Het is een kruising duitse herder denk ik (ik zal maandag wel een foto maken, kijken of jullie het mijn kunnen vertellen) en ik denk rond 9 jaar oud.
Ze is gek op ballen, stokken, doeken etc.
Alleen als ze eenmaal een bal vast heeft krijg je die op geen enkele mogelijkheid uit haar bek. (Alleen als je met een koekje aan komt zetten)
Hoe leer ik haar los te laten zonder een stok met rare bewegingen uit haar bek te draaien, een bal krijg ik al helemaal niet te pakken...
Wat bijvoorbeeld heel erg lastig was (niet gaan lachen
Meggy haar tanden zijn helemaal verrot en versleten door al dat geknaag op hout. Maar ze zit daar maar de hele dag in haar eentje bij de paarden en er komt 2x per dag wel mensen om de paarden te verzorgen maar veel aandacht krijgt Meggy niet, dus uit verveling gaat ze maar op hout knagen wat daar zat rondgeslingert ligt.
Maar goed, stel dat ik dat probleem nog een x zou krijgen, dat de hond ineens het paard vast heeft en het halstertouw niet meer los laat. Wat moet ik doen? Het ziet er misschien wel erg grappig uit en ik moest er in eerste instantie ook wel beetje omlachen totdat ik door kreeg dat het behoorlijk mis kon gaan...