Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Mijn hond moet afvallen. Wat kan ik hem het beste voeren.

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Barbara schreef:
lupa schreef:
Barbara schreef:Ja dat weet ik. Ik moet alleen nog nagaan wat een hond dan precies mag hebben op een dag. Balou is 38 kg en hij moet afvallen naar 30 kg. :denken:
als je vers geeft zit je voor een volwassen hond tussen de 20 a 25 gr per kilo gewicht
mijn flatje weegt 30 en ze krijgt 20 gr per kilo gewicht

dan raad ik je aan om zelfs (want 38 is toch erg veel voor een hond die 30 moet zijn) om de eerste 2 a 3 weken half voer te doen en half kruidenmix of fytomix(de eerste is van carnibest de 2de is van bibi)
Wat is dat precies die kruidenmix?
van Carnibest hebben ze Kruidenmix en Bibi heeft de Fytomix en dat zit ook stikvol probiotica.
Is een soort groene drab, zit ook in zo'n worst-vorige zak, het is eigenlijk de inhoud van de maag van lammeren of koeien.
het werkt als een trein voor afvallen, want de hond krijgt wel voedingstoffen binnen, en meestal als je een hond laat afvallen laat je hem eigenlijk een beetje verhongeren :neenee:
joline
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door joline »

Hoi Barbara
Ik heb ook een grote grijze keeshond. Ik heb een reu van 3 jaar, en hij weegt 22 kilo, en hij is al groot voor een keeshond reu. Is dan 30 kilo nog niet veel te veel voor je keeshond? De reu van mij heeft al een klein speklaagje en zou eigenlijk 1 a 2 kilo lichter moeten zijn. Hij krijgt nu ook meer beweging, ik fiets dagelijks met hem, een stuk naast de fiets aan de lijn, en hier bij ons op de dijk gaat hij los naast de fiets. :wink: Hij krijgt Rodi, hij doet het hier goed op, en hij vindt het erg lekker, hij krijgt nu 5 schijven Rodi op een dag.
Suzan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Suzan »

Je zou je kees eerst af kunnen laten vallen tot 30 kilo en dan weer verder naar beneden. Dan werk je ergens naar toe. Succes met afvallen.
ien
Erelid
Contacteer:

Ongelezen bericht door ien »

lupa schreef:[ van Carnibest hebben ze Kruidenmix en Bibi heeft de Fytomix en dat zit ook stikvol probiotica.
Is een soort groene drab, zit ook in zo'n worst-vorige zak, het is eigenlijk de inhoud van de maag van lammeren of koeien.
het werkt als een trein voor afvallen, want de hond krijgt wel voedingstoffen binnen, en meestal als je een hond laat afvallen laat je hem eigenlijk een beetje verhongeren :neenee:
nee..de hond krijgt niet zoveel voedingsstoffen binnen het is alleen goed als [dure]buikvulling..

lammeren hebben nog niet zoveel in de maag..maagjes zijn heel klein met een beetje gras erin.
je bent goedkoper uit als je zelf wat groente/kruiden maalt met een beetje biogarde en stukjes pens erin!
Afbeelding
Gast

ien schreef:
lupa schreef:[ van Carnibest hebben ze Kruidenmix en Bibi heeft de Fytomix en dat zit ook stikvol probiotica.
nee..de hond krijgt niet zoveel voedingsstoffen binnen het is alleen goed als [dure]buikvulling..

lammeren hebben nog niet zoveel in de maag..maagjes zijn heel klein met een beetje gras erin.
je bent goedkoper uit als je zelf wat groente/kruiden maalt met een beetje biogarde en stukjes pens erin!
maar wat er in ie maagjes zit is wel vol sappjes enzenz en niet zo kaal als spercibonen
ien
Erelid
Contacteer:

