Het is een aardig formaatje, ongeveer 78 cm hoog en 46 kg. Het is een ongecastreerde reu van ongeveer 11 maanden. Waarschijnlijk is het een kruising Leonberger. Het is een goedsul en vreselijk lief. Er zit geen kwaad bij. Qua opvoeding moet er nog het één en ander gebeuren.
Zelf heb ik 2 Griekse honden. Mykos, gecastreerde reu van 2, en Indy, gecastreerd teef van 1 1/2.
Maar nu vraag ik me dus af hoe ik onenigheid tussen hun en Joerie moet aanpakken.
Sowieso krijgt Mykos al eerste te eten, dan Indy en dan Joerie. Hetzelfde met koekjes en aanlijnen om te gaan wandelen.
Maar wat ik me nu afvraag is of ik Mykos en Indy altijd 'gelijk' moet geven bij onenigheid met Joerie.
Ik probeer me er zo weinig mogelijk mee te bemoeien. Maar bijv. als ik Mykos aan het aaien ben en Joerie komt er ook bij, dan doet Mykos lelijk tegen Joerie. Ik vind zelf eigenlijk dat ik zelf wel uitmaak wie ik aandacht geef dus Mykos moet zich dan gewoon gedragen. Maar aan de andere kant is Joerie in Mykos zijn ogen natuurlijk een indringer en begrijp ik het ook wel.
Als Joerie te dichtbij Indy komt en Indy is daar niet van gediend, springt Mykos ertussen. Terwijl Indy heel goed zelf haar mannetje kan staan.
Aan de ene kant is Mykos dus erg 'stoer' aan het doen maar hij is aan de andere kant wel errug onder de indruk van die kolos. Mykos is zelf maatje ranke labrador. En een watje.
Wat kan ik het beste doen?