Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Stoornissen

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Kimsteria

Ongelezen bericht door Kimsteria »

Lynn schreef: Lijkt me dat er dan niets mis mee is. Maar kun je geen tijdelijk hek neerzetten, wat misschien geen stevige schutting is maar waardoor ze met toezicht wel los in de tuin kan? Zo´n geplastificeerd gaaswerk (weet niet hoe het heet) met paaltjes? Dat is niet zo heel duur en je kunt het ook om een deel van de tuin zetten.
Nu ga ik even ingewikkeld doen :mrgreen: De voordeur van ons huis zit aan de achterkant. De achterdeur zit aan de straat kant. Wy zitten altyd aan de straatkant...Daar is het gezelliger voor ons en voor Luna. We hebben er al aan gedacht om op dat gras veldje een hek neer te zetten. Maar het is gemeente gras en dat willen ze niet. Hun komen dat ook namelyk weekelyks maaien. Ook als wy het zelf byhouden mag het niet.
Voorlopig komt er geen hek, want ze zyn van plan deze huizen af te breken. Niemand weet nog hoe of wat en zolang dat niet bekend is gaan wy nix aan dit huis doen. Voor hetzelfde geld moeten we er volgend jaar uit!
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Kimsteria schreef: Luna kryg 2 x per dag een maatbeker voer. Dit eet ze over de gehele dag op. Meestal loopt ze even naar de keuken voor een paar hapjes en een uur erna weer. Maar er zyn ook dagen dat ze alles achter elkaar op eet. Dit is heel verschillend.
Dat is mooi!

Praat er woensdag maar eens over met de hondenschool. Als ze niet meer de hele dag vol beschikking heeft over voer, kan je een hele hoop bereiken met de brokken (voor het grootste deel) als beloning te gaan geven.

Durf te wedden dat ze dan een heel eind beter op jullie gaat letten en er veel en veel meer mee te bereiken valt.

Heb het er maar eens over.

Anne ( en nee dat is niet zielig)
*Linda*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Linda* »

Ik snap niet waarom je hier om advies komt vragen. Je neemt NIETS van iemand aan, schiet bij elke tekortkoming die van je wordt genoemd in de verdediging (terkortkomingen die je notabene zélf zwartwit hier neer hebt gezet :roll: ) en praaaaaaaat maar door hoe goed je hond het heeft :blah: :blah: :blah:Als je niet tegen kritiek kunt maar wél vragen stelt over de "problemen" die je met je hond hebt waarom zet je hier dan je vragen neer? Om te horen dat het absoluut niet jouw schuld is en dat je het zo geweldig doet maarja........ dat karakter he? En die pubertijd er nog eens bij....En natúúrlijk stop je hem 10 uur per dag in een bench, ook heel normaal toch :roll: Dat doet toch iedereen met zijn hond als ie naar bed gaat????Je hebt het maar zwaar hoor :blah: Pffffffff Hou toch op....

Ik houd het hierbij want ik geloof dat niemand tot je door dringt. Veel plezier met je hond.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Kimsteria

Sunnybunny schreef:Ik snap niet waarom je hier om advies komt vragen. Je neemt NIETS van iemand aan, schiet bij elke tekortkoming die van je wordt genoemd in de verdediging (terkortkomingen die je notabene zélf zwartwit hier neer hebt gezet :roll: ) en praaaaaaaat maar door hoe goed je hond het heeft :blah: :blah: :blah:Als je niet tegen kritiek kunt maar wél vragen stelt over de "problemen" die je met je hond hebt waarom zet je hier dan je vragen neer? Om te horen dat het absoluut niet jouw schuld is en dat je het zo geweldig doet maarja........ dat karakter he? En die pubertijd er nog eens bij....En natúúrlijk stop je hem 10 uur per dag in een bench, ook heel normaal toch :roll: Dat doet toch iedereen met zijn hond als ie naar bed gaat????Je hebt het maar zwaar hoor :blah: Pffffffff Hou toch op....

