Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Heb ik Lassie in huis???

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Jay1978
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jay1978 »

Eline* schreef:
zoute-popcorn schreef:Als met mijn zoontje samen met Dazzle loop, gewoon over een stoep bv, is het ook zo dat (Dazzle is een keer aangereden geweest en heel bang van auto's, niet om erin te gaan meer, maar wel het geluid en rijdende) als er een auto bv op een stoep staat, iets uit te laden ofzo en dan start om weg te rijden, en mijn zoontje een beetje in de buurt komt van de auto, hij me aan kijkt, naar mijn zoontje kijkt, weer naar mij kijkt en dan met al zijn kracht trekt naar mijn zoontje toe. (En dat terwijl hij dus echt nooit (meer) trekt..
Het zijn rare dingen, waar ik niet de redenen van weet...
Mijn interpretatie is toch dat hij bij jou zoekt wat hij moet doen. Werk je veel met commando's bij hem? Of laat je veel over aan zijn eigen initiatief? Ik vind dat je in een situatie zoals je hier beschrijft hem gewoon kan zeggen dat hij dooor moet lopen omdat het goed is..gewoon daadkrachtig en vriendelijk. Het klinkt stom, maar ik grap nogal eens wat met wat nerveuze honden. Ik maak dan een dolletje om spanning weg te halen en eigenlijk gaat dat heel goed, niet in de laatste plaats omdat het ook jezelf ontspant. :wink:
De eerste tijd heel erg veel commando's, nu is hij veel zelfverzekerder geworden en laat ik em dingen iets meer zelf oplossen, misschien toch maar weer gewoon oppakken en niet afwachten wat hij doet idd. :mrgreen:
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Wondjes zijn zo gemaakt en als ze niet veel groter zijn dan een krasje of een gaatje, is er niks aan de hand. Pas als je hond daadwerkelijk een winkelhaak in een andere hond bijt of diepe gaten, dan heb je het over een hond die te hard bijt of in ieder geval te ver gaat. Maar schrammen, butsen, kleine gaatjes en wondjes niet hoor. Moet je eens zien waar mijn hond al mee thuis gekomen is vroeger van de hondenuitlaatservice. Hadden de jongelui (Toby destijds met zijn pubervriendjes op het uitlaatveld) weer lekker volwassen reuen lopen treiteren, nou dan zat er ook wel eens een gaatje hier of daar, of een schram. Hij heeft zelfs wel eens een nagel van een andere hond in zijn nekvel gehad, dat werd me toch een wond, terwijl het volledig per ongeluk gebeurd was. Kan gewoon gebeuren. Maar het gedrag op zichzelf is natuurlijk niet leuk en daar moet je wel wat mee. :wink:
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

zoute-popcorn schreef:De eerste tijd heel erg veel commando's, nu is hij veel zelfverzekerder geworden en laat ik em dingen iets meer zelf oplossen, misschien toch maar weer gewoon oppakken en niet afwachten wat hij doet idd. :mrgreen:
Mwaoo..ik zou hem gewoon aanmoedigen het goed te doen en wel alert zijn om tijdig bij te sturen. Wees verder alert op je eigen houding en positie. Laat je niet door hem afschermen, maar scherm hem zelf af als je ziet dat hij iets eng vind..ga maar tussen hem en die auto lopen om te laten zien dat het goed is, jij alles onder controle hebt. :wink:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Jay1978
Zeer actief
Contacteer:

Roelfien schreef:Wondjes zijn zo gemaakt en als ze niet veel groter zijn dan een krasje of een gaatje, is er niks aan de hand. Pas als je hond daadwerkelijk een winkelhaak in een andere hond bijt of diepe gaten, dan heb je het over een hond die te hard bijt of in ieder geval te ver gaat. Maar schrammen, butsen, kleine gaatjes en wondjes niet hoor. Moet je eens zien waar mijn hond al mee thuis gekomen is vroeger van de hondenuitlaatservice. Hadden de jongelui (Toby destijds met zijn pubervriendjes op het uitlaatveld) weer lekker volwassen reuen lopen treiteren, nou dan zat er ook wel eens een gaatje hier of daar, of een schram. Hij heeft zelfs wel eens een nagel van een andere hond in zijn nekvel gehad, dat werd me toch een wond, terwijl het volledig per ongeluk gebeurd was. Kan gewoon gebeuren. Maar het gedrag op zichzelf is natuurlijk niet leuk en daar moet je wel wat mee. :wink:
Het was wel een winkelhaak van een centimeter, het moest gehecht worden... :N: :N:
Roelfien
Zeer actief

