Maar in sommige opzichten is het nog echt een bang wild diertje. Zo wil ze dus niks uit je hand eten. (Ja, de eerste dag deed ze dat wel, maar een eerste dag zegt heel weinig, heb ik nu wel door.)
Zelfs al heb ik een stuk biefstuk in mijn hand, dan ruikt ze er in het beste geval heel voorzichtig aan, en doet dan een stap terug. Ik heb geprobeerd haar te aaien met een brokje in mijn hand, maar zodra ze merkt dat ik een brokje heb, is het wegwezen.
Ik kan verschillende oorzaken verzinnen, ze kunnen haar herhaaldelijk gelokt hebben met eten en dan beetgepakt, of een of andere idioot heeft haar steeds gestraft als ze eten aanpakte, maar goed, de oorzaak is minder belangrijk dan de oplossing. Brokjes uit mijn hand aanpakken leek mij een logische eerste stap naar het uiteindelijke zitten-aanlijnen-frolicje, maar ze heeft dus meer vertrouwen in mij als ik haar geen eten aanbied. Lastig, want op zich is ze dol op eten, ze lust alles en komt meteen aantrippelen als ik richting keuken ga. Daar gaat ze dan staan wachten op een frolicje, maar dan moet ik het dus wel naar haar toegooien.
Iemand een idee hoe ik het zou moeten aanpakken?