Ongelezen bericht door ien »

lupa schreef:
ien schreef:

maar wat er in ie maagjes zit is wel vol sappjes enzenz en niet zo kaal als spercibonen
lammermaagjes zit echt nog niet zoveel waardevol spul in..wel de maagjes zelf..zit vol met melkliertjes
het zijn net schnitseltjes voor honden
Afbeelding
Barbara
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Barbara »

joline schreef:Hoi Barbara
Ik heb ook een grote grijze keeshond. Ik heb een reu van 3 jaar, en hij weegt 22 kilo, en hij is al groot voor een keeshond reu. Is dan 30 kilo nog niet veel te veel voor je keeshond? De reu van mij heeft al een klein speklaagje en zou eigenlijk 1 a 2 kilo lichter moeten zijn. Hij krijgt nu ook meer beweging, ik fiets dagelijks met hem, een stuk naast de fiets aan de lijn, en hier bij ons op de dijk gaat hij los naast de fiets. :wink: Hij krijgt Rodi, hij doet het hier goed op, en hij vindt het erg lekker, hij krijgt nu 5 schijven Rodi op een dag.
Nou ik denk dat die van jou niet zo groot is als Balou. Balou is 53 cm hoog. en hij woog al 27 kg toen hij net 1 jaar oud was. dus 22 kg is veelte weinig voor mijn hond. Het is altijd al een grof hondje geweest. In overleg met de dierenarts is het gewicht 30 kg gesteld.
Dus jij voert ook alleen vers vlees ?
Barbara
Vaste gebruiker

Suzan schreef:Je zou je kees eerst af kunnen laten vallen tot 30 kilo en dan weer verder naar beneden. Dan werk je ergens naar toe. Succes met afvallen.
Ik heb van jou al veel goede tips gekregen en Balou is in 3 weken 4 ons kwijt. Gaat dus goed.Alleen denk ik zoals jij al voorstelde, ga ik helemaal over op vers vlees.
Barbara
Vaste gebruiker

ien schreef:

Nou dat vind ik ook een goede tip.
joline
Zeer actief

Barbara schreef:
Nou ik denk dat die van jou niet zo groot is als Balou. Balou is 53 cm hoog. en hij woog al 27 kg toen hij net 1 jaar oud was. dus 22 kg is veelte weinig voor mijn hond. Het is altijd al een grof hondje geweest. In overleg met de dierenarts is het gewicht 30 kg gesteld.

Mijn grote grijze kees, is zelf iets groter dan die van jou, hij is 55 cm :mrgreen:
Hij weegt nu dus 22 kilo, en heeft dus al iets te veel vet op zijn ribben zitten :wink:
Ik kreeg van de fokster van mijn kees ook altijd te horen dat het ideale gewicht rond de 20 kilo zit voor een grote grijze keeshond reu. Dus hij is nu zelfs iets te zwaar als ik haar moet geloven. :mrgreen:
Ja, hij krijgt nu alleen vers vlees, ik heb verschillende soorten brokken geprobeerd, maar hij had altijd 1 keer in de zoveel tijd diarree en spugen. Sinds hij 7 dagen per week Rodi krijgt, heeft hij er geen last meer van gehad. Ook zijn zijn drollen een stuk steviger :ok:
Barbara
Vaste gebruiker

joline schreef:
Barbara schreef:
Balou is gemeten toen hij 1 jaar was en toen was hij 53 cm. Hij zal wel zoiets hetzelfde zijn als jouw kees. Ik vind 22 kilo erg weinig joline. Bij de dierenarts staat 27 kg voor een kees een reu dan en omdat Balou nogal fors is zei de dierenarts 30 kg. Moet hij nog 8 kilo afvallen Is best veel voor een hond. ik denk dat Balou dik is geworden van het brood wat ik hem elke morgen gaf met 1 schijf Rodi. anders zou ik het echt niet weten waarvan hij dik is geworden. Mijn kes niet ook niet zo actief als die van jouw. Hij rent echt niet langs de fiets hoor. Het is een hele rustige hond en echt doorlopen met wandelen doet hij ook niet. Hij snuffelt veel. Moet ik zeggen dat mijn vorige kees ook geen actieve hond was. Maar ja ze zijn allemaal weer anders. Ik zag een foto van jouw hond op het hondenforum toch lijkt hij veel op mijn hond. Balou komt van Greyhill's. die ken je misschien wel. ik ben nu ook op vers vlees overgestapt en inderdaad de drolletjes zijn ook prima zo. Hij is nu 4 ons in 3 weken kwijt dus ik ga zo mooi door.