Ik houd het hierbij want ik geloof dat niemand tot je door dringt. Veel plezier met je hond.
De mensen die NORMAAL praten daar neem ik wel wat van aan. Advies kan ook op een normale manier gegeven worden. Maar jy praat alsof ik dom ben omdat het mn eerste hond is en ik wil leren en alsof jy zelf alles perfect doet. Er zyn tips langsgekomen waar ik allang over na heb gedacht en al mee bezig ben om die te gebruiken! Je meot gewoon niet zo zeuren over dat bench gedoe! Je kan er over doorhameren maar dat is niet het punt. En tekortkomingen, tja die heb ik. Jy toch ook? Ik laat niet gewoon alles over me zeggen. Maar gaat deze topic over myn tekortkomingen? Nee dacht het niet... Ze zyn aangeveven omdat daar een oorzaak kan liggen voor het gedrag van myn hond. Maar jy blyft erover doorhameren. Als je dat wil ga dan gezellig naar een "hoe-zit-de-mens-in-elkaar-forum"
Als ik jou was zou ik toch wat beter leren lezen, ik heb al een paar keer gezegd dat bepaalde tips my goed in de oren klonken en dat ik die zou gaan opvolgen! En waarom ik in de verdedeging schiet? Omdat niemand hier ene bal weet over wie ik ben en hoe ik ben en ze me dat dus ook niet hoeven te vertellen. Wat ik AANGEEF kan wat over gezegd worden ja, maar als het dan verkeerd begrepen wordt. Logisch dat ik me dan verdedig. Jy verdedig jezelf nu toch ook?
Als je nu je sarcastische toon ik weghaalt zou het een stuk gezelliger zyn.
Laatst gewijzigd door Kimsteria op 26 jul 2005 18:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Kimsteria

starfleet schreef:
Kimsteria schreef: Luna kryg 2 x per dag een maatbeker voer. Dit eet ze over de gehele dag op. Meestal loopt ze even naar de keuken voor een paar hapjes en een uur erna weer. Maar er zyn ook dagen dat ze alles achter elkaar op eet. Dit is heel verschillend.
Dat is mooi!

Praat er woensdag maar eens over met de hondenschool. Als ze niet meer de hele dag vol beschikking heeft over voer, kan je een hele hoop bereiken met de brokken (voor het grootste deel) als beloning te gaan geven.

Durf te wedden dat ze dan een heel eind beter op jullie gaat letten en er veel en veel meer mee te bereiken valt.

Heb het er maar eens over.

Anne ( en nee dat is niet zielig)
Ik zal het eens proberen. Dus minder voer geven zodat ze het in 1 x op eet en niet de hele dag kan eten wanneer ze wil. Wy hadden zoiets van dat moet ze ongeveer hebben op een dag dus het blyft staan tot ze het op heeft :oeps: In het begin gebruikte we trouwens wel gewoon hondenbrokjes als beloning maar daar trapt ze nu niet meer in. Niet lekker genoeg misschien? :mrgreen: Op honden cursus gebruiken we honden worst en in en om huis koekjes.
Maar ik ga het zeker proberen!!!
starfleet
Erelid

Kimsteria schreef:
Ik zal het eens proberen. Dus minder voer geven zodat ze het in 1 x op eet en niet de hele dag kan eten wanneer ze wil. Wy hadden zoiets van dat moet ze ongeveer hebben op een dag dus het blyft staan tot ze het op heeft :oeps: In het begin gebruikte we trouwens wel gewoon hondenbrokjes als beloning maar daar trapt ze nu niet meer in.
Je kan 's morgens afwegen wat ze die dag ongeveer mag hebben. Wat extra lekkere dingen er ook bij. Je kan haar 's morgens een beetje daarvan in haar bak geven als je wil en de rest in de loop van de dag tijdens het trainen en spelen. Je kan ook een tijd niks meer in de bak geven en alleen nog geven als beloning.

Omdat je 's morgens afweegt in zo'n beker, zie je toch precies hoeveel ze die dag binnenkrijgt. Ze krijgt het alleen niet meer allemaal in haar bak.

Het is het "voor wat hoort wat" idee. Als ze nooit honger heeft en de hele dag een paar brokjes kan eten als ze zelf zin heeft, gaat ze zich niet uitsloven voor een brokje, ze staan er toch de hele dag immers. Als ze honger heeft wel hoor en als baas ben je dan ook ineens een stuk interessanter voor een hond.

Om het spannnend te houden geeft je af en toe eens wat extra lekkers tussendoor, maar dan moet je wel opletten dat je haar niet te veel gaat geven.