zoute-popcorn schreef:
Roelfien schreef:Wondjes zijn zo gemaakt en als ze niet veel groter zijn dan een krasje of een gaatje, is er niks aan de hand. Pas als je hond daadwerkelijk een winkelhaak in een andere hond bijt of diepe gaten, dan heb je het over een hond die te hard bijt of in ieder geval te ver gaat. Maar schrammen, butsen, kleine gaatjes en wondjes niet hoor. Moet je eens zien waar mijn hond al mee thuis gekomen is vroeger van de hondenuitlaatservice. Hadden de jongelui (Toby destijds met zijn pubervriendjes op het uitlaatveld) weer lekker volwassen reuen lopen treiteren, nou dan zat er ook wel eens een gaatje hier of daar, of een schram. Hij heeft zelfs wel eens een nagel van een andere hond in zijn nekvel gehad, dat werd me toch een wond, terwijl het volledig per ongeluk gebeurd was. Kan gewoon gebeuren. Maar het gedrag op zichzelf is natuurlijk niet leuk en daar moet je wel wat mee. :wink:
Het was wel een winkelhaak van een centimeter, het moest gehecht worden... :N: :N:
Tja, niet leuk, maar nog steeds niet een hond die een dodelijke killer is, hoor. Het lijkt nu of ik alles zit te bagataliseren, maar dat is niet zo hoor.
Maar we schrikken nu eenmaal allemaal snel van een wond, terwijl de wond niet eens zo vreselijk is.
Je zegt het zelf: greyhound vachtje, die zijn gewoon ook heel snel beschadigd. Toby deed het dus ook bij een windhondachtige hond met een teer velletje. Ook in volle ren. Dus ik blijf erbij, het is geen ernstig letsel. :wink:

(en gelukkig maar, dat zou echt rampzalig zijn :N: )
Jay1978
Zeer actief
Contacteer:

Het was idd ook alleen de huid, zijn vlees lag bloot maar was niet beschadigt, gelukkig!

Erger was dat hij een paar dagen gegrepen werd door een staff en die gehechte wond helemaal uitgescheurd werd en niet meer gehecht mocht worden...
En nog baasjes eigen schuld ook...

(zie topic Boos, heel boos op kennis van me...)
Roelfien
Zeer actief

Oh dat was dat verhaal, ja bah. :jank:
gelderen
Actief

Ongelezen bericht door gelderen »

Eline* schreef:
gelderen schreef:Juist!! Maar de roedelleider neemt de touwtjes in handen binnen een roedel.
Mwaaooo..denk je dat nou echt? Ik ken bijna geen hondenbezitter die touwtjes in handen heeft als ik daar een stap over de drempel zet. Overal honden waardoor ik gekeurd wordt en goddank zijn ze allemaal even lief, maar nemen op dat moment ook allemaal leiding en ze zijn allemaal gewoon ranglager dan de baas. Leiding nemen is iets anders dan de baas zijn. Je kan prima de baas zijn, maar als jij het in sommige situatie's nalaat leiding te pakken kan het soms zijn dat de hond dat doet. SImpel voorbeeldje? Trekken aan de lijn bijvoorbeeld.
Trekken aan de lijn is naar mijn idee geen dominantie. Als je stopt met lopen dan stoppen de meeste honden ook met trekken. Loop je dan de andere kant op dan trekken ze de eerste 3 meter niet en daarna begint het weer opnieuw.

Net zoals opspringen, bij de meeste honden is dat ook geen dominantie. Bij de meeste mensen waarbij ik dat zie is het een poging tot beklikken alleen kunnen ze er niet bij en springen daarom omhoog.

Je moet natuurlijk niet alles letterlijk gaan nemen he. Met de touwtjes bedoel ik dat hij geen sturing mag geven. Ik bedoel niet dat een hond geen eigen wil of wens mag hebben. Jouw voorbeeld bij de deur voorkom ik overigens door niet toe te staan dat hij mee naar de deur gaat. Maar dat terzijde is er een verschil dat hij iemand bij de deur gaat begroeten en op die manier initiatief toont of dat hij staat te grommen omdat hij iemand er niet in laat!! Dat laatste noem ik touwtjes in eigen handen nemen.

