Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Welke soort vriezer

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

-Jolanda-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever

Welke soort vriezer

Ongelezen bericht door -Jolanda- »

en hoe groot hebben jullie in gebruik voor het voer van de honden??

ik ben me aan het orienteren qua vriezers en kom er een tgene van 110 lit voor 150,- (nieuwe)

maar zal dat voldoende zijn voor kvv en reken ik goed en zou er dan ook 110 kg in kunnen of?? :denken: :19:
Marieke*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Marieke* »

Je moet ongeveer 70% rekenen wat er in de vriezer kan. Wij hebben een vriezer van 106 liter. Ik krijg er ongeveer 65 kilo CB in en dan nog wat klein spul, zoals de kruidenmix, penslappen etc.
qyan

Ongelezen bericht door qyan »

Op een vriezer van 100 liter zou ongeveer 60 kilo vlees moeten gaan als ik me goed herinner
Wel afhakelijk van de vriezer (kist/ kast/ met of zonder laden) en hoe het vlees verpakt is.
Van duck of energique kan ik meer kwijt, dan bijvoorbeeld carnibest of AHV
Ik heb 1 vrieskist van 230 liter en boven nog een vriezer waar 60 kilo vlees in kan.
Moet voor 1 hond best voldoende zijn toch :denken: :mrgreen:
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Aantal honden: 1
Contacteer:

Re: Welke soort vriezer

Ongelezen bericht door Scooby »

Jokie schreef:en hoe groot hebben jullie in gebruik voor het voer van de honden??

ik ben me aan het orienteren qua vriezers en kom er een tgene van 110 lit voor 150,- (nieuwe)

maar zal dat voldoende zijn voor kvv en reken ik goed en zou er dan ook 110 kg in kunnen of?? :denken: :19:
Hoi Jokie,

Nee, dat reken je niet goed. In een diepvries van 110 liter kun je ongeveer 55 kilo vers vlees kwijt.
Wij hebben nu een diepvries van 500 liter en daar kan ik 250 kilo vers vlees in kwijt.
bianca83
Zeer actief

Ongelezen bericht door bianca83 »

Wij hebben ook een hele grote vriezer en dan kun je makkelijk ruim 300 kilo in kwijt maar hoeveel liter het is :denken: weet ik niet meer.
Afbeelding
ien
Erelid
Contacteer:

Ongelezen bericht door ien »

Ik heb niet zo'n grote..180 liter of zo
maar een hele grote is voor BARF materiaal niet handig..je moet zo duiken omdat je allemaal verschillend materiaal nodig hebt! en wat je net nodig wilt hebben onderaan ligt..ik rangschik het dus ook regelmatig.
Afbeelding
Nina
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nina »

Ik ben ook aan het rondkijken voor een grotere vriezer, maar ik vraag me het volgende af: 'mensen'vlees kun je in de vriezer niet onbeperkt bewaren, geldt dit voor de botten en vlees voor de honden ook?
Baloe eet nl. maar 1,5 schijf kvv per dag of ongeveer 300 gram zelf samengesteld. Als ik dus zoveel in de vriezer kan, heb ik genoeg voor een krap jaartje, is dat wel verstandig? :denken: Dan kan ik misschien beter een kleinere vrieskist kopen.

Groetjes,
Nina
Angelique25
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Sheepdog
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door Angelique25 »

baloe2004 schreef:Ik ben ook aan het rondkijken voor een grotere vriezer, maar ik vraag me het volgende af: 'mensen'vlees kun je in de vriezer niet onbeperkt bewaren, geldt dit voor de botten en vlees voor de honden ook?
Baloe eet nl. maar 1,5 schijf kvv per dag of ongeveer 300 gram zelf samengesteld. Als ik dus zoveel in de vriezer kan, heb ik genoeg voor een krap jaartje, is dat wel verstandig? :denken: Dan kan ik misschien beter een kleinere vrieskist kopen.

Groetjes,
Nina
Als de temp. laag genoeg staat kun je ook "mensen"vlees wel tot een jaar goed houden in de vriezer. Dat is conform de etiketering welke vaak precies aangeeft hoelang en bij welke temp. je iets goed houd.
Persoonlijk moet het voor mij met 3 maanden weg zijn, of het nou voor de honden is of vor mezelf. Is waarschijnljk alleen het idee, maar toch.
Wat jij wil, voor 1 jaar inkopen kan dus wel, maar zou ik persoonlijk nooit doen.
Nina
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nina »

Angelique25 schreef: Persoonlijk moet het voor mij met 3 maanden weg zijn, of het nou voor de honden is of vor mezelf. Is waarschijnljk alleen het idee, maar toch.
Wat jij wil, voor 1 jaar inkopen kan dus wel, maar zou ik persoonlijk nooit doen.
Nee, dat heb ik dus ook. Ik ga dus maar naar een wat kleinere maat vriezer kijken, ik vind het ook zonde om zo'n grote te kopen en hem halfleeg te laten.

Groetjes,
Nina
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

baloe2004 schreef:Ik ben ook aan het rondkijken voor een grotere vriezer, maar ik vraag me het volgende af: 'mensen'vlees kun je in de vriezer niet onbeperkt bewaren, geldt dit voor de botten en vlees voor de honden ook?

Groetjes,
Nina
Hoi Nina,

Van Carnibest weet ik dat het vanaf productie een jaar houdbaar is in de diepvries op -18 graden.
peterr
Actief

Ongelezen bericht door peterr »

Hai,

wij hebben ook niet zo'n supergrote vriezer, inh. weet ik eigenlijk niet eens, maar dr passen 2 complete dozen energique in en das wel handig, dan kan je als je dat wilt nog iets kleins naast laten zakken maar dan issie ook echt vol. kan me voorstellen dat je met meer honden in huis die allemaal vers eten een echt grote vriezer wilt.

gr peter
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”