Verhaal Vooraf
Vorig jaar Mei belde mijn Opa op, hij zei dat er een hondje zat vastgebonden bij zijn huis aan de briefenbus. (mijn opa woont erg achteraf en er komen niet veel mensen)
Ik erheen en zag het lieve kleine hondje. Het dier was sterk vermagerd en heel bang. Maar ik mocht het dier niet meenemen naar huis, want mijn moeder wilde geen 2e hond erbij..
Een paar paar dagen later had ik voor school een hondje nodig en ik vroeg of ik zijn hondje lenen mocht. Dat mocht, ik had het hondje mee en bracht haar 's avonds weer terug.. Dit deed mij pijn want in die ene dag had ik een band met haar gekregen...
Weer een paar dagen later moesten mam en ik wat ophalen bij opa, wij erheen, was opa er niet, de honden waren er ook niet, dus moest hij met de honden aan het lopen zijn.. Wij het weiland in en inderdaad een stuk verderop liep opa..
Wij erheen, het bange hondje helemaal blij dat het mij weer zag, kwam naar mij toe gerend en vlak voor het dier bij me was werd het gepakt door een van opa's andere honden. Opa vertelde dat de andere honden haar pakte sinds ze een dag met mij mee was geweest.. Het dier werd niet meer geaccepteerd in de roedel.
We liepen verder en steeds weer werd het hondje gepakt door de andere honden.. Dit konden mijn moeder en ik niet aanzien en mijn moeder besloot haar mee te nemen
We namen haar mee naar huis en stelde haar voor aan mijn andere hond Tamara.. Dit ging gelukkig goed (tamara is een behoorlijke Alfa teef en contacten liggen dus niet altijd goed)
Ik besloot het dier DJANGO te noemen, en zo heet ze nu.
Ik ben er gelijk mee naar de dierenarts gegaan om te kijken of het dier gezond was, en dat was ze in zoverre.. Ze was te mager, ze woog 4,5kg!!!
De DA zei dat ze een jaar of 3 was, hij kon dat zien aan het gebit (geloof ik)
Na de eerste dagen kwamen we erachter dat het dier niet zindelijk was iedere ochtend plas en poep in de mand.. DA gebeld wat ik kon doen, hij stelde een bench voor, dus hondje laten wennen aan bench en 's avonds hondje erin en 's ochtend het zelfde liedje...
Tamara sliep eigenlijk altijd al bij mij boven, dus misschien was dit de oplossing? Wou het dier bij mij zijn? JA...
We zijn nu een jaar verder en het is een tophondje geworden, we hebben nu 2 diploma's G&G, en ze is erg goed in behendigheid.
Het probleem nu
Ik heb geen probleem met het hondje, maar mijn moeder.
Sinds kort kan mijn moeder niet meer weggaan, als ze terugkomt heeft Django de kamer eronder gepoept en geplast.. En ze gilt alles bij elkaar als je weggaat of terugkomt. Ik heb al van alles geprobeert als we nu weggaan gaan de honden naar mijn slaapkamer want daar poept/plast ze niet..Maar het moet ook anders kunnen, dit kan zo niet langer en ik kan niets meer verzinnen, hoe dit stopt, want mijn moeder zit er nu echt over te denken om haar weg te doen.. En dat wil ik niet..
Groetjes Blackdog