Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

pup gebeten door boerboel

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Senna1
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Contacteer:

Ongelezen bericht door Senna1 »

Branka schreef:
Senna1 schreef:
Branka schreef:
mercedes2803 schreef:Om het even zwart wit te stellen....

Ik woon in een wijk waar een algeheel AANLIJN gebod geldt.
In principe heeft iedereen daar dus rekening te houden met mij en mijn AANGELIJNDE Rimpel...
Ik doe niet moeilijk als een hond losloopt maar dan moet ie niet op mij af komen stieren en gewoon normaal luisteren.
En daar doelde ik dus net met mijn verhaal op. Ik hou rekening met anderen. Maar dan moet ik daar wel de gelegenheid toe hebben. Ik heb n.l. nog steeds geen ogen in mijn rug en kan ook geen gedachten lezen. Dus als ik iemand met een aangelijnde hond zie aankomen dan roep ik mijn honden bij me. Maar het is dan wel prettig als ik daar ook de gelegenheid voor krijg.
De eigenaar van de aangelijnde hond staat inderdaad in zijn/haar recht, maar moet die dat dan ook maar botweg gaan opeisen zonder dat de ander in de gelegenheid is om zijn/haar loslopend hond bij zich te roepen?
Maar... maar...
als het nu niet in losloopgebied is :denken:
Dan ben je toch gewoon fout?
Inderdaad Danny en dus heb ik daar zo wie zo rekening te houden met alle andere honden en hun bazen. Dat doe ik dus ook, maar het is dan wel fijn als er vanaf de andere kant ook een beetje medewerking wordt gegeven. Zoals jij b.v. al aangaf te doen.
Wat ik met mijn vorige reactie probeerde aan te geven is dat ik ook in een losloopgebied het doodnormaal vind om mijn honden bij me te roepen als ik een aangelijnde hond zie.
Ik heb n.l. niet de neiging om kost wat kost de confrontatie tussen de honden op te zoeken, ongeacht of ik in mijn gelijk sta of niet.
OK, ik snap je.. je had het over situaties in losloopgebieden.
nee dan heb je als aangelijnde hondeneigenaar inderdaad niks op te eisen.
Dit stukje:
"De eigenaar van de aangelijnde hond staat inderdaad in zijn/haar recht, maar moet die dat dan ook maar botweg gaan opeisen zonder dat de ander in de gelegenheid is om zijn/haar loslopend hond bij zich te roepen?"
Deed het anders overkomen.

Ik zoek bewust geen losloopgebieden op met Oops tenzij ik zeker weet dat het niet druk is ( afwijkende tijden ) . Zoals ik er een beetje de pest aan heb dat mensen mijn plezier in het wandelen vergallen wil ik dat zeker niet bij een ander doen. De kans dat het met Oops in een losloopgebied fout gaat is groot.
bdevocht
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door bdevocht »

waar gaat dit over ????? zou graag uit leg hebben als je het over mijn honden heb
ashanti
jeezes, waarom voel je je steeds gefixeerd. als je honden ok zijn zijn ze ok en laat het daar dan bij en zit je niet steeds te verdedigen. je zit je steeds maar te verdedigen op het forum en door mij (of anderen ook??) aan te vallen. ik had het over honden in het algemeen en eigenaars die ze niet aankunnen. als een hond bijt, doe die dan een muilband om en dan kunnen ze evengoed vrij rondrennen. ik heb geen zin hier mijn verantwoording tegenover jou af te leggen. ik heb mijn mening hierover gegeven op het forum en daar blijft het dan bij. ik snap dus ook niet waarom je me hierover moet mailen. en eigenlijk moest ik niets antwoorden want het gaat niet over jou honden!! dus je hoeft ook geen uitleg!! er zijn nog andere viervoeters in de wereld dan de jouwe hé.
het is hier -denk ik toch- de bedoeling van over dingen te praten en dan hoeft er zo niet gedaan te worden. iedereen mag zijn mening geven en bij mijn weten heb ik je toch niet aangevallen of gefixeerd of hoe dan ook. het ras dat mijn hond heeft aangevallen was nb een labrador. dus :boos:
ik ga stoppen. ik kan er echt niet tegen dat mensen zich zo gedragen en zich het centrum voelen. sorry.
en ook sorry voor degenen die dit lezen. maar ik moest dit even kwijt.
dus neen ashanti het ging in de verre verste nog niet over jou honden. jeezes
groetjes, babs.
http://spaces.msn.com/members/bdevocht/
http://spaces.msn.com/members/bdevochtII/

Afbeelding

My Australian Shepherd Dog is smarter than your honor student!
Mama Sanneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mama Sanneke »

mercedes2803 schreef:Om het even zwart wit te stellen....

