie wegspringt. Of de riem kort bij de halsband vasthouden als dat handiger is. En de kop zo mogelijk in de richting van het trapgat.KwintenN schreef:Het is een dh en weegt ong 28 kg,bedoel je echt opheffen met de halsband of gw lichtjes trekken?Anna Penta schreef:O ik zie nu dat je dat inderdaad al geprobeerd had... ai! En als je hem nu héél snel en stevig oppakt, met één hand aan de halsband zodat ie niet weg kan springen, en héél snel de trap afgaat? Intussen steeds pratend tegen hem om hem af te leiden? En een tweede persoon onderaan de trap om hem evt. op te vangen beneden. Of is hij te groot om dat zo te doen?
edit:het is gelukt
bedankt allemaal voor de reacties
@anna penta:toen ik hem de trap afdroeg leek het alsof er een hond geslagt werd
- mercedes2803
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
- Aantal honden: 1
-
KwintenN
- Vaste gebruiker
- bullet
- Actief
- Contacteer:
het probleem is opgelost, maar misschien is het zowie zo wel goed om hem vertrouwd te laten raken met optillen... of heeft ie daar geen moeite mee?
Ik heb mijn hond een kommando geleerd , even tillen, omdat ie zo paniekerig deed als ik hem optilde... elke keer als ik hem optilde, een stukkie paardeworst deed wonderen....
Ik heb mijn hond een kommando geleerd , even tillen, omdat ie zo paniekerig deed als ik hem optilde... elke keer als ik hem optilde, een stukkie paardeworst deed wonderen....
heb je onze website al gezien? home.wanadoo.nl/dooyeweerd
-
KwintenN
- Vaste gebruiker
daar heeft hij niet zoveel last mee,hebben we vroeger vaak gedaan want "ze graakt de auto niet uit"(vooral als we thuiskwamenbullet schreef:het probleem is opgelost, maar misschien is het zowie zo wel goed om hem vertrouwd te laten raken met optillen... of heeft ie daar geen moeite mee?
- bullet
- Actief
- Contacteer: