Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Een pup een pup laten
Moderator: moderatorteam
Een pup een pup laten
Wat vinden jullie.
Moet een pup meteen op curcus en alle commandos leren of laat je je pup lekker klieren en komen de commandos op latere leeftijd wel?
Dus moet je een pup pup laten zijn, of meteen ermee gaan trainen?
Moet een pup meteen op curcus en alle commandos leren of laat je je pup lekker klieren en komen de commandos op latere leeftijd wel?
- starfleet
- Erelid
Re: Een pup een pup laten
Trainen is een groot woord, maar het is heel erg handig de supergevoelige leerperiode te gebruiken, zonde om dat niet te doen.jidde schreef:Wat vinden jullie.
Dat hoeft niet op cursus en niet met al die commando's. Ik vind het altijd gek dat er nooit "los" geleerd wordt op de cursus, terwijl dat naast "hier" het belangrijkste commando voor een hond is imo.
Wij hebben wel de puppycursus gedaan bij de tweede pup voor de gezelligheid en de leut. Thuis hadden we al "los" "zit" "hier" en "kijk naar mij" aangeleerd in de eerste week.
Anne
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Je moet je pup zo opvoeden dat je probleemgedrag voorkomt en in mijn ogen betekent dat dat je je pup leert dat jij het middelpunt bent van alles op aarde. Of de pup wel of niet luistert naar zit is mij ieder geval worst. Hierkomen vind ik belangrijk en aandacht voor mij.
Wel vind ik dat als je een pup wil trainen, je gehoorzaamheid enkel en alleen moet aanleren door spel en iedere vorm van druk dus achterwege moet laten. Je behoort je aan te passen aan het tempo van je pup en niet aan de tempo van je klasje of aan het tempo wat jij in je hoofd hebt.
Jij moet voor de pup centraal staan en de pup moet voor de baas centraal staan.
Wel vind ik dat als je een pup wil trainen, je gehoorzaamheid enkel en alleen moet aanleren door spel en iedere vorm van druk dus achterwege moet laten. Je behoort je aan te passen aan het tempo van je pup en niet aan de tempo van je klasje of aan het tempo wat jij in je hoofd hebt.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
- Mama Sanneke
- Zeer actief
Re: Een pup een pup laten
Ik vind het wel belangrijk dat hij met ander honden en mensen in kontakt komt.jidde schreef:Wat vinden jullie.
Maar de rest moet speels blijven.
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans

Ik ben gewoon mezelf

Ik ben gewoon mezelf
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
er is een tijd van leren en een tijd van spelen, als ik met een pup op cursus ben ( o o o das al lang geleden
) dan word er op dat moment niet gespeeld, dan wil ik dat hij/zij aandacht voor mij heeft en hopelijk de dingen die ik graag wil doe
trainen kan ook heel speels zijn, niks geen gedril, maar gewoon duidelijk heid, zeker voor bepaalde rassen is het heel handig om toch al jong te beginnen met bepaalde commando's 