Ik woon in een wijk waar een algeheel AANLIJN gebod geldt.
In principe heeft iedereen daar dus rekening te houden met mij en mijn AANGELIJNDE Rimpel...
Ik doe niet moeilijk als een hond losloopt maar dan moet ie niet op mij af komen stieren en gewoon normaal luisteren.
Ik heb dat probleem ook, da's nu al twee keer op een paar dagen
dat ik loslopende honden tegenkom die niet luisteren naar hun baas.
En welke ervaringen krijgt LUka nu mee ?
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

Carmen schreef:Eigenlijk zou je eerst een diploma moeten halen alvorens je een hond mag aanschaffen
Carmen
Dat denk ik bij kinderen ook weleens...
Maar als je dat hardop zegt krijg je iedereen over je heen :roll:
Carmen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Carmen »

mercedes2803 schreef:
Carmen schreef:Eigenlijk zou je eerst een diploma moeten halen alvorens je een hond mag aanschaffen
Carmen
Als mijn zoontje boos wordt en in mijn been bijt vindt ik dat minder erg dan als mijn staff dit zou doen :mrgreen:
bdevocht
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door bdevocht »

haha ja dat is wel hé.. :smile:
http://spaces.msn.com/members/bdevocht/
http://spaces.msn.com/members/bdevochtII/

Afbeelding

My Australian Shepherd Dog is smarter than your honor student!
mercedes2803
Zeer actief

michel schreef:Daarnaast heb je natuurlijk ook baasjes die zelf allergisch zijn voor riemen. Die honden mogen aaaaaaaltijd los. Die denken dat hun eigen hond de leukste ter wereld is, nooit een vlieg kwaad doet en dat de hele wereld hun hond ook lief en leuk vindt.
oh oh oh...wat herkenbaar.....
De mevrouw waar ik het vaakst mee in de klinsch lag (haar mechelaar heeft Rimpel 2 keer echt te pakken gehad en 3 keer bijna)
was precies dit type...
En ook het type dat hier eerder beschreven werd als het soort baas dat de hondentaal niet kent...

De discussie hoef je met haar niet aan te gaan want ze neemt niets, maar dan ook niets van je aan. Zij weet het beter, zij heeft zogenaamd een super beest en het ligt allemaal aan die geschifte bazen en honden van een ander. Zij heeft ook ontzeeeettttendddd veeeeeeel ervaring met mechelaars (heeft er nog 1 oude sok lopen)

maar ondertussen blijkt dus dat er veel meer mensen zijn die zich dood aan haar ergeren met haar eigenwijze geneuzel..ze vind het namelijk ook erg leuk om ongevraagd (na een aanval van haar monster!!!) adviesen te geven over hoe JIJ JOUW HOND op moet voeden...want aan de hare ligt het niet en ze heeft onzettttteeenndddd veel verstand van honden...
Ze lag met haar trainer al binnen twee lessen in de klinsch omdat hij aangaf dat ze eraan moest werken dat hij uitviel naar alles aan een lijn...
nee hooor...aan Max lag het niet :pffff:

Dat de hond dominant om haar heen loopt van links naar rechts, van voor naar achter en en diagonaal weer heen en weer en vervolgens een spurt neemt...om dus 100-en meters voor haar loopt of achter haar...zei vervolgens 10 keer moet roepen voordat ie komt, etc. etc.
maar bij haar doet het geen lampje branden
Mama Sanneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mama Sanneke »

mercedes2803 schreef:
Carmen
Ik ben er al :wink:
Kinderen opvoeden kan je niet leren, dat moet je ervaren :eek:
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

chrico schreef:
starfleet schreef:
ashanti schreef:de grooten honden heben de naam maar er zijn zooooooooo veel kleinen hondjes die bijten maar dat is ok . :boos:
Dat is helemaal niet okay, maar het kost een kind niet het leven. Als jouw Boerboel grijpt krijg ik hem niet zomaar even van mijn kind afgetrokken. Een JR die geef ik vliegles. Dat is een groot verschil.