Mijn grote grijze kees, is zelf iets groter dan die van jou, hij is 55 cm :mrgreen:
Hij weegt nu dus 22 kilo, en heeft dus al iets te veel vet op zijn ribben zitten :wink:
Ik kreeg van de fokster van mijn kees ook altijd te horen dat het ideale gewicht rond de 20 kilo zit voor een grote grijze keeshond reu. Dus hij is nu zelfs iets te zwaar als ik haar moet geloven. :mrgreen:
Ja, hij krijgt nu alleen vers vlees, ik heb verschillende soorten brokken geprobeerd, maar hij had altijd 1 keer in de zoveel tijd diarree en spugen. Sinds hij 7 dagen per week Rodi krijgt, heeft hij er geen last meer van gehad. Ook zijn zijn drollen een stuk steviger :ok:
joline
Zeer actief

Barbara schreef:
joline schreef:
Barbara schreef:
Balou is gemeten toen hij 1 jaar was en toen was hij 53 cm. Hij zal wel zoiets hetzelfde zijn als jouw kees. Ik vind 22 kilo erg weinig joline. Bij de dierenarts staat 27 kg voor een kees een reu dan en omdat Balou nogal fors is zei de dierenarts 30 kg. Moet hij nog 8 kilo afvallen Is best veel voor een hond. ik denk dat Balou dik is geworden van het brood wat ik hem elke morgen gaf met 1 schijf Rodi. anders zou ik het echt niet weten waarvan hij dik is geworden. Mijn kes niet ook niet zo actief als die van jouw. Hij rent echt niet langs de fiets hoor. Het is een hele rustige hond en echt doorlopen met wandelen doet hij ook niet. Hij snuffelt veel. Moet ik zeggen dat mijn vorige kees ook geen actieve hond was. Maar ja ze zijn allemaal weer anders. Ik zag een foto van jouw hond op het hondenforum toch lijkt hij veel op mijn hond. Balou komt van Greyhill's. die ken je misschien wel. ik ben nu ook op vers vlees overgestapt en inderdaad de drolletjes zijn ook prima zo. Hij is nu 4 ons in 3 weken kwijt dus ik ga zo mooi door.

Onze kees is nu goed op gewicht, en absoluut niet dun of zo, hij heeft zelfs een vetlaagje, dus denk dat het zo prima is, mag zelfs misschien een kilo af :mrgreen: Ik heb een aantal keren met hem geshowd, en k kreeg een paar keer een compliment dat hij goed in conditie was :mrgreen: Ook van andere fokkers :wink: Mijn dierenarts zegt ook dat hij prima op gewicht zit, blijkbaar denken de dierenartsen verschillend. :wink:
Keeshonden hebben sowieso aanleg om snel dik te worden, we hebben vroeger thuis ook 2 wolfskezen gehad, en die hadden vrij snel overgewicht, ze zijn toen ook op dieet gezet. Ze houden ook erg van eten, staan ze om bekend :mrgreen: Onze kees vindt bewegen heerlijk, hij snuffelt heel wat af, en rent altijd een heel stuk voor me uit als ik met de fiets ben. Het is natuurlijk ook maar net hoe actief je hem maakt :wink: Vanaf pup af aan waren we actief met hem, en nu weet hij niet beter.
Barbara
Vaste gebruiker

