Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

--- de Bench --- Tips & Trucs??

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

starfleet schreef:
Senna1 schreef: Je verkleint je bench als je er zindelijkheid mee wil bereiken. Als je bench te groot is kan je pup alsnog een hoekje uitzoeken om z'n behoefte te doen. Kranten er in leggen om alsnog z'n behoefte te doen is dan dus geen optie!
Dat begrijp ik, maar ik ben tegen het gebruik van een bench om er zindelijkheid mee te bereiken. Je zal als klein puppie maar last van je darmen hebben en dan in je kleine plekje moeten poepen en daarin moeten liggen.

Mijn vorige pup die piepte nooit en ik ben eens beneden gekomen om zes uur dat ze heel zielig voor het deurtje zat te kijken, naar buiten stormde en een plasje deed van wel 20 seconden. Dat nooit meer.

Anne :jank: :jank:
Ik gebruik de bench ook niet direct met het doel de zindelijkheid te bevorderen hoor. Ik ga gewoon ieder uur naar buiten, en na het eten, slapen en spelen.
Maar toch heb ik bij beide de bench gebruikt, ik vind het practisch.
Bij Nika was het heel prettig dat ze aan de bench gewend werd omdat ze als ik werkte bij mijn ouders was, waar nog 2 honden rondliepen. En Danco was toen nog niet een makkelijke hond :wink: , zonder toezicht alleen laten was destijds geen optie. Dus als mijn ouders even niet op konden letten ging ze haar bench in en ook 's nachts. Thuis was ze al een een bench gewend dus dat was alleen maar prettig voor haar.
Bij Marouck heb ik de bench met name gebruikt om haar te kunnen verplichten rust te nemen, ze ging anders maar door en door. Daarbij had Nika ook even rust als Marouck erin lag. De bench ben ik blijven gebruiken voor haar eigen veiligheid en mijn gemoedsrust als ik weg was, gezien het in volle vaart op de vensterbank springen. :wink: Bij mijn ouders is ze 2x door een glazen deur gesprongen toen ze achter in de tuin iets zag. :N:
Hier staat de bench er gewoon nog steeds, maar de deur is zelden tot nooit dicht (alleen dus als er kleine kinderen op bezoek zijn oid). Beide liggen er regelmatig in, meestal trekt 1 van de 2 zich erin terug met een kluifje.
Ik heb het geluk gehad dat ze allebei ook zonder veel moeite aan de bench gewend zijn, bij Danco hebben we het ook geprobeerd maar die raakte in paniek zodra de deur even dicht ging, bij hem hebben we het dus al snel maar zonder gedaan.
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Mama Sanneke schreef:Ik denk dat een bench best handig kan zijn,
maar niet als je een pup hebt die aan de diarée zit.
Ik vond het vreselijk, voor hem( en ook een klein beetje voor mij. :wink: )
Dus bench adieu.
Tuana zit in de 1 na grootste bench. Ze kan dus als het moet beschut liggen
Daan

Ongelezen bericht door Daan »

ik vind 5 uur overdag per definitie veel te lang in een bench.
Want 's nachts liggen ze er dus ook in.
Mijn pup ook van 12.00 uur tot 06.00 uur.
Die tijd slaapt ze aan een stuk.
Overdag ook als ze een dutje doet.
Maar doen jullie je pup of hond er ook in als ze klaarwakker zijn?
chaos
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 beaucerons en 1 Duitse herder.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door chaos »

Als ik weg ga wel...maar dan met iets waarmee die lekker aan de slag kan een kong bv..
Het is onze vierde hond die we groot hebben gebracht mbh van een bench nooit problemen mee gehad. Drie daarvan konden na de pup tijd gewoon los in huis zijn zonder te slopen oid. Met nr vier zijn we nog volop bezig. Die moet nog in de bench als die al een jaar of tien is vrees ik....sloper van het eerste uur. :mrgreen:
Afbeelding
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

Daan schreef: Maar doen jullie je pup of hond er ook in als ze klaarwakker zijn?
Absoluut NIET!!!! Dan jankt ze denk ik zowiezo de hele boel bij elkaar. En dan nog, een hond die boordevol energie staat, ga je niet opsluiten!
Tuana zit overdag denk ik 2-4 uur in de bench. Dat zijn dan haar slaapjes. meestal maak ik haar wakker en dan slaapt ze in de kamer verder door ( :mrgreen: )
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

jidde schreef:bench om te verkomen dat ze slopen?? Helaas, dat geloof ik ook niet meer :mrgreen:
Er lag een handdoek op de bench van Tuana en die heeft ze heerlijk gesloopt. :smile: Kleine muts
Ik kan me ook niet voorstellen dat ze leren dat ze niet mogen slopen als ze in een bench gezet worden. Je voorkomt het wel omdat ze er niet uit kunnen maar dat is ook het enige.
Afbeelding
Annet
Zeer actief

Ongelezen bericht door Annet »

jidde schreef:bench om te verkomen dat ze slopen?? Helaas, dat geloof ik ook niet meer :mrgreen:
Er lag een handdoek op de bench van Tuana en die heeft ze heerlijk gesloopt. :smile: Kleine muts
Naar mijn idee slopen heel veel pups en als je ze in de bench doet, kunnen ze niets verkeerd doen. Als ze wat ouder zijn, hebben ze niet meer die neiging om alles te slopen en gaat het vaak goed zonder bench. Ik zou willen dat ik bij mijn eerste hond een bench had gebruikt, dat had me aardig wat schade bespaard.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”