Ik hou de honden bij me, en loop er langs, maar het was warm en ik was er al drie keer langs gelopen terwijl er andere honden waren,en toen dus maar weer doorgelopen.
Ik weet dat Buck goed met pups kan, en Dino is al helemaal geen probleem. Dus ik aarzel, en loop langzaam voorbij, omdat mijn honden eigenlijk ook wel in het water willen. Pup ziet mijn honden en daagt een beetje uit tot spelen. Ik zie aan Buck dat hij er normaal op reageert, dus laat hem er naar toe gaan.
De mevrouw die erbij hoort keek al wat voorzichtig. Maar ja, ik kan het gedrag van Buck nou wel goed lezen en als er ook maar een risico inzit dan laat ik hem niet gaan.
Buck rent weg om pup uit te dagen, pup rent achter Buck aan en eventjes later zijn de rollen omgedraait.
Maar Buck gooit pup tijdens het spel op de rug. Niet hardhandig, maar gewoon even een duwtje en daar lag de pup. Niks geen gepiep of gejank. Pup bleef even liggen, stond daarna op en het rennen ging weer verder.
Pup bleef in de buurt van Buck lopen en vond het allemaal wel leuk. Maar die mevrouw ging dus naar Buck schoppen als ze bij haar langs renden, en schreeuwen van "rot op". Dus ik vroeg haar waar ze mee bezig was. (ik zei ook nog stom wijf" erachteraan trouwens...........
Buck terug geroepen en maar weg gelopen een andere kant op.
Ik word dat verdorie toch zo zat. Het is al vervelend genoeg dat hij soms inderdaad niet met andere honden kan en ik daar steeds op moet letten, maar dit was gewoon echt spelen. Zat van Buck zijn kant geen greintje kwaad bij, ik neem geen risico met een pup.
Of had ik hem toch bij me moeten houden?