Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Is dit zo?

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Carmen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje
Aantal honden: 2

Is dit zo?

Ongelezen bericht door Carmen »

Ergens anders op internet las ik dit als antwoord op de vraag, moet ik een reu of teef aanschaffen...

reuen zijn o.h.a. verdraagzamer tegenover andere honden, teven willen nogal eens andere honden afblaffen. Dit hangt samen met het feit, dat in de natuur de reuen de jongen opvoeden nadat ze door de moeder zijn verstoten.

Is dit zo?
Carmen
djoy
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door djoy »

ik ben zelf een reuen mens waarom geen idee
ik kan gewoon beter met een reu opschieten dan met een teef.
maar ik ken zat teven die goed met andere honden overweg kunnen.

ik weet dat de reuen bij de wolven wel helpen met de opvoeding maar niet dat de reu het overneemt van de teef als ze de puppen verstoot.
wat natuurlijk niet wil zeggen dat het niet zo is maar ik heb het nog niet gehoord.
Afbeelding

mijn kanjer
Carmen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje

Ongelezen bericht door Carmen »

Inge O schreef:bij wolven schijnen de oudere jongen wel mee te helpen bij het verzorgen van de nieuwe kroost. maar of dit alleen de reutjes zijn :denken: ? zou me verbazen, eerlijk gezegd.
Het werd als waarheid verkondigd maar ik vond het ook nogal onwaarschijnlijk
Ca Cajuina
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ca Cajuina »

Carmen schreef:
Inge O schreef:bij wolven schijnen de oudere jongen wel mee te helpen bij het verzorgen van de nieuwe kroost. maar of dit alleen de reutjes zijn :denken: ? zou me verbazen, eerlijk gezegd.
Ik weet wel dat de vader later in het spel komt. En als de pups wat groter zijn een uit de roedel "oppasser" is zegt maar. Dat moeders hun krosst verstoten nog nooit van gehoord (in normale omstandigeheden)

Ik vind trouwens de hele stelling onzin. De reuen behoren de roedel te beschermen dus is het erg logisch dar zij terughoudener tegenover vreemden hond zijn als teven. Als ik naar mijn honden kijk kan het de teven echt niet schelen als er een andere hond bijkomt. De reu gaat altijd ff kijken wat voor vlees hij in de kuip heeft
Groetjes Michelle en een kus van Conan en Akira en Hera

Afbeelding
martine
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door martine »

is onzin
hangt van eigen ervaring opvoeding ras enz;;;; af
heb reutjes en teven het een teefje is verdraagzamer als het andere
net zo met mijn reutjes
martine
de beste man is een dobermann
www.dogs-dream.com
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Reuen verdraagzamer? Nou, hier niet hoor :wink:
Zoie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zoie »

Ca Cajuina schreef:[Ik vind trouwens de hele stelling onzin. De reuen behoren de roedel te beschermen dus is het erg logisch dar zij terughoudener tegenover vreemden hond zijn als teven. Als ik naar mijn honden kijk kan het de teven echt niet schelen als er een andere hond bijkomt. De reu gaat altijd ff kijken wat voor vlees hij in de kuip heeft
Het maakte Zoë wel uit, en teven werden snel aangevallen en moesten wegwezen. Het maakt Luna ook uit, alleen lijkt ze zich van het geslacht niet veel aan te trekken. Spok is - nog niet helemaal volwassen - tot nu toe toleranter t.a.v. vreemde honden, behalve in roedelverband, wat mij zorgen baart.
Afbeelding
Sjiel
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sjiel »

Misschien komt het idee dat teven andere honden afblaffen vanwege opdringerige reuen waar ze door belaagd kunnen worden, in die ontmoeting lijkt een reu toleranter dan een teef.
weg gehaald zit een virus in
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Hahaha, nou, vanuit mijn beleving kan ik alleen maar zeggen dat ze beiden even erg zijn. :mrgreen:
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
Ca Cajuina
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ca Cajuina »

Zoie schreef:
Ca Cajuina schreef:[Ik vind trouwens de hele stelling onzin. De reuen behoren de roedel te beschermen dus is het erg logisch dar zij terughoudener tegenover vreemden hond zijn als teven. Als ik naar mijn honden kijk kan het de teven echt niet schelen als er een andere hond bijkomt. De reu gaat altijd ff kijken wat voor vlees hij in de kuip heeft
Het maakte Zoë wel uit, en teven werden snel aangevallen en moesten wegwezen. Het maakt Luna ook uit, alleen lijkt ze zich van het geslacht niet veel aan te trekken. Spok is - nog niet helemaal volwassen - tot nu toe toleranter t.a.v. vreemde honden, behalve in roedelverband, wat mij zorgen baart.
Maar ik geloof dat zoie zowiso problemen had met anderen honden toch?
Groetjes Michelle en een kus van Conan en Akira en Hera

Afbeelding
Zoie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zoie »

Ca Cajuina schreef:
Zoie schreef:
Maar ik geloof dat zoie zowiso problemen had met anderen honden toch?
Nee hoor, met reuen ging het altijd goed zolang ze niet gecastreerd waren, en sommige vond ze wel heel erg leuk. Kon echt uit haar dakkie gaan van een reu.
Afbeelding
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Ca Cajuina schreef:
Carmen schreef:

Ik vind trouwens de hele stelling onzin. De reuen behoren de roedel te beschermen dus is het erg logisch dar zij terughoudener tegenover vreemden hond zijn als teven. Als ik naar mijn honden kijk kan het de teven echt niet schelen als er een andere hond bijkomt. De reu gaat altijd ff kijken wat voor vlees hij in de kuip heeft
Hier is dat ook zo.
De hoogste reu keurt echt de vreemde hond, en het ligt aan zijn reactie hoe de rest van de roedel op de vreemde hond reageert.
Als hij aangeeft dat het goed is is de roedel gelijk rustig en kalmeren ze allemaal weer, wordt onze reu nijdig of vertrouwd hij het zaakje niet dan heerst er echt onrust.
Lynn
Actief

Ongelezen bericht door Lynn »

Ook ik ben een reuen mens, maar dat ligt aan heel andere dingen.

Ik vind reuen niet bepaald verdraagzamer, wel vind ik ze wat stabieler in hun karakter. Misschien bedoelde ze dat?

Toch weet ik dat teefjes ook behoorlijk snauwerig kunnen zijn. denk dus ook dat ze allebei even erg zijn op ieder hun eigen manier.
Jacan
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herder langhaar

Re: Is dit zo?

Ongelezen bericht door Jacan »

Carmen schreef:Ergens anders op internet las ik dit als antwoord op de vraag, moet ik een reu of teef aanschaffen...

reuen zijn o.h.a. verdraagzamer tegenover andere honden, teven willen nogal eens andere honden afblaffen. Dit hangt samen met het feit, dat in de natuur de reuen de jongen opvoeden nadat ze door de moeder zijn verstoten.

Is dit zo?
Carmen

dat van de pups klopte hier wel toen ashley met 6 weken na het werpen baarmoederonsteking kreeg heeft mijn reu de zorg van de pups op zich genomen mij was verteld dat als een teef werpt dat de reu er niet bij kan blijven vanwege dat een reu de pups iets aan zou kunnen doen
hier is de reu de hele tijd er bij gebleven en dat ging prima
gedrag tegenover andere honden was goed behalve met dominante reuen kon hij niet mee overweg
maar de teven hier snauwen hier de vreemde honden af als ze die niet mogen
Afbeelding
Luna 25-11-2011 27-12-2017
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”