- Roelfien
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ik vind de puppietijd dé periode om heel tijd te steken in overal mee bekend raken en te zorgen dat ie op je gericht raakt.
Zoals ik het destijds met Toby heb gedaan: flink naar cursus, veel trainen, etc, dat zou ik met een nieuwe pup niet meer doen. We zijn teveel bezig geweest met kunstjes leren en relatief te weinig met omgeving verkennen.
Dus ik denk dat het er ergens tussenin zit: niet helemaal lekker zijn gang laten gaan maar ook nog geen flinke druk erop zetten. Meer energie steken in het bekend maken met de omgeving en alles wat daar mee te maken heeft en ook langer door blijven gaan daarmee en daarna pas trainen. Op 1 commando na: hier! dat kan er niet vroeg genoeg in zitten.
Zoals ik het destijds met Toby heb gedaan: flink naar cursus, veel trainen, etc, dat zou ik met een nieuwe pup niet meer doen. We zijn teveel bezig geweest met kunstjes leren en relatief te weinig met omgeving verkennen.
Dus ik denk dat het er ergens tussenin zit: niet helemaal lekker zijn gang laten gaan maar ook nog geen flinke druk erop zetten. Meer energie steken in het bekend maken met de omgeving en alles wat daar mee te maken heeft en ook langer door blijven gaan daarmee en daarna pas trainen. Op 1 commando na: hier! dat kan er niet vroeg genoeg in zitten.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
In memoriam Yentie en Toby
Ik schrik namelijk wel eens als ik hoor wat mensen al niet doen met hun kleine hummeltje. Daarheen mee nemen, dit leren, dat leren.
Soms denk ik dat sommige mensen gewoon TE veel willen van zo een klein beessie.
Als ik bv kijk naar de puppentraining bij mij. Als 2 honden elkaar uitdagen om te spelen, roept een baasje naar de hond: ZIT. Pup ziet andere hond, dus die weet niet wat zijn baasje wilt. Baasje wordt boos, gaat rukken en weet ik het allemaal aan de riem.
Tuana hoeft van mij niet te zitten als ze bv naar een boom aan het staren is.
Ik weet dat ik dan geen contact met haar heb, dan kan ik wel zit roepen, maar weet dan zeker dat ze dat niet doet.
Tuana kan ook alleen commando's zit, hier en soms af (met gebaar). Voor de rest kent ze eigenlijk geen drol. Maar ik vind dat meer dan zat. Ze hoeft van mij ook niet netjes te volgen, wel beloon ik haar als ze een keertje zelf contact zoekt.
Ik heb gewoon het idee dat er van sommige pups te veel verwacht wordt
Als ik bv kijk naar de puppentraining bij mij. Als 2 honden elkaar uitdagen om te spelen, roept een baasje naar de hond: ZIT. Pup ziet andere hond, dus die weet niet wat zijn baasje wilt. Baasje wordt boos, gaat rukken en weet ik het allemaal aan de riem.
Tuana hoeft van mij niet te zitten als ze bv naar een boom aan het staren is.

Tuana kan ook alleen commando's zit, hier en soms af (met gebaar). Voor de rest kent ze eigenlijk geen drol. Maar ik vind dat meer dan zat. Ze hoeft van mij ook niet netjes te volgen, wel beloon ik haar als ze een keertje zelf contact zoekt.
- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
ja maar nou zeg je iets wat nergens over gaat, als een hond iets nog niet kent, kun je hem er niet voor straffen, maar het hem of haar leren? en wel verbieden ( niet dmv straf ofzo, maar bv afleiding en aandachtsoefeningen) is toch niet verkeerd? alsik op een cursus ben met mijn hond, jonge hond, of pup, dan wil ik niet dat er uitgedaagd word, daar is een speel moment voor, als ik met een pup of jonge hond op de show ben, dan wil ik dat hij/zij aandacht heeft voor mij en niet gaat lopen dollen met andere honden, zolang de dingen in evenwicht zijn, dus er ook meer dan genoeg tijd is voor een pup of jonge hond om te spelen en te dollen is daar niks mis mee, het is de manier waarop...jidde schreef:Ik schrik namelijk wel eens als ik hoor wat mensen al niet doen met hun kleine hummeltje. Daarheen mee nemen, dit leren, dat leren.
Tuana hoeft van mij niet te zitten als ze bv naar een boom aan het staren is.Ik weet dat ik dan geen contact met haar heb, dan kan ik wel zit roepen, maar weet dan zeker dat ze dat niet doet.
Ik ben het wel met je eens , maar soms ben ik ook schuldig aan het het hebben van hoge verwachtingen van mijn pup hoor..jidde schreef:Ik schrik namelijk wel eens als ik hoor wat mensen al niet doen met hun kleine hummeltje. Daarheen mee nemen, dit leren, dat leren.
Tuana hoeft van mij niet te zitten als ze bv naar een boom aan het staren is.Ik weet dat ik dan geen contact met haar heb, dan kan ik wel zit roepen, maar weet dan zeker dat ze dat niet doet.
Hier en volgen zijn voor mij het allerbelangrijkst, 'hier' spreekt voor zich.
Met volgen bedoel ik zonder trekken aan de riem lopen.
Diesel trekt nog steeds als hij het in zijn kop krijgt.
Ik kan hem houden, makkelijk, en corrigeren, maar dat wil ik niet meer, zo'n jarenlange strijd/opvoeding/heropvoeding.. elke wandeling wel weer even.
Daar bij gaat het mij fysiek niet lukken om straks in het 'standaard' geval 110 kilo verdeeld over 2 honden te 'houden'.
Ik baseer de opvoeding dus kort gezegd op de fout die ik met mijn eerste hond heb gemaakt.