Anne
*Linda*
Zeer actief

Mijn sarcasme komt voort uit het feit dat jij jezelf constant tegenspreekt, oftwel de dingen verdraaid of als je het nog meer recht voor zijn raap wilt hebben: liegt.

Quote:
Ook had ze er een houtje van om vaatdoekjes te pikken die kapot te maken. Ook daarvan wist ze dat ze het niet mocht. En als ik dan wel eens de was aan het ophangen was op zoiets en ik kwam beneden, zag ik Luna snel achter de stoelen kruipen. (verstoppen) En dan kon ik al gaan zoeken door de kamer of er niet ergens iets lag...
*Hier schreef je dus dat ze regelmatig doekjes jatte*

Quote:
Deze foto is gemaakt toen ze voor de eerste en de laatste keer een vaatdoekje sloopte.

*En voila: Een paar berichten verderop is het opeens maar een eenmalige actie geweest*

Quote:
En we hebben inderdaad nix om mee te spelen momenteel. Omdat mevrouwtje alles kapot maakt.

En even verderop:

Quote:
Ze krygt speeltjes alleen maar onder toezicht. Mevrouw sloopt alles.

Zo gaat het dus het hele topic door, vandaar mijn sarcasme. Ik geloof je niet en ik vind het heel erg dat je koste wat het kost jezelf aan het goedpraten bent terwijl je hier zélf komt vragen om tips en hulp, waar je dus, lees maar terug, geen reet mee doet. Ja, dan denk ik: hou toch lekker je mond als je het allemaal zo goed weet. [/b]
tbeast
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane Corso, Friese Stabij,chihuahua
Aantal honden: 10

Ongelezen bericht door tbeast »

Sunnybunny schreef:Sorry, je zult ongetwijfeld heel erg je best doen en het beste met haar voor hebben, ik vind max 10 uur in een bench (veel) te lang. Een pin met een lijn van 5 meter eraan is ook niet echt leuk voor een hond, oké, ze is buiten maar dan nog, zit ze vast. Waarom moet ze eigenlijk naar buiten aan de pin en mag ze niet lekker met jou binnen zitten? Ik ken werkelijk geen enkele hond die liever vastgebonden buiten zit dan gezellig binnen bij het baasje, zeker als ze net 10 uur in een bench hebben gezeten. Ik geef alleen een reactie op hetgeen wat je eigenlijk in eerste instantie vroeg en mijn reactie daarop is dus ja, als een hond aandacht en beweging te kort komt dan worden ze druk. Zéker terriers. Ik ben absoluut overtuigd dat je het allemaal goed bedoelt maar je stelt hier een vraag en daar kunnen ook antwoorden op komen die je niet zo leuk vindt :wink:
Ik ben het hier helemaal mee eens. Een jonge hond (een volwassen hond trouwens ook niet) stop je niet voor 10 uur in een bench. Dat vind ik echt schandalig. En dan vind je het gek dat het dier hyper is?
Laat haar lekker bij je bed slapen, dan hoeft ze niet uren en uren achtereen opgesloten te zitten.
AfbeeldingAfbeelding
Mama Sanneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mama Sanneke »

Is er soms iemand die op het net ergens meer info vind over
honden en autisme ?
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
starfleet
Erelid

tbeast schreef:
Ik ben het hier helemaal mee eens. Een jonge hond (een volwassen hond trouwens ook niet) stop je niet voor 10 uur in een bench. Dat vind ik echt schandalig. En dan vind je het gek dat het dier hyper is?
Laat haar lekker bij je bed slapen, dan hoeft ze niet uren en uren achtereen opgesloten te zitten.
Naar mijn idee is die bench waar de hond 's nachts in slaapt absoluut het probleem niet.

Ik ben absoluut geen voorstander van de bench, maar de meeste honden van 10 maanden slapen gewoon lekker op de tijden van de nachtrust van de baasjes, dus dat probleem zie ik niet. De hond slaapt en gaat niet de hele nacht als een dolle te keer in de bench neem ik aan.

Mijn hond van bijna negen maanden gaat tegenwoordig op een eetkamerstoel liggen na het laaste rondje en komt daar 's morgens pas weer af als er leven in de tent komt.

Die bench voor de nacht maakt imo geen onderdeel uit van de problemen waar Kim en haar vriend met de hond tegenaan lopen. Als ik afga op wat Kim zegt, zit de hond er niet overdag in en is er eigenlijk altijd iemand thuis.

Anne
Kimsteria

tbeast schreef:
Sunnybunny schreef:Sorry, je zult ongetwijfeld heel erg je best doen en het beste met haar voor hebben, ik vind max 10 uur in een bench (veel) te lang. Een pin met een lijn van 5 meter eraan is ook niet echt leuk voor een hond, oké, ze is buiten maar dan nog, zit ze vast. Waarom moet ze eigenlijk naar buiten aan de pin en mag ze niet lekker met jou binnen zitten? Ik ken werkelijk geen enkele hond die liever vastgebonden buiten zit dan gezellig binnen bij het baasje, zeker als ze net 10 uur in een bench hebben gezeten. Ik geef alleen een reactie op hetgeen wat je eigenlijk in eerste instantie vroeg en mijn reactie daarop is dus ja, als een hond aandacht en beweging te kort komt dan worden ze druk. Zéker terriers. Ik ben absoluut overtuigd dat je het allemaal goed bedoelt maar je stelt hier een vraag en daar kunnen ook antwoorden op komen die je niet zo leuk vindt :wink:
De hond by my in bed?? Nou never nooit niet :mrgreen: Daar zyn manden voor uitgevonden. En we zyn langzaam aan het proberen haar snachts in de mand te laten slapen in de woonkamer. Maar dat gaat niet in 1 dag. Ze moet wnog leren dat ze niet OVERAL om hoeft te blaffen.
En sorry maar myn hond is heel erg lastig in bed!! Die wil bovenop je liggen, spelen, en vervelend doen als wy willen slapen. En dan ook nog waken! EN HET ERGSTE!! (Gisterenavond mocht ze HEEL EVEN by my op bed) Myn hond bevredigd haarzelf ofzo, door eerst te likken en dan keihard te gaan ryden en heel het bed schudt mee. Vannacht ook en ze bleef maar doorgaan. Daar kan ik niet rustig van slapen...
Mama Sanneke
Zeer actief

Kimsteria schreef:
tbeast schreef:
De hond by my in bed?? Nou never nooit niet :mrgreen: Daar zyn manden voor uitgevonden. En we zyn langzaam aan het proberen haar snachts in de mand te laten slapen in de woonkamer. Maar dat gaat niet in 1 dag. Ze moet wnog leren dat ze niet OVERAL om hoeft te blaffen.
En sorry maar myn hond is heel erg lastig in bed!! Die wil bovenop je liggen, spelen, en vervelend doen als wy willen slapen. En dan ook nog waken! EN HET ERGSTE!! (Gisterenavond mocht ze HEEL EVEN by my op bed) Myn hond bevredigd haarzelf ofzo, door eerst te likken en dan keihard te gaan ryden en heel het bed schudt mee. Vannacht ook en ze bleef maar doorgaan. Daar kan ik niet rustig van slapen...

:N: :N: :N:
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
Kimsteria

Sunnybunny schreef:Mijn sarcasme komt voort uit het feit dat jij jezelf constant tegenspreekt, oftwel de dingen verdraaid of als je het nog meer recht voor zijn raap wilt hebben: liegt.

Quote:
Ook had ze er een houtje van om vaatdoekjes te pikken die kapot te maken. Ook daarvan wist ze dat ze het niet mocht. En als ik dan wel eens de was aan het ophangen was op zoiets en ik kwam beneden, zag ik Luna snel achter de stoelen kruipen. (verstoppen) En dan kon ik al gaan zoeken door de kamer of er niet ergens iets lag...
*Hier schreef je dus dat ze regelmatig doekjes jatte*

Quote:
Deze foto is gemaakt toen ze voor de eerste en de laatste keer een vaatdoekje sloopte.

*En voila: Een paar berichten verderop is het opeens maar een eenmalige actie geweest*

Quote:
En we hebben inderdaad nix om mee te spelen momenteel. Omdat mevrouwtje alles kapot maakt.

En even verderop:

Quote:
Ze krygt speeltjes alleen maar onder toezicht. Mevrouw sloopt alles.

