Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Vandaag waren de weersomstandigheden dusdanig dat het weer eens tijd was voor een lange wandeling. Geen enkele voorbeschreven wandeling voldeed aan onze eisen vandaag, dus.... scan gemaakt van een pagina uit de Topografische atlas en op de bonnefooi gaan lopen.
En het was super! Geen paaltjesroute, dus - behalve bij de pannenkoekenboerderij - nagenoeg geen mens of dier gezien. Heerlijk. Heel afwisselend: stuifzand, bossen, beken, landerijen. En nagenoeg de hele wandeling konden de honden los. Aanrader dus. Details zijn via PB bij mij te verkrijgen
Ehhhh, nou ja eentje niet eigenlijk (maar die was zelfs voor ons niet normaal te belopen, Saar vond hem helemaal geweldig). Hoe breed moet jij een pad hebben? Ik denk niet dat het rolstoel- en kinderwagen geschikt is
Ehhhh, nou ja eentje niet eigenlijk (maar die was zelfs voor ons niet normaal te belopen, Saar vond hem helemaal geweldig). Hoe breed moet jij een pad hebben? Ik denk niet dat het rolstoel- en kinderwagen geschikt is
Als het maar een beetje hard is of evt gras. Zand ga ik niet redden, vraag maar aan Irene Pad moet minimaal ehm ehm deurbreedte hebben
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding Dyna, Lulu, Kito, Nikan
chrico schreef:Als het maar een beetje hard is of evt gras. Zand ga ik niet redden, vraag maar aan Irene Pad moet minimaal ehm ehm deurbreedte hebben
Nee, er zijn ook mulle zandpaden. En deurbreedte halen de paden ook lang niet altijd. Overigens kan ik in datzelfde gebied dan wel een andere route voor je uitstippelen, want er lopen veel oude zandpaden met zand wat dus al 100 jaar uitgehard is ofzo (met een fiestpad erlangs)
Marion. schreef:
Nee, er zijn ook mulle zandpaden. En deurbreedte halen de paden ook lang niet altijd. Overigens kan ik in datzelfde gebied dan wel een andere route voor je uitstippelen, want er lopen veel oude zandpaden met zand wat dus al 100 jaar uitgehard is ofzo (met een fiestpad erlangs)
Hoe zit het met enge heddes bij Olde Steubelinck enzo?
Ik bedoel kom je daar veel langs boerderijen met waakachtige honden di eachter een hek lijken te zitten dat niet dicht blijkt te zijn? Dat vind ik een beetje een probleem bij het wandelen in de Achterhoek.
pooh schreef:Hoe lang heb je gelopen op die route?
Wij zijn om 1 uur gaan lopen, en ik denk we kwart voor 6 terug waren bij de auto. Tussendoor een pannenkoek en 2 Korenwolf genuttigd, maar meer dan een uur was dat niet.
Drie-en-half à vier uur denk ik (wij hebben nooit horloges om, dus exact weet ik het niet )
starfleet schreef:Hoe zit het met enge heddes bij Olde Steubelinck enzo?
Ik bedoel kom je daar veel langs boerderijen met waakachtige honden di eachter een hek lijken te zitten dat niet dicht blijkt te zijn? Dat vind ik een beetje een probleem bij het wandelen in de Achterhoek.
Score, überhaupt op de hele wandeling: 1 boerenfoxje. Inderdaad op een boerderij, maar baasje was buiten aan het werk dus die heb ik niet eens horen blaffen (liep wel een klein stukje met ons mee, zat niet achter een hek).
Het is gewoon veel bos. En erg rustig.
Ik weet het. Eind augustus gaan wij weer 2 weken naar Bergen. Juist ook om het bos waar Harrie los mag. En dan veel wandelen door de duinen naar de Kerf waar we Har op het strand los laten. Ook lopen wij wel naar Schoorl, maar dan moet hij wel aan de lijn helaas. Wij logeren in de Guurtjeslaan dat is ca 50 meter van het Bergerbos. Hopelijk gaat het dan iets beter met mijn knie (heb nu fysio) anders moeten we een fiets huren Veel plezier met wandelen.