Daar zit zeker wat in, natuurlijk lijkt het me vervelend om negatieve reacties te krijgen over het dier waar ik zoveel van houd, maar het is ook een kwestie van relativeren. Gelukkig zie ik er niet uit als een pooier (ben een vrouw :smile1: ) en voldoe niet bepaald aan de andere stereotypen die genoemd worden..Je moet ook zeker jezelf afvragen of je opgewassen zult zijn tegen het konstant weer aanlopen tegen hele nare reakties als jij met jouw fijne hond gewoon over straat loopt.
Een opmerking als: "Ze zouden al die honden af moeten maken, kijk maar uit want als hij mijn hond wat doet steek ik hem een mes in zijn lijer" terwijl je hond kwispelend en vol goede bedoelingen naar zo´n misbaksel van een hondenliefhebber toewil doet pijn, dagenlang. En met een beetje pech loop je voordat je die pijn weer te boven bent alweer tegen de volgende hufter aan.
Op zo´n manier is ongestoord van je hond genieten er niet bij.
Ik ben een nette vrouw....en als pooier, drugsdealer of gabber wordt bekeken....
Ik kan me niet exact inbeelden hoe het moet zijn om negatieve reacties of 'gestaar' te ondervinden, maar weet wel van mezelf dat ik een vrij nuchter type ben en het véél belangrijker vind wat mijn eigen gedachten en gevoelens zijn rondom dit ras en niet wat andere (onwetende) personen voor een oordelen vellen.
Van de week wandelde ik met de 2 (bastaard) honden van familie. Tot mijn vreugde liepen we 2 staffords tegen 'het lijf'. Ze liepen los, dus ik ging ervan uit dat dit geen problemen zou gaan opleveren. Heerlijk om te zien, die honden al spelend met mijn hondjes. :smile1: Het ging gelukkig prima.
Nadien kwam er een andere man naar mij toe met zijn Border Collie en zegt: "Belachelijk hè, gewoon 2 loslopende pitbuls!! Hoe kunnen ze dat nou doen, levensgevaarlijk, etc..! "
Het enige logische wat er dan in me opkomt om tegen zo'n meneer te zeggen is: "Meneer, het zijn geen pitbuls, pitbulls zijn verboden in Nederland..."
De meneer stond even met zijn mond vol tanden en giide het op het verhaal dat zich vorige week in Rotterdam afspeelde; de 'pitbulls' die allen in beslag waren genomen en moesten worden afgemaakt.
Relativeren dus, het zei duidelijk meer over de onwetendheid van deze man dan dat het ook maar iets zei over de waarheid of over deze honden die op dat moment geen vlieg kwaad deden.