Zo gaat het dus het hele topic door, vandaar mijn sarcasme. Ik geloof je niet en ik vind het heel erg dat je koste wat het kost jezelf aan het goedpraten bent terwijl je hier zélf komt vragen om tips en hulp, waar je dus, lees maar terug, geen reet mee doet. Ja, dan denk ik: hou toch lekker je mond als je het allemaal zo goed weet. [/b]
Dan moet je beter lezen. Ik zei ze heeft geen speeltjes MOMENTEEL.
Die zyn we toevallig vandaag weer voor haar gaan halen. En gisteren wist ik ook nog niet dat we die vandaag zouden gaan halen. Ze krygt 1 x in de zoveel tyd nieuwe speeltjes, en als ze die na 3 dagen kapot heeft kan het wel is even duren voordat ze nieuwe krygt ja...
En als je goed leest merk je dat er staat dat ze regelmatig doekjes JATTE ja! Maar dat ze er 1 x 1 heeft GESLOOPT.

Iets beter zoeken! succes :wink:

En ik volg inderdaad niet ALLE tips op nee. Moet ik ALLE tips dan als een mak lammetje gaan opvolgen? Voor de tweede keer als je goed leest zyn er zat tips die ik WEL opvolg omdat die my goed in de oren klinken! Ik vraag om tips, mag ik er dan geen mening over hebben?
Kimsteria

Kimsteria schreef:

:N: :N: :N:[/quote]

Waarom :N: ????
Kimsteria

starfleet schreef:
tbeast schreef:
Naar mijn idee is die bench waar de hond 's nachts in slaapt absoluut het probleem niet.

Ik ben absoluut geen voorstander van de bench, maar de meeste honden van 10 maanden slapen gewoon lekker op de tijden van de nachtrust van de baasjes, dus dat probleem zie ik niet. De hond slaapt en gaat niet de hele nacht als een dolle te keer in de bench neem ik aan.

Mijn hond van bijna negen maanden gaat tegenwoordig op een eetkamerstoel liggen na het laaste rondje en komt daar 's morgens pas weer af als er leven in de tent komt.

Die bench voor de nacht maakt imo geen onderdeel uit van de problemen waar Kim en haar vriend met de hond tegenaan lopen. Als ik afga op wat Kim zegt, zit de hond er niet overdag in en is er eigenlijk altijd iemand thuis.

Anne
Precies :mrgreen: Er is altyd iemand thuis en er zal altyd iemand thuis zyn voor haar. Zo niet regelen we dat iemand haar even uitlaat of dat ze by iemand even mag blyven. Tot nu toe is dit nog niet nodig geweest, ze gaat byna overal mee naar toe.
Maar zoals ik al zei, ik ben ook geen fan van een bench. Maar ik ga een hond niet los in de kamer laten 's nachts alstie vervelend gaat doen.
En een hond went eraan hoor! Ze vindt het niet eens erg. Want de keren dat ze buiten de bench mocht slapen, lag ze de volgende morgen in haar bench toen we wakker werden. En Ik denk dat haar mand toch echt wel lekkerder ligt!!! Tis maar wat je ze aanwent denk ik??
starfleet
Erelid

Ik zet de problemen die jullie met Luna hebben even op een rijtje voor zover ik die uit het topic kan halen

Luna is erg waaks, blaft als er iets langskomt in de bench gaat dat beter

Luna speelt wild en gaat dan bijten, bij correctie gaat ze door

Regelmatig snapt ze naar jullie als ze gecorrigeerd wordt

Ze luistert niet naar "hier", komt niet als ze los is.

Ze valt uit naar andere honden aan de lijn

Ze blaft en jankt en bijt om aandacht is erg druk en wil veel aandacht

Luna "sloopt" in huis

Is het dat ongeveer Kim?

Anne
Kimsteria

starfleet schreef:Ik zet de problemen die jullie met Luna hebben even op een rijtje voor zover ik die uit het topic kan halen

Luna is erg waaks, blaft als er iets langskomt in de bench gaat dat beter

Luna speelt wild en gaat dan bijten, bij correctie gaat ze door

Regelmatig snapt ze naar jullie als ze gecorrigeerd wordt

Ze luistert niet naar "hier", komt niet als ze los is.

Ze valt uit naar andere honden aan de lijn

Ze blaft en jankt en bijt om aandacht is erg druk en wil veel aandacht

Luna "sloopt" in huis

Is het dat ongeveer Kim?