Groeten,
Eelco
gelderen
Actief

Dan valt het allemaal nog wel mee dus :mrgreen:

Eline wat is jouw motivatie om hem meer commando's te geven? Of meer aan te geven wat je van hem verwacht? Ik neem aan om hem zekerheid te geven en in de gevallen met andere honden ben ik het met je eens. Maar bedoel je alleen met andere honden of de hele dag door?

Winkelhaken zijn niet leuk maar het klinkt niet alsof je hond opzettelijk heeft aangevallen om schade te veroorzaken oid.

Groeten,
Eelco
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

gelderen schreef:Dan valt het allemaal nog wel mee dus :mrgreen:

Eline wat is jouw motivatie om hem meer commando's te geven? Of meer aan te geven wat je van hem verwacht? Ik neem aan om hem zekerheid te geven en in de gevallen met andere honden ben ik het met je eens. Maar bedoel je alleen met andere honden of de hele dag door?

Winkelhaken zijn niet leuk maar het klinkt niet alsof je hond opzettelijk heeft aangevallen om schade te veroorzaken oid.

Groeten,
Eelco
Als een hond oogcontact zoekt doet hij een appel op je en dat moet je vind ik beantwoorden. :wink: Verder moet je ongewenst gedrag voorkomen..het beschermen van een zoontje is ongewenst dus je stuurt hem bij voordat hij ongewenst gedrag vertoond. Daarin zou ik hem dus sturen.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
stefanie
Zeer actief

Ongelezen bericht door stefanie »

zoute-popcorn schreef:
Eline...? Je woont zeker niet in de buurt van Hellevoetsluis??? :wink: :wink:
In hellevoet zit een GT van Alpha, Ronald van Driel. Die kan je vast wel helpen.
Succes!
Mama Sanneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mama Sanneke »

gelderen schreef:
Eline* schreef:
gelderen schreef:Juist!! Maar de roedelleider neemt de touwtjes in handen binnen een roedel.
Mwaaooo..denk je dat nou echt? Ik ken bijna geen hondenbezitter die touwtjes in handen heeft als ik daar een stap over de drempel zet. Overal honden waardoor ik gekeurd wordt en goddank zijn ze allemaal even lief, maar nemen op dat moment ook allemaal leiding en ze zijn allemaal gewoon ranglager dan de baas. Leiding nemen is iets anders dan de baas zijn. Je kan prima de baas zijn, maar als jij het in sommige situatie's nalaat leiding te pakken kan het soms zijn dat de hond dat doet. SImpel voorbeeldje? Trekken aan de lijn bijvoorbeeld.
Trekken aan de lijn is naar mijn idee geen dominantie. Als je stopt met lopen dan stoppen de meeste honden ook met trekken. Loop je dan de andere kant op dan trekken ze de eerste 3 meter niet en daarna begint het weer opnieuw.

Dat heb ik met Luka ook.
De andere kant opgaan oké, maar na een paar meter loopt ie weer voor.
Ik heb er geen oplossing voor.
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
gelderen
Actief

Mama Sanneke schreef:
gelderen schreef:
Eline* schreef:

Dat heb ik met Luka ook.
De andere kant opgaan oké, maar na een paar meter loopt ie weer voor.
Ik heb er geen oplossing voor.
Clicker training al geprobeert?
Sommige honden reageren daar erg goed op met trekken aan de lijn.

Groeten,
Eelco
Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

Eline* schreef: Als een hond oogcontact zoekt doet hij een appel op je en dat moet je vind ik beantwoorden. :wink:

En wat met een hondje die de hele dag oogcontact zoekt?
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Angel-eyes schreef:
Eline* schreef: Als een hond oogcontact zoekt doet hij een appel op je en dat moet je vind ik beantwoorden. :wink:

Je haalt mijn zin weg uit de contekst. Ik zit nu te rammelen op de pc en er ligt er eén naast me verliefd te kijken..af en toe knipoog ik eens terug en verder niks. Dat is dus ook niet wat ik bedoel. Als je buiten loopt en er gebeurd iets waarbij je ziet dat de hond steunzoekt door je aan te kijken reageer ik..dat bedoelde ik! :wink:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Rob*
Zeer actief

