Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Routine
Moderator: moderatorteam
- Mama Sanneke
- Zeer actief
Routine
Zijn er nog honden die het liefst routine hebben in hun dag
en die de kluts kwijtzijn als er iets onverwacht gebeurd of als de dag niet verloopt als andere wat betreft uren van wandelen etc...
Ik merk dat wel vaker bij Luka.
en die de kluts kwijtzijn als er iets onverwacht gebeurd of als de dag niet verloopt als andere wat betreft uren van wandelen etc...
Ik merk dat wel vaker bij Luka.
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans

Ik ben gewoon mezelf

Ik ben gewoon mezelf
- djoy
- Vaste gebruiker
- Saartje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising
- Aantal honden: 1
- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Aantal honden: 3
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Nika vindt dat het rond 5 uur 's avonds etenstijd is en wordt rond die tijd rusteloos en vervelend.
Maar ik geef daar bewust niet altijd aan toe, ik probeer zowel het voeren als het uitlaten niet op vaste tijden te doen.
Maar ik geef daar bewust niet altijd aan toe, ik probeer zowel het voeren als het uitlaten niet op vaste tijden te doen.
Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
- Mama Sanneke
- Zeer actief
Hij loopt nu al een hele dag rusteloos rond, we hadden gisteravond bezoek, kweet niet of het daardoor is, manlief liet hem uit vanochtend, dat doe ik anders,Inge schreef:Nika vindt dat het rond 5 uur 's avonds etenstijd is en wordt rond die tijd rusteloos en vervelend.
altijd maar heen en weer (NOG meer dan anders) en deze middag met zijn doddeke naar benee bij baasje die in de badkamer zit te werken,waar hij anders niet binnen durft.
T'is toch ne rare hond hoor.

Ik ben gewoon mezelf

Ik ben gewoon mezelf
- Mirri
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dwergpinschers
- Aantal honden: 2
-
Marion.
Re: Routine
Weet je, Sanneke. Ik denk dat een hond heel veel overneemt van de baas. Ben ik rusteloos heen en weer aan het drentelen omdat ik bezoek verwacht, dan doen mijn honden dat ook.Mama Sanneke schreef:Zijn er nog honden die het liefst routine hebben in hun dag
Ben ik rustig en heb ik een off-day, dan hebben mijn honden dat ook
- Mama Sanneke
- Zeer actief
)
), het was halftien en ik zat rustig aan de puputer toen ze er waren.
Maar misschien eerder de drukte van de kinderen waar ie geen weg mee weet.
Ik merk dat Luka als hij bij de buren luide stemmen hoort daar van wegloopt en een eind verder gaat liggen.
Ik was echt niet rusteloos (deze keer tochMarion. schreef:Weet je, Sanneke. Ik denk dat een hond heel veel overneemt van de baas. Ben ik rusteloos heen en weer aan het drentelen omdat ik bezoek verwacht, dan doen mijn honden dat ook.Mama Sanneke schreef:Zijn er nog honden die het liefst routine hebben in hun dag
Maar misschien eerder de drukte van de kinderen waar ie geen weg mee weet.
Ik merk dat Luka als hij bij de buren luide stemmen hoort daar van wegloopt en een eind verder gaat liggen.

Ik ben gewoon mezelf

Ik ben gewoon mezelf
-
Marion.
Jij bent niet de enige in het huis waar Luka opgroeitMama Sanneke schreef:Ik was echt niet rusteloos (deze keer toch), het was halftien en ik zat rustig aan de puputer toen ze er waren.
- Moos
- Zeer actief
Hier hetzelfde. Als ik gestressed (en waarschijnlijk dan een tikkie chagrijnig) ben worden de hondjes ook altijd wat moeilijker in alles: Slechter hierkomen, onrustiger, minder vrolijk, etc.Marion. schreef:Weet je, Sanneke. Ik denk dat een hond heel veel overneemt van de baas. Ben ik rusteloos heen en weer aan het drentelen omdat ik bezoek verwacht, dan doen mijn honden dat ook.Mama Sanneke schreef:Zijn er nog honden die het liefst routine hebben in hun dag
Ze hebben hier trouwens expres geen vast uitlaat- en etenstijden. Om te voorkomen dat ze in de stress schieten als mijn dagritme wat anders loopt.

