Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

hoe lang mag ik met mijn pup wandelen?

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

pepim
Zeer actief

hoe lang mag ik met mijn pup wandelen?

Ongelezen bericht door pepim »

Mss staat het al ergens, zou best kunnen, maar er wordt hier zoveel gepost, ik heb ff geen overzicht :19:
Ik heb een golden-retriever-pup van 11 weken, enne ik dacht dat ik niet langer dan 10 minuten per keer met haar mocht lopen. Klopt dat? Ik ben ook niet te beroerd om haar een stukje te tillen .. nog wel, want ze groeit als kool :eek:
ws ben ik weer niet te duidelijk in mijn uitleg, maar mijn zus zei, hoe kom je aan die onzin? van die 10 minuten lopen dus ... Zij liep tot haar hond moe werd :denken:
Kortom, ik hoop op een reactie of een link, is ook ok!
boxersien

Ongelezen bericht door boxersien »

10 minuten vind ik zelf wel echt het maximum met een golden pup van bijna 3 maanden. Hun botten zitten nog lang niet stevig aan elkaar en zijn nog volledig in de groei. Een pup moet dus ook veel rust hebben op een dag en niet te lange wandelingen zodat de botten in alle rust goed kunnen groeien.
Snorko
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boston Terriers
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Snorko »

best moeilijk hoor,toen onze Ridgeback pup was en we dus volgens ''voorschrift'' 10 of 15 minuten gingen lopen,brak ze heel het huis af,ietsje langer lopen en het ging een stuk beter.
Lopen is voor de gewrichten minder belastend als spelen met allerlei sprongen endergelijke
Afbeelding
Carmen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Carmen »

Als je loopt tot je pup moe is dan ben je echt te laat. Dan werken zijn spieren nml. niet meer goed en worden de botten nog weer extra belast, wat ze niet kunnen dragen omdat ze nog niet zijn uitgegroeid. Je kunt wel een keer een extra rondje lopen op een dag maar ik zou het niet langer dan 10 minuten doen.
Carmen
stefanie
Zeer actief

Ongelezen bericht door stefanie »

Per week leeftijd kun je 1 minuut wandelen per wandeling (of 5 minuten per maand in leeftijd.)
Als je hond dus tien weken oud is, kom je idd uit op 10 minuten. Maar dat kun je natuurlijk wel meerdere keren per dag doen.
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Je kan wel wat langer met de pup weg, zeker als hij dadelijk een maand of 3-4 is, maar moet er dan voor zorgen dat je flink rust inbouwt tussendoor, dus niet doorlopen tot de hond echt moe wordt.

En wat is lopen. Ik deed toen de hond drie maanden was gerust een uur over een wandelingetje waar ik nu 5 minuutjes over doe. Als je de hond rustig laat lopen, eens zitten en op schoot nemen, eens wat oefeningetjes doet als zit en los, samen aan een bloemje snuffen, een potje graven, praatje maken met mensen, ben je er al gauw een half uurtje, drie kwartier uit en is de pup voldaan en gaat lekker slapen thuis.

Anne
pepim
Zeer actief

Ok bedankt voor jullie reakties, ik ben blij, dat ik het ff gevraagd heb :smile1:
Minhie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Akita
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Minhie »

starfleet schreef:Je kan wel wat langer met de pup weg, zeker als hij dadelijk een maand of 3-4 is, maar moet er dan voor zorgen dat je flink rust inbouwt tussendoor, dus niet doorlopen tot de hond echt moe wordt.

En wat is lopen. Ik deed toen de hond drie maanden was gerust een uur over een wandelingetje waar ik nu 5 minuutjes over doe. Als je de hond rustig laat lopen, eens zitten en op schoot nemen, eens wat oefeningetjes doet als zit en los, samen aan een bloemje snuffen, een potje graven, praatje maken met mensen, ben je er al gauw een half uurtje, drie kwartier uit en is de pup voldaan en gaat lekker slapen thuis.