Ik ben intensiever met haar opvoeding bezig.
Maar alles spelenderwijs en leuk en verder mag ze gewoon pupje zijn.
Dit is mijn tweede pup. Ik denk dat dat ook scheelt.
In ieder geval voor mij.
Je leert ook van je fouten.
Ik ben me er erg bewust van dat dat trekken van Diesel gewoon mijn fout is. Ik heb het hem als pup nooit geleerd hoe hij netjes mee kon lopen.
-
- Zeer actief
Heb hier niets meer aan toe te voegenEline* schreef:Je moet je pup zo opvoeden dat je probleemgedrag voorkomt en in mijn ogen betekent dat dat je je pup leert dat jij het middelpunt bent van alles op aarde. Of de pup wel of niet luistert naar zit is mij ieder geval worst. Hierkomen vind ik belangrijk en aandacht voor mij.
Groetjes van mij en een poot van Casper

**Ella**

**Ella**
Wij leren onze pups niks totaan een maand of 9.
Ze mogen dus idd lekker pup zijn. Uiteraard wel wat Eline zegt, het opvoeden.
Maar commando's leren dus niet.
Ik train met Chello hier bij een hondenclub en ik word kriegel als ik die pupjes van net 10 weken zie die moeten zitten als ze iets zien, moeten volgen, af moeten gaan.... en dat met een slipkettting om.....
Na 9 maanden ga ik ze pas wat dingetjes leren en dat gaat razendsnel.
Ze mogen dus idd lekker pup zijn. Uiteraard wel wat Eline zegt, het opvoeden.
Maar commando's leren dus niet.
Ik train met Chello hier bij een hondenclub en ik word kriegel als ik die pupjes van net 10 weken zie die moeten zitten als ze iets zien, moeten volgen, af moeten gaan.... en dat met een slipkettting om.....

Na 9 maanden ga ik ze pas wat dingetjes leren en dat gaat razendsnel.
Maar dan roep je niet neem ik aan 100x zit en daarna sleur je de hond in zit omdat hij niet wilde zitten? Als Tuana niet wil zitten, lok ik het haar uit, op dezelfde manier als ik haar het zit heb geleerd.yamie schreef:ja maar nou zeg je iets wat nergens over gaat, als een hond iets nog niet kent, kun je hem er niet voor straffen, maar het hem of haar leren? en wel verbieden ( niet dmv straf ofzo, maar bv afleiding en aandachtsoefeningen) is toch niet verkeerd? alsik op een cursus ben met mijn hond, jonge hond, of pup, dan wil ik niet dat er uitgedaagd word, daar is een speel moment voor, als ik met een pup of jonge hond op de show ben, dan wil ik dat hij/zij aandacht heeft voor mij en niet gaat lopen dollen met andere honden, zolang de dingen in evenwicht zijn, dus er ook meer dan genoeg tijd is voor een pup of jonge hond om te spelen en te dollen is daar niks mis mee, het is de manier waarop...jidde schreef:Ik schrik namelijk wel eens als ik hoor wat mensen al niet doen met hun kleine hummeltje. Daarheen mee nemen, dit leren, dat leren.
En als Tuana aandacht voor iets anders heb, ga ik niet zit roepen. Ik probeer der aandacht te pakken en daarna haar te laten zitten. ik weet dat het geen nut heeft als ze de andere kant opkijkt om dan zit te roepen
Owja, ik heb het over pups van 4 maanden, die het zit dus wel "kunnen"
- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
ja tuurlijk, maar dat is dus, niet zozeer de vraag, een pup pup laten, of een pup iets leren, maar hoe ga je met het iets leren van een pup om... het feit van een pup dingen leren vind ik niet verkeerd...jidde schreef:Maar dan roep je niet neem ik aan 100x zit en daarna sleur je de hond in zit omdat hij niet wilde zitten? Als Tuana niet wil zitten, lok ik het haar uit, op dezelfde manier als ik haar het zit heb geleerd.yamie schreef:ja maar nou zeg je iets wat nergens over gaat, als een hond iets nog niet kent, kun je hem er niet voor straffen, maar het hem of haar leren? en wel verbieden ( niet dmv straf ofzo, maar bv afleiding en aandachtsoefeningen) is toch niet verkeerd? alsik op een cursus ben met mijn hond, jonge hond, of pup, dan wil ik niet dat er uitgedaagd word, daar is een speel moment voor, als ik met een pup of jonge hond op de show ben, dan wil ik dat hij/zij aandacht heeft voor mij en niet gaat lopen dollen met andere honden, zolang de dingen in evenwicht zijn, dus er ook meer dan genoeg tijd is voor een pup of jonge hond om te spelen en te dollen is daar niks mis mee, het is de manier waarop...jidde schreef:Ik schrik namelijk wel eens als ik hoor wat mensen al niet doen met hun kleine hummeltje. Daarheen mee nemen, dit leren, dat leren.
En als Tuana aandacht voor iets anders heb, ga ik niet zit roepen. Ik probeer der aandacht te pakken en daarna haar te laten zitten. ik weet dat het geen nut heeft als ze de andere kant opkijkt om dan zit te roepen
Owja, ik heb het over pups van 4 maanden, die het zit dus wel "kunnen"
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Contacteer:
Mag een pup maar aanklieren? Nee, hier niet. Moet ie luisteren naar commando's? Nee, hier niet.
De volgende pup die ik ga grootbrengen laat ik bewust wat langer "pup", dat betekent echter niet dat ie alles mag. Opvoeden gebeurt gewoon!
Een pup hoeft van mij niet netjes aan de lijn te lopen en op commando te gaan zitten en liggen, wel wil ik dat een pup lekker vrij is. Een vrije pup (in gedrag) krijg je m.i. door een pup te wennen aan allerlei zaken waar ie ook als ie volwassen is mee te maken krijgen, alles wat nu gewoon is is dat later ook.
Dus veel in contact brengen met andere mensen, andere dieren, andere situaties.
Verder accepteer ik van een pup niet wat ik later ook niet zou accepteren.

