Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Een dringent verzoek voor tijdelijk woonruimte Toby

Wilt u graag eens gezamenlijk wandelen met de honden, zoekt of kent u een leuke wandelroute ? Vermeld het hier !

Moderator: moderatorteam

dobervriendin
Zeer actief
Mijn ras(sen): dobers en hollanders
Contacteer:

Een dringent verzoek voor tijdelijk woonruimte Toby

Ongelezen bericht door dobervriendin »

Voor iemand van onze club doe ik hier het verzoek omdat hier ook veel honden vrienden zijn.

Wij hebben een vrouw bij ons trainen die tijdelijk in een vakantiehuisje zit in afwachting van een woning. Nou is er een probleem ze mag haar 2 honden daar niet meer hebben alleen nog maar 1 hond. Waarom ze voor Toby heeft gekozen voor dat de vraag daarover komt is omdat haar andere hond binnen een jaar al 3 x herplaatst is en Toby z'n persoonlijkheid heeft dat hij zich goed aan nieuw situaties kan aanpassen. De eigenaar van Toby woont in de omgeving Dronten het zou leuk zijn dat Toby dicht bij haar in de buurt een plekje kan krijgen. Of wat nog leuker is of iemand een huis heeft in die omgeving die ze niet gebruiken dan kan Toby bij het gezin blijven.

HET GAAT DUS OM EEN TIJDELIJKE PLAATSING VOOR UITELIJK EEN HALF JAAR. MAAR HET KAN DUS KORTER WORDEN ALS ZE EEN HUIS HEEFT WIL ZE HEM GRAAG TERUG.

Hieronder kunnen jullie lezen wie Toby is:

Hallo,

ik ben Toby, een kruising labrador/golden retriever, maar meer labrador dan golden retriever, en dus gedraag ik me ook als zodanig. Ik heb veel hobby's:
Slapen, binnen of buiten
Wandelen en rennen
Knuffelen
Stoeien en spelen met mensen of andere honden
Speuren en zoeken
Vies worden in de modder
Graven (vooral naar veldmuisjes)
Zwemmen
Achter konijnen of eendjes aanjagen.

Ik ben lief voor mensen, kinderen, katten en ander honden.
Soms heb ik wel eens moeite met luisteren, vooral als ik leuke dingen aan het doen ben; sommige mensen noemen dat labradordoof. Zo af en toe heb ik er schik in om de baas in de maling te nemen, dus moet ik even streng toegesproken worden. Ik slaap in een bench, hou van autorijden en ik kan ook naast de fiets lopen. Ik vind eigenlijk alles wel leuk en ben altijd vrolijk, alleen soms wat lomp, maar ik bedoel het nooit kwaad.

Voor informatie of een gesprek met de eigenaar van Toby mail mij op dobermannlelystad@wanadoo.nl
Groetjes van Dobervriendin haar en hollanders Haru en Kandalf
dobervriendin
Zeer actief
Contacteer:

Morgen komt er iemand kijken die al 30 jaar ervaring met labradors heeft en die Toby wel wil opvangen. Deze persoon gaat ook nog wat met hem doen dus hij blijft ook nog actief met speuren of jachttraining. Ik hou jullie op de hoogte.
dobervriendin
Zeer actief
Contacteer:

TOBY HEEFT EEN TIJDELIJKE PLEK
DIT IS HAAR VERHAAL.

Wederom een afscheid, het tweede binnen een week... deze keer dan niet voorgoed, maar toch... zo'n klein kwartier geleden heb ik Toby uitgezwaaid, hij is op weg naar Zeeland, waar hij zo lang als nodig is zal verblijven bij HELE fijne mensen, Wil, Stephanie en Willem. Willem werkt al 30 jaar met labradors, met name in de jacht.
Zijn eerste indrukken van Toby waren ZEER positief. Toby komt in paradijs op aarde, een huis dat zo'n 100 meter van het bos afligt, en 2 km van het strand, en een zwarte labrador maat van 4 jaar. EN... hij zal er een HOOP leren.
Ik zal mijn dikke missen...
Tinkel
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Tinkel »

Fijn dat ze een goede plek gevonden heeft. Toppie :ok:
snoetie-lb
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door snoetie-lb »

Fijn dat er voor Toby al zo snel een nieuwe tijdelijke plek gevonden
is.

Groetjes Diana :ok:
Groetjes Diana
dobervriendin
Zeer actief
Contacteer:

HET GAAT GOED MET TOBY

Net belde Willem mij op om me ff te updaten: het gaat fantastisch en Willem is vol lof over Toby. Hij is rustig, super sociaal en luistert goed, en hij had wel anders meegemaakt. Zo'n "gouden" hond (zo noemde hij het zelf) had hij nog niet eerder bij zich gehad. Toch een kompliment van iemand met VEEL labrador ervaring, want het is mijn eerste lab die ik heb opgevoed, en dat bleek soms toch "lastiger" dan ik van te voren had gedacht. Kortom, hij is lyrisch over hem en ze gaan morgen voor het eerst naar het strand. Volgende week wil hij gaan beginnen met de training en dat ziet hij helemaal zitten, want niet alleen is Toby zacht in de hand, maar ook zacht in de bek. Een geruststelling om te horen dat Toby zich al helemaal thuis voelt (alsof hij hier altijd gewoont heeft zegt Willem).
Voor mij wel een beetje een deja vu... ik heb al eens eerder een hond gehad die opgevangen moest worden vanwege omstandigheden, en die mensen drukten mij op het hart dat ze haar niet zelf wilden houden toen ze Rim op kwamen halen. 2 dagen later was het pleit beslecht... ze wilden haar niet meer kwijt, zo dol waren ze op haar, ook zij was een schat van een hond. Ze hebben haar helaas maar 3 jaar bij zich mogen hebben, ze stierf binnen een dag aan alvleesklier kanker.. ik was net 10 minuten te laat, ze was al overleden. Maar ze heeft het er heerlijk gehad, met mensen die gek van haar waren, en 4 x per dag met haar in de Drunense duinen liepen, waar we haar gezamelijk ook begraven hebben toen.
Lil

Ongelezen bericht door Lil »

Blij dat het zo goed gaat, maar de tranen lopen me over de wangen bij het idee dat ik mijn hond door omstandigheden gedwongen bij iemand anders moet laten (heb dit laatst twee dagen volgehouden en ben toen terug gekomen van vakantie, ik kan het gewoon niet. De mensen waar hij was vonden hem ook geweldig, dat was eigenlijk niet wat ik wilde horen, maar goed dat is een beetje veel egoistisch)
Joyce
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Joyce »

Zou het niet veel eerlijker tegenover Toby zijn om hem bij die mensen te laten? Als ik ooit mijn dieren voor zo'n lange tijd zou moeten herplaatsen dan weet ik niet of ik ze er wel een plezier mee doe om terug te halen. Net als ze gewend zijn en zich thuis voelen moeten ze weer weg en opnieuw wennen.
Plaats reactie

Terug naar “Wandelen met de hond”