Anne
ben ik helemaal mee eens.. Als ik minyo bij regels laat sloopt hij volgens mij het hele huis.. lol
Ik ben nu wel zon uur of langer buiten terwijl hij volgens de 'richtlijnen'nog maar half uur mag.. Maar wat is lopen ik zit op een bankje en minyo doet maar wat.. af en toe achter honden aanrennen, soms zittie weer ff bij mij niks doen.. Zo ben ik wel een uur of langer bezig ..
Afbeelding
djoy
Vaste gebruiker

Re: hoe lang mag ik met mijn pup wandelen?

Ongelezen bericht door djoy »

pepim schreef:Mss staat het al ergens, zou best kunnen, maar er wordt hier zoveel gepost, ik heb ff geen overzicht :19:
Ik heb een golden-retriever-pup van 11 weken, enne ik dacht dat ik niet langer dan 10 minuten per keer met haar mocht lopen. Klopt dat? Ik ben ook niet te beroerd om haar een stukje te tillen .. nog wel, want ze groeit als kool :eek:
ws ben ik weer niet te duidelijk in mijn uitleg, maar mijn zus zei, hoe kom je aan die onzin? van die 10 minuten lopen dus ... Zij liep tot haar hond moe werd :denken:
Kortom, ik hoop op een reactie of een link, is ook ok!
ik nam jamaica als pup wel al mee op de grote middag wandeling maar liet hem niet de hele tijd mee lopen.
een bolderkar of oude kinderwagen is een geweldige oplossing.
en goed naar je hond kijken.
zoals er al meerdere zeiden als hij moe is is het te lang geweest.
jamaica gaf zelf aan waneer het genoeg was.
soms liep hij maar een paar meter en zat de rest van de wandeling in de bak.
het gebeurde ook wel dat meneer er net in zat en al snel weer aan gaf nog even mee te willen lopen.
ik heb heel wat reackties gehad hoor leuke en domme
maar mijn hond zag al heel jong veel van de wereld zonder al te moe te worden.
want alleen al al die nieuwe dingen die er te zien zijn kunnen al heel erg vermoeiend zijn.
werd het hem te veel dan rolde hij zich lekker op en :slaap:
Afbeelding

mijn kanjer
pepim
Zeer actief

Re: hoe lang mag ik met mijn pup wandelen?

djoy schreef: ik nam jamaica als pup wel al mee op de grote middag wandeling maar liet hem niet de hele tijd mee lopen.
een bolderkar of oude kinderwagen is een geweldige oplossing.
en goed naar je hond kijken.

zoals er al meerdere zeiden als hij moe is is het te lang geweest.
O ja, dat is ook nog een idee. Sorry, dat ik zo laat reageer, maar ik had het nogal druk, o.a. met mijn pup en met mijn logéhond. Ik moet ze nl. apart uitlaten, want mijn logé blaft tegen elke andere hond en ik wil niet, dat mijn pup dat overneemt.
En ik was hier ook ff de weg kwijt, jee wat een topics en wat een info :smile1:
DoberLuca
Actief

Ongelezen bericht door DoberLuca »

De fokker van Luca heeft destijds gezegd dat je zeg maar 5 minuten per maand oud van je hond mag lopen, dus als je hond 3 maanden is, mag je maximaal een kwartier lopen. Dus buiten de normale plasjes etc. om, liepen wij dus 1x per dag het maximale aantal minuten. En als jij langer wilt lopen, kun je idd je hond tillen of zoals eerder genoemd zo'n karretje. Je hebt tegenwoordig speciale hondenkarretjes. Dit heeft idd te maken met de belasting van de botten en gewrichten. Kijk, verder is het aan jezelf wat je ermee doet, wij hebben ons er altijd aan gehouden, en stel dat je hond later wat krijgt, weet je zeker dat het NIET daardoor komt! Je hond kan niet zeggen wanneer hij moe is. Daar ben jij als baas verantwoordelijk voor. Als je hond nog niet moe is kun je bijv. hem nog een botje geven. Meestal gaan ze daar even mee lopen en daarna lekker liggen en kauwen.