De volgende pup die ik ga grootbrengen laat ik bewust wat langer "pup", dat betekent echter niet dat ie alles mag. Opvoeden gebeurt gewoon!
Een pup hoeft van mij niet netjes aan de lijn te lopen en op commando te gaan zitten en liggen, wel wil ik dat een pup lekker vrij is. Een vrije pup (in gedrag) krijg je m.i. door een pup te wennen aan allerlei zaken waar ie ook als ie volwassen is mee te maken krijgen, alles wat nu gewoon is is dat later ook.

Verder accepteer ik van een pup niet wat ik later ook niet zou accepteren.
Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
- caitlin
- Actief
ik laat een een pup lekker pup zijn maar spelenderwijs leer je ze toch al wat.Op de puppycursus leren wij wel het comm.los maar wel op een vriendelijk manier en we hebben daar veel plezier met z'n allen het is echt niet zo'n drilclub en je ziet dat de pups het ook heel erg leuk vinden ze mogen veel los en vandaaruit zijn we op een speelse manier met ze bezig. En slipkettingen die gebruiken wij helemaal niet. 

groetjes van caitlin en van mijn hondjes
- Decibiel
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
- yamie
- Zeer actief
- Contacteer:
Decibiel schreef:Kom, en los.
En verder kijken of ze het leuk vinden of niet om zulke dingen al te leren.

- ~Tine~
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Australian Kelpie
Ik ga mijn pup in ieder geval veel langer pup laten zijn.
Ik ga er thuis spelenderwijs veel mee bezig zijn om nieuwe dingetjes aan te leren. Maar ga zeker geen 2 keer per week een uur op een plein staan met een pup van 12 weken.
Heel speels allemaal dus, maar ik zal de pup zeker al heel wat woordjes leren kennen
.
Ik ga er thuis spelenderwijs veel mee bezig zijn om nieuwe dingetjes aan te leren. Maar ga zeker geen 2 keer per week een uur op een plein staan met een pup van 12 weken.
Heel speels allemaal dus, maar ik zal de pup zeker al heel wat woordjes leren kennen