- Mama Sanneke
- Zeer actief
Manlief was naar de TV aan het kijken en de rest was niet thuis.Marion. schreef:Jij bent niet de enige in het huis waar Luka opgroeitMama Sanneke schreef:Ik was echt niet rusteloos (deze keer toch), het was halftien en ik zat rustig aan de puputer toen ze er waren.

Ik ben gewoon mezelf

Ik ben gewoon mezelf
-
Ellen
- Vaste gebruiker
-
Marion.
Oké dan. Dan zal het in Luka zittenMama Sanneke schreef:Manlief was naar de TV aan het kijken en de rest was niet thuis.Marion. schreef:Jij bent niet de enige in het huis waar Luka opgroeitMama Sanneke schreef:Ik was echt niet rusteloos (deze keer toch), het was halftien en ik zat rustig aan de puputer toen ze er waren.
Wilde je dat graag horen?
- Mama Sanneke
- Zeer actief
Het gaat niet alleen om vaste uitlaattijden maar onverwachte gebeurtenissen bij Luka.Ellen schreef:Hallo,
Finn heeft ook geen vaste uitlaattijden, vooral niet in de weekenden.
En ook zijn etenstijden zijn niet echt vast (wel bv tussen 5 en half 7).
Dit hebben wij ook bewust "aangeleerd"
Hij zal bij ons ook nooit zeuren om uit te gelaten te worden of om zijn eten.
groet
ellen

Ik ben gewoon mezelf

Ik ben gewoon mezelf
- Mama Sanneke
- Zeer actief
Als we alle stressfactoren uitsluiten misschien wel.Marion. schreef:Oké dan. Dan zal het in Luka zittenMama Sanneke schreef:Manlief was naar de TV aan het kijken en de rest was niet thuis.Marion. schreef:Jij bent niet de enige in het huis waar Luka opgroeitMama Sanneke schreef:Ik was echt niet rusteloos (deze keer toch), het was halftien en ik zat rustig aan de puputer toen ze er waren.
![]()
Wilde je dat graag horen?
Maar waarom hij smiddags met zijn staartje tussen zijn gat bij baasje kwam weet ik niet, ik was er niet bij. Baasje weet het ook niet, hij wilde geen poot in de badkamer zetten en ineens werd hij weer zo bang dat die angst groter was dan in de badkamer bij baasje gaan zitten.
Kheb soms de indruk dat hij niet goed in zijn vel zit, en ik wou dat ik wist waarom, daarom ga ik de mogelijkheden af.
Het zou kunnen dat het inderdaad in hem zit.
Ik heb thuis een agressieve hond gehad, dat was helemaal anders, ik kan niet vergelijken met andere honden.
Ook bij de wandeling vandaag gedroeg ie zich niet normaal, uitermate trekken, schrikken van bepaalde dingen op weg.
Het lijkt wel op het hervalgedrag na een epileptie-aanval.

Ik ben gewoon mezelf

Ik ben gewoon mezelf
-
Marion.
Misschien vannacht een aanval gehad terwijl jullie sliepenMama Sanneke schreef:Het lijkt wel op het hervalgedrag na een epileptie-aanval.
- Mama Sanneke
- Zeer actief
Baasje is vanochtend opgestaan, dus ik weet het niet.Marion. schreef:Misschien vannacht een aanval gehad terwijl jullie sliepenMama Sanneke schreef:Het lijkt wel op het hervalgedrag na een epileptie-aanval.
Ik zou het wel gemerkt hebben anders vanochtend.
Hij gedroeg zich al onrustig toen ik naar beneden kwam.
Het zou kunnen, ik sluit het niet uit.
Zijn gedrag komt zo overeen met dat na een aanval.
En hij komt nu ook weer bij mij in de zetel op mijn voeten liggen, dat heeft ie een hele tijd niet meer gedaan.

Ik ben gewoon mezelf

Ik ben gewoon mezelf