Balou is een hele mooie hond en komt uit een heel goed nest. Moeder,broers en zusje en oma kees hebben volop prijzen gewonnen.
Ik ben geen showmens. Als hij wat afvalt vind ik het prima.
En dat actief zijn oke je kunt het stimuleren maar het moet er ook inzitten.
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Barbara schreef:Balou is een hele mooie hond en komt uit een heel goed nest. Moeder,broers en zusje en oma kees hebben volop prijzen gewonnen.
Ik ben geen showmens. Als hij wat afvalt vind ik het prima.
En dat actief zijn oke je kunt het stimuleren maar het moet er ook inzitten.
De ene hond is de andere niet. De ene hond is anders van bouw dan de andere.

Afvallen kan het beste langzaam en eerst eens streven naar 10% van het gewicht en dan eens verder zien.

Dat is bij mensen ook een prima manier.

Veel succes met Balous dieet;-)

Anne
Barbara
Vaste gebruiker

Ik ben het helemaal met je eens Anne. Bedankt !
Barbara
Vaste gebruiker

De dierenarts zegt dat je het beste 5 tot 6 per dag kleine porties kunt voeren om de stofwisseling op gang te houden. Hoe doen jullie het en voeren jullie op 1 dag hetzelfde vlees of wisselen jullie af?
joline
Zeer actief

Ik voer onze honden 2 keer per dag. Ze krijgen hier afwisselend Rodi. Rund, Lam met hart, Pens, Lam met Rijst. En 1 keer in de zoveel tijd krijgen ze ook pens van Smuldier, die vinden ze toch lekkerder dan de pens van Rodi :mrgreen:
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Barbara schreef:De dierenarts zegt dat je het beste 5 tot 6 per dag kleine porties kunt voeren om de stofwisseling op gang te houden. Hoe doen jullie het en voeren jullie op 1 dag hetzelfde vlees of wisselen jullie af?
Wij voeren twee keer per dag. Ik heb verschillende smaken Rodi compleet in huis en af en toe geef ik pens of lamshart. Een hond is geen mens en heeft een heel andere stofwisseling ga ik vanuit, dus 5 keer per dag vind ik niet nodig en veel te lastig ook.

Anne
Gast

starfleet schreef:
Barbara schreef:De dierenarts zegt dat je het beste 5 tot 6 per dag kleine porties kunt voeren om de stofwisseling op gang te houden. Hoe doen jullie het en voeren jullie op 1 dag hetzelfde vlees of wisselen jullie af?
Wij voeren twee keer per dag. Ik heb verschillende smaken Rodi compleet in huis en af en toe geef ik pens of lamshart. Een hond is geen mens en heeft een heel andere stofwisseling ga ik vanuit, dus 5 keer per dag vind ik niet nodig en veel te lastig ook.

Anne
dat klopt wat je zegt over stofwisseling, een mens heeft meerdere kleine happjes per ag nodig en een hond is gebaat bij grote oevelheid in 1 keer.
daarom zou ik zeker voorje kooikertje naar 1 keer per dag gan, ook ivm het afvallen
Barbara
Vaste gebruiker

Dan ben ik toch goed bezig. Ik doe het ook zoals jullie schrijven.
Het gaat goed. Balou vindt het ook heerlijk en ik vind hem nu ook veel actiever. Je ziet ook dat hij afvalt. Bedankt voor jullie reactie. :wink: :ok: :mrgreen:
joline
Zeer actief

Barbara schreef:Dan ben ik toch goed bezig. Ik doe het ook zoals jullie schrijven.
Het gaat goed. Balou vindt het ook heerlijk en ik vind hem nu ook veel actiever. Je ziet ook dat hij afvalt. Bedankt voor jullie reactie. :wink: :ok: :mrgreen:
Tuurlijk vindt Balou het lekker :pffff: Kvv is ook erg lekker voor ze :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”