Sem - Australian Kelpie °14-06-2006
Finn - Australian Kelpie °18-03-2020
Finn - Australian Kelpie °18-03-2020
- starfleet
- Erelid
- Moos
- Zeer actief
Ze mogen hier best gewoon pup zijn, maar dingen die ik later niet zal tolereren leer ik ze wel meteen af als pup. Verder maak ik wel graag gebruik van die eerste periode waarin ze makkelijk leren, dus dan leer ik ze 'zit', 'af', 'blijf', 'los', en hierkomen uiteraard.
Dat zijn ook de enige commando's die ik wil dat ze kennen. Nou ja, 'af' hoeft niet eens per se, maar dan zijn we ook weer even leuk bezig samen om dat op een rustig tempo aan te leren.
Ik verwacht verder als pup weinig van ze, maar dat komt omdat ik als volwassen hond ook niet erg veel van ze verwacht. Ik wil graag dat ze mij buiten in de gaten houden, en dat ze reageren op 'nee' en 'los'. Verder zijn er vrij weinig regels hier, maar de regels die er zijn weten ze ook. Ze mogen niet blaffen in spel binnen. Moos doet dat al nooit, Saar wel als pup en dat hebben we meteen gestopt door elke keer als ze in spel begon te blaffen het spel stil te leggen. Als dat was in spel met Moos haalde ik ze uit elkaar en ging zelf met Moos spelen. Binnen een week blafte ze niet meer in spel. Nou ja, 1 keer in de maand gaat ze misschien nog de fout in als ze erg opgewonden raakt, maar dat is dan 1 blafje, en dan is het klaar.
Ze mogen alleen maar met mijn toestemming op bed, en ze moeten zitten wachten als ze eten krijgen (dit om te voorkomen dat er twee springende honden in de keuken staan, deze regel is met de komst van Saar ingevoerd).
Dat is het wel, meer verwacht ik als volwassen hond niet van ze, en ook als pup dus niet.
Dat zijn ook de enige commando's die ik wil dat ze kennen. Nou ja, 'af' hoeft niet eens per se, maar dan zijn we ook weer even leuk bezig samen om dat op een rustig tempo aan te leren.
Ik verwacht verder als pup weinig van ze, maar dat komt omdat ik als volwassen hond ook niet erg veel van ze verwacht. Ik wil graag dat ze mij buiten in de gaten houden, en dat ze reageren op 'nee' en 'los'. Verder zijn er vrij weinig regels hier, maar de regels die er zijn weten ze ook. Ze mogen niet blaffen in spel binnen. Moos doet dat al nooit, Saar wel als pup en dat hebben we meteen gestopt door elke keer als ze in spel begon te blaffen het spel stil te leggen. Als dat was in spel met Moos haalde ik ze uit elkaar en ging zelf met Moos spelen. Binnen een week blafte ze niet meer in spel. Nou ja, 1 keer in de maand gaat ze misschien nog de fout in als ze erg opgewonden raakt, maar dat is dan 1 blafje, en dan is het klaar.
Ze mogen alleen maar met mijn toestemming op bed, en ze moeten zitten wachten als ze eten krijgen (dit om te voorkomen dat er twee springende honden in de keuken staan, deze regel is met de komst van Saar ingevoerd).
Dat is het wel, meer verwacht ik als volwassen hond niet van ze, en ook als pup dus niet.

- starfleet
- Erelid
Die dingen die persé moeten van me hebben wij ook in de eerste weken al getrained, vaak maar half bewust.Moos schreef:
Ze bleef ineens heel mooi zitten als ik de riem aandeed of af toen ze een week was, dat had dochter haar geleerd. En blaffen en springen en piepen bij het eten maken, dat hield ik gelijk op en ging wat anders doen.
Als ik erbij nadenk ben je eigenlijk de hele dag bezig zo'n puppie van alles te leren

Anne
- Moos
- Zeer actief
Ja, precies. Je bent de hele dag bezig met opvoeden. Saar kon ook jengelen om eten, sterker nog, als Saar honger had ging ze in de keuken staan springen en piepen. Gewoon terwijl ik op de bank zat en het helemaal geen etenstijd was. Dan bleef ik dus gewoon op de bank zitten; ze kreeg nooit haar zin als ze ergens om piepte, nooit. Ze piepte bijv. ook als ze een andere kant op wilde lopen aan de riem. Jammer dan, als zij piepte omdat ze links wilde, gingen wij juist rechts. Was ook binnen een week over dat piepenstarfleet schreef:Die dingen die persé moeten van me hebben wij ook in de eerste weken al getrained, vaak maar half bewust.Moos schreef:
Ze bleef ineens heel mooi zitten als ik de riem aandeed of af toen ze een week was, dat had dochter haar geleerd. En blaffen en springen en piepen bij het eten maken, dat hield ik gelijk op en ging wat anders doen.
Als ik erbij nadenk ben je eigenlijk de hele dag bezig zo'n puppie van alles te lerenook al komt er geen commando aan te pas.
Anne

Maar dat opvoeden zo ging (zeker bij Saar, bij Moos was het allemaal nog wat onwenniger) heel natuurlijk en geleidelijk, zonder dwang of wat dan ook.

