Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Meer geven van krokante brokken?

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Takkie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ierse Wolfshond
Aantal honden: 1

Meer geven van krokante brokken?

Ongelezen bericht door Takkie »

Ik heb nu 3 oppashonden thuis :mrgreen:
2 labjes en een Duitse Herder.

2 van die honden en mijn eigen hond krijgen allemaal Prins.
één labrador die krijgt "lavor" brokken, hele lichte en luchtige brokken, krokante brok.

De labrador kreeg voorheen Prins en is toen ze is overgestapt naar dit voer ontzettend veel afgevallen (was ook wel nodig hoor).
Ik heb een plastic zak voer meegekregen waar precies genoeg in zit voor de dagen dat de hond bij mij is. Ik moet haar 's ochtends en 's avonds een kopje van dit voer geven.

Nu heb ik een keukenweegschaal en een kopje prins weegt veel meer dan een kopje Lavor. Een kopje Prins weegt ongeveer 200 gram en een kopje Lavor slechts 100 gram.

Dat betekend dat die hond maar 200 gram per dag binnenkrijgt. (bij Prins staat bij dit gewicht 350 tot 400 gram per dag op de verpakking).

Is dat dan niet veel te weinig? Betekend dat dus dat je meer van krokante brokken moet voeren dan van geperste?
De hond wandeld 2 tot 3 uur per dag en er wordt ook veel met haar gefietst, gezwommen etc.

Ik voer eigenlijk altijd op het oog, maar ik ben alleen Prins gewend. Ik wil graag weten of je meer van krokante brok moet geven dan van geperste.
Afbeelding
starfleet
Erelid

Re: Meer geven van krokante brokken?

Ongelezen bericht door starfleet »

Takkie schreef:

Ik voer eigenlijk altijd op het oog, maar ik ben alleen Prins gewend. Ik wil graag weten of je meer van krokante brok moet geven dan van geperste.
Zei je niet ook eens dat het maar 16 euro voor 15 kilo was? Ik neem aan dat ze niet voor niks zo is afgevallen, dus voor een hond op gewicht moet het te weinig zijn, dan zal er als richtlijn op het pak ook een veel hoger gewicht in hoeveelheid zijn aangegeven., dan wat ze nu krijgt.
Ze hebben geen site met gegevens helaas.

Anne
Laatst gewijzigd door starfleet op 24 jul 2005 09:34, 2 keer totaal gewijzigd.
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Nanni krijgt 100 gram brokken op een dag (ze mag denk rond de 300 per dag) en 250 gram vlees. Ook erg weinig, maar anders wordt ze echt te dik (ze is nog ietsjes aan de stevige kant)
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

Hoi Gerdien,

Volgens mij moet je van een ge-expandeerde brok vaak inderdaad meer geven dan van een geperste brok.
Takkie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ierse Wolfshond

Ongelezen bericht door Takkie »

Okee bedankt! Ja het is inderdaad die goedkope brok. Ik zal het er met de eigenaar over hebben.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”