Anne
Ja zo ongeveer wel ja. Alleen de laatste kan je denk ik eigenlyk weg halen, want dat is ZELDEN voorgekomen en nu helemaal niet meer.
En het uitvallen naar andere honden aan de lyn. Ja de laatste tyd komt dat vaker voor, maar het ligt er ook maar net aan WAT voor hond dat weer is.

Ook heeft Luna soms dagen dat ze een beetje onrustig lykt en dan blaft ze naar meerdere dingen. Byv naar iemand in een fel oranje shirt, koeien, windmoloens, en paarden zyn heel lang een probleem geweest!! Als we die tegen kwamen konden we beter omryden want Luna vloog byna door de auto heen . (By wyze van want ze heeft een gordel om in de auto) Maar de laatste dagen reageerd ze weer HELEMAAL NIET op paarden. Ik denk dat ze dan blaft omdat dat nieuwe dingen voor haar zyn?? Dat is de enige conclusie die ik eruit kan trekken tenminste.
Kimsteria

Even nog een toevoeging over dat blaffen naar andere honden.
Als ze buiten is doet ze dat ook heel erg. (waken)
Maar by 1 vooral en daar ben ik echt niet zo bly mee.
By ons woont een blinde vrouw in een rolstoel met zon hulphond. Als die voorby komen gaat ze toch tekeer!! Haren overeind, hele zware blaf. Als ze ze hoort al! Als ik ze aan zie komen pak ik luna altyd vast en neem haar mee en dan probeer ik haar aandacht van die vrouw met hond af te houden. Maar ze is echt niet meer te houden dan :jank:
Ik denk dat het komt omdat ze het een vreemd iets vind, de rolstoel maakt een vreemd geluid en dan ook nog is een hond in een harnas erby?
Gelukkig is die hulphond goed getraind en kyktie amper naar Luna om, maar stel je toch is voor dat dat een keer anders is...
*Linda*
Zeer actief

Ik hoef niet te zoeken, ik weet hoe het er staat. Nou, je hebt aardig wat problemen zie ik in de opsomming. Goh, snel voor elkaar gekregen hoor in de tijd van 9 maanden :roll: En ga nu niet zeuren over karakter, dat hebben de mijne ook.....Enfin, kleine gok dat ze zo ongeveer voor haar 2e jaar d'r uit vliegt. Laat je het tegen die tijd even weten?
Kimsteria

Sunnybunny schreef:Ik hoef niet te zoeken, ik weet hoe het er staat. Nou, je hebt aardig wat problemen zie ik in de opsomming. Goh, snel voor elkaar gekregen hoor in de tijd van 9 maanden :roll: En ga nu niet zeuren over karakter, dat hebben de mijne ook.....Enfin, kleine gok dat ze zo ongeveer voor haar 2e jaar d'r uit vliegt. Laat je het tegen die tijd even weten?
O dus IK heb dit voor elkaar gekregen?? Ja sure... Sommige dingen misschien. Maar Ik kan er weinig aan doen als ze wordt gebeten door andere honden. Of dat ze ineens ging waken. En ik heb nix voor elkaar GEKREGEN, we hebben het er nog niet UIT weten te krygen. Maar goed als jy de eertse keer alles goed kon met je honden, mag je wel in de krant, dan ben je een wereldwonder.
Of je hebt makkelykere honden...

En Luna vliegt er helemaal niet uit, misschien praat je nu over wat je zelf zou doen??? Het is een schat van een hond die ik dus nooit weg zal doen. Er zyn wat probleempjes die OOK aan haar leeftyd liggen. Eer ze 2 jaar is zal ze een stuk rustiger zyn. De vraag ik hoe ga ik er NU mee om?

Het is een brutale meid die een consequente aanpak nodig heeft. Je kan wel heel de tyd op my lopen vitten. Voor hetzelfde geld zit er ECHT iets niet goed. Ik maak me soms gewoon zorgen om haar. Als ze eenmaal een doel in ogen heeft krygen wy haar er gewoon niet van af.