Anne
Als je het zo bekijkt moet het gros van de honden boven kniehoogte de deur uit.
Alleen de honden die men op kan tillen en weg kan werpen mogen in huis blijven :denken:
Dat heb ik niet gezegd he? Ik vind alleen dat je in een huis waar vaak vreemde kinderen over de vloer komen, het best af bent met honden die gewoon goed met (vreemde) kinderen overweg kunnen. En is je hond *niet* te vertrouwen met vreemde kinders, ja, dan vind ik het een heel verschil of je over een hond van 8 of van 80 kilo praat.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Dutch
Actief

Ongelezen bericht door Dutch »

Er is weer nieuws over de pup en de eigenaar van de boerboel.
Het gaat dus wel duidelijk om een boerboel die wel meerdere honden heeft gebeten.
Haar andere hond is vorig jaar ook gebeten door de boerboel maar die had alleen een kras en heeft ze zo gelaten.
Nu laat de eigenaar van de boerboel niks van z'n eigen horen.
Ze heeft gelukkig 2 getuigen en heeft aangifte gedaan ze mag ook de namen van de getuigen gebruiken en 1 van de getuigen vertelde ook dat hij er meerdere had gebeten op het veldje. :eek:
Met de pup gaat het nog niet helemaal lekker ze gebruikt maar 3 poten.
Ze heeft behoorlijk DA kosten en daar is druk mee bezig om te verhalen op de eigenaar van de boerboel.
Maar dat de eigenaar niks laat horen vind gewoon schandalig ongeacht of ze de pup nou wel of niet had moeten optillen.
Ik zou me vreselijk voelen als mijn hond dat gedaan had.

Groetjes Danielle
Afbeelding
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Dutch schreef: Maar dat de eigenaar niks laat horen vind gewoon schandalig ongeacht of ze de pup nou wel of niet had moeten optillen.
Ik zou me vreselijk voelen als mijn hond dat gedaan had.

Groetjes Danielle
Hier idem. Als zoiets gebeurt dan doe je er toch alles aan om het "goed" te maken. Hopelijk wordt de eigenaar aangepakt en het pupje weer beter, ook geestelijk. Ik moet er niet aan denken wat dat mijn hond gedaan had, die was heel angstig voor grote honden in het begin.

Anne
monica
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boerboels,Staffords en Chihuahua's

Ongelezen bericht door monica »

ppfff vind het wel een beetje associaal dat die eigenaar van die BB niks meer van zich laat horen.. ze weten toch neem ik aan dan wel waar die gene woont ?! en zeker dat ik hier nu zo lees , dat die bewuste hond meerdere honden gebeten heeft ...
Ik zou dan lekker langs gaan.. en ff een babbeltje gaan maken met die eigenaar... en als ze niet willen luisteren die mensen dan moet het maar op een andere manier !! maar ik zou echt mijn geld op gaan eisen .. no mather what !!! :boos:
http://monoafotografie.wix.com/monoa-fotografie#
RIP Noa 19-12-2000 * 30-11-2011
RIP Harry 04-07-2004 * 15-08-2012
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

monica schreef: Ik zou dan lekker langs gaan.. en ff een babbeltje gaan maken met die eigenaar... en als ze niet willen luisteren die mensen dan moet het maar op een andere manier !! maar ik zou echt mijn geld op gaan eisen .. no mather what !!! :boos:
Zegt diegene, kom maar binnen hoor, of ben je bang voor honden? :mrgreen:
Afbeelding
mercedes2803
Zeer actief

IK vraag me af of de eigenaar van de BB weleens weet WIE de eigenaar is en waar ze wonen...
Zijn er uberhaupt namen of adressen uitgewisseld?
Of zijn ze na dit voorval allemaal verschrikt uit elkaar gegaan?

Dan kun je die BB eigenaar niet alles kwalijk nemen vind ik.

Mocht mij dit gebeuren en we zouden in paniek uit elkaar zijn gegaaan dan zou ik persoonlijk diezelfde dag nog die hele buurt doorgaan en bij iedereen aanbellen om te vragen waar die mensen woonden.
Maar ja...dat ben ik en misschien velen met mij...
Maar er zijn nou eenmaal onbeschofte, boerige figuren die dat niet doen...

