Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
chaos schreef:Tja......ik had zowiezo nog nooit een pbtje gehad. Weet niet wat triester is.
zijn meestal erg kort van stuk en bevat zoiets van.. weet je wel wie ik ben of wat ik doe of meer van dat blablabla en als je nog een keer zoiets zegt dan..... :N:
kort samengevat erg lachwekkend
ashanti schreef:mijn kinderen zijn 15 en 12 jaar en . wat je zeg klop als er nu mensen komen gaat als gewoon goed . maar je weet ook dat dat gaat veranderen . dan gaan ze ook gewoon in hun hok.ze denken hier dat wij dat niet weten .denk je dat we niet weten wat we in huis hebben. als er kinderen komen en wij zijn niet thuis gaan ze in hun hok.
OK, dat vind ik in ieder geval erg verstandig.
Maar als ik het goed gelezen heb heb je 1 hok waar je 3 honden samen in zitten?
Je weet hopelijk dat 2 teven behoorlijke problemen kunnen krijgen onderling en dat er als dat gebeurt niets anders opzit dan ze totaal gescheiden te houden of een hond te herplaatsen.
Bovendien zijn je Boerboelen een reu en een teef, hoe ga je dat doen als je Boerboelteefje loops is? Je kunt ze dan niet samen opsluiten.
malinois schreef:
2 teven samen? geen lekkere combi lijkt me....
Is inderdaad een risico, maar het hoeft natuurlijk niet verkeerd te gaan
Ik heb er hier ook 2, ken ook mensen met nog meer teven waar het goed gaat. Ken inderdaad echter ook de verhalen waar het totaal mis gaat
het zou mijn keuze in ieder geval niet zijn, heb er nu ook 2 hoor maar moet er wel op blijven letten en de ene is absoluut niet dominant terwijl de andere dat wel is. Maar merk wel dat mijn reuen het sneller vergeten zijn als ze eens wat te mokken hebben onderling dan m'n teven. Deze mogen ook nooit uitvechten m'n reuen laat ik vaak wel onderling uitvechten omdat het dan ook meteen weer voor een tijdje klaar is.
ashanti schreef:mijn kinderen zijn 15 en 12 jaar en . wat je zeg klop als er nu mensen komen gaat als gewoon goed . maar je weet ook dat dat gaat veranderen . dan gaan ze ook gewoon in hun hok.ze denken hier dat wij dat niet weten .denk je dat we niet weten wat we in huis hebben. als er kinderen komen en wij zijn niet thuis gaan ze in hun hok.
Je weet hopelijk dat 2 teven behoorlijke problemen kunnen krijgen onderling en dat er als dat gebeurt niets anders opzit dan ze totaal gescheiden te houden of een hond te herplaatsen.
Bovendien zijn je Boerboelen een reu en een teef, hoe ga je dat doen als je Boerboelteefje loops is? Je kunt ze dan niet samen opsluiten.
onze rottweiler gaat nooit vast
Ik had het niet over je rottweiler maar over je Boerboelteef
Die wordt dus neem ik aan gewoon loops en dan kun je haar niet samen met je reu opsluiten, wat doe je dan? Of heb je 2 kennels?
malinois schreef:
2 teven samen? geen lekkere combi lijkt me....
Is inderdaad een risico, maar het hoeft natuurlijk niet verkeerd te gaan
Ik heb er hier ook 2, ken ook mensen met nog meer teven waar het goed gaat.
Maar komt dat niet ook doordat Nika en Marouck qua karakter en temperament redelijk ver uit elkaar zitten?
Tuurlijk, maar dat kun je niet altijd even goed inschatten. Marouck was een pittige pup, maar had door vervelende ervaringen oid natuurlijk ook kunnen opgroeien tot een onzekere teef, dan had ik 2 onzekere teven gehad en wellicht een probleem.
Die wordt dus neem ik aan gewoon loops en dan kun je haar niet samen met je reu opsluiten, wat doe je dan? Of heb je 2 kennels?
ja er zijn er nu 2 ze is al loops geweest dus de 2 de kwam goed van pas.
Inge schreef:
ja er zijn er nu 2 ze is al loops geweest dus de 2 de kwam goed van pas.
Ik vind dat zo leuk om te zien he, mensen die totaal niet gehinderd worden door enige vorm van intelligentie en gewoon lekker vrolijk dom doorlullen
Is wel weer eens wat anders wanneer iemand echt nog stompzinniger dan mijzelf lult/tikt
jelle schreef:Van wie heb je waar gehoord dat de boerboel een gevaarlijke hond is? Kun je dat even exact quoten? Ik kan het niet vinden namelijk...??
staat bij een bericht op het forum(ik krijg te horen dat we niet weten wat voor honden wij in huis hebben 2 bb)
Als ik zeg exact quoten dan bedoel ik ook exact quoten. Ik weet over welk bericht je het hebt, maar er is daar helemaal niemand die zegt dat de BB een gevaarlijke hond is. Dat verzin je helemaal zelf. Als je nou eens de moeite neemt om echt te lezen wat er gezegd wordt in plaats van te blijven roepen dat wij niet weten wie jij bent, dan komen we misschien nog eens tot een echt gesprek.
Het grootste gevaar voor hondenrassen als de Boerboel schuilt in mensen die ze aanschaffen en vervolgens ontkennen dat ze rasgebonden karaktereigenschappen hebben. En daar ben jij heel hard mee bezig.