Kom van het weekeind my dan maar even vertellen hoe het wel moet en hou anders je mond gewoon. Tot nu toe heb ik nog nix goeds van je gehoord dat zou kunnen helpen, geen tips nix. Alleen commentaar
*Linda*
Zeer actief

Onzin. Een pup die bij iemand komt als ze 6 weken oud is, is een onbeschreven blad. Dus ja, dat heb je snel voor elkaar gekregen. Als een pup op zo'n jonge leeftijd bij je komt, zit er nog helemaal NIETS!!!!! in. Je hoeft er dus ook niets UIT te krijgen. Maargoed, blijf jij maar lekker je kop in het zand steken :ok:
Kimsteria

Sunnybunny schreef:Onzin. Een pup die bij iemand komt als ze 6 weken oud is, is een onbeschreven blad. Dus ja, dat heb je snel voor elkaar gekregen. Als een pup op zo'n jonge leeftijd bij je komt, zit er nog helemaal NIETS!!!!! in. Je hoeft er dus ook niets UIT te krijgen. Maargoed, blijf jij maar lekker je kop in het zand steken :ok:
Jy bent echt een ongelovige he? En als nou heel het nest zo al was? :wink: Heel het nest was vry pittig. En 6 weken is niet HELEMAAL een onbeschreven blad natuurlyk. By een fokker worden ze ook ingeprent enzo. En ik wil niet zeggen dat de fokker dit fout heeft gedaan. Maar 6 weken een ongeschreven blad is niet helemaal waar. Maar goed, ik heb nu genoeg vragen aan je gesteld en je dingen verteld waarna je stilviel. Dus hou nu maar op graag. Vertel liever iets nuttigs...
*Linda*
Zeer actief

Ik val nooit stil :mrgreen: , dus dan heb ik denk iets gemist. Maargoed, vraag maar raak hoor.
tbeast
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane Corso, Friese Stabij,chihuahua
Aantal honden: 10

Ongelezen bericht door tbeast »

Kimsteria schreef:
tbeast schreef:
Ik zei niet dat je de hond IN bed moest nemen, maar BIJ je bed....
AfbeeldingAfbeelding
Kimsteria

tbeast schreef:
Kimsteria schreef:
tbeast schreef:
Ik zei niet dat je de hond IN bed moest nemen, maar BIJ je bed....
Hmmz dat is wel een optie, Maar haar mand past niet in
onze slaapkamer :oeps: Dan zou ik haar eerst een paar honderd keer van het bed moeten halen denk ik :mrgreen: Tis wel een prima idee!
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

Sunnybunny schreef:Onzin. Een pup die bij iemand komt als ze 6 weken oud is, is een onbeschreven blad. Dus ja, dat heb je snel voor elkaar gekregen. Als een pup op zo'n jonge leeftijd bij je komt, zit er nog helemaal NIETS!!!!! in. Je hoeft er dus ook niets UIT te krijgen. Maargoed, blijf jij maar lekker je kop in het zand steken :ok:
Wat een onzin weer. :ok:

Er zijn pups die van het begin af aan heel moeilijk en andere die juist weer heel makkeljk zijn te begeleiden.

Het lijkt mij heel logisch dat een moeilijke pup in handen van iemand met weinig ervaring met honden "ontspoort".

Dacht jij soms dat probleemhonden alleen maar gemaakt maar nooit geboren worden?
bram en thijs
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door bram en thijs »

En toen werd je gillend wakker. Er zit al zoveel in zo'n pup, dat begint namelijk al op dag één. Bijvoorbeeld door de fokcombinatie, de moeder en door de leefomstandigheden bij de fokker.

Tijd dat jij je kop uit het zand trekt, dat denkt beter want je krijgt wat meer zuurstof.
AfbeeldingAfbeelding
Mama Sanneke
Zeer actief

Kimsteria schreef:
Kimsteria schreef:

:N: :N: :N:

Waarom :N: ????[/quote]

Ik ben zowiezo al niet voor honden in bed, maar een hond die gaat poeperen op mijn bed vloog er als de donder vanaf.
:roll:
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
Mama Sanneke
Zeer actief

Als ik je een goeie raad mag geven Kim,
dingen die je niet wenst zoals het poeperen op je bed
niet toelaten,
ook niet één keertje.
Als ik iets geleerd heb dan is het wel consequent zijn, neen is neen.
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
Lynn
Actief

Ongelezen bericht door Lynn »

Sunnybunny: Als je door hebt dat jullie meningen teveel van elkaar verschillen en als je je dan ook nog irriteert aan kim, waarom blijf je dan toch proberen? Je hoeft toch niet te reageren hier? (Dit zeg ik zonder boosheid of irritatie, ik sta alleen een beetje te kijken van jullie beider vasthoudend gedrag.)

