Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

verschil reactie op reu en teef

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Moos
Zeer actief

verschil reactie op reu en teef

Ongelezen bericht door Moos »

Vraag het me toch af.

Als Saar een reu ziet gaat ze daar altijd enthousiast kwispelend naartoe, om vervolgens nog enthousiaster zijn bek de gaan likken. Zelfs de hele zelverzekerde reuen hier in het bos, die alle andere reuen, waaronder ook Moos, niet eens durven te begroeten, begroet ze op die manier. Enthousiast, wel onderdanig, maar gewoon heel vrij.

Maar andere teefjes, en met name de zelfverzekerde types, daar kruipt ze echt voor. Vandaag ook weer. Eerst kwamen we een zelfverzekerde Witte Herder teef tegen; leuke hond, lief met andere honden, maar gewoon een zeker typje.
Nou, Saar wist bijna niet hoe ze het had (ze ziet die hond dus wel vaker. ). Dan gaat ze daar eerst bijna kruipend naartoe. Als ze dan bij die hond is drukt ze zich plat op de grond, staart onder d'r lichaam en d'r poten onder d'r lichaam, oortjes in d'r nek. Dan likt ze heel voorzichtig d'r bek, en rolt dan op d'r rug en laat zich besnuffelen.
Zelfde met een Berner teef die we later tegenkwamen. Uiteindelijk heeft Saar wel 5 min. op haar rug gelegen om zich door alle andere teefjes te laten besnuffelen.

Nou weet ik dat twee teven in 1 huis niet goed kan gaan omdat er dan een grote onderlinge strijd is. Werkte dat ook zo met vreemde teven buiten dan?

Ik vind het namelijk zo frappant, ik kan echt aan Saars reactie zien of we met een teef of een reu te maken hebben.
Moos had dat helemaal niet als jonge hond, en nu nog reageert hij op heel veel reuen en teven hetzelfde. Maar bij Saar is het echt heel duidelijk.
Laatst gewijzigd door Moos op 22 dec 2005 14:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Hier merk ik er weinig van. Sommige grote intacte reuen kunnen wel wat opdringerig op Buffy afkomen en onder haar gat willen duiken en ruzie zoeken als er een andere reu bijloopt en dat moet ze niet al dat gedoe om haar heen. Met teven is dat minder en daar zal ze (nu nog) eerder echt mee spelen.

Anne
Moos
Zeer actief

starfleet schreef:Hier merk ik er weinig van. Sommige grote intacte reuen kunnen wel wat opdringerig op Buffy afkomen en onder haar gat willen duiken en ruzie zoeken als er een andere reu bijloopt en dat moet ze niet al dat gedoe om haar heen. Met teven is dat minder en daar zal ze (nu nog) eerder echt mee spelen.

Anne
Saar krijgt ook vaak reuen die aan d'r gat willen snuffelen, en dat vindt ze niet geweldig leuk, maar ze laat het redelijk ontspannen toe, en probeert behoedzaam langzaam weg te lopen.
Maar als een teef ook maar iets lichtjes opdringerig wil snuffelen dan gaat ze kruipen en gooit zich daarna direct op haar rug.

Er is maar 1 reu waarvoor ik haar ooit op haar rug heb zien gaan. Dat is een middenslag die zodra hij Saar ziet haar met haar nek vast op de grond pint. Daarna wil hij haar dan uitdagen tot spel, maar zodra Saar daarop in gaat pint hij haar weer vast.
Saar gaat nu direct op haar rug liggen na de eerste keer vastpinnen en dan is het ook klaar.
Maar voorderest is ze, nou ja behalve als heeeeel klein pupje van 8 weken, nog nooit op haar rug gegaan voor een reu, maar voor teefjes des te meer.
Laatst gewijzigd door Moos op 01 dec 2005 12:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

