Ik heb nog zoveel vragen, dus hier komt er weer één.
misschien een rare vraag: maar waaraan kun je dus zien/merken als een hond gelukkig is ??
Ben benieuwd naar de antwoorden.
groet
ellen
Moderator: moderatorteam
Bij mijn hond heel erg aan de staartdracht. Ze loopt nou een beetje te piekeren wat ze moet doen en draagt haar staart heel laag.Ellen schreef:Hallo allemaal,
misschien een rare vraag: maar waaraan kun je dus zien/merken als een hond gelukkig is ??![]()
groet
ellen

Herkenning! Vroeg ik me laatst ook af!Ellen schreef:Hallo allemaal,
misschien een rare vraag: maar waaraan kun je dus zien/merken als een hond gelukkig is ??![]()
groet
ellen

Nou, dan heb je hier al een hele rits antwoorden, hahaZoek stok! schreef:Herkenning! Vroeg ik me laatst ook af!Ellen schreef:Hallo allemaal,
groet
ellen

Moos schreef:
Nou, dan heb je hier al een hele rits antwoorden, haha

Nou, rare hond hoor, dat doen ze hier al vanaf 8 wekenZoek stok! schreef:Moos schreef:
Nou, dan heb je hier al een hele rits antwoorden, haha![]()
Maar ik zou liever hebben dat hij me een teken kan geven. Bram, vind je het leuk bij ons? Ja = 1 keer met je poot heen en weer. Nee = 2 keer met je poot heen en weer. Maar hij doet nog niet mee

Dat zei m'n vriend ook, maar ja, zo ben ik he. Hij zei: je voldoet aan de behoeftes van een hond. Hij krijgt eten, drinken, aandacht, beweging etc. Dus dan is hij gelukkig. Was het voor ons ook maar zo makkelijkMoos schreef:
Nou, rare hond hoor, dat doen ze hier al vanaf 8 weken![]()
Bram vindt het vast leuk bij jullie; ik kon me daar in mijn 'hondenbegintijd' ook druk om maken; heeft hij het wel naar z'n zin, ben ik wel een goede baas voor hem? etc. etc.
Soms moet je dingen gewoon laten gaan. Je geeft een hond alles wat je denkt dat hij nodig heeft; doet je best om een zo goed mogelijke baas te zijn en meer kan je niet doen

Ja, zo ben ik eigenlijk ook hoor, ik kan me vreselijk druk maken over of mijn honden het wel goed genoeg hebben (zoals jij ook wel weetZoek stok! schreef:Dat zei m'n vriend ook, maar ja, zo ben ik he. Hij zei: je voldoet aan de behoeftes van een hond. Hij krijgt eten, drinken, aandacht, beweging etc. Dus dan is hij gelukkig. Was het voor ons ook maar zo makkelijkMoos schreef:
Nou, rare hond hoor, dat doen ze hier al vanaf 8 weken![]()
Bram vindt het vast leuk bij jullie; ik kon me daar in mijn 'hondenbegintijd' ook druk om maken; heeft hij het wel naar z'n zin, ben ik wel een goede baas voor hem? etc. etc.
Soms moet je dingen gewoon laten gaan. Je geeft een hond alles wat je denkt dat hij nodig heeft; doet je best om een zo goed mogelijke baas te zijn en meer kan je niet doen

Ellen schreef:Heey zoek stok,
Idd konden ze het maar eens aangeven, dat zou wat makkelijker zijn.
Blij dat het herkenbaar is. Met zo'n eerste hond ben je toch weleens onzeker. En idd hij komt bij ons niets tekort, dat weet ik van mezelf.
Maar als ik moet werken (3 uurtjes, 2 dagen) dan heb ik al weleens schuldgevoel en dan denk ik: "wat zal hij niet denken en is hij nu niet ongelukkig of heeft hij het wel naar zijn zin".
Als ik dan thuis kom en stiekem naar binnen kijk, ligt meneer heerlijk te slapenen komt hij helemaal suf naar de deur.
Wat een muts ben ik toch.
Maar ja, het is mijn eerste.................
groet
ellen

Ik zou wel proberen dat schuldgevoel uit je hoofd te praten. Je hond kan dit op den duur over gaan nemen en dat kan tot gevolg hebben dat hij een stuk lastiger alleen kan blijven. Honden kunnen zich van nature prima aanpassen dus als je hem leert alleen te zijn is er echt niets aan de hand. Maar ik herken je schuldgevoel wel hoorEllen schreef:Heey zoek stok,
Idd konden ze het maar eens aangeven, dat zou wat makkelijker zijn.
Blij dat het herkenbaar is. Met zo'n eerste hond ben je toch weleens onzeker. En idd hij komt bij ons niets tekort, dat weet ik van mezelf.
Maar als ik moet werken (3 uurtjes, 2 dagen) dan heb ik al weleens schuldgevoel en dan denk ik: "wat zal hij niet denken en is hij nu niet ongelukkig of heeft hij het wel naar zijn zin".
Als ik dan thuis kom en stiekem naar binnen kijk, ligt meneer heerlijk te slapenen komt hij helemaal suf naar de deur.
Wat een muts ben ik toch.
Maar ja, het is mijn eerste.................
groet
ellen
Zeg, Ellen, je moet echt op houden met jezelf zo'n schuldgevoel aan te praten hoor! Je hond kan prima 3 uurtjes allleen zitten een aantal dagen in de week, dat is je hier meerdere malen door verschillende mensen verteld en bovendien zeg je zelf ook dat hij dat prima kan.Ellen schreef:Oh ja, zoek stok,
nog een vraagje voor jouw: werk jij ook ??
En gaat jouw hond dan naar de dagopvang ?? Dat is ideaal (lijkt me)
Heb ik ook aan zitten denken, maar ik woon in de Hoekse Waard en heb hier totaal geen idee of er hier ook één zit.
Ik zou wel een oppas willen hebben ofzo (bv betaald) maar vind dat ook moeilijk omdat je iemand dan weer tot "last" bent. (en dit wil mijn man trouwens niet)
Wat een muts ben ik toch !!En dan wordt ik echt niet goed van mezelf !!
groet
Ellen