OK, ik snap je.. je had het over situaties in losloopgebieden.Branka schreef:Inderdaad Danny en dus heb ik daar zo wie zo rekening te houden met alle andere honden en hun bazen. Dat doe ik dus ook, maar het is dan wel fijn als er vanaf de andere kant ook een beetje medewerking wordt gegeven. Zoals jij b.v. al aangaf te doen.Senna1 schreef:Maar... maar...Branka schreef:En daar doelde ik dus net met mijn verhaal op. Ik hou rekening met anderen. Maar dan moet ik daar wel de gelegenheid toe hebben. Ik heb n.l. nog steeds geen ogen in mijn rug en kan ook geen gedachten lezen. Dus als ik iemand met een aangelijnde hond zie aankomen dan roep ik mijn honden bij me. Maar het is dan wel prettig als ik daar ook de gelegenheid voor krijg.mercedes2803 schreef:Om het even zwart wit te stellen....
Ik woon in een wijk waar een algeheel AANLIJN gebod geldt.
In principe heeft iedereen daar dus rekening te houden met mij en mijn AANGELIJNDE Rimpel...
Ik doe niet moeilijk als een hond losloopt maar dan moet ie niet op mij af komen stieren en gewoon normaal luisteren.
De eigenaar van de aangelijnde hond staat inderdaad in zijn/haar recht, maar moet die dat dan ook maar botweg gaan opeisen zonder dat de ander in de gelegenheid is om zijn/haar loslopend hond bij zich te roepen?
als het nu niet in losloopgebied is![]()
Dan ben je toch gewoon fout?
Wat ik met mijn vorige reactie probeerde aan te geven is dat ik ook in een losloopgebied het doodnormaal vind om mijn honden bij me te roepen als ik een aangelijnde hond zie.
Ik heb n.l. niet de neiging om kost wat kost de confrontatie tussen de honden op te zoeken, ongeacht of ik in mijn gelijk sta of niet.
nee dan heb je als aangelijnde hondeneigenaar inderdaad niks op te eisen.
Dit stukje:
"De eigenaar van de aangelijnde hond staat inderdaad in zijn/haar recht, maar moet die dat dan ook maar botweg gaan opeisen zonder dat de ander in de gelegenheid is om zijn/haar loslopend hond bij zich te roepen?"
Deed het anders overkomen.
Ik zoek bewust geen losloopgebieden op met Oops tenzij ik zeker weet dat het niet druk is ( afwijkende tijden ) . Zoals ik er een beetje de pest aan heb dat mensen mijn plezier in het wandelen vergallen wil ik dat zeker niet bij een ander doen. De kans dat het met Oops in een losloopgebied fout gaat is groot.