Femke reageert op zowel reuen als teven even enthousiast. Daar zie ik dan ook geen verschil in. Tommie is wat meer aan het patseren wanneer we een reu tegenkomen, ik zie het dus meer aan hem. Maar hij zit er ook wel eens naast hoor, dus helemaal feilloos werkt het niet. :wink:
Moos
Zeer actief

miekmiek schreef:Femke reageert op zowel reuen als teven even enthousiast. Daar zie ik dan ook geen verschil in. Tommie is wat meer aan het patseren wanneer we een reu tegenkomen, ik zie het dus meer aan hem. Maar hij zit er ook wel eens naast hoor, dus helemaal feilloos werkt het niet. :wink:
Ja, dat patseren ken ik van reuen tegenover reuen :mrgreen:
Heeft meneertje Moos bij vlagen ook een handje van.

Alleen een teefje wat zo duidelijk onderdaniger reageert op andere teefjes, zoals Saar dus, kende ik niet. En jij dus ook niet blijkt :mrgreen:

Ik heb gewoon een heel apart hondje :pffff: :denken:
Afbeelding
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

Moos schreef:
Alleen een teefje wat zo duidelijk onderdaniger reageert op andere teefjes, zoals Saar dus, kende ik niet. En jij dus ook niet blijkt :mrgreen:

Femke is ook een weirdo hoor, dus het geeft helemaal niets. :wink: Zo is Femke de ene keer onderdanig naar een vreemde hond, en bij de volgende weigert ze op haar rug te gaan. Maffe beesten. Bij Saar weet je tenminste een beetje waar je aan toe bent.
Moos
Zeer actief

miekmiek schreef:
Moos schreef:

Femke is ook een weirdo hoor, dus het geeft helemaal niets. :wink: Zo is Femke de ene keer onderdanig naar een vreemde hond, en bij de volgende weigert ze op haar rug te gaan. Maffe beesten. Bij Saar weet je tenminste een beetje waar je aan toe bent.
Ja, hahaha, bij Saar weet je heeeeeeel duidelijk waar je aan toe bent. Als een andere hond ook maar een piestie-beetje eventueel zou kunnen willen dat ze op d'r rug gaat dan doet ze dat direct.

Ze gaat trouwens niet altijd op d'r rug hoor, dat bewaart ze voor honden die dus een pietsie-beetje duidelijk maken dat ze dat wel zouden waarderen. Andere honden maakt ze zich klein voor, doet d'r oortjes plat in d'r nek, staart helemaal laag uit te krul, en likt de mondhoeken :wink:

Maar inderdaad, Saar is iig altijd de onderdanige partij, in elk contact met een andere hond (tenzij het een jonge pup van 10 weken ofzo betreft, dan doet ze voor 1 keertje niet aan bek-likken of rug-rollen :wink: )

Ik denk dat Femke eerst heel taktisch inschat of ze wellicht zelfverzekerder zou kunnen zijn dan die andere hond. :wink:
Net zoals dat ze bij Saar erg duidelijk vond dat zij toch echt vele malen stoerder was (en Saar dat voor de eerste, en enigste keer in haar leven niet helemaal op zich liet zitten. In haar eigen huis ging ze toch niet op d'r rug voor Femke, en ze deed ook niet aan bek-likken)
Afbeelding
*wendy*
Actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Bulldog
Contacteer:

Ongelezen bericht door *wendy* »

Zowel mijn overleden gecastreerde reu, als mijn huidige gecastreerde reu.........pikken alles van reuen. Maar absoluut niet van teven :19: Dit is dan ook de reden dat ik uiteindelijk, tegen alle adviezen in, besloten heb om er een AB pup reutje bij te nemen ipv een teefje.
Carmen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Carmen »

Basco kan met alles. Kira als zelfverzekerd staffteefje kan niet met andere zelfverzekerde teefjes. Ze kan het weer wel waarderen als ze zich dan laag gedragen zoals Saar doet. Dus op zich gedraagt Saar zich dan heel honds, weet wat er van haar verwacht wordt. Een zelfverzekerde teef is ook bedreigender dan een reu dus is ze wel slim :wink:
Carmen
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”