In dat geval zou je de BB eigenaar onfatsoen in de schoenen kunnen schuiven.
Weet hij wel een naam en adres dan is het gewoon te asociaal voor woorden dat hij niets heeft laten horen,

Weet de pup eigenaar wel waar de BB eigenaar woont dan?
Janou
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Janou »

MARC_S schreef:
monica schreef: Ik zou dan lekker langs gaan.. en ff een babbeltje gaan maken met die eigenaar... en als ze niet willen luisteren die mensen dan moet het maar op een andere manier !! maar ik zou echt mijn geld op gaan eisen .. no mather what !!! :boos:
Ff een pak gaan lenen bij de pakwerkers! :wink:
Groeten Janou en Butch
Afbeelding
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Misschien weet hij idd niet waar ze woont. Maar anders...... :devil:

En hopelijk komt de pup er bovenop..... we duimen voor hem. :ok:
monica
Zeer actief

Janou schreef:
MARC_S schreef:
Ja nou bijv.. ik zou me echt niet tegen laten houden hoor !!!
en er zijn genoeg manieren waar je je eigen rechten kan halen :devil:
Janou
Vaste gebruiker

monica schreef:
Janou schreef:
MARC_S schreef:
Absoluut Monica! Ik zou er ook alles aan doen. :boos:
Maar dan moet je natuurlijk eerst weten waar diegene woont, anders kun je vrij weinig.
Groeten Janou en Butch
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Janou schreef:
monica schreef:
Janou schreef:
MARC_S schreef: Zegt diegene, kom maar binnen hoor, of ben je bang voor honden? :mrgreen:
Maar dan moet je natuurlijk eerst weten waar diegene woont, anders kun je vrij weinig.
Ja, je kan altijd je hond er opaf sturen. :roll:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
inko2000

Ongelezen bericht door inko2000 »

Jeetje wat een vreselijk verhaal. Ik zou ook bang worden hoor. Ik weet, dat dat eigenlijk niet moet, want dan maak je de pup ook bang misschien
voor altijd, maar ja ik kan er niks aan doen, dat ik zo ben.

Als er in de verte een grote hond aankomt, pak ik Bobby meestal al op, alhoewel ik weet, dat het verkeerd is, maar ja dat is mijn reactie op zo'n moment.

En nu maar hopen, dat ze weten waar de eigenaar woont.

Groetjes Ina en een poot van Yassar en Bobby.
Janou
Vaste gebruiker

Eline* schreef:
Janou schreef:
monica schreef:
Janou schreef: Ff een pak gaan lenen bij de pakwerkers! :wink:
Ja, je kan altijd je hond er opaf sturen. :roll:
Nou dat zou het, denk ik, niet zo leuk aflopen voor iemand.
Dus daar zullen we maar niet aan beginnen.
De tegenpartij moet wel de kans krijgen om het netjes op te lossen en gebeurd dit niet, tja dan is er altijd wel een andere misschien minder vriendelijke oplossing :devil: :idea: :boos:
Groeten Janou en Butch
Afbeelding
monica
Zeer actief

Nou inderdaad Janou... ik geef je helemaal gelijk erin..
je moet wel eerst weten waar die gene woont.. maar kan je niks regelen via de politie ??? ( want als er eigenlijk al zoveel klachten zijn tegen die hond?! )
Want als er een aanlijnplicht geldt , dan hangt ze gewoon, en dan verliest ze de zaak namelijk :pffff:
sotho
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door sotho »

ashanti schreef:bij ons gaat het goed :ok: dat wil niet zegen dat dat ook bij anderen zo is.
elke bb is anders maar dat is bij alle honden zo.je moet wel veel tijd hebben voor ze als je in een rijtjes huis woon. ik ben zelf de helen dag thuis. dus er word hier erg veel en lang gewandeld. ze lopen veel los zo dat ze hun energie kwijt kunnen. ze zwemmen veel .kijk als je geen tijd heb om veel weg te gaan met je honden .moet je er ook niet aan beginne en of het dan bb of rottwijler,enz is maakt niet uit ze hebben veel beweging nodig. en mijn honden spelen ook met anderen niets mis mee.
maar om even op het flat gebeuren te komen ik zeg alleen maar als wij dat (soort mensen zijn die vragen er omdat het mis gaat) zo als ze zegen vraag ik of het dan wel ok is om een hond op een flat te houden.met ons is ook niets mis dus (wie de bal kaats kan hem terug verwachten)je kan pas over een ander oordelen als je weet hoe het in elkaar zit. :ok: nu is het weer de bb die niet deugen en gevaarlijk zijn(dit is ook gezegt doen we 2 rottweilers pups namen en we hadden ook nog een mechels herder)we hebben nog nooit zulke lieven honden gehad. :denken: dus met ons is niets mis en met onze honden ook niet :pffff: en hier laat ik het bij
HEEEEEEEEE jij hier ook :cheer: :cheer: :cheer: bij ons gaat het ook goed :cheer: :cheer: :cheer: :cheer:
sotho
geregistreerd lid

