Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

logeren..........

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

ajnos
Vaste gebruiker

logeren..........

Ongelezen bericht door ajnos »

na aanleiding van de tread over wel og geen bench heb ik een vraag:

Wij gaan nog wel eens bij mijn ouders logeren , omdat die ver uit de buurt wonen. Onze vorige hond (inmiddels overleden) sliep nooit in een bench. Maar ondanks dat ze van pup af aan mee ging logeren, bleef ze dat moeilijk vinden en was ze daar altijd de eerste (2 á 3) nachten aan het klieren -> piepen, deuren krabben enz. Dus nu met de nieuwe hondjes leek het ons handig als ze ook thuis leren om in een bench te slapen om dat vervelende gedrag bij het logeren te voorkomen. Immers gaan ze dan in hun eigen vertrouwde bench. Maar EIGENLKIJK lijkt het me voor de honden plezieriger om 's nachts lekker vrij rond te kunnen lopen. Maar ja...dan zit je weer als je gaat logeren (met z'n allen...of alleen de honden ivm vakantie bv.) Hoe los ik dat op??
Zowel wij hier als mijn ouders hebben geen deur voor de keuken en ook geen gang of bijkeuken waar ze in kunnen.

groetjes Sonja
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Een eigen kleedje kan ook goed werken hoor :wink: , daar heb je niet persé een bench voor nodig.
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
ajnos
Vaste gebruiker

ja...maar waar leg je dat kleedje dan neer??? (de honden mogen NIET boven komen!)

Sonja
Inge
Zeer actief
Contacteer:

Wat ik doe als Nika bij mijn ouders blijft slapen, is op het moment dat ik haar daar naartoe breng, haar kleedje neerleggen op de plek waar ze zal slapen (in haar geval gewoon in de woonkamer).
Ik wijs haar haar plaats met het commando dat ik daarvoor gebruik en beloon haar als ze op het kleed ga liggen. Nika zoekt zelf daarna steeds het kleed op, want dat is haar plekje :wink:

Marouck slaapt bij mijn ouders wel in een bench, maar die kan niet los zonder toezicht met het teefje van mijn ouders. :wink:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Sjiel
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sjiel »

Je zou de bench toch kunnen gebruiken afwisselend met de deur dicht en open, voor het logeren weer een paar keer oefenen met de deur dicht, dan kan ie bij je ouders beginen met een dichte deur en later kan de deur open gelaten worden.
weg gehaald zit een virus in
ajnos
Vaste gebruiker

zou dat werken sjiel? Het lijkt met dat het dan juist veel verwarrender is. En de keren dat dan de bench dicht is zoudenmisschien dan juist aanleiding zijn om te gaan piepen og zo? of niet??

Groetjes Sonja
jores
Zeer actief
Mijn ras(sen): engelse springer spaniel en engelse cocker spaniel
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door jores »

waarom moet je hond 's nachts kunnen rondlopen?

Hier moeten ze 's nachts slapen :mrgreen:
groetjes Annemie

Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding

http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
Inge
Zeer actief
Contacteer:

ajnos schreef:zou dat werken sjiel? Het lijkt met dat het dan juist veel verwarrender is. En de keren dat dan de bench dicht is zoudenmisschien dan juist aanleiding zijn om te gaan piepen og zo? of niet??

Groetjes Sonja
Marouck slaapt hier al ruim een jaar niet meer in de bench. Ze was het als pup wel gewend.
Als ze nu bij mijn ouders slaapt maakt ze er echt geen probleem van dat het deurtje daar dicht gaat 's nachts. :wink:
Groetjes Inge
Afbeelding

Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

ajnos schreef:ja...maar waar leg je dat kleedje dan neer??? (de honden mogen NIET boven komen!)

Sonja
Waarom niet? Voor die paar keer per jaar zou ik mijn honden lekker wel op bed laten slapen. Da's toch helemaal geweldig, zo'n extraatje als er gelogeerd wordt?
Mijn honden komen thuis ook niet boven, maar op vakantie (tot dusver alleen met Jack) mag hij ook op bed. Heerlijk!
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
martine
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door martine »

ben pro bench
net inderdaad ook als je uit logeren gaat op hotel
zelf op wedstrijd hun eigen plekje.toch nog anders als kleedje
in de bench voelen ze zich meer beschermd.
sinds ik de lichtgewicht benches dus de tentje gebruik op wedstrijd slapen
mijn Dobers zelfs , deden ze vroeger nooit waren rustig maar altijd waaks.
op hotel de poetsvrouw kan rustig je kamer opruimen zelfs als je even winkelen bent en de hond is nog op de kamer je weet nooit uit stress kunnen ze iets stuk maken kan dus ook niet als je bench gebruikt.
ze blaffen ook minder of niet in hun eigen bench als iemand door de gang loopt en je deur passeerd.
mijn jongste Dober is nu 14 maanden mijn honden slapen bij me op de kamer.Hij is de enigste die nog in de bench slaapt sinds enkele maanden
laat ik de bench open maar hij gaat er nog steeds in va,zelf en de anderen blijven uit ZIJN bench
plus zelf vind ik ook dat je hond beschermd tegen bv andere honden kinderen enz;;; als je op een ander bent. ben zelf rustiger dan.
de beste man is een dobermann
www.dogs-dream.com
ajnos
Vaste gebruiker

[quote="jores"]waarom moet je hond 's nachts kunnen rondlopen?

Hier moeten ze 's nachts slapen :mrgreen:[/quote]

Tuurlijk hier het liefst ook! Maar toch...IK moet er ook niet aan denken dat ik er 's nachts niet uit kan als ik dat wil...bv omdat ze ziek worden oid. Maar ook omdat het me zelf een veilig idee lijkt.... meer het idee van een waakhond! hahaha..,kan het geloof ik niet goed uitleggen...ismeer gevoelsmatig, denk ik!

Groetjes Sonja
ajnos
Vaste gebruiker

[quote="Hanneke2"][quote="ajnos"]ja...maar waar leg je dat kleedje dan neer??? (de honden mogen NIET boven komen!)

Sonja[/quote]

Waarom niet? Voor die paar keer per jaar zou ik mijn honden lekker wel op bed laten slapen. Da's toch helemaal geweldig, zo'n extraatje als er gelogeerd wordt?
Mijn honden komen thuis ook niet boven, maar op vakantie (tot dusver alleen met Jack) mag hij ook op bed. Heerlijk![/quote]

Mijn moeder is erg allergisch voor honden, dus mogen ze zo-wie-zo niet boven komen! Vandaar!

Groetjes Sonja
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”