Succes!
Yvonne
pepim
Zeer actief

DoberLuca schreef: Kijk, verder is het aan jezelf wat je ermee doet, wij hebben ons er altijd aan gehouden, en stel dat je hond later wat krijgt, weet je zeker dat het NIET daardoor komt! Je hond kan niet zeggen wanneer hij moe is. Daar ben jij als baas verantwoordelijk voor. Als je hond nog niet moe is kun je bijv. hem nog een botje geven. Meestal gaan ze daar even mee lopen en daarna lekker liggen en kauwen.
Ja precies, daarom wilde ik het ook graag weten. Als ik haar teveel zou laten lopen, kan ik dat later niet meer veranderen.
En dat botje is idd een goed idee!
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

starfleet schreef:Je kan wel wat langer met de pup weg, zeker als hij dadelijk een maand of 3-4 is, maar moet er dan voor zorgen dat je flink rust inbouwt tussendoor, dus niet doorlopen tot de hond echt moe wordt.

Anne
Zo deed ik het ook. In het begin echt kort, maar vanaf 3 maanden wel langer weg. Gewoon lekker een beetje ronddralen, spelen en wat hobbelen. Dan ben je zo een uur weg, maar heb je in afstand bijna niks afgelegd. Bram is nu 5 maanden en nu loop ik max. 45 minuten met hem. Wel met een rustpauze tussendoor.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
pepim
Zeer actief

Zoek stok! schreef: Gewoon lekker een beetje ronddralen, spelen en wat hobbelen. Dan ben je zo een uur weg, maar heb je in afstand bijna niks afgelegd.
Ja dat doe ik , ze zit ook graag bij het water naar de eenden te kijken. Bovendien is het soms net alsof ik een stofzuiger uitlaat, elke centimeter moet besnuffeld. Ik moet alleen uitkijken, dat ze niet van alles en nog wat van de grond eet, zoals bijv. eendenpoep :eek:
Zoek stok!
Zeer actief

pepim schreef:
Zoek stok! schreef: Gewoon lekker een beetje ronddralen, spelen en wat hobbelen. Dan ben je zo een uur weg, maar heb je in afstand bijna niks afgelegd.
Ja dat doe ik , ze zit ook graag bij het water naar de eenden te kijken. Bovendien is het soms net alsof ik een stofzuiger uitlaat, elke centimeter moet besnuffeld. Ik moet alleen uitkijken, dat ze niet van alles en nog wat van de grond eet, zoals bijv. eendenpoep :eek:
Vogelpoep is lekkerrrrrrrr! Als hij de kans krijgt, gaat Bram er ook nog in rollen. Zucht. Maar niks kan tegen een vissenlijk op, daar is hij echt niet vandaan te krijgen. Vraag me niet hoe die vissen op de kant komen, maar ze liggen er echt af en toe. :denken:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
pepim
Zeer actief

Zoek stok! schreef: Vogelpoep is lekkerrrrrrrr!
Dat klinkt alsof je het zelf geproefd hebt :smile:
Zoek stok! schreef: Als hij de kans krijgt, gaat Bram er ook nog in rollen. Zucht. Maar niks kan tegen een vissenlijk op, daar is hij echt niet vandaan te krijgen. Vraag me niet hoe die vissen op de kant komen, maar ze liggen er echt af en toe. :denken:
Ik zal het niet vragen :mrgreen:

Maar het kan dus blijkbaar geen kwaad, al wil ik niet, dat Mizou eendenpoep gaat eten ...
Zoek stok!
Zeer actief

pepim schreef:
Zoek stok! schreef: Als hij de kans krijgt, gaat Bram er ook nog in rollen. Zucht. Maar niks kan tegen een vissenlijk op, daar is hij echt niet vandaan te krijgen. Vraag me niet hoe die vissen op de kant komen, maar ze liggen er echt af en toe. :denken:

