Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
hoe verwijderen jullie de rodetraanstrepen bij je hond?
Moderator: moderatorteam
-
- Vaste gebruiker
hoe verwijderen jullie de rodetraanstrepen bij je hond?
Wat is de beste manier om van die rode traanstrepen af te komen, het is zo een naar gezicht vind ik. Graag tip alvast bedankt, gr Marion Centen
-
- Zeer actief
lupa schreef: gewoon spulletjes zoals wassen of wat dan ook helpt helaas niet echt
Gewoon elke dag schoonmaken helpt wel.
Ik heb 2 witte boxertjes, boxertjes hebben veel last van traanstrepen, die van mij nooit en soms krijgen ze het lichtjes omdat ik effe wat laks ben geweest met schoonhouden en dan zijn ze zo weer schoon.
Het is gewoon een kwestie van gelijk schoonhouden, dan is er niks aan de hand.
- Moos
- Zeer actief
Bij veel honden werkt dat niet zo Rob. Als je een Maltezer hebt met traanstrepen kan je schoonhouden wat je wilt, het lukt je dan nooit om ze helemaal traanstreepvrij te houden. Wat dan wel vaak werkt is de haartjes rondom de oogjes heel kort houden (dan kunnen de haartjes niet in de ogen prikken, en irriteert het dus minder), maar dan nog blijf je vaak wat traanstrepen zien.Angel-eyes schreef:lupa schreef: gewoon spulletjes zoals wassen of wat dan ook helpt helaas niet echt
Ik heb 2 witte boxertjes, boxertjes hebben veel last van traanstrepen, die van mij nooit en soms krijgen ze het lichtjes omdat ik effe wat laks ben geweest met schoonhouden en dan zijn ze zo weer schoon.
Als je bij een Maltezer met traanstrepen gaat zitten poetsen smeer je het vaak alleen maar door de vacht heen i.p.v. dat je het wegpoetst.
En de Maltezer is een traanstreepras bij uitstek. Ik bof gewoon met die van mij; geen van beiden heeft last van traanstrepen, maar dat is gewoon geluk.

-
- Zeer actief
Moos schreef:Bij veel honden werkt dat niet zo Rob. Als je een Maltezer hebt met traanstrepen kan je schoonhouden wat je wilt, het lukt je dan nooit om ze helemaal traanstreepvrij te houden. Wat dan wel vaak werkt is de haartjes rondom de oogjes heel kort houden (dan kunnen de haartjes niet in de ogen prikken, en irriteert het dus minder), maar dan nog blijf je vaak wat traanstrepen zien.Angel-eyes schreef:lupa schreef: gewoon spulletjes zoals wassen of wat dan ook helpt helaas niet echt
Als je bij een Maltezer met traanstrepen gaat zitten poetsen smeer je het vaak alleen maar door de vacht heen i.p.v. dat je het wegpoetst.
En de Maltezer is een traanstreepras bij uitstek. Ik bof gewoon met die van mij; geen van beiden heeft last van traanstrepen, maar dat is gewoon geluk.
En ja ook bij Malteesjes helpt dat, elke eigenaar die dit tegen me heeft gezegt krijg ik binnen no-time de traanstrepen weg.
Ik heb alleen mijn middeltje ervoor, denk dat ik die maar eens op de markt ga brengen, want het is het enige wat werkt

- Moos
- Zeer actief
Ja, kijk, jij hebt aparte middeltje, dat had je er nog niet bij vermeld!Angel-eyes schreef:Moos schreef:Bij veel honden werkt dat niet zo Rob. Als je een Maltezer hebt met traanstrepen kan je schoonhouden wat je wilt, het lukt je dan nooit om ze helemaal traanstreepvrij te houden. Wat dan wel vaak werkt is de haartjes rondom de oogjes heel kort houden (dan kunnen de haartjes niet in de ogen prikken, en irriteert het dus minder), maar dan nog blijf je vaak wat traanstrepen zien.Angel-eyes schreef:lupa schreef: gewoon spulletjes zoals wassen of wat dan ook helpt helaas niet echt
En ja ook bij Malteesjes helpt dat, elke eigenaar die dit tegen me heeft gezegt krijg ik binnen no-time de traanstrepen weg.
Ik heb alleen mijn middeltje ervoor, denk dat ik die maar eens op de markt ga brengen, want het is het enige wat werkt

-
- Zeer actief
ja! daar zeg je me wat! maar dat is inderdaad dweilen met de kraan open! het gaat niet om mijn eigen hondjes het gaat om klanten, en soms is het heeeeelllll erg moelijk om ze te overtuigenSjiel schreef:Eerst zorgen dat de reden voor de transtrepen weg is, nl slechte afvoer of verhoogde traanproductie. Anders is het dweilen met de kraan open.

-
- Actief
- Contacteer:
-
- Zeer actief
- Rea
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse cocker spaniels: Teun en Pien
Engelse cocker spaniels: Lot, Jet en Noor - Locatie: Den Bosch
- Contacteer:
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Leeuwhondje
- Aantal honden: 1
Mijn hond heeft gewoon altijd wat traanstreep.....
ik hoorde een keer iemand zeggen (was nog pup) oh wat lief; hij heeft rode wangetjes
't is maar hoe je het bekijkt dus
Ik was er in het begin niet zo van gecharmeerd, nu: iedere ochtend maak ik de ogen schoon met een vlooienkammetje, ik houd de haren heeeel kort onder de ogen
verder niets
geen enge witmakende goedjes oid die nog groot gevaar opleveren als ze in de ogen komen
als ie in bad gaat krijgt het extra aandacht (blauw shampoo)
en het valt reuze mee nu!
ik hoorde een keer iemand zeggen (was nog pup) oh wat lief; hij heeft rode wangetjes
't is maar hoe je het bekijkt dus
Ik was er in het begin niet zo van gecharmeerd, nu: iedere ochtend maak ik de ogen schoon met een vlooienkammetje, ik houd de haren heeeel kort onder de ogen
verder niets
geen enge witmakende goedjes oid die nog groot gevaar opleveren als ze in de ogen komen
als ie in bad gaat krijgt het extra aandacht (blauw shampoo)

en het valt reuze mee nu!