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!
Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
ed schreef:het is meestal wat de baas van zo een hond doet
niet de hond zelf
me vriend heeft er een en is super lief voor iedereen
maar als je zo een hond op fokt en vals maakt ja
dan zegen ze valse hond
komd meestal van de eigenaar van de hond
Wie met zo'n tekst in stemt diskwalificeert zichzelf wat mij betreft voor de volle honderd procent om een boerboel te houden. Laat staan twee.
Een tijdje geleden vertelde ik op het forum over een jonge kruising Boerboel X Amstaff bij mij in de straat. Nou, zijn baas wil hem dolgraag kwijt. Hij is twee maal van hand tot hand gegaan in de buurt. Eerst kwam hij terecht bij een jong stel die twee boomloze Amstaffs hebben, reu en teef. Frenky en de reu konden niet bij mekaar, dus naar een nieuwe plek. Een jong stel zonder hondenervaring brachten hem na een week terug. Had een bezoeker en de vrouw van het stel gebeten. Frenky zit dus nu weer bij baas 1 en wordt met de dag opgefokter.
Wat wordt er toch met honden omgesold en zeker met dit soort honden, Frenky redt het niet in dit leven ben ik bang. Zijn huidige baas kan niet met hem overweg en is er zelf bang voor. Iemand zin in deze hond? Ashanti?
Bas Rouge schreef:Een tijdje geleden vertelde ik op het forum over een jonge kruising Boerboel X Amstaff bij mij in de straat. Nou, zijn baas wil hem dolgraag kwijt. Hij is twee maal van hand tot hand gegaan in de buurt. Eerst kwam hij terecht bij een jong stel die twee boomloze Amstaffs hebben, reu en teef. Frenky en de reu konden niet bij mekaar, dus naar een nieuwe plek. Een jong stel zonder hondenervaring brachten hem na een week terug. Had een bezoeker en de vrouw van het stel gebeten. Frenky zit dus nu weer bij baas 1 en wordt met de dag opgefokter.
Wat wordt er toch met honden omgesold en zeker met dit soort honden, Frenky redt het niet in dit leven ben ik bang. Zijn huidige baas kan niet met hem overweg en is er zelf bang voor. Iemand zin in deze hond? Ashanti?
En toch begrijp ik dit niet. Ik zou beide honden nooit met een ander ras kruisen, laat staan met elkaar. En toch zou ik verwachten dat zo'n kruising betrouwbaar is voor z'n baas. Als dat niet zo is vraag ik me af waaraan dat ligt: de baas of de hond of mijn onbegrip.
Ashanti, waarom heb je voor boerboels gekozen? Ik vind het prachtige honden, maar zou zelf nooit een hond met een dergelijk karakter willen hebben en zeker niet in de omstandigheden waarin ik woon (gewoon rijtjeshuis) en al helemaal geen twee jonge honden tegelijk.
Wat is er leuk aan om honden te hebben waarvan je weet dat je altijd voorzichtig moet zijn met bezoek omdat ze extreem waaks kunnen zijn.
Ik vraag me dus oprecht af waardoor je keus op de boerboel is gevallen.
Ook hoop ik dat je kinderen minder slordig zijn dan die van mij toen ze zo oud waren als jouw kinderen. Hoe vaak ik het ook zei, toch gebeurde het weleens dat ze de buitendeur open deden zonder eerst de tussendeur goed dicht te doen, waardoor Chiva er weleens tussenuit piepte. Bij ons was dat heel vervelend en vooral gevaarlijk voor Chiva zelf, maar in ieder geval niet voor de omgeving.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42) Catootje 12-05-05 - 17-09-09 Chiva ? - ? -91 - 08-01-10 Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Belle schreef:Ashanti, waarom heb je voor boerboels gekozen? Ik vind het prachtige honden, maar zou zelf nooit een hond met een dergelijk karakter willen hebben en zeker niet in de omstandigheden waarin ik woon (gewoon rijtjeshuis) en al helemaal geen twee jonge honden tegelijk.
Wat is er leuk aan om honden te hebben waarvan je weet dat je altijd voorzichtig moet zijn met bezoek omdat ze extreem waaks kunnen zijn.
Ik vraag me dus oprecht af waardoor je keus op de boerboel is gevallen.
Ook hoop ik dat je kinderen minder slordig zijn dan die van mij toen ze zo oud waren als jouw kinderen. Hoe vaak ik het ook zei, toch gebeurde het weleens dat ze de buitendeur open deden zonder eerst de tussendeur goed dicht te doen, waardoor Chiva er weleens tussenuit piepte. Bij ons was dat heel vervelend en vooral gevaarlijk voor Chiva zelf, maar in ieder geval niet voor de omgeving.
omdat wij het erg mooie honden vinden. die van mijn letten gelukkig altijd goed op.maar denken jullie nu echt dat wij de enigen zijn met 2bb in een rijtjes huis. er zijn er zo veel.en voor er 2bb kwamen hebben we ook met fokkers hier over gepraat en ja hoor kan wel waarom niet . maar nu we ze hebben komen er steeds meer verhalen en ook op het bb forum veel gehoord en gelezen.we zijn zelf ook op een zuid-afrika forum geweest en ja wat je daar lees lopen inderdaad wel eens de rillingen over ons rug.en daar om zijn we ook er voorzichtig met ze . maar geen fokker die je vertel dat ze ook een gevaar voor hun eigen fam kunnen worden.