Eline* schreef:
Angel-eyes schreef:

Je haalt mijn zin weg uit de contekst. Ik zit nu te rammelen op de pc en er ligt er eén naast me verliefd te kijken..af en toe knipoog ik eens terug en verder niks. Dat is dus ook niet wat ik bedoel. Als je buiten loopt en er gebeurd iets waarbij je ziet dat de hond steunzoekt door je aan te kijken reageer ik..dat bedoelde ik! :wink:
Ja en ik bedoel, wat als een hondje nu heel de dag maar oogcontact zoekt, al beantwoord je zijn contact, wat als je een hondje hebt die dat blijft doen?
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Angel-eyes schreef:Ja en ik bedoel, wat als een hondje nu heel de dag maar oogcontact zoekt, al beantwoord je zijn contact, wat als je een hondje hebt die dat blijft doen?
Dan ben je gewoon te lelijk Engelenogen! :19: Zo lelijk, dat ze maar blijven kijken.. :80: Misschien helpt dan een zak over je hoofd! :denken:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Rob*
Zeer actief

Eline* schreef:
Angel-eyes schreef:Ja en ik bedoel, wat als een hondje nu heel de dag maar oogcontact zoekt, al beantwoord je zijn contact, wat als je een hondje hebt die dat blijft doen?
Dan ben je gewoon te lelijk Engelenogen! :19: Zo lelijk, dat ze maar blijven kijken.. :80: Misschien helpt dan een zak over je hoofd! :denken:

Aha, oke dan :ok:
Ik ga gelijk 2 soorten halen, papier-recycle en een plastic=zak voor de regen :cheer:
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Angel-eyes schreef:
Eline* schreef:

Ik ga gelijk 2 soorten halen, papier-recycle en een plastic=zak voor de regen :cheer:
Vergeet er geen gaatjes in te knippen, anders kan je niet zien of het helpt! :mrgreen:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Rob*
Zeer actief

Eline* schreef:
Angel-eyes schreef:
Eline* schreef:

Vergeet er geen gaatjes in te knippen, anders kan je niet zien of het helpt! :mrgreen:

Gaatjes??....er zit een heel groot gat al in waar ik mijn kop doorheen steek, moest hem wel wat uitknippen, maar nu zit ie goed over mijn kop :pffff:

Oooooooooh, je bedoelt gaatjes waarmee ik kan kijken, maar dan blijf ik toch oogcontact houden :mrgreen:
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Angel-eyes schreef:
Eline* schreef:
Angel-eyes schreef:
Eline* schreef: Dan ben je gewoon te lelijk Engelenogen! :19: Zo lelijk, dat ze maar blijven kijken.. :80: Misschien helpt dan een zak over je hoofd! :denken:

Gaatjes??....er zit een heel groot gat al in waar ik mijn kop doorheen steek, moest hem wel wat uitknippen, maar nu zit ie goed over mijn kop :pffff:

Oooooooooh, je bedoelt gaatjes waarmee ik kan kijken, maar dan blijf ik toch oogcontact houden :mrgreen:
Gaatjes Rob..geen gaten, of je moet koeienogen hebben, wat wel gelijk zou verklaren waarom Blis je blijft aanstaren natuurlijk. :denken:
Gut, wat moet het leven voor jou toch ingewikkeld zijn! :mrgreen:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
bram en thijs
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond

Ongelezen bericht door bram en thijs »

Angel-eyes schreef:

Dan stop je hem een stukje brie toe.
AfbeeldingAfbeelding
Rob*
Zeer actief

bram en thijs schreef:
Angel-eyes schreef:

Dan stop je hem een stukje brie toe.

Ik weet niet of elke hond brie lust?
Rob*
Zeer actief

Eline* schreef:
Angel-eyes schreef:
Eline* schreef:
Angel-eyes schreef:

Gaatjes Rob..geen gaten, of je moet koeienogen hebben, wat wel gelijk zou verklaren waarom Blis je blijft aanstaren natuurlijk. :denken:
Gut, wat moet het leven voor jou toch ingewikkeld zijn! :mrgreen:

Ingewikkelt.....pfff, breek me de bek niet open :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”