ik ben me aan het orienteren qua vriezers en kom er een tgene van 110 lit voor 150,- (nieuwe)
maar zal dat voldoende zijn voor kvv en reken ik goed en zou er dan ook 110 kg in kunnen of??

Moderator: moderatorteam
Hoi Jokie,Jokie schreef:en hoe groot hebben jullie in gebruik voor het voer van de honden??
ik ben me aan het orienteren qua vriezers en kom er een tgene van 110 lit voor 150,- (nieuwe)
maar zal dat voldoende zijn voor kvv en reken ik goed en zou er dan ook 110 kg in kunnen of??![]()
Als de temp. laag genoeg staat kun je ook "mensen"vlees wel tot een jaar goed houden in de vriezer. Dat is conform de etiketering welke vaak precies aangeeft hoelang en bij welke temp. je iets goed houd.baloe2004 schreef:Ik ben ook aan het rondkijken voor een grotere vriezer, maar ik vraag me het volgende af: 'mensen'vlees kun je in de vriezer niet onbeperkt bewaren, geldt dit voor de botten en vlees voor de honden ook?
Baloe eet nl. maar 1,5 schijf kvv per dag of ongeveer 300 gram zelf samengesteld. Als ik dus zoveel in de vriezer kan, heb ik genoeg voor een krap jaartje, is dat wel verstandig?Dan kan ik misschien beter een kleinere vrieskist kopen.
Groetjes,
Nina
Nee, dat heb ik dus ook. Ik ga dus maar naar een wat kleinere maat vriezer kijken, ik vind het ook zonde om zo'n grote te kopen en hem halfleeg te laten.Angelique25 schreef: Persoonlijk moet het voor mij met 3 maanden weg zijn, of het nou voor de honden is of vor mezelf. Is waarschijnljk alleen het idee, maar toch.
Wat jij wil, voor 1 jaar inkopen kan dus wel, maar zou ik persoonlijk nooit doen.
Hoi Nina,baloe2004 schreef:Ik ben ook aan het rondkijken voor een grotere vriezer, maar ik vraag me het volgende af: 'mensen'vlees kun je in de vriezer niet onbeperkt bewaren, geldt dit voor de botten en vlees voor de honden ook?
Baloe eet nl. maar 1,5 schijf kvv per dag of ongeveer 300 gram zelf samengesteld. Als ik dus zoveel in de vriezer kan, heb ik genoeg voor een krap jaartje, is dat wel verstandig?Dan kan ik misschien beter een kleinere vrieskist kopen.
Groetjes,
Nina