-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ik zou een pup alleen grenzen leren. Dat mag wel en dat mag niet en verder gaat hij maar lekker spelen
Alleen grenzen in zijn gedrag aanbrengen en op een lollige manier wat aanleren als de pup zin heeft.
Mijn zusje kan erg goed een hondje kunstjes aanleren en verliest nooit haar geduld en toewijding. Ze had een straatpupje gevonden op St. Maarten en toen het beestje opgelapt was wist ze er binnen 2 weken een huishondje van te kleien.
Dat pupje kon met 11 weken alles, van zit tot volg tot doodliggen en omrollen. Dat lijkt op een gedrillde puppy maar ze had hem zo gestimuleerd dat die pup alleen op haar lette en alles wilde leren.
Erg bijzonder en alles ging met stukjes voer.
Daar heb ik dan weer geen problemen mee want het diertje was van bange straatpup in goed opgevoed puppy veranderd. Ze keek alleen maar naar mijn zus om vol toewijding alles voor haar te willen doen. Wuilus kon ze ook binnen 2 minuten iets aanleren.
Soort van hondenfluisteraar.
Een volwassen hond kan je binnen 1 week alles leren als je het goed aanpakt. Basje mijn opvang JR kon binnen enkele dagen zit, volg en kom hier. Hij was totaal blanco toen hij kwam met 5 maanden.

Alleen grenzen in zijn gedrag aanbrengen en op een lollige manier wat aanleren als de pup zin heeft.
Mijn zusje kan erg goed een hondje kunstjes aanleren en verliest nooit haar geduld en toewijding. Ze had een straatpupje gevonden op St. Maarten en toen het beestje opgelapt was wist ze er binnen 2 weken een huishondje van te kleien.

Daar heb ik dan weer geen problemen mee want het diertje was van bange straatpup in goed opgevoed puppy veranderd. Ze keek alleen maar naar mijn zus om vol toewijding alles voor haar te willen doen. Wuilus kon ze ook binnen 2 minuten iets aanleren.
Soort van hondenfluisteraar.

Een volwassen hond kan je binnen 1 week alles leren als je het goed aanpakt. Basje mijn opvang JR kon binnen enkele dagen zit, volg en kom hier. Hij was totaal blanco toen hij kwam met 5 maanden.

-
- Zeer actief
Bullit van Ray en Mandy
gaat volgende mnd met 5 mnd puppy cursus doen
nu kan hij zitten en hij komt netjes als je hem roept
veder mag ie heerlijk pup zijn
ook als hij mee naar de club gaat 2x in de week
lekker spelen met andere honden daar
en gewoon lekker spelen op het veld en kijken
meer doen ze niet met hem
gaat volgende mnd met 5 mnd puppy cursus doen
nu kan hij zitten en hij komt netjes als je hem roept
veder mag ie heerlijk pup zijn
ook als hij mee naar de club gaat 2x in de week
lekker spelen met andere honden daar
en gewoon lekker spelen op het veld en kijken
meer doen ze niet met hem

- RachelleAmericanBulldog
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising Boxer X mechelse herder een Laekense herder.En in het verleden een amerikaanse bulldog
www.woofatwork.nl - Aantal honden: 2
- Contacteer:
ik ben met shaggy meteen met cursus begonnen maar ben wel op verschillende plekken gaan kijken en heb de cursus gevolgd ( nu nog steeds) waar en met de pups op speelse manier "getraind" werd..shaggy had en heeft er nog altijd heel veel plezier in ..

Groetjes Rachelle,Nina(boxer x mechelse herder) en Pfaffke (laekense herder)
in loving memory : Shaggy (amerikaanse bulldog)
Bij tommie waren we best fanatiek met dingen aanleren. Niet dat we hem de kamer door lieten vliegen ofzo, maar we waren er wel veel mee bezig. Achteraf TE veel vind ik. Maar dat was meer omdat ik bang was dat het een rothondje zou worden en dat het dan mijn schuld zou zijn.
Bij femke hebben we het rustig aan gedaan, en dat beviel veel beter. Gewoon mijn gevoel gevolgt bij alles en eigenlijk kwam het zo vanzelf goed. Wel merk ik dat Tommie dingen sneller begrijpt en ook meer dingen kan dan Femke.
Bij femke hebben we het rustig aan gedaan, en dat beviel veel beter. Gewoon mijn gevoel gevolgt bij alles en eigenlijk kwam het zo vanzelf goed. Wel merk ik dat Tommie dingen sneller begrijpt en ook meer dingen kan dan Femke.
-
- Zeer actief