chaos schreef:Kom je nog even terug als je bb rond de vier jaar oud zijn? Ik kan gewoon niet geloven dat dat goed gaat.
Wij hebben ze in de leeftijd 4 jaar 3 1/2 en 16 maanden en 6 pups van 6 weken en ik wil je graag uitnodigen om gewoon is kennis te maken met onze honden.......... :ok: Zal je zien dat er ook lieve Boerboels zijn..
Wil niet goedpraten wat er met die pup gebeurt is VERSCHIKKELIJK gewoon ..... ze zouden de hond eens een goede slipketting om moeten doen,dat dragen ze hier ook,en er zijn altijd honden waar het niet mee klikt (gelukkig weinig) dan hou je de hond vast aan de lijn en bij hefig verzet ketting wat hoger dus loopt ze gewoon mee.......... dus mijn menig is oordeel niet zo snel over een Boerboel als je het ras ken wil je nooit wat anders meer :ok: ojaa zijn ook nog allemaal teven :cheer: en wat er nog langskomt met hun boerboel hier op visite.................zou je graag kennis willen laten maken met onze honden..........je bent welkom de koffie staat altijd klaar
Carmen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje

Ongelezen bericht door Carmen »

Als er meerdere klachten lopen tegen die hond, dan krijgt hij w.s. een spuitje. En dat allemaal door een dom en onoplettende baasje (van de boerboel dus. De honden zijn daarvan de dupe. Zowel de pup als de boerboel.
Carmen
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

sotho schreef:Wij hebben ze in de leeftijd 4 jaar 3 1/2 en 16 maanden en 6 pups van 6 weken en ik wil je graag uitnodigen om gewoon is kennis te maken met onze honden.......... :ok: Zal je zien dat er ook lieve Boerboels zijn.. :ok: ojaa zijn ook nog allemaal teven :cheer: en wat er nog langskomt met hun boerboel hier op visite.................
Ooohhh got,

Daar hebben we onze fokker van lieve Boerboels. :eek:

Hoeveel pups hebben jullie al verkocht de afgelopen jaren?
sotho
geregistreerd lid

Wil de hond schreef:
sotho schreef:Wij hebben ze in de leeftijd 4 jaar 3 1/2 en 16 maanden en 6 pups van 6 weken en ik wil je graag uitnodigen om gewoon is kennis te maken met onze honden.......... :ok: Zal je zien dat er ook lieve Boerboels zijn.. :ok: ojaa zijn ook nog allemaal teven :cheer: en wat er nog langskomt met hun boerboel hier op visite.................
Ooohhh got,

16 bijdehandje en wat voor ras heb jij???????????????????????
sotho
geregistreerd lid

Carmen schreef:Als er meerdere klachten lopen tegen die hond, dan krijgt hij w.s. een spuitje. En dat allemaal door een dom en onoplettende baasje (van de boerboel dus. De honden zijn daarvan de dupe. Zowel de pup als de boerboel.
Carmen
Inderdaad dome eigenaar van bb
je zou haast zeggen een beetje aso met zo'n gedrag tegenover de eigenaar van de pup
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

sotho schreef:
Wil de hond schreef:
Ooohhh got,

16
Dus jullie hebben de Boerboel uitgekozen om je boterham lekker dik van te kunnen beleggen.

Ik mag toch hopen dat jullie voorbeeld niet door al te veel van jullie klanten gevolgd gaat worden.
sotho
geregistreerd lid

Wil de hond schreef:
sotho schreef:
Wil de hond schreef:
Ooohhh got,

16
Dus jullie hebben de Boerboel uitgekozen om je boterham lekker dik van te kunnen beleggen.

Ik mag toch hopen dat jullie voorbeeld niet door al te veel van jullie klanten gevolgd gaat worden.
wat een ongelovelijke trien ben jij :blah: :blah: :blah:
denk je nou werkelijk dat je daar mee een flinke boterham mee kan beleggen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Als je het goed doet moet er geld bij

Ik heb zo gekeken naar al jou berichten VERSCHRIKKELIJK,dat er nog mensen zijn die jouw serieus nemen :ok:
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”