Kimsteria: Je lijstje ziet er goed uit! Even denken.
Wat eten betreft ben ik het helemaal eens met de mevrouw van de kooiker (weet even haar naam niet :oeps: ).

Zoals je het nu doet heb ik het ook jaren gedaan hoor. En het is niet pertinent verkeerd. Maar een verandering zou kunnen helpen.
Mijn hond reageerde ook nooit op gewone brokjes. Pfff zeker als hij dat toch al heeft staan :pffff: . Maar toen zijn bakje weg werd gehaald na een kwartiertje stond hij toch wel even vreemd te kijken. En dan in de loop van de dag "speelde" ik zijn bakje verder leeg.

Hij vind het bijvoorbeeld erg leuk als ik brokjes ergens heen gooi en hij moet ze zoeken. Ik ben makkelijk begonnen en heb ze gewoon duidelijk op de vloer gegooid en naar mate hij het door kreeg, gooide ik ze steeds verder weg of ergens onder een kussen ofzo.
Ook liet ik hem kunstjes doen voor zijn brokjes, bij goed gedrag gaf ik hem wat, als hij rustig deed bijvoorbeeld.
Wees maar cratief met wat Luna leuk vindt. Zo raakt ze wat meer baasgericht en zal ze wat meewerkender zijn.

Wat betreft spanningen in een relatie of bij een persoon: Dat kunnen honden ook onrustig maken. Ik zeg nu niet dat dat ook persee zo is en al helemaal niet dat alle problemen die Luna laat zien daar door komen. Maar het kan wel meespelen. Je kan er even over denken of er wat aan te doen is.

Zo te zien heeft ze niet echt nare ervaringen gehad. Ze zou alleen inderdaad een beetje angstig kunnen zijn naar andere honden toe (door de beten). Misschien is dit een probleem om in een apart topic te bespreken. Het verklaart misschien waarom ze uitvalt tegen andere honden, en het is best moeilijk om hier goed mee om te gaan. Ik denk dat veel hondenmensen dit nog niet helemaal goed aanpakken (zonder iemand voor het hoofd te stoten). Ik lees daar ook nog regelmatig over.

Over de uitlaatrondjes: Ik bedoelde eigenlijk dat je bijvoorbeeld ipv 6 korte rondjes, 2 korte en 2 lange rondjes van bijvoorbeeld een half uur tot een uur loopt. En tijdens de lange rondjes bouw je een moment in waarop je traint of een spelletje met haar doet, maar waarop ze in ieder geval echt met jou bezig is. Maak dit in het begin niet te lang want ik las al eerder dat een kwartiertje volle aandacht haar max is. Dit kun je later nog uitbouwen.
Wat vind ze leuk om te doen? Je kan haar leren apporteren, misschien kan je instructeur daarbij helpen. Je kan met haar kunstjes doen (ik heb nog wel wat leuke ideeen) waarvoor ze een lekker hapje kan verdienen. Je kan met haar gek doen en mee rennen (als haar aandacht maar bij jou is). Je kan haar leren speuren door een spoor van snoepjes uit te zetten. makkelijk beginnen en de eerste keren meelopen. Ook hier weer, creatief zijn. Als zij het maar leuk vindt (en jij ook) en haar aandacht bij jou is.
Zo put je haar psychisch wat meer uit.

Dat was weer een ander bericht, maar toch even een reactie: Het waken wat ´snachts ook problemen oplevert.
Hoe ga je hiermee om? Als zij bijvoorbeeld een man langs ziet lopen en ze zet het op een blaffen, wat doe je dan? En wat doe je ´snachts als je het hoort?

Nog een ding: Ik denk aan de lijst met probleempjes te zien dat het moeilijk wordt om alles apart aan te pakken. Het zou ook heel goed kunnen dat als je wat meer regelmaat geeft en vaste rustpunten geeft(maakt niet uit of jullie dag iets anders dan anderen ligt, als het maar vaste punten heeft voor Luna), dat Luna er rustiger door wordt en beter handelbaar. Dan kun je goed zien wat nou echt een probleem is en aangepakt moet worden en wat er door haar onstuimigheid kwam. En zoals ze nu zo druk is, is het heel moeilijk om bepaalde dingen met haar te oefenen.

Nou ja, ik hoor graag wat je ervan vindt.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”