Maar het kan dus blijkbaar geen kwaad, al wil ik niet, dat Mizou eendenpoep gaat eten ...
Tsja, ik wil het ook niet en als ik het zie roep ik hem er vandaan (dat lukt overigens niet bij een vissenlijk, dan moet ik hem echt trekken), maar ik ben niet altijd snel genoeg. Dan heeft hij al snel een lik van vogelpoep genomen. En nee, ik kan me niet voorstellen dat het slecht is. Eenden eten hele gezonde dingen :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
pepim
Zeer actief

Zoek stok! schreef:
pepim schreef:

Tsja, ik wil het ook niet en als ik het zie roep ik hem er vandaan (dat lukt overigens niet bij een vissenlijk, dan moet ik hem echt trekken), maar ik ben niet altijd snel genoeg. Dan heeft hij al snel een lik van vogelpoep genomen. En nee, ik kan me niet voorstellen dat het slecht is. Eenden eten hele gezonde dingen :wink:
Ow gelukkig :mrgreen:
En nee ik ben ook niet altijd snel genoeg, dan zie ik haar alweer kauwen. Als ik kan haal ik het uit haar bek, ze heeft eerst ook al geprobeerd uit de kattenbak te snoepen :N:
Zoek stok!
Zeer actief

pepim schreef:ze heeft eerst ook al geprobeerd uit de kattenbak te snoepen :N:
Als ik het konijnenhok verschoon (dat is zo'n binnenhok), dan gaat Bram er middenin zitten en probeert hij de keutels tussen het hooi uit te vissen. Elke keer als ik terugkom met het hooi e.d., denk ik weer....oh ja, hond niet alleen laten met konijnenhok op de grond. Onthouden voor de volgende keer :wink:

Hij is ook helemaal niet blij met me als hij eruit moet. Kleine bengel.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
pepim
Zeer actief

Zoek stok! schreef:
En hij weet het hè? Erg die puppies :wink:
Stinkerds zijn het :mrgreen:

Heb hier ook 2 konijnen, die buiten wonen en meestal loslopen. Toen Mizou hier pas was en de tuin ging verkennen, kwam het jongste konijn op haar afstormen(vrouwtje) ... boem ... sindsdien heeft ze respect. Gaat meestal liggen voor ze, maar ze wil eigenlijk ook wel spelen :19:
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Tuana (16 weken) loopt opzich best weinig. 's ochtends 10 min (met Nanni). na het avondeten 10 min (met Nanni) en meestal ga ik nog met haar naar het park (20 min, zonder Nanni).
Dit zijn de vaste tijden. Tussendoor wordt er ook gelopen, maar dat verschilt altijd. Als ze moe is, wat minder, als ze druk is, wat meer
Zoek stok!
Zeer actief

pepim schreef:
Zoek stok! schreef:
En hij weet het hè? Erg die puppies :wink:
Stinkerds zijn het :mrgreen:

Heb hier ook 2 konijnen, die buiten wonen en meestal loslopen. Toen Mizou hier pas was en de tuin ging verkennen, kwam het jongste konijn op haar afstormen(vrouwtje) ... boem ... sindsdien heeft ze respect. Gaat meestal liggen voor ze, maar ze wil eigenlijk ook wel spelen :19:
Daar ben ik wel jaloers op. Mijn konijn gaat heel stil in elkaar zitten en Bram daagt hem uit om te spelen. Veel te hardhandig natuurlijk, dus het mag niet meer. Vink jammer.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
pepim
Zeer actief

Zoek stok! schreef:
pepim schreef:
Daar ben ik wel jaloers op. Mijn konijn gaat heel stil in elkaar zitten en Bram daagt hem uit om te spelen. Veel te hardhandig natuurlijk, dus het mag niet meer. Vink jammer.
Ja nu gaat het nog goed, maar ik weet niet hoe de situatie zal blijven ... dat is ook iets waar ik op zal moeten letten.

Ben blij met de reacties over het lopen, zo wordt het best wel duidelijk! :smile1:
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”