Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

vraagje over loopsheid

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

miekmiek

vraagje over loopsheid

Ongelezen bericht door miekmiek »

Femke gaat loops worden. Dat moet haast wel. De boel is behoorlijk opgezwollen :eek: en tommie hangt de hele tijd met zijn neus onder haar staart.
Ongeveer een week geleden is dit begonnen, toen wij op vakantie waren.
Ik heb nog geen bloeddruppels gevonden, dus ik neem aan dat dit gewoon de beginfase is? Soort van aanloopje naar de loopsheid?
Tommie wil graag op haar rijden maar weet goed dat dit niet mag. Femke snauwt hem ook nog weg.

Ik sta ondertussen in de startblokken, klaar voor wat er komen gaat. Ben blij dat het mooi weer is, in de tuin kan ik die twee gescheiden houden en dat doe ik nu dus ook al wanneer ik niet op kan letten. So far, so good.

Ik heb erover gelezen, maar vraag het nog even voor de zekerheid. Straks gaat ze als het goed is eerst rood bloed verliezen, wat later langzaam verandert in kleurloos vocht? En dan is ze op haar vruchtbaarst? En het duurt ongeveer 20 dagen? (met uitzonderingen)

Iemand nog tips?
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Ligt eraan hoor; Kaya heeft wel 3 weken bloed verloren en soms de eerste week en daarna niet meer, of gewoon wisselend.
Kleurloos vocht verliezen tijdens loopsheid, daar heb ik nog nooit van gehoord :19:

Ga een beetje ervan uit dat het na de 7e dag link wordt tot ongeveer de16e dag. Maar uiteraard constant goed opletten, maar dat weet je wel :wink:

Sterkte :mrgreen:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

lola's eerste loopsheid heeft dat dikworden van de vulva wel een maand geduurd.. toen kreeg zijn "gewoon" bloed..

de tweede keer was ze 2 dagen nadat ik zag dat het ging groeien al aan het bloeden.
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Gnuif..ben jij nu de pineut? :mrgreen:
Kiki ging inderdaad volgens het boekje..ze heeft niet tot nauwelijks gevloeid, maar de eerste week was hetgeen wat ze verloor rood en daarna stopte het en werd ze zelf een sloerie en Nelson werd onhoudbaar. :mrgreen:
Nu is het precies 3 weken geleden en Kiki is weer thuis, ligt tevreden naast me in haar mandje en Nels ligt buiten op het balkon naar beneden te koekeloeren..alles is weer gewoon. :wink:
Ik wens je succes. Het is inderdaad oppassen geblazen in die zin dat ik gemerkt heb dat een reactie van nu weinig zegt over een reactie die een uur later volgt. Nu kan de teef knauwen en een uur later staat ze met haar gat in het smoelwerk van de reu te smeren. :eek:
Zodra er echt interesse is zou ik ze scheiden en dat heb ik dus ook gedaan. :wink: Toen ik twijfelde heb ik Nelson mijn oude t-shirt aangedaan zodat hij Als hij erop zou kimmen niet in éen keer raak kon prikken zeg maar! :mrgreen:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
pooh
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door pooh »

Eline* schreef: Toen ik twijfelde heb ik Nelson mijn oude t-shirt aangedaan zodat hij Als hij erop zou kimmen niet in éen keer raak kon prikken zeg maar! :mrgreen:

Zijn daar ook foto's van? :mrgreen:

On Topic: Ameno heeft tijdens haar eerste loopsheid 3 weken bloed verloren en is daarna nog een dag of 6 te interessant geweest voor reuen. Daarna is ze nog een paar weken schijnzwanger geweest :roll:
Nu bij haar 2e loopsheid heeft ze 18 dagen bloed verloren en ze zit nu in de fase van extra oppassen. Licht roze druppeltjes en iedere willekeurige hond op straat moet ze laten weten dat ze loops is (de slet :wink: )
Niet helemaal volgens het boekje dus er kan nog wel eens wat verschil in zitten.
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

Omdat ik totaal nog niet weet hoe het zal gaan hou ik ze nu gewoon alvast gescheiden. De keren dat ze samen zijn zit ik ze met argusogen te beloeren. Tot nu toe blijft het rustig, dus het echte werk moet nog komen.

Ben erg benieuwd hoe het zal gaan verlopen.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”